Új privát üzeneted érkezett!

Ezt a Malgot István (író, filmrendezõ)levelet én is megkaptam... javaslom a továbbiakban Farkasházy Tivadarnak, hogy a Heti hetesben a mondókája elõtt mondja el:"JOBB OLDALI VAGYOK,MIÉP-ES...KÍVÜLÁLLÓ" Kb.ennyire hiteles...leszámítva, hogy fogalmam sincs ki az a Malgot István...
BaloldaliKívülálló
Kívülá
 


Tímea!

Kérdésedre:
A politikai (jogi, gazdasági) jártasságom jobb- és baloldali könyvek, újságok olvasásával, az RTL Klub, TV2, MTV tudatos mellõzésével, internetes fórumok figyelésével, egyetemi elõadások látogatásával és hagyományos beszélgetésekkel bõvítem.
Amikor pedig tévedek, azt beismerem.

A jobboldal értékei ugyanolyan közel állnak hozzám, mint a szociál-demokrácia értékei. A hiteles baloldal rám is hat. Hazánkban azonban jelenleg nincs hiteles baloldal. Ebben meg kellene egyeznünk és akkor azonos alapokon állva vitatkozhatnánk politikai szakértelemrõl.
Feltételezem, hogy egy átlag több-mint-polgár képes eljutni egy olyan fejlettségi szintre, ahonnan magabiztos döntést hozhat még egy országgyûlési választással kapcsolatban is.
Ehhez elengedhetetlenül szükséges a kiegyensúlyozott tájékoztatás megléte. Feltéve természetesen azt, hogy a jobb és baloldali eszméknek egyaránt van létjogosultságuk egy egészséges (megosztott) társadalomban.
Javaslom, hogy ennek meglétét közösen tisztázzuk az alábbi módon:
Soroljuk fel a hazai irott és elektronikus sajtótermékeket és az általuk képviselt politikai beállítottságot (felváltva), és, ha ismert, akkor az elõdjét:

Népszabadság - "országos napilap", baloldali-liberális, LX. évf.
Magyar Nemzet - "polgári napilap", jobboldali-konzervatív, LXV. évf.
Magyar Hírlap - "közéleti napilap", baloldali-liberális, 35.évf.
...

Aztán még tájékozódjunk tovább!
(amennyiben a Dühöngõ hangvételét ehhez nem találod megfelelõnek, folytassuk azt a "Polizálás névvel és csak kultúráltan" oldalon!)

Most már tudom, hogy ki nem Medgyessy jogi képviselõje.
De ki az?

Iboly
iboly
 
 


Malgot István: "A Fidesznek ma nincs humán értelmiségi hátországa, pedig lehetne..."
A humán értelmiségi hátországot nem felülrõl osztogatják,mint az állami támogatást.Bizony, lehetne a Fidesznek is, csak humánabbnak és értelmiségebbnek kéne lenni hozzá.
Baloldali Kívülálló: :o))) !
Névtelen 23h56-os teszt-linkjét mindenkinek ajánlom, tényleg jó!
Talán érdekes lenne, ha aki kitöltötte, leírná az eredményét.(Az enyém: gazd. bal-jobb: -o,88
tekintélyelvû-libertinista:-5,18)
Vera
vera
 
 

 
 

Kedves Meggyes bukta!

Veled tényleg érdemes beszélgetni, mert bár Te nagyon hiszel valamiben amiben én nagyon nem, elgondolkodtató érveid vannak, bár engem nem gyõztek meg.
1, a Fidesz nem érettebb és bölcsebb lett, hanem mikor az érdekeik úgy kívánták tettek egy 180 fokos fordulatot, mindennek hátat fordítottak amiben addig hittek (vagy legalábbis mi azt hittük, hogy õk hisznek)és elindultak az ellenkezõ irányba, mert a hatalom ott várta õket.
Tudom mi erre a kötelezõ válasz: Az SZDSZ is utálta a kommunistákat és mégis....blablabla
Viszont én az MSZP-t nem tartom egyenlõnek a régi kommunista párttal, így mint már ezt tegnap is elmondtam nem érzem ezt a lépést árulásnak.
2, Az MSZP felvette a kapcsolatot a Munkáspárttal? Az a minimum amit egy szocialista párttól el lehet várni, hogy a munkás réteg érdekeit kifejezésre juttassa ha megteheti. Ennyit igért Kovács László és én elhiszem Neki. Te nem. Ezért szavazol az Orbánra akinek én nem hiszek. Én meg a szocialistákra. De ez így van jól, hiszen ezért élünk Demokráciában. Ezektõl a visszaléptetésektõl még nem fog Rákosi feltámadni, viszont láttam valamit ami a legsötétebb 50-es évek személyi kultuszát idézte: Orbán Viktor múlt kedden a TF-en.
Különben is ez a röpirat özön kis laza agymosással körítve és 3-4 naponta ismétlõdõ Haza védéssel megfûszerezve erõsen George Orwell "feelinget" ébreszt bennem eleve.
Bár én is egyike vagyok azoknak akiktõl a hazát meg kell védeni, hiszen mint tudjuk "A forradalom elkezdõdött" és én a másik oldalon állok.
3, Különben ha az MSZP-SZDSZ koal. nyer én nem hiszem, hogy 4 év múlva megbuknak, de nem gondolom, hogy érdemes errõl vitázni most. Majd 4 év múlva....
4, Azért azt megsúgom, ha a MIÉP bekerült volna a parlamentbe, gondolkodni nem tudtunk volna olyan gyorsan mint amilyen gyorsan megkötõdött volna a Fidesz-MIÉP koal.
De ez megint olyan téma amirõl kár beszélni, hiszen legalább ettõl a katasztrófától meg lettünk kímélve.
Most már csak 6-ot kell aludni és minden kérdésünkre választ kapunk. Egy biztos, valamelyikünk tutira boldog lesz!!!!!!!!!!!!

ben
ben
 


Bakfitty!

Idézet töled:
"És vegyük észre, Orbánkának is vannak "gusztustalan" ijesztgetési......
Ráadásul ezt senki nem mondta:
"biztos háborúba akarják vinni az országot"

viszont ezt valaki mondta:
"A haza tágasabb, mint Magyarország, az egész Kárpát-medencére kiterjed."

Ez meg a gunyos magánvéleményem volt:
Hu, de fognak ezért minket a szomszéd társaink szeretni.....
Szerintem csomagolhatod a férjed katonai egyenruháját...

Lényeg: A negyven évet összehasonlitani a jelenlegi MSZP-vel, épp annyi mint azt mondani, hogy Orbán háborut szeretne.
Viszont az biztos, hogy a szomsz
édaink nem örülnek a kijelentásnek, ezért nem árt ovatosabbnak lenni ezen a téren.
Idézet vége!

Szerinted, ITT semmi háborurol nem beszéltél?
Talán mégsem olyan indulatosan olvastam,hogy félreértettem volna valamit, nem Bakfitty!?
Tisztában vagyok vele, hogy elöször OT-t idézed és utána a saját gondolatod, csak tényleg tul sokat magyarázol bele abba, amibe nem kéne. Nem háborurol beszélt OV, hanem a kintrekedt magyarokrol. Ez különbség!
Párbeszédbe is, és a néphez szolva is, vannak igen erös belemagyarázások, ami nem a teljes igazságot, avagy a mondanivalo lényegét adja vissza. Mint pl: meg kell gyöznünk, szerinted itt teljesen lebecsülte az értelmi szinvonalt, azoknál akik MSZP-re szavaztak!
Amit én láttam ebben, az "csupán" attol tér el, hogy emlékeztetett, hogy amit az MSZP nem-mel szavazott,(tandij, gyes-gyed, stb.) mi is volt, és erröl gyözzük meg a másik oldalt! Nem azt érzem ki, hogy "alja bunkonak" (ahogy te irtad) tekinti az MSZP választokat, hanem emlékeztetni kivánja az MSZP választokat IS!. Ebböl a szemszögböl nézve, más. Megértem, hogy neked rosszul esett ez a nyilatkozata, mert magadra vetted és tovább fantáziáltad a mondani valo lényegét, csak hát ez lehetne fantázia dus, tulkomplikált, vagy manipulácinak is tekinteni.
Véleményem az, hogy probáljunk meg inkább, Meggyes pitéhez hasonloan, ész érvekkel, (nem fantáziával és más egyéb manipulácioval) indokokkal, tettekkel, megvitatni ezt a választást!
Mi az, amit az MSZP megválasztás után produkált a magyar népnek (hiány, plusszok, egyéb) és mi az, amit a Fidesz. Vessük azt is össze, hogy mennyi adosságal indult, és mennyit hagyott. Ez is igen fontos, és elképzelhetö, sok érdekes dolog fog kiderülni, mint a Fidesz mint az MSZP oldalrol!
Mind a két oldalrol 4 év "tevékenység" mutathato fel, igy nincs igazságtalan összemérés!

Bakfitty, remélem harag nincs?

Kifogás
Kifogás
 


Kép
Vámos Dorka
 


Kép
Vámos Dorka
 


Hehehe. Dorka, Dorka...
Sziasztok.
Nekem ezt a kis dokumentumot ilyen csinire beszerkeszteni kb fél óra. Úgy hogy semmi alapanyagom nincs hozzá. Ma ezt otthon kis gyakorlattal több ezren képesek megcsinálni. Aki ilyesmiknek -bármelyik oldalról- bedõl, az megérdemli....

További jó kiadványszerkesztést kivánok
Zsunya
zsunya (zsunya)
 


[url=http://www.magyaratv.hu/MAGANB/Bokros.htm" TARGET="_top]http://www.magyaratv.hu/MAGANB/Bokros.htm[/url]
Névtelen
 


Érdekes!

Akkor mire lehet számitani, ha az MSZP kerül hatalomra?
Bokros biztos nem népszerü, de azért gondolkodjunk! Biztos ennyire egyszerü, emelni az árakat, infláciot, elvenni amit ingyen jutattás van a családoknál, és fizessenek a tandijért!
Hát, az biztos, hogy a gazdagok ki tudják fizetni, aki szegény nem! És ahol több gyerek van?
Félelmetes, hogy ha az MSZP kerül hatalomra, és eljön az ideje, hogy a gyermekem iskolás legyen, nem biztos ki tudom fizetni a tandijat! Bár ha most elkezdünk nagyon erösen sporolni, akkor talán sikerül, de még egy gyereket biztos nem tudnánk vállalni! És Mi van azokkal, akik már iskolába járnak és nem tudják esetleg fizetni?
Ha ez megtörténik, akkor mi lesz?
Mi lesz a gyermekeinkböl?
Névtelen
 


B.Vera! Az enyém: gazd bal/jobb: -3,25
Tekintélyelvû/Libertárius: -3.08
cory

cory + Liza 2006.03.11. + Zsoma 2003.08.31. + Balu 2001.09.12.
cory
Budapest
 
 


Sziasztok,

En mar egyszer megcsinaltam ezt a tesztet, de elfelejtettem felirni. Akkor is ebben a negyedben voltam, de nem pont itt.
Jelenleg -2.75 es -2.46
Olyan jo lenne, ha az itt vitazok mindegyike megcsinalna. Kiderulne, hogy mind egyformak vagyunk?

