Új privát üzeneted érkezett!

Sziasztok!

Valamikor láttam a tv-ben egy riportot, amiben apróságokat okítottak nyelvre és olvasásra. Néhány hónapos korban még iszonyúan intenzíven tanulnak a babák. Tudtok errõl valamit; hol és hogyan lehet anyagot szerezni, vagy a módszerrõl többet megtudni?
ducinea
 


Ez valószínûleg a Doman-Delacato módszer lehetett.
Névtelen
 


Ha arra a két nõcire gondolsz akik a fókuszban is voltak és képeket mutogatnak pár másodpercig a babáknak azok székesfehérváron elérhetõk.
Talán a topikosok hátha ismerik õket.

Ha Vekerdy Tamás pszichológust kérdezed õ tök feleslegesnek tartja az egészet.
Most olvastam az ovodás iskolás könyvében.
Névtelen
 

 
 

Könyörgöm, inkább játssz a gyerekkel, ölelgesd, szeresd. Ahelyett, hogy professzort akarsz belõle nevelni két éves korára.
Névtelen
 


Hát minden tiszteletem Vekerdy Tamásnak, de úgy vagyok vele, hogy egy versenyló is tud lépésben menni, meg egy hordóba is lehet egy pohár vizet tölteni. De ha felesleges, azért talán nem árt meg, ha használja az agyát. Az agy tíz éves korig "nyúlékony", azután már merev, mint a bot.
Egyébiránt nem akarok komplett professzort nevelni a picimbõl, csak értelmesen foglalkozni vele. Nagyon figyel minden újra és most nyolc hónaposan pillanatok alatt megjegyez dolgokat és utánoz.
ducinea
 


tanítsd is meg integrálni minél hamarabb!
Névtelen
 


..en meg tudnam ajanlani a japan nyelvet,es a Rubik kocka kirakasat masfel percen belul! Kép
olio
 


Szerintem meg erdemes lenne elkezdeni az eszperanto nyelvet annak a kis,okos 8 honaposnak, nehogy ma` lemaradjon valamirol! Kép Irni meg nem tud?
Névtelen
 


Kedves Ducinea!
Van egy nagyon jó könyv: Deákné B. Katalin: Anya Taníts engem! Ebben születéstõl óvodás korig benne van, hogy mikor mit kell tudnia a babáknak, és tartalmazza ezeknek az eléréséhez szükséges fejlesztõ játékokat, mondókákat, stb. Elõször vedd meg ezt a könyvet, nézd meg hogy álltok, meg fogsz lepõdni, hogy mi mindent lehet csinálni ekkora gyerekekkel. És ha úgy látod, hogy a korának megfelelõ játékokat betéve tudja, akkor inkább ebben lépj elõrébb, és mondjuk az egy éves babák játékait játszd vele. Ne feledd, a gyereknek 6 éves korig játszania kell elsõsorban megtanulnia, a játékelmélet az egész életét megalapozza.
Üdv: Timi
vargat
 
 


Sziasztok!

Igen, szerintem is elsõsorben játszania kell egy gyereknek és nem integrálnia, de azért én nem értem ezt a gúnyolódást, amivel néhányan lereagáltátok a kérdést.
Igen, nekem is megfordult a fejemben, hogy mikor és mennyit...és hogyan. Már sok évvel ezelõtt hallottam a Polgár lányok apjának egy megjegyzését, amikoris azt mondta, hogy minden egészségesen született gyermek magában hordozza a zsenit, csak segíteni kell ezt elõhozni. (Úgy gondolom, hogy Õ meg is tette.) Nem tudok persze semmit a módszereirõl, lehet, hogy akkor nem hoznám példának, csak annyit akartam hozzáfûzni, hogy igenis lehetnek jó módszerek, amikrõl esetleg akár ezen a fórumon is hallhatnánk...aztán akinek nem inge....

üdv

bera
berka
 
 


Hát, a Polgár-lányoknak tényleg szuper gyerekkoruk voltKép
Névtelen
 


Tevedes, a Polgar lanyoknak egyaltalan NEM VOLT gyerekkoruk!
Akkor most melyik a jobb: sikeres,vilaghiru sakkozonak,professzornak lenni boldog,gondtalan gyerekkor nelkul,vagy 5-6 eves korig ugy elni,mint egy normalis,kiegyensulyozott,BOLDOG,es igazi gyerek???
Szerintem egyertelmu,hogy az utobbi!
Kedves Anyukak,ne vegyuk el toluk azt a csodalatos elso eveket (ami mar soha nem jon vissza!)szegenyek raernek majd kesobb megtudni,megtapasztalni,hogy milyen is az Elet...
Névtelen
 


