Sziasztok!
Még nem értem rá visszaolvasni mindent, de jól értem, hogy mégsem lesz tali 2-án a műtét miatt?
Cat!
Lefotóztam a mellényeket, a világos Next, 86-os, de tuti nagyobb, hossz 37 cm, szélesség a hónalj alatt 36 cm, a narancs St. Bernard, 3-4 év 104-es, hossz 39-40 cm, szélesség 36 cm.
Szóval nem nagy a különbség, kéred mind a kettőt vagy csak a narancs lesz jó? Majd privátban írj címet hogy hová küldjem.
Detti!
Sajnálom hogy nem lett igazán tuti Tunézia, mi tavaly egyetlen medúzával sem találkoztunk. Remélem idén sem fogunk
A képek nagyon jók, tényleg katalógusba illők. Az alvókák meg pláne
Úszás: az enyémek még azt is utálják ha kicsit vizes lesz az arcuk, nemhogy beleugranánaka vízbe. Nagyon bátrak és ügyesek a fiúk!
Nekem anno úgy mondták, hogy 5-6 éves kortól lehet úszni tanítani, mert azelőtt nem fejlődik ki úgy a koordináció, hogy helyesen tudjon a kéz- és lábtechnikára meg a légzésre egyszerre figyelni. (Mondjuk nálam még később jött el ez a kor
)
Addig vízhez lehet szoktatni, tanítgatni a mozdulatokat de az még nem kifejezetten úszástanítás. Mondjuk a tieidet már nemigen kell vízhez szoktatni
Itt Debrecenben van valami gyerek-úszósuli, ott a 4-5 év alattiak még csak deszkával kalimpálnak meg víz alá buknak kincset keresni, stb. Én még nem akarom vinni őket, az enyémek még a kádban is max 5 percet töltenek, tuti nem élveznék. Abban sem vagyok biztos, hogy idén egyáltalán belemennek-e a tengerbe... Pedig az ekcémájuknak jót tenne.
Lenne egy kérdésem is: hogy viselik a gyerekek hogy egy-egy hétre lepasszoljátok őket nagyihoz? Nekem most hétvégén vinné el anyósom, igaz, csak 3 napra, de az enyémek nem akarnak menni. Menjünk, de én is legyek ott. Hallani sem akarnak róla hogy egyedül ott maradnak. (Pedig kénytelenek lesznek mert vasárnap mind a ketten dolgozunk, szóval anyós vigyázna rájuk)
Neked sem akarnak menni aztán meg jól elvannak vagy eleve ők vágynak is ott maradni?
Vikóka!
Nagyon szépen szineznek a gyerekek!
Betűk: nálunk ez 2 évesen kezdődött, akkor kb. a fél abc-t megtanulták, de úgy, hogy anya betű, mama betű, csenge betű, stb. Akkor nagyon rá voltak kattanva, aztán valahogy nem érdekelte őket annyira, mostanában megint, de most azt játszák, hogy ki kivel van együtt: Csenge a csigával, csappal, csónakkal, Petra a pókkal, pónival, stb. Szerintem tanítani nem sok értelme van, vagy ráragad magától vagy nem. Ha érdekli úgyis fog: én 4 évesen úgy tanultam meg olvasni, hogy rengeteget vonatoztunk és az állomások neve mindig nagy betűkkel ki volt írva én meg kérdeztem, hogy mi van ott, milyen betű, milyen szó, stb. Aztán egy idő után mondtam magamtól ha mentünk valahová. Anyuák azthitték, hogy csak sorban betanultam, majd onnan jöttek rá hogy tényleg olvasom, hogy volt ahonnan egy-egy betű hiányzott és azt úgy olvastam (Mátészaka, szalka helyett). Kaptam is fekete pontot elsőben, mert borzalmasan idegesített mikor a többiek olvasás címén nyökögtek, így sosem figyeltem oda. Illetve mindig elolvastam az aktuális szöveget azán ha felszólítottak sosem tudtam hol tartunk.
Mondjuk enenk ellenére nem mondom hogy hátrány, ha tud olvasni előbb a gyerek, én tök jól lekötöttem magam bárhol egy könyvvel, pl. oviban nagy csoportban nem kellett aludnom ha csendben olvastam
Rólunk:
szivattyú még mindig akútban, most elment afickó "gondolkodni" hogy mit is lehetne csinálni
Ajánlom neki hogy kitaláljon valamit mert nagyon zabos vagyok. Bár nálunk semmi nem működik: most szereltettük be aklímát, illetve csak a hálóba meg a gyerekszobába, most csak ennyire volt pénz. Tök egyforma akét gép, az egyiket simán beprogramozták, a másik meg kiír valami hibaüzenetet, majd kitalálják mi baja...
Felébredt Pepe, mennem kell.
Ditke