2003.10.19 20:11
Szerző: Anonymous
Magyarországon még nincs kultúrája a vásárlásnak és az eladásnak. (lehet, hogy máshol sem) Ez szerintem a mi hibánk is, mert ahelyett, hogy itt puffogunk, ami egyébként nagyon jó, mert én is szeretem kibeszélni a sérelmeimet, akkor kéne tennünk amikor a sérelem ért. Erre találták ki a panaszkönyvet. Ha többen is élnének a lehetöséggel, talán az eladók, forgalmazók, üzletvezetök jobban odafigyelnének, hisz írásban is nyoma lesz a fogyatékosságuknak. Én ugy tudom eléggé figyelik a panaszkönyvi beírásokat. Arrol nem beszélve, hogy sokszor egyszerübben eléri az ember a célját egy higgadt, de mindent kibeszélö panaszkönyvi beirással, mint fél orás veszekedéssel az üzletben. Én elég hirtelen haragu vagyok és sokszor veszekedtem boltokban (persze jogosan), aztán rájöttem, hogy jol felhuzom magam az elado meg valoszinu jot rohog a hatam mogot. Szoval én most már, ha elsö szép szora nem megy, másodikra kérem a panaszkönyvet. Azt hiszem én vagyok a panaszkönyvek réme.
IKEA: vettem egy terméket 7.000Ft-ért, majd 3 év mulva eltort benne egy kis muanyag kb. 20Ft értékü alkatrész, ami nélkul nem tudtam használni a terméket. Visszamentem és a vevöszolgálatnál kértem, hogy szeretnék ilyet vásárolni. Közölték, hogy nincs. Mondtam, hogy még mindig árulják a terméket, mi az, hogy nincs. Erre kértek, hogy jojjek vissza 2 honap mulva, akkorra lesz. Két honap mulva kozolték, hogy nincs és nem is lesz. Erre kértem a panaszkönyvet és beirtam. Egy hét mulva kis borítékban jott az alkatszész és a bocsánatkérö levél. Kérdem én két honapja miért nem volt???
BNV: Interneten BNV saját Web oldalán meg volt hirdetve, hogy a belépö ára 4 ora után 1400Ft helyett 700 Ft. (ez férjemmel kettönknek 1400Ft megtakaritás) Miután konkrét dolgot szerettem volna megnézni elég is volt a 2 ora ezért 4-re mentem. A helyszinen közölték, hogy ez csak hétvégére vonatkozik. Mutattam a kinyomtatott oldalt, hogy nézzék ide van irva "minden nap 4 ora után", erre közölték, hogy öket ez nem érdekli itt a szorolap itt nem ez áll. Mondom engem meg ez nem érdekel, hiszen ha nem látom ezt a hirdetést a Neten ide sem jövök, vagy ha mégis hát korábban. Én mindenképp a meghirdetett áron szeretnék bejutni, hisz ezzel csaltak ide. A pénztáros hölgynek nagyon lekezelö volt a stilusa ezért kértem mondja meg a nevét, erre nem volt hajlandó és szándékosan ugy fordult, hogy ne lássam a kitüzöjét a panaszkonyvet nem adta ki (mondván ilyen nincs) ezért kihivattam a fönökét. Az szintén lekezelö volt és végig sem hallgatott, ugyhogy tovább mentem az igazgatóhoz. Ö már annál kedvesebb volt, annak fejében, hogy én nem irok be a panaszkönyvbe felajánlotta, hogy most a hátso bejáraton ingyen beenged és ad még két vendégjegyet, melyet bármikor felhasználhatok. Félretéve elveimet elfogadtam, mert érdekeim igy kivánták és mert tényleg nagyon udvarias volt velunk.
Volt olyan esetem, ahol könyörögtek, hogy ne irjak be a panaszkönyvbe. Gondolom az alkalmazott állása függött volna ettöl, ezért megkegyelmeztem, bár nem érdemelte meg.
METRO: Régi történet kb. 7 évvel ezelött vettem egy videot leértékelve. Kérdeztem az eladot, miért van leértékelve, azt mondta, csak azért, mert ki lett bontva, hogy ki tegyék mutatoba. Hazavittem és nem indult be. egy hét mulva visszavittem, de mivel a 3 napos cserén tul voltam nem vették vissza, hanem elvitették szakszervizbe. Itt mutatták, hogy a panelje ketté volt törve és utolag elég amatör modon összeragasztva. Erre az üzletnek nem volt természetes, hogy visszaadják a pénzt, probálkoztak, hogy vásároljam le. Hát a fenének van bizodalma ezek után is itt vásárolni. Ekkor még nem merült fel bennem a panaszkönyv lehetösége.
TESCO: leértékelt pulover, Elsö nap az akcióból: még nincs, Második nap: már nincs, Többi nap: nem is lesz. Kérdésem: akkor minek hírdették meg???
Szintén TESCO-ban vettem 4 db dietás pudingot ebböl 3-nak penészes volt a teteje. Jo arány nem?
Egyébként a TESCO-ban már többször elöfordult velem, hogy vettem v.mit és nem jo árat ütöttek be. Persze mondanom sem kell soha nem kevesebbet fizettem. Olyan is volt egyszer, hogy egyszerüen a számlámra került +egy áru amit nem is vásároltam, csak fizettem. Most már mindig megnézem a számlát. Az is jopofa, hogy ha ketten vannak elottem uj pénztárat nyitnak. Hát nem egyszer többen is voltak elottem és több pénztár üres volt. Nem mintha gond lenne, hogy 3-4 ember van elöttem, mert ez még nem sok, de könyörgöm, minek irják ki, ha nem képesek betartani.
Én azt javaslom használjátok a panaszkönyvet, tényleg hatásos és sokszor célravezetöbb mint egy jo veszekedés vagy mérgelödés.
A fogyasztóvédelemmel én 100% osan meg vagyok elégedve. Tényleg a vevö oldalán állnak, de hát ahol nincs bizonyiték ott nehéz a védelem. Ök is csak tobbnyire azt tudják számon kérni, ami papiron bizonyithato, hogy megtörtént vagy éppen nem történt meg. Én pl. abban is kikértem a véleményüket, hogy ha egy szakmunkással (asztalossal) elvégeztetek egy munkát, mit irjak a szerzödésbe, hogy ha átver (mint tudjuk ez nem ritkaság) legyen esélyem beperelni és persze nyerni. Ezt mindenképp elöre kell tudni, mert ha itt a baj, már utolag hiába vagyunk okosak.
Bocsánat egy kicsit hosszura sikeredett
Udv.
Kriszta