A Spektrumon megy egy film, már kétszer is megnéztem, nagyon érdekes. a leendõ anyukák figyelmébe ajánlom. Orvosi kutatásokat mutat be, a világ különbözõ pontjain élõ kismamákkal. A lényeg, 2000 éves japán módszer: a terhesség kezdetétõl, tehát 2-3 hetes kortól céltudatos anyai életmód. 6-12 héten fokozottan tudatos táplálkozás, stresszmentesség, ekkor kerülnek helyükre az agysejtek, és ekkor történnek a hibák is.
Végig: pihenés, odafigyelt étkezés, teljes alkohol, drog, dohány tilalom,testi, lelki kontaktus a babával, már az elején is!!!, apa bevonása ebbe, már az elején is!! olvasás, éneklés, zenélés, masszás, torna. A tanulás is nagyon jó ilyenkor .A vizsgált személyek gyerekei átlagon felüli képességûek lettek, 140 IQ körül, 6 évesen. Észlelhetõ volt a jó testi fejlettség, korai igény a mese, a zene kipróbálására. És ami a legfontosabb, nagyon kiegyensúlyozott szoros kapcsolat, apával, anyával.
A módszernek neve is van, de ezt a szakik biztos tudják.A világ számos részén vannak hasonló dolgok, érdemes vadászni a filmre.
Zsomimama
zsomimama (zsomimama)
 


Igen, én is valami ilyesmikre gondoltam, talán vannak olyanok is, amelyek születés után is alkalmazhatóak...

Ha a Polgár lányoknak nem volt tényleg gyermekkoruk, akkor persze nem értek vele egyet, de tényleg nem ismerem a történetnek ezt a részét. Nem tudja valaki hogyan érte el az apuka, hogy mindhárman a sakkal foglalkozzanak és ilyen szinten? Lehet ezt ennyire erõltetni egy gyerekkel? És, ha nem kedvvel csinálja akkor el lehet ilyen eredményt érni?

bera
berka
 
 


Nincs sok idõm, bár szívesen elidõznék a témánál... Bár a gyerekek sok irányba fejleszthetõk (én is láttam egy filmet, ahol a mama 4 éves gyerekkel megtanítatta valamelyik Shakespeare drámát szó szerint- szerintem a nõnél agyilag nincs valami rendben), a genetikát nem kéne kizárni az ügybõl, ha már tehetséges gyerekeket keresünk...

Zsomimamának lehet, hogy igaza van, de azért kíváncsi vagyok, hogy a stresszmentes programot ki tudja végrehajtani. Másrészt én úgy gondolom, hogy a terhesség alatt a leges legfontosabb dolog, hogy jól érezzem magam és ez egy rámkényszerített programmal tuti hogy nem sikerülne...

Következõ szintén csak egy gondolat: szintén statisztika bizonyítja, hogy azoknak a mamáknak, akik feküdni, pihenni kényszerülnek a terhesség alatt a gyerekeik mozgásfejlõdése el van maradva azokétól, akik dolgoznak végig és akár kemény fizikai munkát is végeznek. A tudósok azzal magyarázzák, hogy sokkal több inger éri az utóbbi babákat a pocakban, állandóan alkalmazkodniuk kell és ez segít a fejlõdésükben.. Oda akarok kilyukadni, hogy valószínû, hogy az értelmi fejlõdésnél is így van és mondjuk (saját gyerekeimbõl kiindulva) nem biztos, hogy csak a pozitív inger segít a szellemi fejlõdésben...

Sokat tudnék még írni, de végül csak annyi, hogy nem hiszek a "szülõk" mindenhatóságában. A gyerek egy önálló lény , ha úgy tetszik "vendég a háznál" ...
Szofi
Szofi
 


Sziasztok!

Eszerint én zseniális voltam, és profin alkalmaztam a japánok fõ módszerét. Bálinttal 2 vizsgaidõszak is beleesett, egyenként 7-8 vizsgával, volt ott szigorlat, meg középfokú nyelvvizsga is, szóval tanultam ezerrel. Juhé! (van is iq-ja neki, de hogy ettõl-e?) Az ikrekkel szintén 2 vizsgaidõszak, a második államvizsgával, ott is tanultam. Na de tanulni, meg stresszmentesen lenni egyszerre???
(most is tanulni fogok, phd-re...Kép )
Amúgy azt hiszem, biztosítani kell a gyermeknek az ingereket, mind tárgyi, mind szöveges alapon, azaz körülvenni érdekes dolgokkal, mesélni neki, énekelni stb, megadni a lehetõséget, hogy találkozzon mindenfélével. És ha bármiben nagyobb érdeklõdést mutat, azt tovább kielégíteni. De nem erõltetni! Bálint másfél évesen imádta, ha olvasunk, másfél órát olvastam neki együltõ helyében, rendszeresen. Követelte. Ugyanennyi idõsen az ikrek egy-egy rövid (keménylapos kiskönyv) dolgot sem bírtak nyugton ülni. Gergõ viszont kikövetelte, hogy 4 évesen addig gyakorolhasson a biciklin, amíg csak megy, ment is (pótkerék nélküli 2 kerekû). Azt hiszem, ez egyik se zseniképzés, egyszerûen hagyni kell õket abban fejlõdni, amiben akarnak. Lehet a kicsinek nyelvet tanítani, leginkább úgy, ha a szülõk kétféle nyelven beszélnek hozzá. Meg fogja tanulni. Sõt, lehet, hogy megtanulni 4-5 évesen olvasni, vagy számolni ez se gond, feltéve, ha õt kezdi el érdekelni, és a szülõ csak segít ebben. De direkt, én most megtanítom 4 évesen olvasni felkiáltással szerintem semmit nem szabad.

