Új privát üzeneted érkezett!

Rylie,
az oké, van bent is a lábukon szandál/mamusz, de nem kifejezetten magasszáru (ami jol tartja a bokájukat).
nekem csak az volt fura, hogy a lábfájás témakörét nem jártuk körbe, szal a doki nem mondott egyéb lehetséges okokat (pl lúdtalp v növekedési fájdalom). emiatt kérdeztem a lúdtalpas gyerköcök szüleit. de majd megyünk még dokihoz, oszt újra szóba hozom, mert tegnap túl sok témakör volt, mivel most jelentkeztünk át az új orvoshoz...

meg bárki irjon, akinél volt/van hasonlo panasz (ébredés után láb fájlalása).
köszi :)
fibi
 
 


szrekuc írta:w-élet: hát, szerintem, azoknak, akik ezt komolyan gondolják (mármint életmód és szellemiség tekintetében is), azoknak van w-élet.


költői kérdés: de vajh' mennyire való ez az élet? 8)
zsancikant
 
 


akkor tovább kérdezek... :)

a W gimi végén ugye rendes érettségi van? mármint a központi?
mert különben másképp be se jutna egy egyetemre/főiskolára.

én a rendes gimiket is már vizsgaközpontúvá tenném, azaz nem úgy elvégezni nappalin, hogy vki lavírozgat egyik dogától a másikig, hanem legyen féléves vizsga (szóbeli+írásbeli), évvégi vizsga (sz+í), mint egy felsőoktatásban, így kénytelen a gyerek minden tételt megtanulni. ezen kívül max. 1-2 zh-t tartanék évközben indokoltnak. így megtanulnának tanulni a gyerekek 18 éves korukra. nem a felsőoktatásban döbbennének le, hogy te jó ég, 1000 tétel van.

ancsipancsi
 
 

 
 

Ancsi,
hivatalosan 12 év a waldorf iskola, utána van egy "magoló év" vagy vmi hasonló, amikor a waldorfos diákok az összes addig nem tanult, de felvételinél kötelező tudást magukba szívják. Külföldi tapasztalatok nagyon jók, a waldorfos gyerekek egy év alatt olyan sikeresen tanulják meg ezeket a dolgokat, hogy nagyon nagy számú diák kerül be az egyetemekre.

bocs, de msot ultra szarul fogalmazok.
a lényeg, sokan kerülnek be egyetemekre/főiskolákra. Ja és igen, náluk nem uaz az érettségi, mint máshol, erre a magolós év, aminek a végén érettségiznek is. Hogy msot hogy van nem tudom, és 2002 előtt jártam egyetemre, akkor ezt tanították.

Kép


ZsanciKép
...hogy az utolsó emlékünk egymásról egy szép mosoly legyen...
zsancikant
 
 


zsancikant írta:Ancsi,
hivatalosan 12 év a waldorf iskola, utána van egy "magoló év" vagy vmi hasonló, amikor a waldorfos diákok az összes addig nem tanult, de felvételinél kötelező tudást magukba szívják.


azaz egy W érettségi nem ér annyit a "piacon", mint a rendes, mert kb. 1 év alatt elsajátítható általános tudásanyagot teljes egészében kihagynak a tanrendből? mivégre?
persze a veszély nem áll fenn, hogy Lencséék ilyen suliba járjanak, mert mint minden másban, ebben is igen konzervatív vagyok, szabályok/törvények/előírások/tananyag/alkalmazkodás/beilleszkedés előtérben. (a nincs tankönyv, jegyzetelés viszont szimpi. ha egy tanár jól ad elő, nem kell könyv az ilyen alacsonyabb szintű [ált, gimi] oktatás során)
ancsipancsi
 
 


Zsan,
köszi :) sztem is inkább az, mert 2 hét alatt 1 centit nőtt B, eddig meg alig. bár nem tudom, hogy ez soknak számit e.


(napközibe én meg valamiért nem szerettem járni. viszont elhiszem, hogy az jó is lehet bizonyos gyereknek, nem azért irtam, h általánositsak v leszóljak valamit)
fibi
 
 


