Sziasztok!
Nem nagyon pörög a topic, igaz én se nagyon jöttem mostanában.
Megint betegek vagyunk, pedig már egész sokáig járt egy huzamban! Múlt héten köhogni kezdett, dokinéni egyből kiírta, hogy már ne is menjen karácsonyig. Jó lesz januárban újra beszoktatni...
Ma du. megyünk a fülészetre, mert az egyik fülére alig hall Zs gyerek, gondolom be van dugulva, meg a manduláját is meg kell nézni, mert folyton tátott szájjal bambul.
Orrrmandula tapasztalatok?
Sziszike? Veled mi a helyzet? Lassan jön a bébi, ha jól emlékszem!
Ilon,
Most, hogy már az én gyerekem is ovis, sokmindennel egyetértek, hogy a normál ovikban nem a legmegfelelőbb a gyerkekhez való hozzáállás... Lehet, h az én gyerekemnek is Waldorf oviba kellene járnia?!?
Azt értem, hogy vannak dolgok, amiket meg kell tanulniuk: kézmosás, fegyelmezett viselkedés a folyosón, WC használat stb.
De azt nagyon nem értem, hogy miért találnak ki felesleges szabályokat a gyerekek játékához. Pl. van egy kis baba-ház, amiben vannak kisasztalok, mosogató, vasalódeszka stb. Persze minden gyerek azzal szeretne játszani, de az a "szabály", hogy egyszerre csak 4 mehet be, aki ezen kívül be akar menni, annak kopognia kell, és aztán vagy beengedik vagy nem.
Egyszerűen nem tudom, miért nem bízzák a gyerekekre. Miért ne mehetnének be akár 10-en, aztán úgyis maguktól rájönnek, hogy úgy nem lehet játszani, és a fele kijönne. Verekedés, lökdösődés esetén meg nyilván közbe kell lépni az óvónéninek. Miért kreálnak - a gyerek számára, de számomra is- teljesen érthetetlen szabályokat? Persze, így legalább megtanulják milyen az élet...
A másik kedvencem, hogy az ebéd közben nem lehet inni, mert a leves is vízből van... Amikor ezt elmesélte itthon a gyerek, eszembe jutott ugyanez a jelenet kisiskolás koromból, amikor az egyik osztálytársam azért kapott beírást, mert "leves közben vizet ivott...".
Lehet, hogy ezt oktatják a pedagógiai főiskolákon?
Vagy csak én vagyok túl liberális?
(egyébként nem vagyok az!!!)