Ildi

Ildi
pildi
 
 


Pár hónapja volt az egyik ker-i adón, hogy egy apuka zsonglörködni tanítja gyermekeit, attól kezdve, amint járni tudtak (3 v. 4 gyerek?). Az apa eltökélte, hogy az õ fiai lesznek a legjobbak. Amikor valamelyik gyerek elrontotta a feladatot, jobbik esetben az apa csak ráordított, de nem is tagadta, hogy ezért verés is jár. A gyerekek láthatóan rettegtek apjuktól. Az apa kijelentette nem számít, ha a gyerekei nem szeretik, lényeg, hogy szót fogadjanak és teljesítsék a parancsait. NEKI ANNO NEM SIKERÜLT, MAJD A GYEREKEIBEN MEGVALÓSÍTJA SAJÁT ÁLMAIT. Ja a gyerekek nem játszhatnak és az anyjuk sem ölelheti át õket. mert az apa nem engedi Kép

Ducinea, neked mi nem sikerült... ?
Névtelen
 


NÉVTELEN!
Miért nem vállalod a nevedet? Egyáltalán miért támadsz egyfolytában? Én nem mondtam, hogy TE mindenáron tanídts a gyerekedet meg ezer dologra erõszakkal. (azt se tudom van e gyereked) De nyugodj meg , nem fogom a sajátomat kikötni egy karóhoz, és addig verni, amíg hat nyelven nem beszél, zsonglõrködik és elvégez hat egyetemet tíz éves korára. Ha nem érted mit mondok, akkor ne szólj hozzá. Ennyire egyszerû.
ducinea
 


Névtelen!
Miért nem vállalod a nevedet? No és miért támadsz egyfolytában? Nem mondtam, hogy TE oktatsd a gyerekedet (ha van) bármire is. Én sem fogom kikötni és verni a gyerekemet amíg hat nyelven nem beszél, és el nem végez néhány egyetemet, miközben zsonglõrködni tanul. Ha nem érted, mit szeretnék, kérdezz, vagy hagyj békén!
ducinea
 


Tímeának és berkának köszönöm a tanácsait!

Nekem már van egy 13 éves fiam, aki jó eszû és ügyes kezû. Soha nem erõltettem a tanulásra, csak a szertelensége miatt kellett ezerszer rászólni. Van tehetsége, amit nem ártott volna fejleszteni. Néhány évesen "feltalált" mûködõ tárgyakat bármilyen hulladékból, csavarból, lécbõl. A kicsi is nagyon éhes a tudásra. Egyértelmûen mutatja a kívánságát az új dolgok megismerésére. Persze hogy játékos formában, hiszen a játék az élet megismerésének a része.

Egyébként Névtelen, jól sejted: nekem nem sikerült pl. az, hogy grafikus, vagy festõ legyek, mert nem képeztem magam, így hiába volt a tehetségem.
ducinea
 


Kedves Ducinea!
Szerintem minden szülõben benne van a vágy, hogy gyereke különleges és okos legyen. Az általam ajánlott könyv nagyon jó, mert következetesen bemutatja azt a lépcsõfokot, amit be kell!!! járnia egy gyereknek. Érdemesebb egyelõre ebben haladni. Én ez alapján játszottam a gyerekeimmel, és emellett mindig megmutattam, amire kiváncsiak voltak. A nagyobbik fiam 4,5 éves, már 1 éve külön particiója van a számítógépünkön, és mindent õ csinál rajta: képernyõkímélõt állít, desctopra teszi ki a könyvtárakat, wordben ír és mindenfélét beállít a betûkön, zenét ír egy programba, mindezeket magától, sosem mutatta neki senki, és most sem tanítom rá, rájön magától. DE mindemellett mindent úgy csinál mint a korosztálya, ez a szórakozása hetente max.2-3-szor fél óra, aztán megy vissza autózni vagy építeni. Az, hogy nyíltan fordulunk felé, amire kíváncsi, azt megnézheti (persze a korának megfelelõ szinten). Szerintem ha egy gyerek tehetséges, azt elég az iskolás korban elkezdeni komolyan továbbvinni (leszámítva a sportot, de az aztán tényleg tönkre tudja tenni a gyerekkort). A Polgár lányokkal tényleg korán kezdett el foglalkozni a papa, talán könyv is jelent meg róla, DE nem lehet mindenkibõl valamiben nagy tehetség!! Ha valaki nem hordja magában csíráját, akkor egy bizonyos szint fölé sosem jut. A Polgár lányok okosak voltak, de mégsem egyformán teljesítenek, pedig ugyanazt tanulták. Talán a fejlesztés mellett azt kellene megtanítani minél korábban a gyerekeknek, hogy hogyan lehetnek boldogok úgy, ahogyan vannak.
Szia: Timi
vargat
 