Tök jó! Úgy látom, a suli kérdéshez is mindenki úgy áll hozzá (mint az ovishoz), hogy NEKI milyen volt annak idején, és abból kiindulva szeretné a legjobbat a gyerkőcnek.
Nekem az alternatív iskolákkal ugyanaz a bajom, mint Ancsinak, félek, nem elég egy egyetemi felvételihez, továbbtanuláshoz. Nekem annak idején nagyon határozott szándékaim voltak, jogász akartam lenni és slussz, és pl. az első felvételimen azért buktam el, mert a mi gimink magyar oktatása szar volt, konkrétan, nem tartottunk ott az anyagban, ahol kellett volna. A törim szinte maximális pontszámú lett, mert abban nagyon jó volt a gimim. Én nem hiszek abban, hogy azt a hihetetlen lexikális tudásanyagot (amin persze lehet vitázni, jó vagy sem, szerintem NEM!!!) 1 év alatt be lehet "magolni". És ha nem jön össze, jön a kudarcélmény. Mellesleg abban sem hiszek, hogy általános iskolában meg lehetne tanulni jegyzetelni. Erre szerintem a középiskolások lennének képesek (sajnos őket sem tanítják meg).
DE: én nem ismerem a pedagógiai irányzatokat, nem is néztem utána, majd jövőre. Nekünk a közelben van 3 nagyon jónak mondott általános iskola, abból az egyik egy művészeti iskola, a másik két-tannyelvű, a harmadik egy német nemzetiségi suli. MAjd kiderül, melyik passzol a legjobban a gyerekeimnek. Lehet, hogy egyik sem, és akkor tovább keresünk.
És nekem nagyon fura, hogy a szülőket méretik meg egy iskolai felvételin. Nagyon sok ember van (itt is) aki nem ért egyet azzal, ahogy a szülei nevelték. Emiatt kirekesztik őket? Én beszéltem már pedagógussal pl a W-ról (de itt az előzőekben nem ezt kritizáltam, csak a véleményemet írtam le az ALTERNATÍV pedagógiai irányzatokról), és ő azt mondta, hogy nagyon jó, bizonyos gyerekeknek!!! És ők látják is, hogy kik azok, akiknek kifejezetten jót tesz, de nagyon sok gyereknek NEM! (tehát nem szülő függő!). NAgyon sok jóeszű gyerek elkallódik W-suliban, én legalábbis több ilyet hallottam. Csak ezek nem divatos nézetek, és ezekről senki nem beszél.
Szóval, engem elméleti szinten tökre érdekelnek ezek a dolgok, ha lesz időm, szétnézek ezen a téren is, de félek, hogy a gyerekem (akinek tulajdonképpen eddig sem okozott gondot a "hagyományos" nevelés, mert ő egy ilyen típus, legalábbis EDDIG az volt, aztán majd meglátjuk) hátrányba kerül vele az egyetemi felvételin. ÉS én meg nagyon rosszul viselném, hogy a gyerekem általános iskolája bizonyos normákat ír elő, hogyan éljünk itthon. És, bár ez csak sejtés, sokan nem is biztos, hogy az igazat mondják, csak felvegyék a gyereket....

Rylie!
Én is szerettem a napközit :) Felsős koromban már nem voltam napközis, mégis ottmaradtam, mert ott voltak a haverok :D És sok szülőtől hallom, hogy milyen rossz, ha a gyerek hazaviszi a házit, otthon meg persze addig húzza az időt vele, mire este 8-9 óra lesz. Jobb ezt a suliban letudni, otthon meg a szülőkkel lenni.
dicséretet köszike :P

Zsini!
A melóhelyünk (ugyanott dolgozunk Tomival ) kb. 10 percre van. És azon vagyunk, hogy útközbe essen minden egyéb intézmény, hogy ne kelljen a gyereket 7-kor leadni, hogy utána még 8.00-ra beérjünk dolgozni. Ezért nekem nagyon fontos, hogy adott intézmény hol helyezkedik el. Sulinál meg szerintem tényleg az az ideális, hogyha mondjuk felső tagozatos korában már egyedül is haza tud menni a ded :lol:

Curse!
Köszi :D
És hogy vagyunk??? Ez egy hosszú történet lenne, de nincs kedvem panaszkodni :lol: A lényeg, hogy a gyerekekkel minden oké, bölcsibe már 3 hete járunk, és nagyon jól sikerült a fokozatos beszoktatás. Ezena héten már ottalszik Pannus, kb 9-re viszem, és 1-re megyek is, hogy ott legyek, amikor felébred. 2 napja már nem is sírt! Szerencsére a két hónapos csúszás azzal az előnnyel járt, hogy egyre jobban kommunikál, már mondatokban beszél, és hihetetlen, de megérti, hogy én dolgozni megyek, és ha felébred, megyek érte. Ezt szokta mondogatni : "aludtam, jön értem anya". És végül is ez a léynege a beszoktatásnak. Szóval, ezt most sikernek könyvelem el, de azt el kell mondanom, hogy iszonyű fárasztó ez a folyamat egy szülőnek!

Kép
Kép
zuzmo1
 
 