Szimat
szimat
 
 


Sziasztok!

Az enyémnek ez lett az eredménye:

Gazdasági bal/jobb: -4,25
Tekintélyelvû/libertárius: -4,87
Kép

Csók mindenkinek:

Dia
Dia
 


Kedves Kifogas!

Eloszor is nincs harag....
Mas reszrol tovabbra sem irtam hogy haborul lesz csak celozgattam. Nem azert mert en ugylatom hogy OV ezt szeretne hanem mert nem eloszor ertenenek felre valamit a Romanok.
Azert gondolj bele: Tenyleg felreertheto!
A lenyeg hogy OV-nak finomabban kell fogalmaznia ha jo szomszedsagot szeretne.
Ez nem volt ijeszgetes reszemrol! Ez egy egyszeru fejtegetes volt aminek van alapja mert ez a kijelentes valoban elhangzott:

"A haza tágasabb, mint Magyarország, az egész Kárpát-medencére kiterjed."

Azt viszont valoban nem mondtam hogy:
"biztos háborúba akarják vinni az országot"

--------------------
Ezt iii irta:
Vegyük már észre, hogy kampány van és elég gusztustalan ijesztgetés azt mondani: "biztos háborúba akarják vinni az országot", mert eddig ezt minden választás után hallottam, de még sosem történt semmi.

Erre valaszolt Bakfitty:
"És vegyük észre, Orbánkának is vannak "gusztustalan" ijesztgetési......

----------------------------
Es hogy igazoljam magam megint OV Iboly altal kuldott hivatalos beszedebol idezek:

" Elõször is azt a gondolatot kell mindenhova eljuttatnunk, hogy Magyarország minden polgára tudja, tudja meg, hogy veszélybe került minden, amiért az elmúlt négy évben keményen megdolgoztunk."

"mondjuk ki ismét, hogy újra fenn áll a veszélye annak, hogy be fogják vezetni az egyetemekre és a fõiskolára a tandíjat."

"Körömszakadtáig gáncsolták és akadályozták."

"es bizony azt a szomorú igazságot is el kell mondanunk mindenkinek, hogy amikor hazánk bármilyen nemzeti kérdésben a nemzetközi porondon vitára és küzdelemre kényszerült, akár a románokkal volt vitánk, akár a szlovákokkal, akár az Európai Unióval, kettõt sem fordultunk, és mindig az ellenfél oldalán találtuk õket."

"A helyzet tehát, tisztelt hölgyeim és uraim, meglehetõsen komoly, és az országban ezt mindenkinek tudnia kell. "

"Magyarország minden polgárának tudnia kell: ha a szocialisták alakítanának kormányt, akkor valójában Magyarországon a nagytõke és a pénztõke alakít kormányt. "

"Nos, hát tisztelt hölgyeim és uraim, akik hallották korábban a szocialisták vezetõinek nyilatkozatait, azok tudhatják, megmondták: elsõ lépésként jelentõs gázár-emelés történik majd. Ezt már korábban is követelték arra hivatkozva, hogy a Mol részvényeseinek nem elegendõ a hasznuk. Nos, hát tisztelt hölgyeim és uraim, csak hogy megértsük: miközben egyik oldalról azt mondják, hogy majd 13-ik havi nyugdíjat fognak adni a nyugdíjasoknak, azt valójában azért adják oda, hogy utána legyen mibõl kifizetni a megemelt gázárakat, aelynek a haszna mindannyian tudjuk hova megy. Ne legyen illúziónk! Mindenhol, az egész országban és az egész gazdaságban újra ez történne, ahogyan egyszer már megtörtént. "

"Azért nem bízhatjuk rájuk, mert õk egyébként érthetõen és helyesen csak a saját hasznukat nézik. "

"Azt is tudnia kellene Magyarország utolsó szegletében is mindenkinek, hogy Magyarországot újabb úgymond liberális közbiztonság fenyegeti. Ez azt jelenti tisztelt hölgyeim és uraim, hogy visszaáll az az állapot, amirõl már az elõzõ kormány miniszterelnöke is csak azt tudta mondani, hogy ami van, az minden, csak nem közbiztonság."

"Ha már mégis megtette, akkor mindig el kell neki mondanunk azt az igazságot, hogy aki a kábítószerre igent mond, az az ördöggel cimborál. Nos, tisztelt hölgyeim és uraim, a helyzet az, hogyha jól átlapozzák Magyarország polgárai, ellenfeleink választási programjait, akkor ott találkozhatnak azzal a gondolattal, miszerint a kábítószer ellen úgy kell küzdeni, hogy bizonyos fajtájuk fogyasztását lehetõvé kell tenni. Jó lesz, ha mindannyian megõrizzük a józanságunkat. "

"Az fenyeget bennünket, hogy nem létezõ, nem létezõ pénzügyi problémákra hivatkozva esetleg ismét egy Bokros-csomag irányába fordítják a magyar gazdaságpolitikát. "

Ezek az idezetek Onmagukert beszelnek.....tobbnyire mint utolag bebizonyosodott alaptalan vadak, es hazugsagok tombkelege.........Az ijeszgetesekrol se feledkezzunk meg....
Bakfitty
 


Kifogas

"Tisztában vagyok vele, hogy elöször OT-t idézed és utána a saját gondolatod, csak tényleg tul sokat magyarázol bele abba, amibe nem kéne. "

Semmit nem magyaraztam bele ami nem all benne egyertelmuen a szovegbe. Az egesznek az a csapdaja hogy mast erez egy jobbos es mast erez egy balos ful. A jobbost elragadjak az indulatai az ellenerzesei az MSZP-vel szemben Orbannak drukkol es igy csak azt hallja ki amit akar. Nos egy balos ful sokkal erzekenyebb. Ha te ezerszer is elolvasod sem fogod meglatni a valosagot mig a balos egybol meglatja. Ez igaz forditva is...ezert szerintem kar kotekedni....

Azon is erdemes elgondolkozni hogy milyen politikus az aki az ellenzekre szavazokat teszi felelose a kialakult helyzetert....
Mert OV egyszer sem mondta hogy az elso fordulo eredmenye azt jelzi hogy O rosszul teljesitett a negy ev alatt es nem volt eredmenyes, inkabb azt hangoztatja hogy a szavazok tobbseget felrevezettek es jogtalan az elegedetlenseg az Orszagban.....
Bakfitty
 


Kifogas

Szoval OV-szerint ti vagytok a megvilagosult emberek akik jol latjak a helyzetet, mi meg a sotetek akiket feltetlen meg kell gyozni hogy felrevezettek. Mert mi mar csak olyan felrevezetheto, tudatlan, onbizalomhianyban szenvedo emberek vagyunk hogy meg azt sem tudjuk eldonteni hogy mi a jo es mi a rossz nekunk............es ezt az eroszakos gyozkodes miert kell mind elszenvednunk mert OV keptelen volt elismerni hogy hibazott es vesztett. Ehez kepest az MSZP negy evvel ezelott sokkal tisztelettudobban tavozott.

Szerinted kiket kell gyozkodni?
Bakfitty
 


"az MSZP elnöke felhívja a MUNKÁSPÁRT elnökét és tárgyalásokat kezdeményez. Ezt "természetesen" amíg lehet tagadja"

Szoval nincs ra bizonyitekod, csak egy vadaskodas hogy igy tortent.....

"Míg Orbán Viktor egyik párt vezetõjét sem hívta fel, nem kezdeményezett tárgyalásokat egyik párt elnökével sem!"

Hat igen....a mindenben tiszta OV-nak nem kell mentegetoznie....ezt hol olvastad? A Narancs ujsagba?
Persze OV amig lehet biztos hogy tagadja.....es valoban OV-nak nincs szuksege a MIEP-es szavazatokra onkent es dalolva lemond roluk a MIEP meg onzetlenul atadja. Itt a vege fuss el vele a Kisgazdapart legyen veled....

"A haza tagasabb, mint Magyarorszag, az egesz Karpat-medencere kiterjed."
Meg most sem ertem a metaforikus ertelmet mindenesetre ahogy Kifogasnak is jeleztem OV talalhatott volna szebb kevesbe provokativ idezetet is hamar olyan jo politikus.....

"Meg egy erdekesseg: Az MSZP-SZDSZ atlageletkora fiatalabb a FIDESZ-nel." Ezt el tudom képzelni, bár látszólag inkább ennek ellentéte az igaz. "

Van ra bizonyitekod hogy nemigaz? Azert jo tudni hogy az MSZP nem csak MP-bol all minthogy FIDESZ-MDF se OV-bol ugyhogy annyira lehet igaz is amennyire hamis is.

Apropo MDF....de szivesen emlekszek vissza arra az idore.....ezt a temat miert nem boncolgatjuk miert csak mindig szegeny MSZP negy evet kritizaljuk.....


Ja es Hajra Magyarorszagra visszaterve......!

Sajnos OV a sajat csapatanak drukkol es ezt eleg jol kifejtettem szerintem.
A foci meccsen is csak egy adott csapatnak szurkol a nezo.
Ennek a kijelentesnek focipalyan a helye nem a politikaban....
Bakfitty
 


Jelentem az eredményem:

gazd: bal/jobb: 4,25

Tekintélyelvü/Libertárius: -5,75


Ôszintén szólva, erre is számítottam: meggyôzôdéses liberalizmus életfelfogásban és gazdaságban is. Elvégre a liberális gazdaság nyilvánvalóan jobboldali. Nem igazán hiszek az általánosító, mindenkire vonatkozó szociális érzékenységben, egyetértek a tandíjjal (biztosítva azonban az ösztöndíjat azoknak, akik jól tanulnak), a gyest és gyedet az erre korábban befizetett összegek szerint fizetném, avagy hitelkonstrukcióval oldanám meg, de semmiképpen sem általánosítanám, vagy nevezném alanyi jognak. (Leszámítva egy otimális minimumot, amelyet azok kapnának meg, akik valóban rászorulnak.) És sorolhatnám még.
Tény, ez hasonlít a Bokros-csomagra, de sosem titkoltam, hogy szerintem Magyarországnak 1990 óta két ember tett igazán jót: Göncz Árpád és Bokros Lajos.
Az persze jellemzô, hogy ma Magyarországon ilyen nézetek a magukat jobboldalinak tekintô pártok elutasítanak, s ehhez hasonló lépéseket az ország megmentéséért a baloldalnak kellett megtennie.De megtették- szerencsére
BP
bundipapa
 
 


Bakfitty!

A jobbos és balos fülekröl egyetértünk! Tényleg mást látunk teljesen OV nyilatkozataiba. Részemröl rezárult ez a része a vitának, bár lenne még, de nem teszem, mert ugy itélem meg te is zárolni szeretnéd ezt a témát! :-)

Névtelen magyartv, bokros-t elolvastam, érdekelne, azért hogy nincs-e félsz benned, megtörténhet, hogy sok minden ingyenes közszolgáltatást megszüntetnek, ha az MSZP kerül hatalomra?
" Utolag is megnyugtathatom, hogy a Szocialista Párt rendkivüli segitséget és támogatást nyújtott a reformok megvalositásában. Maga a párt és az SZDSZ-frakcio sokszor nagyobb mértékben támogatta az elképzeléseimet, mint maga a kormány!"