 


Kedves Ducinea!
A Spektrumos mûsort én végigjátszottam a középsõ fiammal, érdekes volt, ahogy a nyolchetes felismerte az oroszlánt, képeket tökéletesen azonosította a hozzájuk tartozó hangokkal, szavakkal...
Az én tapasztalatom a témában a köv.: amíg a baba, kisgyerek élvezi a foglalkozást, BÁRMI legyen is az, addig az tiszta haszon.A gyerekeknek törõdés kell, legyen az bármilyen szinten is, hiszen egyszerû családokból kerül ki a legtöbb zseni, ahol a mama csak helyesen szerette a gyerekét, olyat nem nagyon hallasz, hogy a hihetetlen tehetségû szuper zsenit a gyereke túlszárnyalta volna. Mindennek van határa, például a Polgár lányok papája sem volt olyan híres, mint Kaszparov, de Kaszparov apukájától sem hangos a sajtó....
Szóval lehet valami a korai oktatásban, mert az a gyerekem , akivel hathetes korában elkezdtem 'tanulni', messze inteligensebb a koránál, egyévesen beszélt, másfél éves kora óta mondatokban hiba nélkül. Kilenc hónaposan úgy húsz szót használt, járt, futott,stb. A másik két két fiam is okos, de Õ az aki teljesen más. Ez persze lehet, hogy teljesen független, de azért érdekes.
Próbáltál már valamit a babáddal? Miket csinál,mi érdekli?
Anna
orbananna
 
 


Anna!

Én nem láttam azt a spektrumos mûsort, de nagyon érdekelne. Nem tudnál bõvebben írni róla, vagy elérhetõ valahol ez a módszer?

Bera
berka
 
 


Amennyire én tudom, a zseni gyerekek többsége bizonyos korban "leáll", és alig lesz különbség a korosztálya és közte-hallani- e pl. mostanában Szász Marciról?-, viszont amíg kilóg a sorból, addig elég rossz neki, mert nem tud mit kezdeni a társaival. Hosszú távon egy intelligens, magányos gyereket nevelhettek " a kis zsenibõl". Mindenki maga döntse el, biztosan ez a legjobb- e.
Juli
 


Juli,
Az Ábelke NEM áll le és kész. Tudod, nem vagyok elfogult a középsõ gyerekemmel, de nagy ember lesz belõle akárki meglássa... Persze nekem addigra nem lesz hajam, mert saját kezüleg eltávolitom, de ugye a cél szentesít....
A Zsozsó is zseni, csak Te még nem szálltál bele a zseniagyerekem, egyévesen integrál játékba.
Alvásügyben mi a pálya?
BERA!
A módszer lényege az volt, hogy 4-6 hetes babáknak képeket mutattak gyors egymásutánban, és mondták szép érthetõen, mi is van rajtuk. Ezt követõen lerakták a kiscsóka elé a képeket, megnevezték valamelyiket, és a kicsike rámutatott, vagy egyértelmüen arra nézett. Tényleg vicces.
Késõbb csináltak neki tornaórát, valahogy rávették a négykilós gyereket, hogy kússzon, erre már nem emlékszem pontosan. Máskor pedig idegen nyelven mutogatták a képeket, ezt én már nem próbáltam, szerintem ez már kicsit húzós. Nem tudom a módszer nevét Amerikában van valami intelligens baba központ, ahova járnak a mamák a babákkal rendes egyórás foglalkozásokra.
Neked mekkora a gyereked?
Anna
orbananna
 
 


Sziasztok!

Hát tudjátok, a 4 hetes baba amint mutogat...... Meg ugyanez a kúszással. Hááát erõsen kétlem.

Ildi

Ildi
pildi
 
 


Sziasztok!
Én két dolgot szeretnék hozzáfûzni:
velem a szüleim "csak" foglalkoztak, mikor kicsi voltam, de anélkül is csináltam amit Anna középsõ babája. Nem vagyok zseni, abszolút nem tartom magam annak. És nem egy gyermeket ismerek akik hasonlóképpen.
Egyébként az sohasem baj (szerintem), ha foglalkozunk a gyermekeinkkel.
A másik:
én úgy emlékszem, hogy ezt a bizonyos módszert (amirõl Ducinea kérdezett) pontosan a fogyatékos, szellemileg sérült gyermekek fejlesztésére hozták létre Amerikában, az már csak, hogy el kezdték normális ép értelmû babákkal, ez egy tovább fejlesztés... Szóval ott, akkor, szó sem volt zseniképzésrõl, éppen ellenkezõleg.
Egyébként attól még jó lehet, nehogy félreértsen bárki is, engem érdekel ez a téma.
Ajánlom azonban figyelmébe mindenkinke:
Masaru Ibuka:
3 éves kor után már késõ
könyvét. Kicsit más, amit az ember várna a könyv címe után, de nagyon hasznos és érdekes.Kép
Üdv:
Ágci

Kép
Ágci
 
 


Anna!