nos, tök jó, h mindenki mást gondol... :lol: ezek az én aggodalmaim is, amikor alternativ vs. kevésbé alternativ iskolák között vacillálok. A hagyományos poroszostól nagyon félek, és még akkor is megpróbálom elkerülni, ha esetleg emiatt nem lesz a gyerekeimből a következő miniszerelnök, orvos professzor, tudós, menő közgazdász, stb. PErsze, a gyerekeim egész mások mint én, ezt nap mint nap bebizonyítják nekem, én pl tök jó fej vagyok, ők meg nem.
De hiszek benne, hogy vannak annyira intelligensek mind a 3an, hogy akár alternatív körülmények között is képesek lennének diplomát szerezni. Egyszerűen én nem érzem azt, hogy aki alternatív úton tanulja meg a tananyagot, az nem lehet később sikeres egy egyetemi felvételin akár.
aztán az én nézőpontomból az sem a legnagyobb kudarc, ha a gyereket nem veszik fel elsőre az egyetemre, sőt én ha tehetem majd megpróbálom rávenni őket, hogy előbb lássanak világot, dolgozzanak, és csak utána menjenek egyetemre. Ha ez egyáltalán fontos lesz nekik. Tudom, én nem vagyok követendő példa a magam 5 éves késésével, a mai napig meg nem szerzett diplomámmal, stb. VIcces, h én pont azt az utat jártam be, amit a fiaimnak szeretnék, egyetemi szinten, tehát nektek talán én leszek az elrettentő példa, hogy na, így semmiképp!!!
De sokkal fontosabb nekem az, hogy merjenek HINNI magukban, amit egy poroszos iskolarendszerben talán nem sajátíthat el (ez is csak saját vélemény, saját tapasztalat, stb, valszeg jóval érzékenyebb vagyok az átlagnál)
Egyszer talán Deni írta, hogy olvasta Popper Pétertől, hogy az állami iskolarendszer egyik legnagyobb hibája, hogy a gyerekeket egyfélének kezeli, mint egy autógyár futószalagján érkező egyforma karosszéria. Ha ugyanolyanok jönnek, arra könnyen felszerelik az ajtókat, visszapillantókat, de ha más formájú karosszéria jön, akkor arra (a rugalmatlansága miatt) máshova fogja felszerelni az ajtót, mint ahova kéne, pusztán azért, mert ő úgy tanulta, hogy azt oda, és csak oda lehet. Szóval, aki belepasszol az adott formába, annak nem lesz gondja az állami iskolákkal, de ne adj' Isten, hogy egy átlagtól eltérő gyerek kerüljön oda, mert azzal a legtöbb pedagógus nem fog tudni mit kezdeni, MÉLY TISZTELET A KIVÉTELNEK!!!! De a kivétel sosem az átlag.

és akkor még nem is beszéltem arról, hogy mi volt egyszer a klubrádióban erről, mert nem akarok megsérteni senkit, főleg, hogy magam is közéjük tartoznék (diploma híján még nem tartozom közéjük), szóval marha összetett a dolog. Azért tetszik pl a montessori, mert ott a tanárok maguk akaratából képzik amgukat tovább, ha már valakiben ilyesfajta "elkötelezettséget" látok, azzal a pedagógussal már nem lehet baj.

és még folytathatnám ezt hosszan, de ez sem az a téma, ami megérne ennyit.

nekem csak az fáj, hogy néhányan kategórikusan kijelentetek valamit, és ez olyan degradáló (legalábbis NEKEM)
pl. a nem hiszem el, hogy... kezdetű mondatok, még akkor is, ha tényleg nem hiszitek el... :lol:
és arra is gondolok, hogy vajon mit fogtok gondolni az én gyerekeimről, akik csak akkor fognak hagyományos, állami iskolába járni, ha minden kötél szakad, és nem veszik fel az elsőhelyen kiemelt montessoriba, vagy a második helyen kiemelt (de erős kételyekkel megfűszerezett) waldorfba.

mivel még van egy-két olyan ember, akit nem sértettem meg az elmúlt hónapban, ezért megpróbálok visszavonulót fújni, ha van ilyen, és nem csak egy képzavar, nem tudok én normálisan fogalmazni, és ez is az állami rendszer hibája, meg az én csökevényességem, és ez a kettő nem nagyon passzol össze, így én nyugodtan tekinthetem magam egy selejtnek.

kérdés: (nem provokatív) ha kiderül valamelyik gyereketekről, hogy nem illik bele az állami, poroszos rendszerbe, akkor hajlandók lennétek váltani? mert én arra jöttem rá, hogy ha pl Borisznak túl "unalmas" lenne egy montessori (amit kétlek) simán átíratnám akár a Fazekasba is, amitől kiver a víz, de ha neki ez lenne az inspiráló, egy percig sem haboznék. Szerencse, h 3 gyerekemből csak egynél merülhetne fel ilyen kérdés.

Kép


ZsanciKép
...hogy az utolsó emlékünk egymásról egy szép mosoly legyen...
zsancikant
 
 


Bölcsész lettem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sikerült a nyelvvizsga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Éljen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ez úton köszönöm Jucusmamusnak és Kisünnek a sok-sok Esztire-vigyázást meg mindenkinek mindenféle drukkot és támogatást. :)))))))))))))))))))))))))))))

neet-vadalma
neet
 
 


zsancikant írta: vajon mit fogtok gondolni az én gyerekeimről, akik csak akkor fognak hagyományos, állami iskolába járni, ha minden kötél szakad, és nem veszik fel az elsőhelyen kiemelt montessoriba, vagy a második helyen kiemelt (de erős kételyekkel megfűszerezett) waldorfba.

Én személy szerint azt, hogy tök jó fej srácok, akiknek van egy méééég jobb fej anyukájuk, aki ismeri őket, és úgy gondolja, hogy Nekik AZ a legjobb!!! És ezt most naggggyon őszintén írtam!

kérdés: (nem provokatív) ha kiderül valamelyik gyereketekről, hogy nem illik bele az állami, poroszos rendszerbe, akkor hajlandók lennétek váltani?


