A vásárlási láz és a menstruáció
Azok a feleségek, akik szemrehányást kapnak, mert szükségtelen dolgokra verik el a családi kosztpénzt, mostantól mindent a nehéz napjaikra foghatnak.
Azok a feleségek, akik szemrehányást kapnak, mert szükségtelen dolgokra verik el a családi kosztpénzt, mostantól mindent a nehéz napjaikra foghatnak. Brit pszichológusok ugyanis kimutatták, hogy a nők valóban gyakrabban éreznek késztetést a vásárlásra a menstruáció előtti 10 napban. A BBC brit közszolgálati hírportál által ismertetett tanulmány szerint a nők a vásárlással a hormonváltozások miatti kedvezőtlen érzelmi állapotukra reagálnak.
A kutatók 443 felnőtt nőt kérdeztek ki vásárlási szokásukról. Kiderült, hogy a menstruációs ciklus második szakaszában lévő nőknek csaknem kétharmada vásárolt valamit hirtelen felindulásból. Ezek fele 25 fonttal (bő 8 ezer forinttal) költött többet, mint amennyit a józan ész diktált volna, de jó páran akadtak, akik tízszer ennyit vertek el. Később sokuk megbánta már - írja a Független Hírügynökség.
A kontrollálatlan vásárlás erősebb volt azoknál a nőknél, akiknek a menstruáció súlyos zavarokat szokott okozni. A hormonháztartásban bekövetkező hirtelen változáson kívül más magyarázat is kínálkozik, mert a kérdéses időszak éppen a peteérésé, vagyis a legnagyobb termékenységé. Egyes feltételezések szerint a nők éppen ezért vásárolnak ilyenkor olyan dolgokat, amelyekkel vonzóbbakká tehetik magukat: ékszert, kozmetikumot, magas sarkú cipőt.
Korábban más kutatások már kimutatták, hogy a nők a legtermékenyebb napjaikban hajlamosabbak feltűnőbben öltözködni.