"A hagyományos baloldali felfogás, az 50-100 évvel ezelötti eszmerendszer minél több közszolgáltatás ingyenességét követelte, mert akkor lehet a szegényebbeknek hozzáférni az utazási lehetöségekhez, az iskoláztatáshoz, a gyogyitáshoz. Ma már ez a koncepcio nem állja meg a helyét, különösen nem a vezetö nyugat-europai országokban, ahol éppen forditva gondolják, és egyre-másra vezetik be a fizetési kötelezettséget a korábban ingyenes közszolgálatokért, mert ök is ugy gondolják, hogy a gazdagok nyugodtan megfizethetik ezeknek az árát, ahogy mindenki megfizeti a szalámi árát a boltban."

Nekem ez nagyon-nagyon nem tetszik! Az, hogy Bokros ebben a nyilatkozatban igen hangoztatja, hogy SZDSZ "párti", ami ugye az MSZPvel "szimpatizál" , bár nem zárta el magát más pártoktol sem, ilyen nyilatkozatot ad!
Nekem most bántotta a személyiségemet, hogy összehasonlitja a gazdagok nyugodtan megfizethetik ezeknek az árát, ahogy mindenki megfizeti a szalámi árát a boltban!
Hát ez igen durva, egy gazdag tudja fizetni a tandijat, mig a szegény lehet a szalámit is nehezen , nemhogy még a tandijat! A gazdag, igen minden bizonnyal fizet, és a szegény vagy nem gazdagok? Velük mi lesz? 8 elemi, és elhelyezkedhet ahol tud, a kevés fizetésért, több van benne, mert van esetleg tehetsége és agya is a tanuláshoz, csak pénz nincs!
Te ettöl nem félsz?, mert én nagyon!

Kifogás
Kifogás
 


Egy példa, hogy ki mennyire tényekbõl indul ki, avagy mennyire állít igazakat.

"Meg egy erdekesseg: Az MSZP-SZDSZ atlageletkora fiatalabb a FIDESZ-nel."

Ez egy ellenõrizhetõ állítás, a jelöltek átlagéletkora megtekinthetõ a választás.hu oldalain, a Belügyminisztérium Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartási és Választási Hivatal által:

[url=http://www.valasztas.hu/ve02/ve/start2_ind.htm" TARGET="_top]http://www.valasztas.hu/ve02/ve/start2_ind.htm[/url]

Ha megnézitek, az mszp és az szdsz esetében a csúcs a 41-50 és az 51-60 -nál van, míg a fidesznél a 31-40 és 41-50-nél.

Ha valaki lelkes, csinálhat egy pontosabb átlagéletkor számítást is, nekem elég a grafikon. Eszerint aki fentit állította, tévedett.

Ildi

Ildi
pildi
 
 


Sziasztok!
Ma városunkba látogat OV, és a fõtéren tart pártgyûlést, du. fél ötkor. Eddig OK. Vele jön Helmut Khol ex kancellár is, agitálni. Aki a Horn cimbije, ki is tüntette, meg a legnagyobb pártkassza sikkasztást csinálta németországban, le is karták csukni adócsalásért, de hirtelen kifizetett 300000 márkát. Szegénynek(tényleg) öngyilkos lett a felesége, beteg volt, tavaly. Bulvárhíreket itt mellékelek.
Csak azt nem értem minek az Õ becses személye, ez itt Magyarország, vagy OV kevésnek érzi magát, egy elég dinamikusan fejlõdött városban? Lehet, hogy azért mert az AUDI volt a legnagyobb , és legtöbbet itt adózó cég tavaly is? Szoc. Polgármester van 7 éve. Na nem õ építette a legtöbb játszóteret, de rengeteget tett a városért. Sokszor volt ellentét az önkormányzatban, de dologban sosem volt vita, a saját pénzeik emelésérõl.
Kiváncsian várom, hány millióan férnek el középeurópa legszebb barokk terén.Vagy a Kohl németeket is hoz?
Zsomimama
zsomimama (zsomimama)
 


Szociális biztonsag MSZP programja

A Magyar Szocialista Párt programja a jóléti rendszerváltás programja. Programunk az esélyteremtõ állam létrehozását szolgálja, mely az emberi képesség fejlesztése és a lehetõségek újraelosztása révén csökkenti az egyenlõtlenségeket.


A szocialisták olyan társadalmat akarnak, amelyben mindenki megtalálja a maga helyét. Célunk, hogy a gazdasági fejlõdés eredményeit a társadalom minél szélesebb rétegei élvezhessék. A foglalkoztatás kiszélesítése, biztonságának javítása, a bérek emelése szükséges, de nem elégséges feltétele e célok teljesítésének. Szociális fordulatra van szükség, a szociális biztonság feltételeinek kialakítására, amelynek eredményeként mérséklõdnek a riasztó jövedelmi és kulturális, oktatási egyenlõtlenségek, visszaszorul a szegénység.

Olyan Magyarországot akarunk, ahol az állam és a közösség segíti a rászorulókat, és egyúttal megteremti az esélyegyenlõség feltételeit, megadja a szegénységbõl való kitörés lehetõségeit.

Olyan Magyarországot akarunk, ahol az állampolgárok felelõsséget vállalnak sorsukért, ahol a sokszínûség dominál, ahol mindenkinek lehetõsége nyílik az értékteremtésre, erkölcsi és kulturális hagyományai megõrzésére.

Olyan Magyarországot akarunk, ahol minden állampolgár biztonságban élhet, ahol meg lehet élni a keresetekbõl, ahol gyereket nevelni nem teher, ahol az idõs kor nem jelenti a feleslegesség érzetét, hiszen MAGYARORSZÁG MINDANNYIUNKÉ!


A JELENLEGI HELYZET

A rendszerváltás szabadságot, demokráciát, versenyképes gazdaságot és jólétet ígért. A szabadságot szavatoló demokratikus intézményrendszer már a 90-es évek elejére kiépült. Az emberek áldozatvállalásnak és az elõzõ szocialista-liberális kormányzat gazdaságpolitikájának köszönhetõen a magyar gazdaság 1997 óta nemzetközileg is elismert teljesítményt nyújt. Ennek ellenére a családok többsége még mindig nem érzi a rendszerváltás elõnyeit: a társadalom több mint kétharmada még mindig létbizonytalanságban él.

Ø Az emberek hatoda átlag alatti jövedelembõl él.
Ø Negyedmillió embernek nincs esélye arra, hogy tartósan munkához jusson. Az aktív korban lévõ férfiak majd ötödének nincs munkája. Különösen nagy a probléma Kelet- és Dél-Magyarországon, a kistelepüléseken élõknél, a 40 éven felüliek és szakképzetlenek körében.
Ø A gyermekszegénység kétszerese az egész lakosságénak.
Ø Az egyébként is nagy jövedelmi egyenlõtlenségek az elmúlt két évben tovább nõttek.
Ø Az idõs emberek százezrei élnek a létminimum alatt.
Ø A felmérések szerint a családok negyede kénytelen olyan lakásban élni, amely nem megfelelõ színvonalú.
Ø A regionális különbségek – infrastrukturális, jövedelmi, iskolázottsági, foglalkozási - életesély-különbségeket okoznak. Az ország középsõ és nyugati részét mintegy karéjként veszi körül a gyermekek szegénysége, a munkanélküliség, a lakosság hátrányos társadalmi helyzete.

Az oktatásra, egészségügyre, nyugdíjra, családtámogatásra, munkanélküli és szociális ellátásra fordított támogatások, egyszóval a jóléti kiadások növekedési üteme elmaradt a gazdaság teljesítményét kifejezõ hazai össztermék növekedési ütemétõl. 1998 óta a hazai össztermék évente átlagosan 4-5 százalékkal bõvült, eközben a jóléti kiadások mindvégig zsugorodtak. A veszteség évente átlagosan 2,7 százalék volt.

A jelenlegi kormányzati ciklus ideje alatt a munkavállalók helyzete sem javult az elvárható mértékben. A keresetek növekedése jóval elmaradt a gazdaságilag teljesíthetõ, az életszínvonal és a munkatermelékenység szempontjából indokolt mértéktõl. Ráadásul ez az emelkedés is egyenlõtlenül oszlott meg. Amíg a szocialista-liberális kormányzat idején (1994-1998) a verseny-, illetve közszférában dolgozók keresete nagyjából azonos mértékben emelkedett, addig 2000-tõl a különbség számottevõvé vált. A gyerekek utáni adókedvezmény 1999-ben a reálkeresetek értékét – országos átlagban – kettõ százalékkal, 2000-ben mindössze 0,5 százalékkal növelte.
Azoknak az adóterhei, akiknek még nincs gyermekük, vagy már felnevelték õket, érezhetõen emelkedtek, súlyosbodtak.

Hiába javult tehát 1997-tõl fokozatosan a gazdaság teljesítménye, bõvültek az elosztható források.
Hiába nõttek a bérek, hiába a jelentõsnek mondott minimálbéremelés. Ezen növekedés valódi, vásárló értékét az évente alultervezett (2001-ben 50 százalékkal) és 1998 óta nem csökkenõ infláció lecsökkentette.

Ezekbõl a tényekbõl arra következtethetünk, hogy a magyar társadalom tagjainak nagyon különbözõek az esélyei arra, hogy hozzájuthatnak-e az élet minõségét meghatározó javakhoz. Ennek mérséklése csak tudatos és a szociáldemokrácia értékeihez igazodó társadalmi beavatkozással lehetséges.




LEHETÕSÉGEINK

Furcsa világban élünk, hiszen a szabadság elnyerésének (személyes szabadságjogok, politika jogok és szociális jogok) közös élménye mellé árnyékként megjelent a szociális biztonság elvesztésének veszélye. A jövõ egyik nagy kérdése tehát az lesz, hogy a szabadság megtartása mellett hogyan lehet növelni a létbiztonságot.
Ezért a szociális rendszernek biztonságot, stabilitást, kiszámítható jogokat kell nyújtania, a tényleges társadalmi szükségleteknek megfelelõen mérsékelve a társadalmi egyenlõtlenségeket. A jelenlegi kormány számtalan társadalmi feszültség enyhítésére - mint a gyerekszegénység, a mezõgazdaságból élõk rossz szociális helyzete, a munkanélküliség - kísérletet sem tett. Mindezeket a gondokat megoldani, a területi egyenlõtlenségeket csökkenteni csak gazdasági, piaci eszközökkel nem lehet. A gazdaság növekedése önmagában nem elég ahhoz, hogy a társadalom minden rétege, hogy minden család jó anyagi körülmények között, szociális biztonságban éljen. Ehhez olyan “segítõ csatornarendszer” (társadalompolitika) kell, amely oda is “elviszi” a gazdaság eredményeit, ahová egyébként önmagától nem jutna el.