Igen!!! Mint ahogy azt írtam is, hogy nálunk van 3 suli, de ha egyikbe sem illenének, néznék tovább!!!!
Engem érdekelnek ezek a dolgok, ugyanakkor félek, hogy mégsem "jön be". Nem ismrerek egy embert se, aki alternatív suliból jött volna pl. a jogi karra, és arról számolt volna be, hogy mennyivel könnyebben vették föl/tanult. Ez azért lehet így, mert a mi időnkben még nem voltak ezek a módszerek ennyire elterjedve. És engem sem verne a földhöz, ha a gyerekem nem akarna továbbtanulni (Tomi kifejezetten azt szeretné, ha inkább valami jó szakmát szereznénet, ebben azért nem értünk teljesen egyet). De az igen, ha nagggggyon szeretne, és alapvetően jó képességű is, oda való is, csak a lexikális tudásával lenne baj (amiről korábban írtam is, hogy én sem értek vele egyet, de ez van)
Viszont egy dologban nem értek Veled egyet (de ez nem baj, mert így legalább van miről dumálnunk :lol: :lol: :lol: ) : én nem szeretném, ha nagyon világot látna egyetem előtt. Nekem sem jött be az az egy év kihagyás. Majdnem elkallódtam :? de ez egy másik sztori. Másrészt a mai világban mééég tovább húzni a "karrier" kérdését (itt most a jó értelembe vett szakmai pályafutást értem) nem tartom jó dolognak, nem akarom, hogy a lányom mondjuk csak 35 évesen kezdjen el családalapításon gondolkozni. De persze ez is csak bizonyos szakmákra igaz.

Szóval én ebben a kérdésben elég rugalmasan gondolkozok. Nagyon érdekel minden tapasztalat és információ, mert szerintem én nyitott vagyok sok mindenre. És olyan jó veled eszmét cserélni :D

Neet!
Gratulálok! :D
zuzmo1
 
 


Zuzi,
nekem most ugrott be, hogy az egyetemen volt egy nagyon jó barátnőm, aki az alternativ közgázba járt. Az volt az első alternativ. Na, ez a lány, NAGYON jól tanult, és mikor kérdeztem erről az egészről, azt mondta, hogy a gimiben megtanították jegyzetelni, és ezért ilyen könnyű az élete. Nagyon jó eredménnyel végzett az egyetemen, és csak azért tanult bölcsésznek, mert őt pont ez érdekelte.
A férje az orvosira járt, szuper csillagos kitűnő vörös diplomával végzett, és az abban az évben meghirdetett EGYETLEN gyereksebész rezidensi helyet a heim pálban ő kapta meg (úgy, hogy az egész országból abban az évben végzett orvosi egyetemisták közül valszeg rengetegen jelentkeztek arra az egy helyre) . És SEMMI protekciója nem volt, ami szintén nem általános ebben a szakmában. Szintén az alternatív közgázra járt. Ez persze lehet véletlen, és az,h ők alapból jó képességűek, de egyik sem mondta soha, hogy kárára lett volna, hogy nem hagyományos gimibe jártak.

Kép


ZsanciKép
...hogy az utolsó emlékünk egymásról egy szép mosoly legyen...
zsancikant
 
 


Érdemes W ügyben, ahogy Fíbi is írta, a W topikban vagy valós W-s szülőktől érdeklődni.
A suli meg iszonyúan tanárfüggő - még a waldorfban is. Úgyhogy csak mérsékelten lovalljátok bele magatokat a témába :mrgreen:
És persze abszolút gyerek-függő is, tényleg, amelyik olyan képességű, az a legvadabb alteros iskolából is fog tudni egyetemre menni


Zuzi, Zsan
a W-nél (hardcore W) pont az a lényeg, hogy ez az életstílus nem magadra erőltetés, hanem ez a normális. A light w oviknál persze nem, az tök jó, de pl mi pont ezért sosem adnánk igazi w suliba a gyerkőket, mert az antropozófia, mint olyan teljességgel elfogadhatatlan apjuknak (én nem nagyon filóztam még ezen).
A W az nem csak pedagógia, a Montessori talán igen, de a W a maga klasszikus formájában tök más - és pont ezért ez valóban a való élet. Itt mindannyiunknak is annyira más a való élete, pedig nincsenek akkora különbségek.
Beszoktatáshoz gratula, nagyon ügyesen csinálod! :D

Neet,
gratula :D

Kép

Kép

:D
szrekuc
 
 


Én is ismertem két lányt is, akik alteros suliba jártak (Kürt, meg AKG), az egyik elvégezte a művészettörit, a másik meg pszichológus lett. :P Mindkettő csajszi okos stb., de megmondom őszintén, hogy azért nem tudom, el tudtak volna-e végezni egy természettudományos szakot pl. :roll: Azért egy bölcsésznek jobban kedvez szerintem az alteros képzés. Én csak sima, mezei, "poroszos", de igen átlagos középsuliba jártam, és mikor kémia szakos voltam, nagyon is megéreztem, mit jelent az, ha valaki az Apáczaiban képződött és nem ott, ahol én. Nem az intelligencia volt más (bár lehet, hogy az is), hanem a tudásanyag, amit tanultak, megértettek, átrágtak már a középsuliban matek és kémia, és fizika tantárgyakból. Azt egy Waldrof sose fogja tudni behozni szerintem.

