Sziasztok!
Hú, de jó most olvasgatni a topicot, de kár, hogy nincs időm hozzászólni olyan hosszan, mint szeretnék!!!
Ennek viszont van egy olyan előnye, hogy már tulajdonképpen leírtátok (helyettem is) a véleményemet.
Így csak kiemelnék néhány dologt, ami bennem is megfogalmazódott.
Dzsili írta le, és soha ne feledjük szavait: nem mi megyünk újra óvodába, iskolába, tehát ne abból induljunk ki majdan, hogy nekünk mi volt a jó! Lehet, hogy a gyerekünk teljesen más habitusú lesz, mint mi, és lehet, hogy neki teljesen jól beválik az, ami nekünk anno nem.
Ha jól emlékszem Norci és GOrsi is jelezték már, hogy hiába van nekünk bármiféle elképzelésünk az óvodáról, iskoláról, ha ez éppenséggel a város másik végén található... Szóval azzal a kínálattal kell majd beérnünk, ami viszonylag elérhető távolságban van.
És még valami: ha a gyerek nem érzi jól magát adott intézményben, szerintem jobb váltani! Annak idején én utáltam óvodába járni, és minő pech, évvesztes lévén, nekem 4 év jutott az oviból.
Az óvónőnk egy gyerekekhez nem értő (megkockáztatom: őket nem is szerető), nagy darab, nagy hangú, gyerekeket elnyomó őrmester típusú öregasszony volt, jaj. Én meg egy kis félénk, visszahúzódó, kapcsolatokat nehezen teremtő, bátorításra szoruló halk szavú kislány voltam mindig is. Képzelhetitek a helyzetemet...
visszagondolni is borzalmas azokra az évekre.
Meggyőződésem, hogy neki köszönhetem azt, hogy a verbális kifejezőképességem a mai napig nem megfelelő.
Anyukám óriási hibát követett el azzal, hogy nem vitt másik oviba.
Az általános suliban volt egy osztálytársam, amolyan iskola rémének kikiáltott fiú. Telis tele magatartási és tanulási problémákkal. Egészen így volt hatodikig, amikor átvitték másik suliba, és a gyerek gyerek teljesen kicserélődött: a tanulmányi eredménye és a magatartása is példaértékű lett.
Szóval, ha kell, váltsunk bátran.
Coryhoz lenne még egy kérdésem. Sok mindenben egyetértek veled, valamit viszont nem értek. Számomra sem szimpatikus a gyerekek ilyen mérvű leterheltsége, de mit tud tenni ez ellen a pedagógus? Persze, azt eldöntheti, hogy mennyi leckét ad (ezáltal ad-e lehetőséget legalább délután a szabad játékra), de a tantervtől nem nagyon térhet el, azt hiszem.
Ha pl. a tanterv x időt ad a szorzótábla megtanulására, hogyan teheti meg egy tanító, hogy ő ezt felülbírálva 2x időt ad rá (a tanóra keretén belül, tehát nem délután)? Hiszen el kellene azt az ismeretet mélyíteni, de akkor valami mást nem tanít meg, nem?
Ezt most elküldöm, aztán visszaolvasok még.
Sziasztok: Laura+Romola+Toncsi