Szükség van a változásra, az új irányra! A jövõnk nem eleve elrendelt: mi át tudjuk hidalni azt a szakadékot, amely a jelenlegi helyzet és a valódi esélyegyenlõséget adó társadalom között van.


A MAGYAR SZOCIALISTA PÁRT SZOCIÁLPOLITIKAI PROGRAMJÁNAK KIEMELT FELADATAI


CÉLJAINK

A Magyar Szocialista Párt távlati programjában hosszú távú célként a következõket fogalmazta meg: “Az esélyegyenlõség és igazságosság elvei alapján olyan világot akarunk, amelyben a gazdasági fejlõdés minél szélesebb rétegeket ér el, ad biztos megélhetést, megakadályozza lecsúszásukat, helyzetük továbbörökítését, segíti társadalmi beilleszkedésüket, s így hozzájárul az egyenlõtlenségek csökkentéséhez. Szociálpolitikánkban számítunk a társadalom többségének támogatására, szolidaritására”.
Ennek megfelelõen középtávon, egy választási cikluson belül a következõ céloknak kell megvalósulniuk:

· A társadalmi biztonság - a gazdaság fejlettségének megfelelõ - alapszintjének garantálása.
· Az életesélyek javítása, a társadalmi integráció, a családi, közösségi összetartozás erõsítése.
· Az egyenlõtlenségek csökkentése.
· A gyermeknevelés feltételeinek javítása.
· A szegénység enyhítése.

Mindez az indokolatlan jövedelemkülönbségek mérséklését, az egyéni élethelyzet változásakor a megszokott életszínvonal (hirtelen és drasztikus) zuhanásának megelõzését (jövedelempótlás, illetve kiegészítés), valamint a szociális védelem minimum szintjének kiépítését feltételezi.


Céljaink elérésére feladataink

Az általános jólét terén:
· A szociális és lakhatási jogok alkotmányos szintû erõsítése.
· Különbözõ társadalmi csoportok számára hatékony és a munkavégzést elõsegítõ támogatási formák kialakítása a munkaerõ-piaci és más kockázatok hatásainak kivédésére.
· A társadalmi kohézió, a közösségi, lakóhelyi kapcsolatok valamint a szolidaritási csatornák kiépítésének támogatása, a helyi közösségekre, civil szférára alapozott jóléti rendszer megteremtése. Ez a feltétele annak, hogy minél több ember vállaljon a jóléti gondoskodásban önként feladatot és felelõsséget.
· A kedvezõtlen demográfiai helyzet befolyásolására hosszú távú népesedéspolitikai koncepció megvalósítására van szükség.

A lakhatási feltételek terén:
· Évente 5 ezer, négy év alatt 20 ezer önkormányzati bérlakás építése, ezzel a ciklus végére a jelenlegi bérlakás-igénylõk otthonhoz juthatnak. Hosszútávon el kell érni, hogy a lakásállomány 20-25 százaléka bérlakás legyen.
· Állami, önkormányzati részvétellel átfogó országos otthonteremtési és rekonstrukciós vállalkozások indítása. Ilyenek például: garzonlakások építése, lakótelepi tömblakások rehabilitációja, szociálpolitikai támogatás jelentõs emelése stb.
· A lakhatás terheinek csökkentése – energiatakarékos fûtési rendszerek támogatása, lakhatási támogatások újraszabályozása, közüzemi díjak, lakbérek tartozásainak egyszeri, szociális rászorultság alapján történõ konszolidációja.

A munkaerõpiacon:
· A munkához való hozzájutás lehetõségének javítása a hátrányos régiókban, településeken, a 40 év feletti korosztály, a pályakezdõ fiatalok, a megváltozott munkaképességûek és a romák számára. A közszféra bérnövekedése programjának részeként a szociális szektorban dolgozók kereseteinek egyszeri jelentõs, mintegy 50 százalékos emelése, majd a GDP növekedésével arányos évenkénti emelése.

A szociális ellátások terén:
· A pénzbeli ellátásokat célzottabbá, egyszerûbbé és áttekinthetõvé tétele.
· A szociális szolgáltatások rendszerének átláthatóvá tétele, a hozzáférés biztosítása minden rászorult számára. A szakmai követelmények, elõírások - hozzáférés, finanszírozás, szakmai standardok, minõségbiztosítás – általánosan alkalmazhatóvá tétele.
· A források bõvítése elsõsorban az átlagosnál alacsonyabb jövedelmû családokat kedvezményezze.
· Olyan átfogó jövedelempótló és szolgáltató rendszer kialakítása, amely minimálisan elfogadható szociális színvonalat garantál.




Miért kell népesedéspolitikai koncepció?

Hazánk népességének fogyása és elöregedése elodázhatatlanná teszi az átfogó népesedéspolitikai koncepció kidolgozását és megvalósítását. A legfontosabb demográfiai folyamatok kedvezõ irányba fordítására vagy legalábbis negatív hatásainak mérséklésre csak össznemzeti egyetértés kialakításával van esély.
A demográfiai elõrejelzések szerint a népesség száma fokozatosan csökken, s változik a korstruktúrája is. A fiatalok össznépességen belüli részaránya a jelenlegi szintrõl (28 százalék) 2010-re 21 százalékra esik vissza, majd az évezred közepéig további 2 százalékpontos csökkenést prognosztizálnak. A 60 éveseknél idõsebbek aránya 2010-re várhatóan több mint 20 százalék lesz. Magyarország gazdasági fejlettségi szintje és a negatív népesedési folyamatok között nincs összhang. A gyermekszám alacsonyabb, a halandóság a középkorú lakosságnál magasabb, a népesség korösszetétele idõsebb, mint a hasonló gazdasági fejlettségû országokban. A születések számának kis mértékû növekedése még nem jelent tendenciát.

A negatív demográfiai folyamatok egy-egy elemének önkényes kiragadásával nem, csak valamennyi elem együttes javításával nyílik esély a legpesszimistább elõrejelzések elkerülésére. A szociálpolitika eszközei hozzájárulhatnak ugyan a kívánt cél eléréséhez, de kizárólag ettõl nem lehet várni a megoldást. Növelni és erõsíteni szükséges a gyermekvállalási hajlandóságot, ugyanakkor az egészségügyi ellátás minõségét is jelentõsen javítani kell.

A népességpolitikai koncepció kidolgozásánál, és a társadalmi konszenzuson alapuló gyermektámogatási rendszer kialakításánál arra törekszünk, hogy a gyerekeket (az egyet és a többet is) a családok tudatosan vállalják, hogy legyen társadalmi elismertsége a több gyermeket nevelõ családoknak.



A CSALÁDOK TÁMOGATÁSA


A Magyar Szocialista Párt számára minden család, minden gyermek egyformán fontos. A gyermeket vállaló családok életkörülményein javítani akarunk. Családtámogatási rendszerünk hozzájárul a gyermeket nevelõk anyagi terheinek csökkentéséhez.

A szociális biztonság az elszegényedés megelõzést is jelenti, ezért a munkahelyteremtés, az európai bérekhez közelítõ keresetek, a gyermekek utáni kedvezmények, a gyermekeket ellátó intézmények együtt jelentik a prevenciót. A differenciált szociális igényekre a segítség változatos intézményi, finanszírozási, támogatási formáit kínáljuk.

A gyermekes családok többségének helyzete már a rendszerváltás elõtt is rosszabb volt, mint a gyermekteleneké. Ez a különbség a rendszerváltás után tovább nõtt, fõként a három-, és többgyermekesek, valamint azok körében, akik egyedül nevelik gyermeküket. A KSH adatai szerint a hátrány 1998-ban és 1999-ben valamelyest csökkent, de ez a közeledés 2000-ben – a háromgyermekes családok kivételével – lényegében nem folytatódott. A gyermekes családok mintegy kétharmadnál az egy fõre jutó jövedelem továbbra sem éri el a létminimum összegét. Azaz a gyermekszegénység továbbra is jelentõs társadalmi gond, a gyermekek szegénységének esélye az átlag kétszerese.
A polgári kormányzat – ígéretét megszegve – a valamivel több mint 2 millió gyermeket elérõ családi pótlék összegét nem emelte fel. Így ennek értéke ma az 1998 évinek mintegy harmada. Családpolitikájának lényege, hogy a gyermeknevelés költségeihez inkább az adófizetõk, azon belül is a jobb jövedelmi helyzetû családok esetében járul hozzá.
Az adókedvezmény bevezetése önmagában nem tudja feloldani azt a méltánytalanságot, hogy az adórendszeren keresztül juttatott társadalmi támogatások után járó kedvezmények csak az adót fizetõ állampolgárokra vonatkoznak, és azokra nem, akik jövedelmi viszonyai miatt nem kerülnek be az adórendszerbe. Azok a háztartások is vesztesek, amelyek rendelkeznek adóköteles jövedelemmel, de ennek mértéke olyan kevés, hogy az adókedvezmény maximális összegét nem tudják igénybe venni. A szülõk jövedelmének összevonására – és így az adókedvezmény teljes mértékû kihasználására – adott ugyan a lehetõség, de csak akkor, ha házastársak. Ez újabb különbségtevés a családok és a gyermekek között. Ellentmond a családi pótlék szabályozásának is, amely az együtt élõ szülõket nem tekinti egyedülállónak.


Szakítunk azzal a jelenlegi politikával, amely a gyerek és gyerek között a szülõ(k) jövedelme szerint tesz különbséget. A szocialisták családpolitikájának bázisa, a gyermekek támogatásának fõ formája az alanyi jogon – és jelentõs mértékben megemelt - családi pótlék lesz. E támogatást kombináljuk a gyerekek utáni adókedvezménnyel, ennek “szerzett jogait” nem kívánjuk csökkenteni.
Erõsíteni kívánjuk az oktatási intézmények szociális funkcióit, valamint növeljük a szülõi támogatást (gyes, gyed, gyet) kapó szülõk visszajutásának az esélyeit a munkaerõpiacra.


Programunk

1. A családi pótlék értékvesztését megállítjuk, értékét 20 százalékkal, 27-30 milliárddal növeljük.
Helyreállítjuk a családi pótlék egységét, azaz az iskolás gyermekek után is ezt az ellátást folyósítjuk.

2. A családi adókedvezmény intézményét továbbra is fenntartjuk, azzal kiegészítve, hogy azok a családok is megkapják az adókedvezmény maximális összegét, amelyek – eddig – elégtelen jövedelmük miatt nem tudták igénybe venni. Ezzel az alacsony jövedelmû családok mellett fõként a nem házasságban együtt élõk és az egyedülálló szülõk helyzetén kívánunk javítani. Bevezetjük a “kiemelt összegû családi pótlékot” azon családok számára, amelyek nem rendelkeznek munkajövedelemmel.

3. A gyermekgondozási segély (gyes) összegének az emelése is halaszthatatlan. A gyes összegét kétszer (2003-ban és 2006-ban) havi ötezer forinttal növeljük, hogy a gyes és a gyed között lévõ szakadékot csökkentjük. 2006-tól az éves emelés mértékét a minimálbér változásához kötjük. Így megteremtjük a feltételét annak, hogy a gyes ne veszítse az értékét, változzon az a mai méltatlan helyzet, amely a szülõk munkaerõ-piaci helyzete alapján tesz különbséget gyerek és gyerek között.