Ancsi: szerintem középsuliban nem tételeket kéne taníttatni, hanem igenis van létjogosultsága a hagyományosabb, "gyerekesebb" számonkérésnek - na nem a tesztekre gondolok. A középiskola ne legyen már felnőttképző, oda serdülők járnak. Majd az egyetemen tételezhetnek eleget. Persze jegyzetelni nem árt megtanulni.

Amúgy én nem is értem ezt a szülő általi szelekciót a W-ban. Ez tényleg így van??? Igazság szerint ez nekem iszonyúan antipatikus. Ez micsoda diszkrimináció. :roll: Akkor már sokkal szimpibb mondjuk a Rogers-féle suli, ahova tényleg bárki beirathatja a gyerekét. Amúgy emlékeim szerint a W-ban is fontosnak tartják, hogy sokféle gyerek legyen a közösségben, ezért sincs specializáció 14 éves korban, hanem 18-ig együtt tanul mindenféle IQ-jú gyerek. Ha meg fontos, hogy a gyerekek sokfélék legyenek, akkor mi ez a belterjes kiválogatósdi? :?

Kép
Kép
tinu
 
 


Ancsi,
Attól félek, ha vizsgázós rsz-re állnának rá a középfokú intézmények, akkor még több baromságot kellene megtanulni (így legalább nem egyszerre és van idő elfelejteni). Nekem nem kellett vizsgáznom, viszonylag gyengébb suliba jártam és még így is nehéz volt. Aztán több mint 4 év kihagyással simán elvégeztem egyszerre két (gazdasági) főiskolát.

Fibi,
Lábfájást nem tudom, de dévényes nő szerint otthon, hacsak nem tengerparti homok vagy dimbes-dombos talaj a burkolat, cipő (szandál) kell. Méghozzá jó!

Zsanci,
Én is kihagytam 6 évet gimi után. Dolgoztam, pénzt kerestem, okosodtam, felnőttem… És utána imádtam tanulni. Persze nem a külkeren, mert az nem jött be (azért elvégeztem, bár gimiben 3-4-es voltam matekból simán – bár stresszesen, de én mindenen stresszelek – ment)… De nem akarom szapulni a magyar oktatási rsz-t, szerencsére egy angol főiskolán, amit párhuzamosan végeztem megszerettem a tanulást... (Nem volt drága, különben is, 6 év alatt összespróroltam rá, még melegszendvicsre is tellett a büfében.)
Én váltanék, asszem. (Bár megpróbálom kikerülni a poroszos, egyetemre nevelős sulit.) De olyan nehéz kiismernem a gyermekeimet. Annyira próbálom, de nem tudom mi rejtőzik bennük…
És szerintem a velem főiskolára járó akkor 19-24 évesek nem sokkal tartanak előbbre karrierben, mint én, aki 6 évvel később kezdtem. Vagyis sokan előbbre tartanak, sokan nem.

Neet,
Gratulálok.

Zuzi,
Eleve az óvodába járatás piszok fárasztó! Legalábbis nekem. Az elválás, aztán az újratalálkozás. Persze nagyon jólesik, hogy örülnek (hát még én!!), de Peti össze-vissza rohangál, Marci szemez az óvónőkkel én meg próbálom összeterelni őket.

Móni
Kép
Kép
monisa
 
 


ez a szülő felvételiztetése a kamaraerdeiben biztos nincs, ez pl egyike annak a dolognak, amit én az egyetemen tanultam erről. Az oviban még igen, ott van egy elbeszélgetés, az talán beillik szüülő felvételiztetésnek. Azt nézik (sztem) hogy mennyire tudnál ennek a közösségnek a tagja lenni. Itt is a Boriszt felvételiztették, és nem volt semmi komoly, nem kellett 20 ig számolni oroszul, hanem körjáték, szerepjáték.

Rogers: az iskolát nem ismerem, csak találkoztam az igazgatónővel ,aki nagyon szimpatikus volt, és az is, amit elmsélt az iskoláról. Azonban egyszer voltunk a rogers oviban, és az nekem nagy csalódás volt, hozta a sztereotípiát, amit mindenki gondol a magán ovikról, ha még sosem járt egynek sem a közelében. gyerekek földön feküdtek, bámultak a messzeségben ,valahol egy asztalnál óvónéni csinált vmit azokkal, akik épp akartak, mert ott semmi sem kötelező...
fél óra után rohantunk ki onnan. Egyébként ez is lehet, h csak pech volt, és rossz napot fogtunk ki...
szóval, nekem a rogerssel vegyes érzéseim vannak, de egész biztos, ha a gyerekem nem tudna alkalmazkodni egy hagyományos sulihoz, oda szivesen vinném.
És Tinu, tök igaz, h ez a fajta nevelés elsősorban "bölcsész" képző 8) de mondom, nekem pl egy erős reálos egyetemet megjárt ismerősöm van, akinek semmi hátránya nem származott az akg-ből.

ja, és még egy w ügyben: mivel az iskola elvárja, h szülő és család együtt tudjon működni az iskolával ,ezért fontos tudniuk, hogy ki az, akivel biztos nem tudnak együttműködni, talán ezért a belterjes kiválogatósdi. Ha vki szerint nem baj, ha a gyereke naponta 2 órát tévézik, az biztos nem lesz alkalmas waldorf szülővé lenni, még akkor sem, ha nagyon szeretné a gyerekét vmi nem államiba járatni.


