Sziasztok!
Most csak röviden, a fejlesztésről szeretnék írni.
Szerintem egy szülő látja, hogy a gyereke akar-e tanulni, vagy sem. Pl Kata nem marad meg mellettem akkor sem, ha mesét olvasok, akkor sem ha bábozok, van iylen szótanulós könyve, két 3 képről elmondja a nevét, és rohan játszani. Őt ez nem kötü le, ő egy tevékeny gyerek, aki nem fog leülni és magától tanulni. Viszont nagyon régőta (olyan 1,5-2 éves kora között kezdte el) szerepjátékozik, pedig a szerepjáték elvileg csak 3 éves kor körül, vagyu tána jelenik meg. Ő így tanul. Bence az első pillanattól fogva tanulni akar, mindent kérdez, és választ vár, nem emlékszik meg egy nem tudommal, az a minimum, hogy meg kell keresnünk ewgy könyvben. Ő már tudja hogyan forog a Föld, a Nap, és a Hold egymás körül, hogy mik a csilalgok, tud összeadni, és kivonni, számolni és visszaszámolni, ismeri a betűk 90 %-át. Nem adok egy évet, és olvasni, írni fog. Van egy olyan kiadvány, hogy Ügyesfüzet. Kifejezetten óvódásoknak készült, a kézügyesség fejlesztésére. Na ebből immár a 3-at vettem meg, a gyerek hosszas könyörgése után, mert már kettőt telerajzolt (ugyanolyat)
Szóval ne most döntsük el, hogy visszük-e, vagy sem, hanem akkor, ha látjuk rajta, hogy kell-e neki, vagy nem.
Én nem akartam Bölcsibe adni sem a gyereket, de be kellett látnom hogy Katicának kell a bölcsi. Bencének meg még 4 évesen is korai volt az ovi, ő most ért be rá... Minden gyerek más.
A korai nyelvtanulásról, viszont nekem is az a véleményem, hogy nem szabad. Nem lenne szabad, mint ahogy nem lenne szabad földrajzot, kémiát, fizikát, világtörténelmet tanítani egy általános iskolásnak, aki még számolni, olvasni se tanult meg rendesen.
Az általános iskolának az kellene hogy legyen a célja, hogy rendesen tudjon a gyerek írni, olvasni, számolni (összeadás, kivonás, szorzás, osztás) Ezeket ne mtessék-lássék kellene megtanítani, hanem úgy, hogy alap legyen minden gyereknek. Ezen kívül az első 8 osztályban ismerkedjenek meg a természet törvényeivel (egy kis fizika, biológia, de egyik sem tudományosan közelítve, hanem felfedezve) játékosan, úgy hogy kedvük legyen többet tudni, tanulják meg a magyar történelmet rendesen, estleg a világtörténelem legfontosabb eseményeit,, de ennyi. Nem leehten töménytelen mennyiséggel telitölteni a fejüket, mert így sokkal kevesebb marad meg. Katasztrófa...
(ezt olyankor érzem igazán, mikor gimi elsőben OLVASÁSFELMÉRÉST kell tartani...vagy mikor kiderül, hogy IStván királyt a Duna jegén választották meg....stb.)
Magika, én csak annyit fűznék hozzá, hogy szerintem a képolvasás nem a legjobb módszer. A szótagolós olvasástanítással sokkal jobb eredményeket lehet elérni, éln leg. így tudom. Én szótagolós módszerrel tanultam, középső csoportban. (egy tanítónéni vigyázott rám nyáron, és így ütöttük el az időt
Élveztem nagyon, emlékszem rá )
És Bencének is olyan sulit nézek (a tanítónéniken kívül) ahol szótagolós olvasással tanítanak (és ahol eslődleges a sport...) már 4 ilyen sulit találtam itt a környékünkön szerencsére. A kedvencem egyenlőre az a suli, aminek saját jégpáylája, és uszodája van...
Na lépek, emrt nemsoká itt az uram és én még sehol se tartok...szokás szerint...
Zsu