Sziasztok!
Márti!
Mennyi idős a fiad? Magyarul beszél már?
Voltunk másodjára is, hát elég kaotikus a helyzet
Vittem magammal az angol tanár ismerősömet, hogy kicsit szemlézze le a dolgot.
Nos a csajok alig akartak megülni, Csenge egy rendes hisztit is levágott mikor megpróbáltam a közelemben tartani és nem engedtem a játékokhoz, úgyhogy inkább megfogtam és kivittem a teremből őket, hogy legalább a többieket ne zavarjuk
Az ismerősöm szakmai véleménye a következő volt:
1., ez a program nem való 1 éveseknek, szerinte minimum 2.5-3 éves gyereknek, aki már megérti hogy oda is kell kicsit figyelni. Ahhoz hogy háttérzajként halljon valamit bőven elég itthon hallgatni a CD-t, nem kell óránként egy vagyont kifizetni. Ja, és pl. az óra eleje teljesen a számokra épült, szerintem nincs az az 1-1.5 éves gyerek aki értené is a jelentésüket. Az egy dolog hogy visszamondja, de ők még kézzel fogható dolgokat értenek, fogalmakkal nincsenek tisztában.
2., az itteni (szintén magyar anyanyelvű) tanárnak nem túl jó a kiejtése, de persze ez tanárfüggő, nem általánosítható
3., az óra alatt egy nyelvi hibát is észrevett, márpedig alig használ 20 szót és abból egy helytelenül (last-latest összekeverése)
4., a nyelvtan a CD-n is egyszerűsítve van (Who do I see - who can I see helyett), márpedig szerinte ha az a lényeg hogy hallás után ragadjon rá, akkor jobb lenne egyből a helyes, beszélt formát használni
Szóval összességében nem túl jó
Azt én is észrevettem, hogy olyan az óra mintha egy programot csinálna végig, nem nagyon figyel arra hogy a gyerekek valamivel még játszanának (pl. adott plüssöket a kezükbe, vagy építőkockát), ha eltelt az adott dologra szánt idő, összeszedte a tárgyakat, a gyerkőcök meg keresték, mert tetszett volna nekik.
Én azt szűrtem le, hogy majd később megpróbálkozunk vele, nem fogom folytatni. Ha már megvettük a CD-t itthon tudjuk hallgatni, aztán ha úgy látom hogy képesek figyelni akkor lehet hogy megint belevágunk.
Jó éjt!
Ditke