MA ESTE HOUSE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zsancikant
 
 


Fíbsz,
lábfájásra még sosem panaszkodott Ábus, úgyhogy szerintem is inkább a növés

Kép

Kép

:D
szrekuc
 
 


Zsan: én csak a rogers-suliban jártam, nem egyszer, az oviban nem. Nem is tudtam, hogy van ovi is. Nekem az ált.isi nagyon tetszett. Ahhoz képest pl. a Montessori suli nagyon nem jött be, de akkor még nagyon az elején tartottak (banyek, ennek már 12 éve :shock: - a rogersben később is voltam). A Rogers-suli olyan igazi odafigyelős, személyiségfejlesztős stb. és nem a semmibe bámulós volt.
Hát nem tudom. Valahogy nem fér a fejembe, hogy az iskolával való együttműködés mennyiben függ össze a tévézéssel is. Ez inkább úgy hangzik, mint a személyes életembe való beavatkozás. Nekem a waldorfos suli és oktatás nagyon szimpi volt személyesen, de ennek ellenére asszem nem szeretnék w-s szülő lenni. A közösségbe tartozás tényleg azt jelenti, hogy fel kell adni minden különbözőséget? :roll:
És azért az AKG nagyon nem összehasonlítható egy waldorf-sulival - már a tananyag mennyiségét és összetételét tekintve. AZ AKG szerintem sokkal jobban hasonlít egy hagyományos sulira, mint egy Waldorf.

Kép
Kép
tinu
 
 


Móni!
Ha én megyek B-ért, akkor az a felállás, hogy amíg végre B-t felöltöztetem (overál, sapka-sál, harisnya, stb), addig Pannus levetkőzik, plusz lepakolja a polcokat, vagy cipőben berohan a fürdőszobába, amit ugye nem szabad :roll: :lol:
Ez a beszoktatósdi meg iszonyú sokat kivett belőlem! Órákat ücsörögtem mini székeken, ha kijöttem a teremből, akkor sem bírtam ki, hogy ne leskelődjek. Tegnap 2 és fél órát vártunk a nővéremmel, hogy Pannuska fölébredjen, még jó, hogy volt nála kártya, így az öltözőben vertük a blattot :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
És akkor a lelki részéről még egy szót sem ejtettem! Pannus iszonyú dühös volt a helyzetre. Mondjuk megértem, és valószínűleg az esett volna rosszabbul, ha simán elenged :lol:

Zsanci, Tinu!
Köszi a példákat! :D Én tényleg nem ismerek ilyen embereket, de valószínűleg én vagyok kevésbé világlátott! Jó ezt is tudni!
Amúgy hihetetlenül megterhelő, hogy nap mint nap döntéseket kell hozni, hogy vajon mi a legjobb a gyereknek? Aztán azon vacillálni, hogy tényleg ez volt a legjobb?

Kép
Kép
zuzmo1
 
 


Zuzi: én azt a stratégiát szoktam alkalmazni minden döntéshelyzetre, hogy ha egyszer már eldöntöttem valamit, akkor utánam az özönvíz alapon nem foglalkozom vele, hogy mi az, amit cserébe elszalasztottam. Egyszer már döntöttem és kész. Persze, az igaz, hogy időnként az embernek felül kell bírálni magát, de nem szabad állandóan rágódni, mert az ember az élet minden percében dönt valamit és nem is tehetsz mást.

Kép
Kép
tinu
 
 


Neeeeet,
éljen itt is, te bölcsész!!! 8) :lol: :lol: :lol:

Én félig alternatív képzésbe jártam - kéttannyelvű -, ahol a hagyományos képzési keretet sokkal rugalmasabban és demokratikusabban kezelték a tanárok. Jegyzetelni (és szövegérteni, elemezni stb.) én is ott tanultam meg, és meg kell mondjam, hatalmas előnnyel indultam az egyetemen.
Lehet, hogy én elszállt bölcsész vagyok (mint most már Neet is :mrgreen: ), de én alapvetően azt szeretném - ha lehetne egy kivánságom -, hogy a gyerekeim boldog, önálló és önmagukkal elégedett emberek legyenek, és magasról teszek a "karrier"-re a szó hagyományos értelmében. Hogy a beteljesülést ácsként vagy egyetemi tanárként élik meg, nekem tökmindegy, csak azt remélem, hogy mi szülők a döntéseinkben el tudjunk vonatkoztatni a saját vágyainktól.
A szüleimnek pl. soha nem fogom elfelejteni, hogy 13 éves koromban a saját aggodalmaik és elképzeléseik ellenére elfogadták, hogy szeretnék kéttannyelvűbe menni, ami akkor még egy 1 éve indult kisérlet volt, semmilyen eredménnyel, és nagyon sok bizonytalansággal. Néhányatok aggodalmaiban látom viszont az ő kifogásaikat is, most már szülőként a másik oldalról sokkal jobban értem is ezeket, gyerekként sokkal optimistább még az ember :) . De látták, hogy mennyire szeretném, és ezért nem bírálták felül a döntésemet. Végül minden jól alakult, de ezt akkor még nem lehetett tudni. Ezért a bizalomért mindig hálás leszek nekik.
kisün
 