Azt írtam, hogy a többség. Egészen természetes, hogy Ábel ebben is a kisebbséghez tartozik.Kép
Juli
 


Sziasztok!

Azt mondjátok meg nekem, miért kell mindenáron zsenit nevelni gyermekeinkbõl?
(Halkan jegyzem meg, nem sok zsenirõl hallottam, akit már kisgyermek kora óta arra neveltek.)

Én szeretném ha a kisfiamnak boldog, kiegyensúlyozott, játékos gyermekkora lenne. Nem fogom tudományos módszerek alapján nevelni. Ha úgy látom/látják tehetséges esetleg valamiben, akkor támogatom, segítem, de nem fogom rá erõltetni.

Az a baj, hogy a mai fogyasztói társadalom azt sugallja számunkra, csak a siker és a pénz a fontos, más nem számít. Pedig sajnos a társadalom többségének nem adatik meg, hogy sikeres és gazdag legyen.

Hagyjuk már azokat a gyerkõcöket a saját útjukat járni! Ha valamiben nagyon jók, az elõbb-utóbb úgy is megmutatkozik. Ha meg nem, akkor görcsölhetünk mi eleget, sosem lesz belõle az amirõl a szülõ éppen álmodott!

Évi

Kovács sándorné
Évi
Sopron
 
 


Tudjátok, nekem errõl a zseniképzésrõl, tehetség-akármirõl a hugom jutott az eszembe. Már az óvodában dicsérték az óvónõk, hogy szépen rajzol. Aztán késõbb az ált. isk-ban is. Érdekelte is, járt szakkörre a rajzórán kívül, versenyre is küldte a tanár. Közpéiskolába rajz szakra ment, majd az egyetemen is ilyen szakot választott. Ma diplomás rajz-vizuális nevelõtanár.
Amit ki akartam hozni ebbõl: ha vki vmiben tehetséges, az kiderül. És a lényeg, hogy érdekelje. Mert lehet vki pl. tehetséges rajzos, ha szeret ugyan rajzolni, de különösebben nem lérdekli.

Azt a filmet én is láttam, amben pici babáknak mutogatták iszonyú gyorsan a képeket - szvsz még egy felnõtt sem fogta volna fel,. mi van rajta. Aztán ha váéletlen rámutatott vmire, rögtön jött a bravó. Komolyan, a hideg rázott.

Nincs jogom ahhoz, hogy a gyerekemre a saját elképzeléseimet ráerõszakoljam. És ez itt a topik fõ gondolata, asszem.
Zsóka

Zsóka
zsóka
 
 


Még egy. Érdemes elolvasni a Polgár apuka Nevelj zsenit! c. könyvét. Én elolvastam. És eldöntöttem, hogy én ugyan nem. Soha.

Zsóka
zsóka
 
 


Ágci,
A csecsemõúszást is sérült gyerekeknek találták ki, mégis ma már inkább egészséges babákat visznek inkább....
PIldi,
Hidd el, lehetséges. A babaúszáson, meg a hathates úgy evickél a víz alatt, hogy öröm nézni. Biztos van valami alapja az összes ilyen irányu kutatásnak, szerintem a babák sokkal többet tudnak, mint azt mi el bírjuk képzelni.
Akik hisznek a lélekvándorlásban, azt mondják a gyerekek három éves korukig emlékeznek az elõzõ életükre, azért mesélnek olyan történeteket, amelyek úgy kezdõdnek, hogy, amikor felnõtt voltam, vagy, amikor nagy voltam,....
Juli, sziaaaaaaa, puszika, nyuszika.....
A
Névtelen
 


Sziasztok!

Zsoka, jol mondodKép En is "atlagon felul" rajzoltam oviban, alt. iskola elejen, neha megnezem az akkori kepeimat, haat, most nem tudnek olyatKép De marhara nem erdekelt, mert en pingpongozni akartam!Kép Es nem is lett belolem se grafikusmuvesz, se festo, mara szerintem atlag alattiakat birok rajzolni egy-egy activity-partinKép De nagyon imadok a mai napig pingpongozni, imadtam anno edzesekre jarni. Es halas vagyok szuleimnek, hogybar lehet, hogy egy nagy muveszt veszitett el ezzel a vilag, de en jol ereztem magam a boromben gyerekkentKép
HAt ennyi.
afonya
 
 


Sziasztok,
szvsz a gyerek azért mond ilyeneket, hogy amikor nagy voltam..., mert még nem tud helyesen beszélni, ragozni. De persze errõl mindenkinek máés a véleménye. Van aki szerint a gyerekek látják az aurát, meg az angyalokat stb.
Mindenkinek szíves joga abban hinni, amiben akar.
De biztos ismeritek az idézetet, ami így kezdõdik: "a gyerek vendég a háznál..."
üdv
Zsóka

Ildi: itt a lényeg, látod? A szüleidnek igaza volt. Kép

Zsóka
zsóka
 
 


szíve joga, bocs. Állandóan melléütök mostanában...