4. A gyermekek támogatásának el kell érnie azt a mértéket, hogy a gyermeknevelést választó szülõk számára ez ne jelentsen elszegényedést. Ennek érdekében a következõket tervezzük:
A három és több gyermeket nevelõ szülõk, illetve az egyedülálló szülõk esetében két gyermeket (vagy fogyatékos és tartósan beteg gyermeket) eltartók részére a gyermekek 3 és 14 éves kor közötti idõszakára bevezetjük a fõállású szülõ intézményét, a mindenkori minimálbérnek megfelelõ összegû támogatással és nyugdíj-jogosultsággal.
A várandósági pótlékot minden szülés elõtt álló kismama számára hozzáférhetõvé tesszük, s ezzel párhuzamosan az egyösszegû anyasági támogatás mértékét is növeljük.
Lehetõvé tesszük, hogy az unoka nevelését vállaló nagyszülõ nyugdíj mellett is igénybe vehesse a gyest (illetve a fogyatékos gyermek neveléséhez kapcsolódó lehetõségeket).

5. Már a támogatás ideje alatt segítjük a gyermeknevelésbõl (gyes, gyed, gyet) a munka világába visszatérõ anyákat, apákat, a munkaügyi ellátórendszer által szervezett felnõttoktatással, szakképzéssel.

6. A gyermekszegénység megelõzésének, mérséklésének érdekében - a pénzbeli és természetbeni ellátások, valamint a gyermekjóléti szolgáltatások mellett – erõsíteni kívánjuk a nevelési intézmények szociális funkcióját. Ezért megteremtjük annak feltételeit, hogy a gyermeknek legyen étele, tankönyve, s ha szükséges, akkor napközi valamint kollégiumi ellátása.

7. Az állam és az önkormányzat közös tehervállalásával az iskoláskorú gyermekeknél a szükségleteket figyelembe vevõ beiskolázási támogatást nyújtunk.

8. Az esélyegyenlõség érdekében minden gyerek megkapja a lehetõséget, hogy a középiskolai oktatás keretében megszerezzen egy középfokú nyelvvizsgát, a jogosítványt és elsajátítsa a számítógép használatának ismeretét.

9. Minden gyermek 7 éves koráig (az iskolakezdésig) a tömegközlekedési eszközökön ingyenesen utazhat, a tartósan beteg vagy fogyatékos gyermekek és egy felnõtt kísérõ részére ingyenessé tesszük - a gyógykezeléssel összefüggõ - utazás lehetõségét a gyermek 14 éves koráig.

10. A család életében nagyon fontos, hogy a szabadságot együtt töltsék. Ugyanakkor a belföldi turizmus fejlesztés alapfeltétele az idegenforgalom fejlõdésének. Ezért a családi üdültetés támogatására a jelenlegi állami támogatást 200 százalékkal kívánjuk növelni.

11. Minden ellátási formánál a ciklus elején elfogadjuk, és következetesen alkalmazzuk a GDP növekedéséhez, vagy az elõzõ év inflációjához kapcsolódó indexálási rendszert, mellyel a gyermekneveléshez kapcsolódó támogatások kiszámíthatóak és értékállóak lesznek.


Pénzbeli családtámogatási rendszer

SZABÓ CSALÁD, ahol a férfi köztisztviselõ, a feleség gyesen van a legkisebb gyerekükkel. Ezen kívül van egy 6 éves lányuk és egy 8 éves fiúk.
A férfi éves keresete évi bruttó 2 212 008 Ft.
Jelenlegi rendszer
A család éves nettó jövedelme meghaladja a 2 millió Ft-ot, így a 3 gyerek után járó adókedvezményt (360 ezer Ft/év) teljes egészében érvényesíteni tudják. A családi pótlék (212 400 Ft/év) és a gyes (206 537 Ft/év) hozzáadásával a családtámogatás teljes összege egy év alatt 739 120 Ft.
Az APEH adatai szerint a 3 és több gyereket nevelõ családok 60 százaléka tud élni a kedvezmény maximális összegével.
A szocialisták javaslata
A család ugyanúgy megkapná ugyanezt a mértékû támogatást.

* * *
KERTÉSZ CSALÁD szintén 3 gyereket nevel, ahol a legkisebb 2,5 éves, míg a legnagyobb 11 éves. Immáron 15 éve élnek együtt. A férj és a feleség is tanárként dolgozik egy középiskolában (916 368 Ft/év a bruttó keresete). A család éves jövedelme, 1 millió Ft felett van.
Jelenlegi rendszer
A családtámogatás évi 591 520 Ft. A két jövedelmet – mert nem házasok – nem tudják összevonni, így csak a férj keresete utáni adókedvezményt tudják igénybe venni. Ez 172 583 Ft. Gyerekenként havi 10 000 Ft helyett csupán 4 794.
A szocialisták javaslata
“Dolgozó Családok Adókedvezménye” rendszerén keresztül azon családok is részesülnek a kedvezménybõl, amelyek jövedelme egyébként nem tenné lehetõvé. Így ezek a családok is igényelhetnék, akár havonta, akár az évi adóbevalláskor a családi adókedvezményt. Az adókedvezménynél és a családi pótléknál az együtt élõ, nem házas családokat azonos elvek szerint bírálnánk el.
Ez a változás közel 350-400 ezer gyermekes családot érint kedvezõen.
* * *
VARGA CSALÁD esetében az apa rokkant, így a családot jelentõs jövedelemveszteség érte. Az anya gyesen van, míg a két nagyobbik lányuk (15 és 17 évesek) középiskolába jár.
Jelenlegi rendszer
A családtámogatás évi 562 937 Ft, ez a családi pótlékból, gyesbõl és kiegészítõ családi pótlékból áll össze. Adókedvezményt nem tudnak igénybe venni. Összességben tehát a gyerekek után kapott támogatás 170 ezer forinttal kevesebb, mint a jóval jobb anyagi helyzetben lévõ Szabó családnál.
A statisztika szerint a gyereket nevelõ családok mintegy 17 százaléka él hasonló vagy rosszabb jövedelmi körülmények között.
A szocialisták javaslata
Azoknál a családoknál, amelyek csak a szociális jövedelmekbõl élnek, s ezért nem tudnak adókedvezményt igénybe venni az adókedvezmény helyett “emelt összegû családi pótlékot” folyósítunk.
Ez a változás mintegy 200 ezer gyermekes család számára nyújt többletforrást.

LAKÁSGAZDÁLKODÁS, LAKÁSPOLITIKA

Az Alkotmánybíróság állásfoglalása szerint az Alkotmányból nem vezethetõ le a lakhatás, mint állampolgári jog. Baloldali értékeket valló pártként mi természetesen arra törekszünk, hogy minden magyar állampolgár lakáshoz, szobához, fedélhez jusson .


Fõbb törekvéseink, céljaink

I. A lakhatás feltételeinek javítása

a) A lakáshoz jutás területén

· Bérlakásokkal kívánjuk segíteni a fiatalok életkezdését, a nagycsaládosok lakáshoz juttatását.
· A nem állami bérlakásépítésnél javasoljuk az önkormányzatoknak, hogy éljenek a hosszú távú bérlakás szerzõdéssel, valamint a bérleti díjhoz való hozzájárulás lehetõségeivel. A szociális, illetve önkormányzati tulajdonú bérlakásokban a lakbért nem a lakáshoz, hanem a benne lakók szociális helyzetéhez fogjuk igazítani, ugyanakkor megköveteljük a lakás állagának megõrzését, és ezt rendszeresen ellenõrizzük.
· Piaci eszközökkel segítjük a saját lakást építõket.
· A jelenlegi lakáshitel konstrukció mellett kiszélesítjük a lakás- takarékrendszer feltételeit, hogy minél többen hozzájuthassanak a - jelenleg elérhetetlen - hitel lehetõséghez.

b) A lakást érintõ szociális indíttatású támogatások

· Segítjük a lakhatási költségek csökkentését szolgáló beruházásokat.
· Új rendszerû lakhatási támogatást hozunk létre (lásd keretes írás).

II. Az önkormányzatok részvételével az alábbi területeken átfogó országos programot indítunk

· Évente 5 ezer bérlakást építünk, melyhez az önkormányzatoknak 50-80 százalék közötti támogatást biztosítunk alanyi jogon a céltámogatási rendszerben.
· Támogatjuk a fiatalok önálló életkezdését. A pályakezdõk részére ilyen megoldást jelent a garzonlakás konstrukció, 5+5 évi elõtakarékossággal, amely megteremti az átjárás feltételeit az önálló lakásépítés-, vásárlás, szociális és non-profit bérlakás-rendszerbe.
· Kialakítjuk azt a közgazdasági, jogi és infrastrukturális környezetet, amely ösztönzi, hogy a gazdasági társaságok saját dolgozóiknak, a vállalkozók befektetésként, a non-profit szervezetek pedig az önkormányzatokkal együttmûködve bekapcsolódjanak a bérlakás-építési programba, ehhez a lakásépítõknek adókedvezményt vagy/és állami támogatást biztosítunk. Az önkormányzatoknak a lakásfenntartáshoz normatív támogatást adunk.
· A nehéz helyzetben élõ társadalmi csoportokat (nagycsaládosok, egyedülállók, munka nélkül lévõk, romák) a szolidaritás jegyében az esélyteremtés eszközeivel képessé kell tenni a felzárkózásra. Ezért hosszú távú programot dolgozunk ki a nehéz helyzetben lévõ családok lakhatásának megsegítésére.
· A fogyatékos és tartósan egészségkárosodott emberek önálló életvitelének megalapozása érdekében támogatjuk a speciális építészeti megoldásokat igénylõ és a személyes szolgáltatások igénybevételének lehetõségét megadó otthonok kialakítását.
· A panel-, és tömbházak felújítása, lebontása, a területek rehabilitációja a következõ ciklus kiemelkedõ feladata. Ezt a feladatot nem lehet kizárólag az önkormányzatokra bízni. Átfogó, a támogatási rendszert is tartalmazó országos programot készítünk ehhez, aminek része az állam által épített, felújított “referencia házak” konstrukciója is. A jelenlegi kormány által e célra fordított támogatás ötszörösével számolunk évente.
· Garanciát és segítséget szeretnénk nyújtani a lakáskölcsön visszafizetéséhez.
· Az állami gondozásból kikerülõ fiatalok részére kollégiumi ellátással, albérlõk házában való elhelyezéssel kívánunk az átmeneti nehéz idõszakban segítséget adni, hogy õk ne növeljék a hajléktalanok népes táborát. Kezeskedünk az életkezdési támogatás értékállóságáért.
· Krízis helyzetben lévõ, fedél nélkül maradt családok, egyedülálló emberek számára – állami és önkormányzati összefogással - létrehozzuk az albérlõk házát. E házakban komplex módon segítjük a család talpra állását, munkavállalását és a gyermekek tanulását.
· Szektor semlegesen támogatjuk az idõsek számára épített garzonlakás programot, elõnyben részesítve azokat a megoldásokat, amelyek lehetõvé teszik a teljes ellátás igénybevételét.
· Az önkormányzatokat ösztönözzük az idõskorúakkal való eltartási szerzõdések megkötésére, ezzel megalapozva az egyedülálló emberek méltó öregkorát és védelmét a lakás maffia ellen.
· A szakellátásból, kórházakból kikerülõ hajlék nélküli emberek részére átmeneti hajléktalan ápolóotthon létrehozását tervezzük.
· Támogatási, ösztönzési rendszert dolgozunk ki a lakásépítéshez és fenntartáshoz a szövetkezeti formák alkalmazására.




