Gabesz!
Megszületett du. Ági kicsi Zsoltija! Szép nagy lett,4050g és 56cm. Gyanítom,ezért ültél sorba annyit,szegénykém,bár,hogy hánykor született,nem tudom még,majd holnap beszélünk,akkor kiderül,miért is tartott olyan sokáig,mire sorra kerültél (de jó,hogy nem kedden szültem,nagyon utáltam volna,ha a szülésem alatt a doki mellesleg rendel és csak néha beugrik,hogy megnézzen)! Simán született,de tudod Ági milyen vékony alapból,szóval minden-minden repedt,ahogy írta. De jól vannak,csak kicsit gyengének érzi még magát!
Na,de jó,hogy javulgatsz,már nagyon ideje volt! Remélem a főpróba is jól sikerül!
Veronika!
Na,most írok Neked egy jó hosszú lebeszélőst! Lehet,hogy most vitát szítok ezzel,de muszáj,hogy képben legyél,hova is vezethet a korai idegen nyelv tanulás! Szóval tény,hogy 6 éves korig a legfogékonyabb a gyermek mindenféle ismeret befogadására! Ám,ha ezt kihasználva nekilátunk pl. idegen nyelvet tanítani,esetleg olvasni,számolni tanítani egy csecsemőt (nem viccelek,erre programok vannak,láttam egy kislányt,náluk a lakásban még a wc-ben is volt egy világtérkép és pisilés közben a kislány mutogatta melyik ország hol van),nem is gondolnánk,mekkora bajt okozhatunk! A gyerek agya arra van programozva,hogy elsajátítsa az anyanyelvét és a szüleit,testvéreit figyelve utánozza és ezáltal beépítse saját személyiségébe a tőlük ellesett szociális viselkedésmódokat stb. Alapvető tevékenysége pedig a játék! Mégpedig a spontán, szabad játék! Ha ezeken túl mi még túl is akarjuk fejleszteni,akkor megterheljük az idegrendszerét és egész komoly tanulási zavarokat idézhetünk elő,ami persze nem rögtön,hanem később,majd az iskolában jelentkezik! Konkrétan a túl korai idegen nyelv tanulás könnyedén vezethet disgrafiához,dislexiához. Sajnos nem az ujjamból szoptam,elég komoly tanulmányok támasztják ezt alá! Azoknál a gyerekeknél pedig,akik még nem sajátították el az anyanyelvüket,alaposan megnehezítheti azt! Természetesen más a helyzet,ha a szülők 2nyelvűek és születésétől fogva 2 nyelvet hall a gyerek,így 2 anyanyelve lesz gyakorlatilag.
Az is biztos,hogy nem minden gyereknél okoz tanulási és egyéb zavarokat a korai nyelvtanulás. Viszont senki nem mondhatja meg előre,hogy a Te gyerekednél nem lesz-e ebből gond! És nincs az a tanfolyam,ahol a tanárok ezt reklámozzák,mert ugye nagyon maguk ellen beszélnének vele!
Általánosságban elmondható,hogy a szülők merő jóindulatból,hogy semmiről le ne maradjon a gyerekük,ezerféle módon akarják fejleszteni! A kisbaba "jár" babúszásra,Dévényes tornászhoz(ha kell,ha nem),zenebölcsibe,angolra,játszóházba,baba-mama klubba, baba-mama tornára,babamasszázsra, csak éppen arra nincs ideje, hogy otthon, nyugalomban, a saját egyéni tempójában felefedezze a világot és a spontán szabad(azaz egyáltalán nem irányított) játékban fejlődjön a lehető legoptimálisabb módon az életkorának megfelelően ( félre ne érts,nem az a baj,ha 1-1 helyre,programra elhordjuk a babát,de sok szülő tényleg viszi már a csecsemőt is mindenféle különórára,pedig nekik még a fejlődésük szempontjából sokkal optimálisabb,ha otthon,nyugalomban,Anyával-Apával fedezi fel a környezetét-a megszokott környezet biztonságot ad,komfortérzést a babának,amiben jó lenni és ahol ezért könnyen-gyorsan fejlődik is)!
Amikor főiskolás voltam, házidolgozatot kellett írni szociológiából,mégpedig egy esettanulmányt egy óvodás gyerkőcről. Az a kislány,akiről én írtam,6 évesen népitáncra,jazz balettre,klasszikus balettre,RSG-re járt,emellett az anyuka vitte a nevelési tanácsadóba,ahol írni-olvasni tanult-bár anyuka csak 8 évesen engedte iskolába,hogy egy bizonyos tanítónőhöz kerüljön,szóval a kislány a sok edzés-különóra hatására (volt,hogy napi 2-3 is volt belőle) olyan fáradt és leterhelt volt,hogy könyörgött az anyjának,hagyja már délutánra az oviban,hogy aludhasson! Nyaranta pedig edzőtáborba járt és már óvodás korában versenyekre kellett mennie. Hiába szeretett volna zongorázni,azt mondta az anyuka,hogy az már nem fér bele...és persze nagyon szerette a kislányát,nyilván csak jót akart neki! Persze ez valószínűleg szélsőséges példa,de azért nem olyan ritka eset!
Szóval óvatosan! Nem véletlen,hogy az igazán jó általános iskolákban nincs idegen nyelv tanulás egészen addig,míg a gyerekek meg nem tanulnak helyesen írni és olvasni a saját anyanyelvükön,tehát kb. 4.osztályig!
Hú,most nagyon kibújt belőlem a fejlesztőpedagógus és nagyon hosszú is lettem,bocsi...
Márti
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára borossné becz márta 2009.03.10 23:08-kor.