Zsóka
zsóka
 
 


Ildi, ZsókaKépKépKép

Évi

Kovács sándorné
Évi
Sopron
 
 


Sziasztok!
Ildikó velem is hasonló dolgok történtek, én még ma is tudok rajzolni, de sosem foglalkoznék vele. Nem erõltették, hogy ezt csináljam, és járhattam a magam útján.
Nehéz eldõnteni, hogy mikor teszünk jót a gyerekeinkkel, de az biztos, hogy a zsenik nem szokták jól érezni magukat a bõrükben, és sok alkotás szól arró, hogy mennyire magányosak. Jó példa a kisfiam, õ most 4 éve, és 1 éve saját aprctíciója van a számítógépen, ahol mindent õ állít be, wordben imád írni és szerkezteni, zenét irogatni stb. Nemrégen elkezdet írni a betûket amiket gyakran látott (nyomtatott nagybetûkkel), megkérdezte melyik micsoda, és mikor elmondtuk neki, megjegyezte. Ezeket magától csinálja, soha nem ülök le mellé a gép elé, hogy tanítsam, és nem is ül elõtte többet, mint heti 2-3xfél órát. És írni sem fogok leülni megatnítani, mert ha érdekli, akkor megkérdezi, és megtanulja. És gyönyörûen rajzol, az oviban el vannak képedve tõle DEEE! Ez mind nem fontos!! Nem is írtam volna le, ha nem tartozna a témához, ugyanis én a következõkre próbálom tanítani: szeresse a társait, legyen segítõkész, lássa meg a rosszba is mindig a jótstb. Ma ott tartunk, ha kap egy zacskócukrot, akkor egy részét nem lehet megenni, mert viszi az oviba a barátainak. Most épp kórházban van egy hete, és mindenki imádja, szeretik a dumáját is, mert az már van neki. Lehetne sorolni, hogy mennyi örömet okoz, de ez nem függ össze azzal, hogy nagyon okos. Az intelligencia és a tudás nem egyéretlmûen függ össze, ezt sok cikk is taglalja.
sziasztok: Timi
vargat
 
 


Szis Timi,
Magyon tettszett amiket írtál, a kisfiad tényleg zseniális lehet. Miért van kórházban? Remélem semmi komoly.
Mi a legnagyobb fiammal /aki még csak a nevét írja le, és a rajzai csak nekem gyönyörüek/ tavaly egy hetet voltunk a Madarászban asztma miatt, de a mai napig beszél róla.
Csak arra emlékszik, hogy egyszer a nõvérek úgy szurták meg, hogy én kimentem. A többi húszra viszont egyáltalán nem emlékszik.
Jobbulást Nektek!
Anna
orbananna
 
 


Szia Anna!
Köszi kérdésed, azért volt kórházban, mert hiperaktív, és amikor kértem a gyakori terápiák, és fejlesztések miatta pszichiáternõt, hogy hosszabbítsa meg a gyest nekem, már nem vállalta a dianózist. Tehát az okossága mellett állandóan terápiákra járunk, hogy valamennyire megfékezõdjön. Azt, hogy nagyon stramm az is mutatja, hogy úgy volt benn 8 napig, hogy csak egyszer találkoztunk (õ nem hiányolt minket), és abban a hitben volt,hogy táborban van (szerencsére a kórházban dolgozók vették a lapot).
Átérzem a Ti problémátokat is, én is szoktam asztmás-allergiás lenni, szörnyû! Fõleg az, hogy ezek a dolgok végigkísérik az életüket!
Szia: Timi
vargat
 
 


Találtam egy könyvet:

3 éves kor után már késõ
A sikerre nevelés japán módszere
[url=http://www.webpatika.hu/store/product?pid=833" TARGET="_top]http://www.webpatika.hu/store/product?pid=833[/url];HPID=5E286298-1A1659B9-2D1E9312-18472709

bigacsiga
Budapest IV. kerület
 
 


Kreatív Kisbabák tanfolyam a kisbaba fejlesztésérõl
szerdánként 10,00-11,00 vagy
meghatározott szombatokon 15-19h
elõadó: Kozma Emese
T: 06-20/472 7157
E-mail: emese.kozma@szules.info

bigacsiga
Budapest IV. kerület
 
 


Két könyv:

Soll Gordon – Judith Gordon: Amit a gyermeknek tudnia kell
[url=http://www.bebilap.hu/konyvajanlo/amita.htm" TARGET="_top]http://www.bebilap.hu/konyvajanlo/amita.htm[/url]