Lakhatási támogatás

A lakásszektor jelenlegi legnagyobb piaci kudarca, hogy a lakások fenntartását egyre többen mindennapi megélhetésük rovására tudják fizetni. A lakhatás költségeinek, a havi rezsikiadások jövedelemhez viszonyított magas és még tovább növekvõ aránya nagyon jelentõs terhet ró a háztartások többségére.

Az elõzetesen végzett, a forrásokat és a szükségleteket is figyelembe vevõ számítások alapján olyan rendszer képzelhetõ el, amely a társadalom alsó harmadában, mintegy 600 ezer háztartást tud elérni. A támogatás összegét a jogosultak természetbeni ellátásként kapják meg, azaz a közüzemi számlán a szolgáltató jóváírja a juttatás összegét. Ennek éves összköltsége (2000-es árakon) közel 11,9 milliárd Ft. Forrása a mintegy 167,9 milliárd Ft-os “lakásügyekre, települési és közösségi tevékenységek és szolgáltatások”-ra szánt központi költségvetésben szereplõ keret átcsoportosításából származna.

Ezzel a módszerrel több százezer család számára lehetne garantálni az egyik alapszükségletet, az emberi lakhatás feltételeit (víz, meleg, világítás).



Programunk

1. Négy év alatt legalább 160-180 ezer lakás építését tervezzük.

2. A bérlakás építését állami támogatással, az önkormányzatoknak juttatott céltámogatással, a befektetõknek, a magánszemélyeknek nyújtott adókedvezményekkel, kamattámogatással segítjük. Ezáltal a jelenleg lakásigényléssel rendelkezõk a ciklus végére otthonhoz juthatnak.

3. Célunk annak ösztönzése, hogy a bérbeadó szabályozott formában, szerzõdéssel adja ingatlanát bérbe. Ezzel a jelenleg albérletben lakó közel 20 ezer család valós élethelyzete alapján részesülhet lakásfenntartási támogatásban. A lakás célra kiadott bérlemények díjának csak fele számít bele a bérbeadó személyi jövedelemadójába, illetve ha az adózó nem számol el költségeket és lakását lakás célra adja, akkor a jelenlegi 20 százalékos adónak 50 százalékos mértékéig adózna.

4. A gyermekvállalás ösztönzésének alapfeltétele a lakás. Ezért a saját lakás építésénél - a kedvezményes hitellehetõségek meghagyása mellett - a szociálpolitikai támogatás összegét gyermekenként 800 ezer Ft-ban, felsõ összegét 4 millió Ft-ban határozzuk meg. A szociálpolitikai támogatás egy gyerekre egyszer vehetõ igénybe, új lakásépítésnél teljes egészében, használt lakás vásárlásánál, felújításnál, lakásbõvítésnél tetõtér beépítésnél 75 százalékos mértékben. Azon családok, akik nem lakásépítésre, illetve felújításra fordítják ezt az összeget, azok számára is lehetõséget teremtünk a juttatások felhasználására. Õk lakbér-kompenzációként vehetik igénye e támogatási formát.

5. Az új lakás építésénél a részleges áfa-visszatérítés mértékét, méltánytalanul kevésnek tarjuk, ezen összeg emelését az átlagos, a szükségleteknek megfelelõ mértékû lakásnagyság árához igazítjuk.

6. Ma az országban 35-40 milliárd forintra tehetõ a lakosság közüzemi díj és lakáskölcsön adósságállománya. Ennek konszolidációja szükséges és ugyanakkor kockázatos is. A tulajdonhoz kötõdõ konszolidációt, a lakáskölcsönök eltörlését nem tartjuk jó megoldásnak, az erre a célra rendelkezésre álló garanciaalapot az önkormányzatok tulajdonába kívánjuk adni. A hátralékok konszolidációját egyszerre, három éves teljesítési ütemben kívánjuk végrehajtani, annak érdekében, hogy azt követõen meg lehessen követelni a szolgáltatás ellenértékét. A jövõ érdekében célszerûnek látszik az adósság eltörlését ahhoz kötni, hogy a következõ idõszakban a család teljesíti-e fizetési kötelezettségeit.




Az adósságkonszolidáció elvei

A piacgazdaságra való áttérés során (az energia-, és közmû-szolgálatások árai drasztikus, az átlagos árindexet jóval meghaladó mértékû növekedése, s ezzel párhuzamosan a jövedelmek piacosítása csak részben és csak bizonyos társadalmi csoportok számára valósult meg), valamint az állami dotációk, fogyasztói ártámogatások (az energia szektorban ez mintegy 18-20 milliárd Ft-ot jelentett) leépítésének következtében a háztartások számottevõ hányada nem tudta a lakásfenntartással kapcsolatos kiadásait fedezni. Az adósok körét két csoportra lehet bontani, egyrészt az energiafogyasztáshoz kapcsolódó lakossági hátralék (a díjhátralék nagyságrendje a számlázott éves összege 5-8 százaléka), másrészt a hosszúlejáratú lakáshitellel összefüggõ adósságállomány (az összes hitelállomány közel negyede).

A támogatás célja, hogy képessé tegyük a háztartásokat a közüzemi díjak fizetésére.

a) A támogatási rendszer fõbb sarokpontjai:
· Az adósságok leépítésében a feladatok és az anyagi terhek - vállalható mértékben - megoszlanak a hátralékos háztartások, a lakosság, a szolgáltató vállalatok, a helyi önkormányzatok és a központi kormányzat között.
· A program által kínált kedvezményeket csak egyszer lehet igénybe venni.
· A finanszírozásban, a szabályozásban, valamint a követelmények tekintetében átlátható feltételrendszert alakítunk ki.
· A kormányzatnak a direkt támogatás, kölcsönnyújtás és kamatátvállalás, a források egy részének elõteremtése mellett koordináló valamint kezdeményezõ szerepet is fel kell vállalnia.

b) A kedvezmény nyújtásának lehetséges módozatai:
A feladat, a hátralékkal “rendelkezõ” családok számára a különbözõ programok közötti választási lehetõségek (opciók) megteremtése, illetve fenntartása. A különbözõ opciók:
· Az adósság halasztott idejû, illetve ütemezett visszafizetése (részletfizetési megállapodás).
· Az adósságállomány szétválasztása tõketartozásra és kamattartozásra. A tõketartozás visszafizetése esetén a kamattartozás mérséklése, elengedése.
· Jelzálog-hitelnyújtás konstrukció.
· A felhalmozott adósság egyösszegû visszafizetése esetén – miként történt ez az OTP lakáshitelek kamatemelésénél is – különbözõ visszafizetési kedvezmények adása.
· A jövõ érdekében célszerûnek látszik az adósság elengedését ahhoz kötni (pl. közüzemi díjaknál), hogy a következõ idõszakban a család teljesíti-e fizetési kötelezettségét. Ahol szükséges, ott mûszaki megoldásokkal kell biztosítani a szolgáltatás igénybevételénél az ellenérték kifizetését (pl. pénzbedobással mûködõ villanyórák, gázórák).
Annak érdekében, hogy az adósság újratermelõdését megakadályozzuk, az adósságkezelés ideje alatt a települési önkormányzat intézményein keresztül figyelemmel kíséri, életvezetési tanácsokkal segíti a családot.



A FOGYATÉKOS EMBEREK ÉLETMINÕSÉGÉNEK JAVÍTÁSA

Magyarországon több százezer, a társadalmi együttélésben jelentõs mértékben akadályozott, fogyatékos embertársunk él. Közöttük több tízezernek súlyos a veleszületett vagy szerzett fogyatékossága. A mindennapi életben kevesekkel találkozunk közülük, mert otthonukban, vagy intézetekben élnek. Az utcára - lehetõségek hiányában és egyedül - ki sem jutnak. Vakok és nem tudnak tájékozódni; értelmi fogyatékosok és a társadalom, nem fogadja be õket; mozgáskorlátozottak és kerekesszéket használnak, de azzal nem tudnak az utcákon, a boltokban közlekedni; siketek vagy súlyos beszédfogyatékosok, így nem tudnak kommunikálni; olyan egészségkárosodottak, akiknek állapota ma jelentõs mértékben korlátozza részvételüket a társadalomban. Az a tény, hogy jogaik nagy részével a fogyatékos emberek nem tudnak élni, nem csak õket érinti, hanem - hozzátartozóik, családjuk életlehetõségeit is messzemenõen korlátozza. Életminõségük javítása mások számára is könnyebbé teszi az életet, pl. az akadálymentes környezet kedvezõbb feltételeket teremt a gyermekes családoknak, idõs embereknek egyaránt.
Ezek az amúgy is rendkívüli nehézségekkel birkózó emberek a foglalkoztatás, a közlekedés, a tanulás, az egészségügyi szolgáltatások, a családi élet, a sport, a pihenés területén gyakran csak korlátozottan képesek jogaikat érvényesíteni. Egész életüket végigkíséri tehát a szegregáció és a függõség.

1998-ban az Országgyûlés elfogadta a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlõségük biztosításáról szóló törvényt, amely meghatározza a teendõket is. Létrejöttek a törvény által elõírt legfontosabb intézmények (pl. Országos Fogyatékosügyi Tanács, Országos Fogyatékosügyi Program), ám a polgári kormány a törvény “lényegét” nem értette meg, nem értette meg azt, hogy a fogyatékkal élõk önálló életvitelének támogatása jelentõsebb erõforrásokat, több empátiát igényel a hatalom részérõl.

Így ránk és a következõ négy évre marad a feladatok elvégzése. Ennek lényege, hogy a fogyatékos személy ne passzív alanya legyen az állam által nyújtott ellátásoknak, hanem aktív, önellátásra, társadalmi beilleszkedésre képes, minél teljesebb életet élõ tagja a társadalomnak.




Programunk

1. Az esélyegyenlõség megvalósulásához szükséges további feltételeket is törvénybe foglaljuk, és visszaállítjuk a fogyatékossági támogatás egységes rendszerét. Ennek összege a kialakítandó szociális minimum lesz.

2. Komplex rehabilitációs rendszert hozunk létre, megfelelõ intézményi-szervezeti és koordinációs hálózattal. Külön gondot fordítunk arra, hogy a fogyatékosság-megállapító bizottságok tagjai között legyen fogyatékossággal élõ szakember is.

3. Ahhoz, hogy a fogyatékos embertársaink a társadalom aktív tagjává válhassanak, az egyik legfontosabb eszköz az egészségi állapotuknak megfelelõ munkahelyek és lakások létrehozása.