 


Neet,
grat :)

Én úgy gondolom, hogy nem lehet mindig a topik szorosan vett témáját követni, meg aztán jobb a dolgokat Veletek megbeszélni mint "idegen" mamákkal egy "idegen" topikban. Engem pl. kifejezetten érdekel néhányótok véleménye bizonyos témákkal kapcsolatban :wink:
Pl a w topikot még régen én is olvasgattam 1x2x, de engem inkább elűzött az ott tapasztalt hm..."elhivatottság" - vagy nem tudom minek nevezzem, h ne sértsen meg senkit :? - mint segített volna. Úgy éreztem, hogy az a közösség tuttttti minden w elvárásnak megfelel, szülők gyerekek, manók mittomén, míg én ha járatnám is ilyen helyre a gyereket, az biztos h nem akarok babzsákokat varrogatni délután a többiekkel.

Azzal együtt nagyon hiszek abban, hogy a poroszos iskolarendszer megnyomoríthatja a gyereket (nagyban isi és tanár függő persze) sajnos annyi rossz tapasztalat van körülöttem. Amikor mi voltunk gyerekek még nem ez volt a helyzet mint ma. A tananyag is kevesebb volt, és amikor én az első diplomámat csináltam (20 éve :) ) még akkora szám volt a diploma!!!! Ma meg kötelező legalább kettő. Szóval szerintem a mi tapasztalatainkat nem vetíthetjük egyenesben a gyerkőinkre mert a világ 3x megfordult azóta. Azóta félnek a tanárok a diákoktól, a szülőktől, egyik gyerek a másiktól és a másik szüleitől és folytatni lehet a sort.....
Elsősorban az volna fontos, h az iskola (no és óvoda persze) segítse az otthon kapott erkölcsi alapokat megszilárdulni a társadalmi közegben is. És ezt a mai normák szerint nehéz megvalósítani egy mai normák szerint működő intézményben a mai normákhoz igazodott pedagógus és szülői társasággal.
Hát én ezt várnám az altertól.

DE Kisün tiéd a pont, nekem is kedvenc szólásom, h inkább egy boldog asztalos, mintr egy boldogtalan 36. ügyvédbojtár :wink:

Barbi,
Én szívesen megyek Mackóparkba ismét pl. jövő 7végén - ha az még jó nektek pocakilag :lol:

Kép
akata
 
 


én meg pont azt szeretném, h hagyományos, "poroszos" nevelést kapjon, hogy megtanulja a szabályok tiszteletét, betartását, a csendet, rendet, fegyelmet, határidők szem előtt tartását. én nem akarom lazán, szabadosra nevelni a gyerekemet. és azt se akarom, hogy a kötelességeit lazán véve, évekig "lébecoljon", ahelyett, hogy időben befejezi a sulit, aztán csinál, amit akar. (van rá a családban példa: lány évekig az apját pumpolva "tanulgatott", majd kb. 25 évesen rájött, hogy mégse tudja elvégezni az egyetemet, akkor belekezdett egy fősuliba, és 28 éves koráig gyak. semmit nem dolgozott. hát nem ez az élet rendje.)

és mi az érdekes az egészben? hogy én azt látom, hogy mégis a másként (tőlem eltérő elven) nevelt emberek érvényesülnek jobban a társadalomban. és persze a gyerekemnek is sokáig az lenne jó, ha lazább nevelést kapna. lehet, hogy nevelek egy teljesítménykényszeres gyereket így?
arra semmiképp nem fogom "kötelezni", hogy az általam választott szakmát tanulja, viszont meg akarom neki adni a lehetőséget, hogy bármit választhasson, ami a vágya, s ehhez egy jókora tudásbázis szükséges.

Zuzi,
helyesbítek, asszem nem német, hanem sváb nemzetiségi a suli. :)
de nekem ez teljesen frankó lenne Lencsééknek.

amit furcsállok, hogy a W suli/ovi elvileg egy szabadabb nevelési stílust valósítana meg, ezzel szemben olyan kikötések vannak, amelyek korlátozzák mind a szülőt, mind a kőcöt. pl. nem nézhet tévét.
hol itt a következetesség?

ancsipancsi
 
 


Kisün, Kata!
Egyetértek, mint ahogy azt korábban is írtam:

zuzmo1 írta:És engem sem verne a földhöz, ha a gyerekem nem akarna továbbtanulni


És valóban jobb egy boldog asztalos, mint egy boldogtalan akárhanyadik ügyvédbojtár (persze ezt nem veszem magamra, nem is vagyok ügyvédbojtár :D), de az viszont SZAR!!!! ha azért lesz valakiből asztalos, mert bár ő NAGYON szeretett volna akárhanyadik ügyvédbojtár lenni, de nem sikerült a felvételije, és nem azért mert buta, hanem mert az ott megkövetelt lexikális anyag nincs a birtokában. (több osztálytársam lett pl emiatt tanítóképzős, mert nem vették föl őket elsőre egyetemre) Egy barátnőm pasija nagyon ügyes asztalos, a barátságunk mégis azon ment tönkre, mert a srácnak hihetetlen kisebbségi komplexusa volt, hogy neki nincs diplomája, szinte betegesen beképzelte, hogy lenézzük, holott erről szó sem volt!

