Sziasztok!
Vera! Boldog névnapot kívánok!
Betty! De jó, hogy jelentkeztél!
Hát, a pszichológust korainak gondolom, teljesen normális, hogyha most került be egy új környezetbe Bettike, akkor visszahúzódóbb. Igaz emlékszem bbj Juditéknál sem tudott teljesen feloldódni, na de hát mi is idegenek voltunk neki. Viszont igen, az iskolaérettségnél ez is számít, a kapcsolatteremtő képesség, szocializáció, stb.
Most nem látom a vonalzódat, de Bettike már ősztől menne iskolába? Mert a júniusi nevelési tanácsadó oda már rég késő...
Szami! Igen, nem egyről beszéltünk!
Minden oviban felmérik az óvónénik a nagycsoportos gyerkőcöt iskolaérettség szempontjából (pl: difer, vagy az ovi által összeállított "teszt"-sor alapján).
Be is gépelem nektek, hogy a DIFER milyen területeket vizsgál, de ugyanezeket a területeket vizsgálja az oviban összeállított kérdéssor is:
Első vizsgálati alkalom
1) Írásmozgás koordináció (társas feladathelyzet, egyszerre 4 gyermeket vizsgál ez az egy feladat)
1a) társakhoz való viszony
1b) késleltetett utasítás
2) Összefüggés-megértés
2a) kapcsolatfelvétel
2b) erkölcsi érzék (rövid történet alapján)
2c) feladatvállalás, feladattartás
2d) kitartás
2e) érzelmi viszonyulás
2f) koncentráció
Második vizsgálati alkalom:
3) Beszédhanghalás
3a) kapcsolatfelvétel
3b) erkölcsi érzék (másik rövid kis történet)
3c) feladatvállalás
4) Következtetés
4a) erkölcsi érzék
4b) feladatvállalás, feladattartás
4c) kitartás
4d) érzelmi viszonyulás
4e) koncentráció
Harmadik vizsgálati alkalom
5) Relációszókincs
5a) kapcsolatfelvétel
5b) erkölcsi érzék
5c) feladatvállalás
6) Elemi számolás
6a) erkölcsi érzék
6b) feladatvállalás, feladattartás
6c) kitartás
6d) érzelmi viszonyulás
6e) koncentráció
Példák:
Erkölcsi érzék:
Összefüggés-megértés előtt Sanyi "lopás"
Sanyi a barátjával játszott, és egy óvatlan pillanatban zsebre tette barátja legkedvesebb játékát. A barátja sokáig kereste a játékát és nagyon sírt.
Megkérdezzük: mi a véleménye X tettéről? Ha nem válaszol, vagy nem megfelelő a véleménye, tovább kérdezzük: Helyesen cselekedett-e X, amikor...? A válasz után: Miért? , Te mit csináltál volna?A témáról beszélgetést kezdeményezünk.
Kategóriák szerint pontozzuk:
5= feltünően érett
4= hibátlan magyarázat
3= jó megítélés
2= bizonytalan
1= nincs válasz
Számlálás: Kezdjen el egytől számolni... 21-ig ha megy hibátlanul az elég.
Aztán a számlálás: Folytasd, én kezdem: 46,47,48, folytasd! (3-at kell mondania, 49,50,51)
Visszafelé: 6,5,4...(3,2,1)
4 csík, melyből 3 különböző hosszúságú csík a lapon.
Mutasd meg, hogy melyik csík:
a) a legrövidebb
b) a leghosszabb
c) a két azonos hosszúságú
d) a két eltérő hosszúságú
Gyerekek könyveket pakolnak (irányok)
tetejére, alá, mellé, közé
Beszédhallás:
megy-meggy
hold-holt
Ok-okozat összefüggés
Ha megsérül az ujjunk, akkor vérezhet.
Ehhez kapcsolódóan kérdések
pl: Biztos, hogy vérzik az ujjunk, ha megsérül?
vagy:
Minden gyerek szeret játszani. Panni gyerek, tehát... (szeret játszani).
Tehát nagyjából ennyi, persze nem írtam be az összes feladatot. Természetesen ezen felül még a gyerek mozgását is néznünk kell: csak néhány példa: összerendezett-e a mozgása, páros lábbal előre-hátra, labdapattogtatás, elkapás, dobás, gólya-járás (egyensúly), stb...
Na ezt egyenlőre elküldöm.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára juhaszolga 2010.01.14 09:39-kor.