4. Nem tûr halasztást a fogyatékkal élõk érdekképviseletei által követelt “fogyatékossági igazolvány” kiadása, és az ehhez kötõdõ kedvezményrendszer kidolgozása.

5. Az akadálymentesítéshez szükséges kiadásokat az állami költségvetés pályázati rendszerben támogatja az önkormányzatok és intézmények számára (liftek, feljárók, hangjelzésre szolgáló berendezések stb.)

6. Megteremtjük a sérült gyermekek szakképzõ intézményeinek biztonságos mûködési feltételeit.

7. Úgy szabályozzuk a sérült embereknek munkalehetõséget adó célvállalatok mûködését, és a távmunkát, hogy a sérült emberek munkájuk révén juthassanak jövedelemhez. Ennek érdekében az állami megrendeléseknél, a közbeszerzési eljárásoknál a fogyatékkal élõ munkavállalókat foglalkoztató célszervezeteket elõnyben kell részesíteni.

8. A mozgássérült emberek lakásépítését, lakásuk felújítását a lakásépítési programban kiemelten támogatjuk.




AZ ÚJ SZOCIÁLIS VÉDELMI RENDSZER ELVEI

A szocialisták felfogásában a szociális háló egyik fontos funkciója, hogy megvédje az alacsony jövedelmûeket a foglalkoztatás bizonytalanságából eredõ kockázatoktól, segítséget nyújtson a családi szükségletek kielégítésében.

A jelenlegi pénzbeli ellátórendszer több alapvetõ gondot vet fel: az igénylõk számára nem kiszámítható, az ellátások rendszere széttagolt, áttekinthetetlen, és nem garantálja kellõen a szociális biztonságot sem. A jelenlegi jövedelem-tesztelésen alapuló támogatások természetükbõl fakadóan a feketemunka vállalására ösztönöznek, igazságtalanok, elõállítják a szegénységi csapdát, stigmatizálnak, a bürokráciájuk drága. Az ilyen rendszer fenntartása amellett, hogy túls&
Névtelen
 


(Kár, hogy szép hosszú névtelen kihagyta a linket, meg hogy ez a vitairat.)

Na, kiszámoltam nektek. Minden kupacban a közepét vettem, azaz pl. 41-50-hez a 45-öt stb. Az így számítható átlagéletkor fentebbi linkem alapján: fidesz:42,6 szdsz:45,4 mszp:47,4

Ildi

Ildi
pildi
 
 


Sziasztok,

Ma eszembejutott, hogy mit tanultam a kommunikacio cimu eloadasokon. A legfontosabb, hogyha valami problema van, akkor "en uzenetek" fogalmazzak meg a masik szamara.
Pl. a gyerek minden reggel lassan keszul ezert elkesik a szulo a munkahelyerol
Mit lehet ilyenkor mondani a gyereknek?
A, Ha nem igyekszel holnap korabban keltelek fel ...stb
B, Ha elkesek a munkahelyemrol ki fogok kapni ... stb
A kommunikacio elvei szerint ez utobbi a jo.

Most az a legundoritobb ebben a kampanyban, hogy senki nem azt mondja o mit csinalna, hanem hogy a masik mit fog csinalni, ha o nyer. Alapvetoen elhibazott megnyilvanulas. Bocs jobbosok, de a Fidesz mindennap elohoz valamit, hogy mit csinal majd az MSZP, ha nyer. Ahelyett, hogy elmondanak, o mi mindent akarank tenni. De lehet, hogy ez mar kevesse meggyozo? Hiteluket vesztettek? Csak a riogatas jon be?
Megjegyzem a masik oldal is el ezekkel az eszkozokkel. Jol kihasznalta a Kover fele elszolast. De ha OV-nak lett volna annyi esze, hogy elnezest ker, nem ugy gondoltak, akkor fel nap alatt lecsengett volna az egesz. De a Fidesz szotarabol teljes mertekben hianyzik az a szo, hogy bocsanat ill. elnezest.

Szimat
szimat
 
 


Gazdasági bal/jobb -1.50
Tekintélyelvü/libertárius -1.85

Kifogás
Kifogás
 


szocik (férfi nõ összes)
71-80 1 0 1
61-70 22 8 30
51-60 142 32 174
41-50 130 42 172
31-40 42 17 59
26-30 34 15 49
18-25 24 7 31
Összesen 395 121 516


fidesz
81 felett 1 0 1
71-80 2 0 2
61-70 23 0 23
51-60 79 5 84
41-50 155 21 176
31-40 148 11 159
26-30 35 2 37
18-25 12 3 15
Összesen 455 42 497

De tényleg a kor számít?

Se a vitairatot, se a programot nem kötelezi törvény a pártokat betartani. Szivesen megnézném az adott témában a Fidesz vitairatát is, de én csak elnagyolt programot találtam.
Rejtözköd&otild
 


Bakfitty

Gazdasagi Bal/Jobb : -0,50
Tekintelyelvu/Libertarius: -2,87
Bakfitty
 


PIldi

Kihagytad a FIDESZ-bol az MDF-et?

Egyebkent ezt nem tenyszeruen kozoltem hanem erdekessegkent es nem en szamoltam ki hanem valaki.....es kesobb meg azt is irtam hogy hamis is lehet azt hiszem Meggyesbuktanak irtam.

Mar kezd elegem lenni abbol hogy mindig hiteltelenseggel vadoltok mikozben ti aztan marhara hitelesek vagytok.....Urgum-Burgum.....
Bakfitty
 


PIldi

"Meg egy erdekesseg: Az MSZP-SZDSZ atlageletkora fiatalabb a FIDESZ-nel. "

Bocs tenyleg tenyszeruen kozoltem pedig nem ugy akartam.....

de az is igaz hogy kesobb azt is irtam Meggyesbuktanak hogy hamis is lehet...ld:

Meggybukta:
"Meg egy erdekesseg: Az MSZP-SZDSZ atlageletkora fiatalabb a FIDESZ-nel." Ezt el tudom képzelni, bár látszólag inkább ennek ellentéte az igaz. "

Bakfitty
"Van ra bizonyitekod hogy nemigaz? Azert jo tudni hogy az MSZP nem csak MP-bol all minthogy FIDESZ-MDF se OV-bol ugyhogy annyira lehet igaz is amennyire hamis is"

Lenyeg hogy tenyleg nem szamit......csak erdekessegkent jegyeztem meg meg azert hogy felhivjam a figyelmet hogy nem csak oreg volt komcsik ulnek az MSZP-be hanem fiatalok es kozepkoruak is.........
Bakfitty
 


Igen szép teljesitmény volt bemásolni azt hosszu vitaiartot!

Elöttem irták már,(rejtözködö bal vagy jobb oldali?): se vitairatot, se programot nem kötelezi törvény a pártokat betartani!
Amit itt igérnek, az igen meghatározhatatlan! Miböl lesz pénz a gyes-gyed, számitogép, alapfoku nyelvvizsga, jogositvány? Lehet, hogy a tandijbol amit be kell fizenti, HA középiskolába akarom járatni a gyereket?
Nem találtam utalást arra, hogy tandij mentes lenne a középiskola! Arra viszont igen, hogy támogatnák a beiskolázást!
Ahhoz elsösorban, a családok anyagi szintjén kellene javitani és amikor sikerült, akkor lehetne tandij, de csak akkor!
Megitélésem szerint elöször a tandij lenne, és utána foglalkoznának azzal, hogy kiszedjék a béka feneke alol a lecsuszott családot, pedig akkor már egy kicsit késö.
Erre azért jutottam, mert nincs utalás arra, hogy a középiskola tandij mentes lenne, viszont a Bokros, nyilatkozata szerint ezt kellene tenni!
Ez olybá tünki, mintha adnak és de ugyanannyit elvesznek!
Nos adokedvezmény mindenkinek elérhetöen, gyes-gyed, családi potlék, stb végül is ki jön a tandij!
Ez TELJESEN MAGÁN VÉLEMÉNYEM VOLT! NEM MANIPULÁCIO, FANTÁZIA VAN BENNE! :-)

Kifogás
Kifogás
 


Kifogas

Hat valoban az Olimpia jobb lenne az orszagnak.....meg a tovabbra is csak egy adott tarsadalmi retegek segito intezkedesek.

A tobbi meg levan ejtve.......
Bakfitty
 


Akármilyen kormány lesz, egyre több lesz nálunk is a magánovi, suli egyetem, magánklinika, magánorvos,
Minden rendszert a szegények szívnak meg.

Hogy miért inkább a szocik felé, mert nem tetszelegnek a jótevõ szerepében. Lehet, hogy inkább mégis jobboldali vagyok?
Mennyivel egyszerûbb lenne, se adó, se tb, se iskola, se út, se orvos, mindenért kõkeményen a piaci árat kellene fizetni. A rászorultakat meg adományokból lehetne támogatni.
Jobban mûködne?
Rejtözköd&otild
 


Miert van az hogy a FIDESZ terveirol igereteirol mostanaba alig hallok....?
Meg miert van az hogy csak az MSZP programja van mindig napirenden meg a FIDESZ gyuleseken is?
Bakfitty
 


Bakfitty!

Bocs, de OV mondta (nem szo szerint idézem, bocs):
"nem az a lényeg, hogy olimpiát tartsunk, hanem olyan szinten lenni, ha lehetöség nyilna rá akkor lehessen tartani!"
itt azért nem számit a hitelesség, mert ebbe nem lehet mást belemagyarázni, csak azt, hogy nem KELL megrendezni most az olimpiát, csak olyan hátteret kell teremteni magyaro.nak, hogy HA sor kerülhetne erre meg lehessen tenni. Nem vissza mondani, mint a világkiállitást!
Ha erre céloztál az Olimpiával!

Ki az aki csak egy társadalmi réteget segit az intézkedéseivel?
Márpedig MSZP vitairatában nem olvashato arrol, hogy a tandij továbbra is "állambol" fizetett lenne.
Mindennek tudatában, az alapfoku nyelvvizsga garantálása, nem sok. Azt ugye tudjuk, hogy már az ált.isk.-ba nyelvet tanulnak (általában angol, söt már ugyanezen korosztály számitástechnikát is tanul!) Nem a középiskola, hanem általános iskola! Köépikolás kortol tanulnak CSAK kreszt és vezetést (jogsi), hála az észnek, 12 évesen még nem lehet jogositványt kapni! Szépen nézne ki, ha egy ilyen idös gyerköc beül a volán mögé!
A többi nincs leejtve, csak ez foglalkoztat engem a leginkább.
Azért nem kell kötözködni, mert nem irok oldalakat, bocs, de van véleményem! :-)
Elsösorban erröl!

Kifogás
Kifogás
 


Bakfitty,

Szerintem azert mert arra nincs idejuk. A szocikkal vannak elfoglalva.
Pl. Orban telefonon hivogat, es Bokros csomaggal fenyegetozik. Ez mar beteges!

Szimat
szimat
 
 


Szimat!