Trish Magee: Hogyan neveljünk boldog, magabiztos és sikeres gyermeket
[url=http://www.bebilap.hu/konyvajanlo/boldog.htm" TARGET="_top]http://www.bebilap.hu/konyvajanlo/boldog.htm[/url]

bigacsiga
Budapest IV. kerület
 
 


Miriam Stoppard : Mit tud a gyerek? Játékos képességvizsgálatok. 2.kiadás
Park kiadó, Budapest, 1997.
Bp., Park K. 1997. 188 p. ill. 24 cm. kötött: 1950.-Ft

bigacsiga
Budapest IV. kerület
 
 


[url=http://www.harmonet.hu/i-alma.html" TARGET="_top]http://www.harmonet.hu/i-alma.html[/url]


HÚSZ ötlet hogyan neveljünk okos gyerekeket

Mint szülok mindannyian arra vágyunk, hogy a gyerekeink boldoguljanak, jártasak és felkészültek legyenek az életre, ami ha szavakban meg is kopott, értelmében és tartalmában sohasem fog. Az alapiskolás gyerekek több idot töltenek tévézéssel, mint olvasással, egész pontosan: ugyannyi idot töltenek a TV elott, mint amennyit a tanáraikkal az iskolában. Soha sincs túl korán ahhoz, hogy gyerekeink képességeinek kibontakozását és fejlodését segítsük. Amit meg lehet tenni: jó indulást adni nekik és megteremteni a feltételeket a továbbfejlodéshez azáltal, hogy aktív szerepet vállalunk a tanulási képességeik fejlodésében.

Ötletek, amelyek "muködnek"
- Figyelj rá! Minden felmérés szerint ez az alfája és omegája annak, hogy segíteni tudj! Légy vele, amikor tanul. Lehet, hogy ezer fontos dolog jár az eszedben, vagy fáradt és türelmetlen vagy a nap végén, amikor jön a gyerek, tele lelkesedéssel, valami miatt, amit tanult vagy felfedezett - soha ne mondd azt, hogy "majd késobb"! Muszáj idot szánni arra, hogy amikor a gyermek a felfedezés lázában rátalál és megért valamit, elmesélhesse Neked.
- Étkezési ido szintén alkalmas arra, hogy elbeszélgessetek arról, mi az, amit o felfedezett.
- Minden rajzából, kézimunkájából érdemes magánkiállítást rendezni. Valószínuleg az elso rajzát bekereteztetted és kiakasztottad a falra. Ez az, amit folytatni kell. Ez mind a megerosítést szolgálja a keresésben. Vagy ki lehet rakni a hutore. Mondd meg neki, hogy milyen büszke vagy a munkájára.
- Értesd meg vele, hogy a tévedni szabad, az rendben van, mindenki tévedhet - nehogy a legelso kis ballépés kedvét szegje valami sokkal fontosabbtól. Nem neki, Neked kell megértened, ha nem kockáztat, mert fél attól, hogy hibázik, akkor a fejlodésének vet gátat. Ugyanakkor bátorítani kell arra, hogy azt is megtanulja, hogyan tudja elkerülni ugyanazt a tévedést.
- Bátorítani kell a döntésre való képességet, minden életkorban. Ne csinálj meg mindent helyettük! A mai információáradatban lehetetlen, hogy mindenki mindent tudjon! Éppen ezért, ha a döntéshozó képességét fejlesztjük, egyúttal a kritikai érzékét, józan, kreatív gondolkodás készségét is kedvezo irányban befolyásoljuk, amire késobb nagy szüksége lesz.

Van néhány könnyu módja, hogyan lehet oket bátorítani az önálló döntéshozatalra.
- 6-tól 18 hónaposig: a kisbabád mostanra tudja, mi az, amit kedvel ízében és anyagában. Idonként vacsora alkalmával engedd meg neki, hogy a kedvenc gyümölcs vagy zöldségpépét válassza. Rakd elé az rendelkezésre álló ételt, és engedd meg neki, hogy válasszon, akár aszerint, hogy milyen sorrendben érintette meg oket.
- 18 hónapostól három évesig: hagy válassza ki, hogy milyen színu játékot visz magával, amikor például meglátogatni megyünk a nagymamát. Dicsérjük is meg a választását!
- Fejlesszük a számolási készségét - bátorítsuk, hogy velünk együtt számoljon, vagy válogasson holmikat, és amikor például megterítjük az asztalt, megkérdezhetjük, hogy mondjuk, hány villa hiányzik még, és hasonlók. Mutasd meg és szemléltesd a gyerek számára, hogy a mindennapi életben mikor és ... hányszor van szükség a matematikára.
- Bátorítsd érdeklodését a tudomány iránt, gondolj arra, jó alapjai vannak, hiszen a gyerek eleve kíváncsi teremtmény. Ne vedd el a kedvét, amikor kérdéseket tesz föl, és mindenképpen találj idot arra, hogy válaszolj rájuk!
- A túl sok tévézés árthat. Mindenképpen szabályozni kell, hogy mit, mennyi ideig nézhet. Babysitterként nem szabad használni a tévét. Meg lehet engedni bizonyos idoközönként, egyes musorok nézését. Ennyi. De tévé ne legyen a hálószobában.

