Sziasztok!
Leírom az egész történetet, tanulságos, ennyire lehet számítani az axelero ügyfélszolgálatára:
Az axeleros címemről elküldött leveleim egyik napról a másikra elkezdtek eltünedezni. Először nem is gondoltunk arra, hogy nálunk lehet a hiba, mert amikor a gondok kezdődtek, nálunk éppen semmi nem változott. Viszont akkor kezdett dúli a mydoom vírus, azt hittük, attól halódnak a mail szerverek. Aztán mikor már egy hónapja nem működött megbízhatóan a levelezésünk, akkor a Férjem felhívta az axelero ügyfélszolgálatát, ahol azt mondták neki, hogy az ő szervereik tökéletesen működnek, de semmiféle garanciát ők arra nem adhatnak, hogy egy elküldött levéllel mi történik az Internet útvesztőiben. Köszönjük.
Teltek múltak a hetek, és nem változott semmi. Végül pénteken az axelero klubb oldalán írtam a help-desk-nek, hogy mondjanak már valamit, hogy mi lehet, az ő szervereik vacakolnak, az interneten van valami szokatlanul nagy és hosszú probléma, vagy a mi gépünk beállításaival lehet a gond?! Erre jött egy levél, hogy írjam meg a telefonszámom, és felhívnak. Mivel a végére írták, hogy gyors választ várnak, azt hittem, rövid időn belül telefonálni fognak. Nagy boldogan elküldtem a számot, és vártam. Itt ültem a gép előtt 4 teljes órán kersztül, telefonokkal körbebástyázva. Nem hívtak.
Lehet, hogy nem kapták meg a levelem?!
Ekkor írtam egy e-mailt, hogy nem áll módomban tovább várni a hívásukra, sziveskedjenek e-mailben válaszolni. Jött is a levél, perceken belül, beillesztem az egészet, méltó a közhírré tételre:
Tisztelt ......................... !
Központi problémáról nem tudok, az Axelero levelezőrendszere rendeltetésszerűen működik. Ha egy levelet egy szerver nem tud továbbítani mindenképpen hibaüzenetet küld vissza megjelölve ebben kézbesítési hiba okát. Ha ilyen hibaüzenet nincs és a levél bekerült az elküldött üzenetek mappába , a levelet elküldöttnek kell tekinteni.
Üdvözlettel,
Papp László
Axelero Internet
Ügyfélkapcsolat
Telefon: 1234
Fax: 06-1-411-0550
Khm... Köszönöm... Amikor írtam nekik, direkt hangsúlyoztam, hogy jómagam informatikus mérnök vagyok, ráadásul a nagy kiterjedésű hálózatok specialistája, ehhez képest jól kioktattak, mint egy laikusnak is hülyét...
Ráadásul szakmailag nem is korrekt (egyszerűen nem igaz!) amit írtak, amint a mi példánk is bizonyítja.
Ja, és kértem azt is, hogy ha nálunk lehet a hiba, akkor segítsenek kideríteni, hogy mi az. Hát, ettől a levéltől nem oldódott meg a problémám...
Ekkor kezdtem a neten keresgélni, gondoltam, ha másnak is van ilyen baja, akkor minden fórumon szidják is az axelerot. Hátha valaki már megtalálta a megoldást. Viszont semmi ilyet nem találtam, és ez elbizonytalanított. Talán mégis nálunk van a baj, de mégis mi a fészkes, hiszen nálunk semmi nem változott ahhoz képest, amikor még jó volt! Vírusvédelem oké, tűzfal oké, akkor meg mivan?!?! Na, amikor Életem Párja hazaért (szintén szakmabeli), elpanaszoltam neki mindezt, és még hozzátettem, hogy úgy tűnik, csak nálunk van a baj, mert mások nem panaszkodnak internetszerte. Szegénykém nekiült, fél éjszaka bújta a témát, és végül egy a mozilláról szóló angol nyelvű topik régi-régi hozzászólásai között talált egy rövid kis utalást arra, hogy a mozilla általunk is használt (nem a legfrissebb) verziója nem minden mail server verzióval működik együtt megbízhatóan, ha az SMTP beállításaiban be van pipálva az azonosító és jelszó használata. Ennyi. Kivettük onnan azt a kis pipát, és azóta minden oké. Valószínűleg valami verzió váltás volt az axeleronál, ami előtt így is működött, azóta meg nem.
Valami olyasmi történt, hogy az általam küldött levelek egy részét azonosíthatatlan szemétnek tekintette a mail (vagy SMTP) szerver, és eldobta. Fel nem foghatom, hogy mitől függöt, hogy egyszer működött, máskor meg nem. Hibaüzenet nem jött, az elküldött üzenetek mappába bekerült a levél. Külön bosszant, hogy szakmabeliként tudom, hogy a szerverek logolnak minden eseményt, tehát ha méltóztattak volna az axelero ügyfélszolgálatosai belenézni ebbe a log-ba, akkor látniuk kellett volna, hogy valami mbakos szeméttel bombázza a szervert... Nagy segítség lett volna, ha ezt tudom, a hibakeresésben.
Azért, ha belegondolok, hogy két szakmabeli előfizetőt így meg tudtak szívatni, akkor szívből sajnálom mindazokat, akik tényleg az ő segítségükre vannak utalva, ha bármilyen problémájuk adódik...
BMárti
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bmárti 2010.12.03 10:23-kor.