Ne humorizáld el, azt ha valaki nem bizik az MSZP "igéretbe".
Ez nem vicc, és ha neked az, akkor nincs megjegyzésem, amit nyilvásoan megtennéd hozzád, saját vélemény van, de nem osztom meg veled!
Nekem igenis fontos, hogy a Bokros csomag milyen meglepetést tartogathat számomra, mert a gyermekem jövöéröl van szo!
Vagy ha neked ilyen egyszerü lenne tandijat fizetni, irigyellek, nekem nem! Szerettem volna még gyerekeket, de ha a szoban forgo, (számomra nem humoros) Bokros csomag elölép, hasonlo okosságokkal, mint fentebb irtam, és elüti a gyermekem jo pár fiatal kori élménytöl, ahhonnét ezt a pénzt nélkülözni kell, mert nem vagyunk gazdagok! Remélem nem csinálsz humort ebböl, mert igen sértö, ha valaki ennyire nem veszi tiszteletbe valaki más gyermeke jövöjét!
Nekem egyáltalán nem vicces, hogy akik eddig is nehezen éltek meg, akkor HA lesz Bokros csomag, és erö felett teljesitenek, hogy meglegyen a középiskola (ennél tovább nem megyek csak a középiskoláig), akkor mit fognak érezni, vagy ha 3 gyerek van a családban és egymás után vagy egyszerre középiskolások, akkor milyen teher lesz ez annak a családnak!
Te nem gondolod, hogy ha ezt a szép "igéretet" amit irtak, meg akarják valositani, akkor ahhoz pénz kell? Szerinted nem lehet ilyenre számitani!?
Csak, hogy ne légy ennyire nyughatatlan és rossz humoru, holnapra bemásolom neked a Fidesz programját!
Ma már nem, addig is nyugi Szimat!

Ja csak ha már a betegsékeknél tartunk,:
Igen, betegesen szeretem a fiamat, és betegesen el akarom kerülni, hogy bármi féle lelki avagy bármely oktatási, réteg megkülönböztetö hátránnyal is együtt éljen, találkozzon!
Te nem?

Még valami, hogy TE mivel foglalod el magad szabad idödben nem érdekel.
"Szerintem azért mert arra nincs idejük. A szocikkal vannak elfoglalva."
Szerintem meg azért, mert esetleg a családjukra "fecsérlik" az idöt! Vagy másra! Neked ehhez semmi közöd, ha akarom, én vagy bárki, veled tudatni mit mikor csinálok, majd szolok!
Ez nem egy fél orás produkcio!
Mindenki ir ha van ideje!
Én majd holnap, mert akkor akarodzik!

Kifogás!
Kifogás
 


Kifogas,

Kisse tulreagaltad a dolgot.
Bakfittynek valaszoltam arra a felvetesere "Miert van az hogy a FIDESZ terveirol igereteirol mostanaba alig hallok....? "
Es igenis betegesnek tartom, hogy az embereket alaptalanul ijeszthetik Bokros csomaggal, meg GYES es GYED eltorlessel.
Es nem arrol beszlnek ok mit csinalnanak, hanem mindennap elojonnek egy agyremmel, hogy mit fog az MSZP csinalni kormanyra kerulesuk eseten. Pl. Nagymarosi duzzaszto ...stb. Erre miert van idejuk, erejuk?
De tudod mit, reszemrol lezartam ezt a vitat, mert nincs min vitatkozni.

Szimat
szimat
 
 


Szimat,

Te komolyan gondolod, hogy alaptalanul fel egy csomo ember? Legyszives tajekozodj az ugyben, hogy mi is volt a valasztasi programja a szociknak '94-ben, majd mi is realizalodott abbol.

De segitek: Semmi. Eppen az ellenkezoje annak amit igertek. Csak akkor meg nem tudtuk neven nevezni a "gyereket". Ma mar Bokros-csomag beceneven fut.

"MDF 1990-1994 az ország 18%-át privatizálta.
MSZP 1994-1998 az ország 80%-át privatizálta, és a pénzt ellopta
FIDESZ 1998-2002 1.5%-ot privatizált, és ha el is lopta az semmi a 80%-hoz képest.
Tény:
1993 Horn gyula aláírásával kiadott pártprogram:
-tandíjmentes oktatást
-alanyi jogon járó GYES, GYED
-Kedvezõ lakáshitelek
-30000 szociális lakás építése
1994 Az MSZP
-bevezeti a tandíjat
-eltörli a GYES-t, GYED-et
-egy sociális lakást sem épít
-lenyúlja a nyugdíjalapot a POSTA Bank megmentésére.
De megéri rájuk szavazni."

Ha mar minden mas erv elszall, akkor szerintem eleg erre egy pillantast vetni, es egyertelmu "jovokepunk" lehet egy MSZP-s kormanyzasrol."

Gabi
Gabi
 


Jaj, eszébe jutottak a nyugdíjasok a kormánynak!!4,5% ez már döfi, pont most, és visszamenõleg januárig!! Micsoda lángelme van ott a kampányirodán, hogy ez is eszükbe jutott!!!
zizi
Névtelen
 


Barmit MONDHAT az MSZ(M)P soha, de soha nem szavaznek ra.

Egyszeruen azert, mert az "A PART" melynek a vezetoje egy egyszeru "na essel" intezi el azt, hogy egy masik vezetoje a tomeggyilkos rohamosztagok aktiv tagja volt, csak takarodjon el a toretenelem szemetdombjara, Milosevics melle.

Most mindent megigernek, de a volt nagyhatalom szolgalatat a mai nagytoke szolgalataval felvalto MSZ(M)Pes voros bankar szajan ugy allnak a szocialisan erzekeny igeretek mint disznon a ruzs.

A tomeggyilkos rohamosztagok volt tagja, Horn Gyula most ingyen ebed iger a gyerekeknek. Mar latom, amint a volt voros keretlegeny pufajkas Barbie babakat osztogat a napkoziben....
Névtelen
 


3 gyerek, 4 kerék, 5 karika, 6alom, 7fõig. Kép Kép

Hirdetés:
Fidesz közeli cégemet MSZP közelire cserélném. Jelige: Sürgõs
Harold
 


- Miert hordanak a fiuk kokardat?
- Mert marcius 15-en volt a szalagavato, es aprilis 21-en lesz a ballagas
Névtelen
 


Bal/Jobb -3.5
Tekintélyelvû/Libertárius -4.82
Nem volt meglepi benne szerintem, annak aki ismer. Kép
Liesel
 


Harold,

Ez kiraly volt Kép

Szimat
szimat
 
 


Egyik baratom a aFideszre fog csak azert szavazni, mert o most tud lakashitelt felvenni. Hiaba mondtam hogy a lakasarak 5 eve kb.. ott alltak, hogy egy 50nm-es panel kerult 2,5-3MFt-ba most meg 7-12MFt-ba.
meg jo hogy fel lehet vennihitelt, kulonben ki tudna kifizetni?

Es csak ezt nezni es nem egy orszag szempontjait?
Ez engem elkeserit!! Fuggetelenul hogy ki milyen erzeletu. Mert szerintem ez bizonyos foku korlatoltsagra mutat.
Névtelen
 


Draga nevtelen,

Tenyleg. Az a ronda Fidesz vitte fel a panel arakat. Nem azok a kulfoldi lakasvasarlok akiket a szocik engedtek be, vagy az inflacio, vagy a vilagpiaci arak! Es ha nem lesznek hitelek (a la potlolagos koltsegvetes, magyarul Bokros csomag 2.), akkor biztos le is fognak menni. Mert az MSZP megmondta.........

Ha megmondta akkor joooooooooooooooo!
Névtelen
 


Ma felhívott OV. személyesen!!!!!!!!!!!!! A barátnõmet és az anyukámat tegnap. Ez már a személyiségi jogaimat sérti szerintem, hogy a privát szférámban is zaklat!!! A jobbosok mit kiabálnának össze, ha Kovács László hivogatná õket a Fideszt szapulva?
Persze OV. nem a lényegrõl beszélt (mint ezt már megszoktuk) tehát mondjuk arról, mit tervez az elkövetkezendõ 4 évben. Nem, egy merõben új témát talált: "Ha az MSZP nyer akkor....."

Tisztelt jobbra szavazók és minden kormánypárti!

Az üzenetet megkaptuk! Megértettük, nem vagyunk gyengeelméjüek, az utolsó 4325 utalás elég volt. Értjük mitõl féltek abban az esetben ha az MSZP nyerne. Egy új Bokros csomagtól, a Gyes és Gyed eltörlésétõl, a lakáshitelek megvonásától, a tandíj visszahozatalától és a Kommunizmustól. Jól mondom?
Szentül megigérjük, hogy vasárnap mindezt figyelembe véve, rendkívül megfontoltan fogunk szavazni.
De Ti nem gondoljátok, hogy új témát kéne találni a gyõzködésre?
ben
 


Mint régi SZDSZ tag , magam is kijelenthetem,hogy tagságunk jelentõs része a FIDESZ-re szavaz 21.-én vasárnap .Teszi ezt azért,hogy a volt diktatúra emberei ne kerüljenek ismét hatalomra valamint azért mert Kuncze és az elnökség a tagság megkérdezése nélkül lépett vissza a kommunisták javára.
Már 1994-ben is problémás volt a "szerelmünk kibontakozása",de akkor legalább a küldötteket megkérdezve( presszionálva) átvitték,de most errõl szó sincs! NEM LEGITIM,a támogatás,így kérek minden SZDSZ tagot és SZDSZ szavazót,hogy az ország érdekében NE SZAVAZZON MEDGYESSY PÉTERRE és az õt támogató volt állampártra!!!!!
Deme Éva
Névtelen
 


Az en ismeretsegi koromben az SZDSZ szavazok az MSZP-re szavaznak a masodik forduloban.
Kormanyvaltasrol volt szo, nemde?
Azert annyira nem lehetett gyengeelmeju egy SZDSZ-es sem, hogy elhigyje ez egyedul is megy nekik!

Kedves Deme Eva,
Ha valos szemely vagy fejtsd ki a velemenyedet arrol amit irtam.
Ha csak ideztek valahonnan, akkor latni akarom a forrast, mert egyebkent azt hiszem a Fidesz keze van a dologban.

Szimat
szimat
 
 


Az indexen talaltam:

libsi válasz erre | adatok | e-mail 2002-04-16 21:50:38 (18)

Kedves "Deme Éva"!

Az SZDSZ-nek nincs "elnöksége".


Ügyvivõ Testülete van, Országos Tanácsa és Küldöttgyûlése. És nem talász olyan SZDSZ-tagot, aki a Fidesszel rokonszenvezne.


Kuncze nemcsak az ÜT-t, hanem az OT-t is megkérdezte, sõt azzal nyerte el az elnöki posztot, hogy a Demszkynél is egyértelmûbb kormányváltás programjával indult a Küldöttgyûlésen.


Az az SZDSZ, amelyikrõl beszélsz, nem létezik. Mint ahogy az a Fidesz sem, amelyiket az SZDSZ támogatná. (Hol van az már!)

[elõzmény : (0) Deme Éva, 2002.04.16 21:33]
Névtelen
 

Vissza: Errõl - arról

Jegyzetfüzet:

 

X
EZT MÁR OLVASTAD?