nos, tök jó, h mindenki mást gondol...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
ezek az én aggodalmaim is, amikor alternativ vs. kevésbé alternativ iskolák között vacillálok. A hagyományos poroszostól nagyon félek, és még akkor is megpróbálom elkerülni, ha esetleg emiatt nem lesz a gyerekeimből a következő miniszerelnök, orvos professzor, tudós, menő közgazdász, stb. PErsze, a gyerekeim egész mások mint én, ezt nap mint nap bebizonyítják nekem, én pl tök jó fej vagyok, ők meg nem.
De hiszek benne, hogy vannak annyira intelligensek mind a 3an, hogy akár alternatív körülmények között is képesek lennének diplomát szerezni. Egyszerűen én nem érzem azt, hogy aki alternatív úton tanulja meg a tananyagot, az nem lehet később sikeres egy egyetemi felvételin akár.
aztán az én nézőpontomból az sem a legnagyobb kudarc, ha a gyereket nem veszik fel elsőre az egyetemre, sőt én ha tehetem majd megpróbálom rávenni őket, hogy előbb lássanak világot, dolgozzanak, és csak utána menjenek egyetemre. Ha ez egyáltalán fontos lesz nekik. Tudom, én nem vagyok követendő példa a magam 5 éves késésével, a mai napig meg nem szerzett diplomámmal, stb. VIcces, h én pont azt az utat jártam be, amit a fiaimnak szeretnék, egyetemi szinten, tehát nektek talán én leszek az elrettentő példa, hogy na, így semmiképp!!!
De sokkal fontosabb nekem az, hogy merjenek HINNI magukban, amit egy poroszos iskolarendszerben talán nem sajátíthat el (ez is csak saját vélemény, saját tapasztalat, stb, valszeg jóval érzékenyebb vagyok az átlagnál)
Egyszer talán Deni írta, hogy olvasta Popper Pétertől, hogy az állami iskolarendszer egyik legnagyobb hibája, hogy a gyerekeket egyfélének kezeli, mint egy autógyár futószalagján érkező egyforma karosszéria. Ha ugyanolyanok jönnek, arra könnyen felszerelik az ajtókat, visszapillantókat, de ha más formájú karosszéria jön, akkor arra (a rugalmatlansága miatt) máshova fogja felszerelni az ajtót, mint ahova kéne, pusztán azért, mert ő úgy tanulta, hogy azt oda, és csak oda lehet. Szóval, aki belepasszol az adott formába, annak nem lesz gondja az állami iskolákkal, de ne adj' Isten, hogy egy átlagtól eltérő gyerek kerüljön oda, mert azzal a legtöbb pedagógus nem fog tudni mit kezdeni, MÉLY TISZTELET A KIVÉTELNEK!!!! De a kivétel sosem az átlag.
és akkor még nem is beszéltem arról, hogy mi volt egyszer a klubrádióban erről, mert nem akarok megsérteni senkit, főleg, hogy magam is közéjük tartoznék (diploma híján még nem tartozom közéjük), szóval marha összetett a dolog. Azért tetszik pl a montessori, mert ott a tanárok maguk akaratából képzik amgukat tovább, ha már valakiben ilyesfajta "elkötelezettséget" látok, azzal a pedagógussal már nem lehet baj.
és még folytathatnám ezt hosszan, de ez sem az a téma, ami megérne ennyit.
nekem csak az fáj, hogy néhányan kategórikusan kijelentetek valamit, és ez olyan degradáló (legalábbis NEKEM)
pl. a nem hiszem el, hogy... kezdetű mondatok, még akkor is, ha tényleg nem hiszitek el...
és arra is gondolok, hogy vajon mit fogtok gondolni az én gyerekeimről, akik csak akkor fognak hagyományos, állami iskolába járni, ha minden kötél szakad, és nem veszik fel az elsőhelyen kiemelt montessoriba, vagy a második helyen kiemelt (de erős kételyekkel megfűszerezett) waldorfba.
mivel még van egy-két olyan ember, akit nem sértettem meg az elmúlt hónapban, ezért megpróbálok visszavonulót fújni, ha van ilyen, és nem csak egy képzavar, nem tudok én normálisan fogalmazni, és ez is az állami rendszer hibája, meg az én csökevényességem, és ez a kettő nem nagyon passzol össze, így én nyugodtan tekinthetem magam egy selejtnek.
kérdés: (nem provokatív) ha kiderül valamelyik gyereketekről, hogy nem illik bele az állami, poroszos rendszerbe, akkor hajlandók lennétek váltani? mert én arra jöttem rá, hogy ha pl Borisznak túl "unalmas" lenne egy montessori (amit kétlek) simán átíratnám akár a Fazekasba is, amitől kiver a víz, de ha neki ez lenne az inspiráló, egy percig sem haboznék. Szerencse, h 3 gyerekemből csak egynél merülhetne fel ilyen kérdés.