Légzsák sajnos nekünk se kikapcsolható. Úgyhogy vennem kell majd két tükröt, h. ha én vezetek és a gyerekülésben hátul van a gyerek, akkor is lássam, h. mi történik!
Szóval babakocsi II:
Többféle babakocsi van: sportkocsi v. mélykocsi ill. I-V funkciós (az V funkcióst már én sem értem!)
A mélykocsi az alvázon fixált mózeskosár (hagyományos angol babakocsi), csak addig jó, amíg a gyerek megmarad fekve és nem óhajt nézelődni.
A sportkocsi az, amiben ücsörög a gyerek, de ált. nem fektethető vízszintesre, így újszülötteknek nem jó (pláne, ha hason fekteted a gyereket!!). Ennek esernyőszerűen összecsukható kikönnyített verziója az esernyőkocsi.
Ezek az I funkciósak.
II. funkciós a kocsi, ha mélykocsiból sportkocsivá alakítható, így tovább használhatod. De ezek ált. nehezebbek sportkocsiként, mint egy normál sportkocsi, ráadásul a gyerek is közben megnő kissé!!!
III. funkciós a gép, ha babahordozó is ültethető rá.
IV. funkciós, ha még mózeskosár is.
Namármost:
Mózeskosár: én filóztam rajta, de:
- a mózest csak rövid ideig tudod használni
- a kocsiba csak a merevfalúak köthetők be ( a puha falúak helyett inkább vegyél pólyát, ugyanannyit ér, kocsiban történő szállításra NEM ALKALMAS!!!!!!!) de egyrészt a teljes hátsó ülést kitölti, másrészt nem igazán tűnik biztonságosnak sem a mózeskosár autóhoz történő-, sem a gyerek mózeskosárhoz történő rögzítése (ez utóbbi egyetlen szélesebb haspánt!
), ráadásul a bekötéshez szükséges felszerelést külön kell megvenni!
Szerintem mindenképpen jobb a babahordozó, mert abban minden oldalról védve van a baba, 3 pontos biztonsági övvel stabilan be van kötve a hordozóba, a hordozó vagy az autó biztonsági övével rögzíthető a kocsiba, vagy a kocsiba bekötött talpra pattintható rá (és még az öv is fogja). Másrészt könnyebb benne a gyereket pl. bevásárlóközpontokba bevinni, mert a bejáratnál ráteszed a hordozót a bevásárlókocsira és szabad mindkét kezed, nem kell a babakocsit és a bevásárlókocsit egyedül terelgetned (kivitelezhetetlen, szerintem).
Szóval ha sokat autóztok és nem a helyi kisboltba jársz bevásárolni, akkor szerintem elengedhetetlen alapfelszerelés. ( Meg akkor is, h. ha - mint én- a 4.-en laksz és nincs lift! Ilyenkor a babakocsi lennmarad a tárolóban és a gyereket a hordozóban tudom felhozni (még egy darabig
).
A sportkocsinál, v. sportkocsivá alakítható mélykocsinál nagyon fontos, h. a gyerek lehetőleg 5 pontos biztonsági övvel legyen beköthető, mert a 3 pontosakból állítólag bámulatos ügyességgel tudnak kiszabadulni és emiatt esetleg kiesni a kocsiból.
Fontos lehet a tolókar áthajthatósága, h. két irányból lehessen tolni a kocsit, főleg a kétfunkciósaknál, mert amíg mélykocsiként funkcionál, addig be kell látnod a kupola alá, amikor viszont már sportkocsiként, akkor a gyerek szeretne előre nézelődni. Ilyen esetben viszont jobb, ha az első és a hátsó kerék is bolygósítható, különben áthajtás után nehezebben irányítható a kocsi!!!
Egyes esetekben pl., ha nagy a magasságkülönbség közted és a párod közt, jó, ha a tolókar magassága is állítható!!! Ugyanis a járdára való felugratásnál neked kell a tolókart lenyomni, ahhoz, h. a kocsi eleje megemelkedjen, ez meg nehéz, ha a tolókar hozzád képest magasan van, ugyanakkor a párodnak esetleg kényelmetlen a túl alacsony tolókar!
Attól függően, h. a helyi boltba v. a bevásárlóközpontba jársz-e bevásárolni, fontos lehet a kocsi alján elhelyezett kosár mérete (utóbbi esetben fontosabb, h. az autótok csomagtartójába a babakocsin kívül a bevásárlás is beférjen!
), ill. egyes típusoknál a járdára való felugratást nehezíti, ha a kosárba bepakoltál vmit, mert fennakad, leszakad.
Az sem mindegy, h. hogyan férsz hozzá a kosárhoz, mert hiába nagy, ha a fekvő helyzetnél nem tudsz belepakolni!
Összecsukhatóság:
- van lapracsukható, itt nem előnyös, ha a tolókar és a kerekek ugyanazon irányba csukódnak, mert ha sár van a tolókar is sáros lesz!
- vannak újabban esernyőre csukhatók, itt külön van a tolókar két fele, nem egy ívben, ennek előnye, h. ráakasztható a
bevásárlószatyor v. a baba cuccai, de lefoglalja mindkét kezedet a tolásnál, mert állítólag nehezebben irányítható egy kézzel!
- és vannak az újabban piacra került ufók (Quinny, Maxi Cosi) egészen speciális csukási módokkal.
A mai modern kocsiknál variálható a váz (Egy adott cég többféle alvázat is gyárt, többféle kerékmegoldással) és a felépítmény. Ugyanarra az alapvázra rápattintható a mózes (így lesz mélykocsi), a babahordozó és a sportkocsi is. Könnyű alumínium v. titán vázasak, egészen helytakarékosra csukhatóak. Egyetlen bajuk van: 120 ezernél kezdődnek!!!
Ha viszont körülnézel a neten az apróhirdetések közt, jóval olcsóbban lehet hozzájutni teljesen jó állapotú babakocsikhoz.( Mi pl. a PP Venezziánkat 30000 Ft ért vettük, egy vadiúj ilyen felszereltségű PP Venezzia 120-150000 alatt nem áll meg!!!)
De előtte célszerű kiválasztanod, h. mit szeretnél és célirányosan keresni!!! És ki kell várni a megfelelő ajánlatot!
Vagy, ha mindenképpen újat akarsz, akkor sűrűn kell járni a boltokat akcióra vadászva!
Egyenlőre ennyi jutott eszembe!
Táblázatot hogy tudok beilleszteni?????