Az okos kattintás
Ha van otthon számítógéped és szeretnél vásárolni a gyermeked számára muvelodési szoftvert, akkor a következo szempontokat kell figyelembe venni:
- legyen interaktív; ahhoz, hogy a program folytatódjon a gyereknek produkálnia kelljen valamit.
- Olyan játékokon alapuljon, amelyhez kell muveltség.
- Legyen olyan, amit könnyu megérteni, világosak a szabályai, megfelelnek a gyerek életkorának és fejlodési szintjének.
- Érdekes annyira a gyerek számára, hogy a játék végéig lekösse.

A könyvek szeretete
Minden tanulás alapja az olvasás. Tehát:
- Tegyünk látható helyre könyveket, és kezeljük oket úgy, mint a háztartás mindennapi részét.
- A gyerekeknek legyen saját könyvtári belépoje, és tanítsuk meg oket, hogyan használhatják gyakran.
- Jó, ha látják, hogy Te magad gyakran olvasol.
- Legyenek a gyerekeknek saját könyveik, amelyek megfelelnek az életkoruknak.
- Olvass a gyerekeknek; a legkorábbi életkortól ez örömet szerez nekik és Neked.

Feldolgozta: Zsigmond Kinga

bigacsiga
Budapest IV. kerület
 
 


Timi,
Szegény kisgyerek, miért nem lehettél bent vele? Beállitották gyógyszerre? Hallottam valami szerrõl, amirõl kiderült, hogy nem is annyira jó, mert gyakorlatilag nem ismertek a mellékhatásai. Milyen oviba jártok?
Van testvére? Egy amerikai újság azt irta, hogy a hiperaktiv gyerekek fogják megváltoztatni a világot, mert ha jól kezelik õket gyerekként, felnõttként hihetetlen dolgokra lesznek képesek. A cikk persze nem szól a gyerekek szüleirõl.... Én magamról tudom, hogy ha a gyerek kicsit túlpörög, akkor estére már erõsen foglalkoztat a költözés gondolata.....szóval minden tiszteletem a Tied.
Sziasztok
Anna
orbananna
 
 


Hát nagyon érdekes dolgokat olvasok itt!
Zsóka, én alapvetõen nem zsenit akarok a gyerekembõl, csak többet nyújtani neki az alig valaminél, mert bizony játszani is tudni kell, meg tanulni is meg kell tanulni. :-)
Ebbem a teljesítményorientált világban érdemes széles alapról elrajtolni. Nemcsak a testnek, a szellemnek is kell táplálék, hogy ne folytassam a közhelyeket. :-)
Sziasztok!
ducinea
 


A Kozma Emese címhez itt a link

Kreatív Kisbabák
[url=http://www.szules.info/kreababa/index.html" TARGET="_top]http://www.szules.info/kreababa/index.html[/url]

bigacsiga
Budapest IV. kerület
 
 


A nagymozgások fejlesztése
[url=http://www.segelyhely.hu/gondviseles/nagymoz.htm" TARGET="_top]http://www.segelyhely.hu/gondviseles/nagymoz.htm[/url]

A Finom mozgás, kézfunkció-manipuláció fejlesztése
[url=http://www.segelyhely.hu/gondviseles/finommoz.htm" TARGET="_top]http://www.segelyhely.hu/gondviseles/finommoz.htm[/url]

A Látás és látási figyelem fejlesztése
[url=http://www.segelyhely.hu/gondviseles/latasfejl.htm" TARGET="_top]http://www.segelyhely.hu/gondviseles/latasfejl.htm[/url]

A Hallás és hallási figyelem fejlesztése
[url=http://www.segelyhely.hu/gondviseles/hallasfejl.htm" TARGET="_top]http://www.segelyhely.hu/gondviseles/hallasfejl.htm[/url]

A Játéktevékenység fejlesztése
[url=http://www.segelyhely.hu/gondviseles/jatekfejl.htm" TARGET="_top]http://www.segelyhely.hu/gondviseles/jatekfejl.htm[/url]

A “Korai tanulás” - értelmi fejlesztés
[url=http://www.segelyhely.hu/gondviseles/ertelmifelj.htm" TARGET="_top]http://www.segelyhely.hu/gondviseles/ertelmifelj.htm[/url]

bigacsiga
Budapest IV. kerület
 
 


Nekem nem jönnek be a segélyhelyes linkek. Biztos, hogy jó?
Névtelen
 


Igen jók.
Most sorra mindre rákattintottam és mind bejött.

bigacsiga Kata

bigacsiga
Budapest IV. kerület
 
 

Vissza: Anyaságról

Jegyzetfüzet:

 

X
EZT MÁR OLVASTAD?