És Kisün!
AMiről Te írsz,az már középsuli. Ott igenis el tudnám képzelni, amit írsz, sőőőőt!

És engem is nagyon riaszt a proszos suli, de a nagyon vad alternatív legalább annyira. Nekem eddigiekben a Montessori tetszene, legalábbis amiket Zsanci eddig mesélt róla, de Az a suli baromi messze van :( . Most már egyre kíváncsibb vagyok, milyen sulik vannak itt a közelben, pedig odébb van még a dolog :lol:
zuzmo1
 
 


Köszi mindenkinek a válaszokat!

Curse!
Kár, hogy nem fejezted be a korábban írt születés történetedet...

Kósa doktornőnek elmondtad az elképzeléseidet a szüléssel, gmetszéssel kapcsoaltban a szülés előtt, vagy nem volt olyan a szitu?
Mások mesélték, hogy megkérdezte tőle az orvos, hogy vághat-e, vagy bírja még? Veled történt egyeztetés?
köszi
kozsu
 
 


Kozsu!
Szia! Én az egyik legalternatívabb dokinál szültem 2x (dr. Bálint Sándor) és az első szülésnél volt gátmetszés.
Azért azt jó, ha tudod, hogy a gátvédelem elsősorban a szülésznőn múlik, ő tartja kitoláskor a gátat, nem az orvos. Ugyanakkor nyilván kell, hogy az orvos is olyan szemléletű legyen, hogy ne essen Neked egyből. Mert van ilyen doki is. De azt nem tartom elképzelhetőnek, hogy a szülő nőtől kérdezzék meg, hogy vágjanak-e (esetleg, ha látják rajta, hogy nem bírkózik meg a gátvédelemhez szükséges "többletmunkával" :D, hogy ilyen rosszul fejezzem ki magam). Az tény, és ezzel legyél tisztában, hogy elég nagy munkát kíván meg a gátvédelem a szülő nőtől. Szerintem nálam az első szülésnél azért sem merült föl a gátvédelem kérdése, mert annyira kimerült voltam, hogy nem voltam észnél, nem is tudtam volna az utasításoknak eleget tenni. Utána nagyon rossz volt a seb, én nem tudtam ülni nagyon sokáig, és megviselt az egész, de 6 hét alatt rendbe jött! Másodszorra profi szülésznőm volt, szülés előtt egy hónapig szorgalmasan gát-masszíroztunk itthon :D, sikerült a gátvédelem is, egész más volt minden.
Ezt azért írtam le, hogy NE döntsd el előre, hogy hogyan fogsz szülni, mert ha nem úgy sikerül, nagyon meg fog viselni (engem is megviselt). Találd meg a számodra legjobb segítőket, és bízz bennük!!!!
Egyik barátnőm kifejezetten örült a gátmetszésnek, nem is akart gátvédelmet, mert úgy könnyebb a kitolás, és neki semmi problémája nem volt a sebbel sem. Különbözőek vagyunk!
zuzmo1
 
 


Nekem nagyjából mindegy, hogy poroszos, vagy alteros, én azt szeretném, ha tanár a gyerek érdekeit szem előtt tartva, a személyiségét nem lealázva, hagyva gyerekként élni tanítaná meg azt a tananyagot, amely majd ahhoz kell, hogy a gyerekem tovább tudjon lépni a következő lépcsőfokra. Mindegy nekem, hogy ezt hol és hogy csinálják, csak csinálják. Ha egy alternatívban azt látnám, hogy nem képesek azt a tudást átadni, amivel aztán hülye szó, de mégis ez van, versenyképes lenni a többi, másmilyen iskolába járt gyerekkel szemben, akkor nem adnám alternatívba. De ha azt látnám, hogy a gyerekem szenved egy hagyományos, normál suliban, mert a tanárok és/vagy az osztálytársai terrorizálják, akkor gondolkodás nélkül kivenném és átiratnám egy alternatívba. Egyikféle sulival sincs averzióm, a lényeg, hogy a gyerekem szeressen oda járni. És lehet, hogy optimista vagyok, de szerintem van olyan állami, átlagos suli, ahol nyugalomban és megfelelő körülmények között tanulhat majd a gyerekem.

Kép
Kép
tinu
 
 


Tinu,
tényleg van ilyen iskola, én találtam is egyet, remélem felveszik oda Boriszt, egy problémácska akad csak, hogy NAGYON KEVÉS ilyen hely van, és ide is többszörös a túljelentkezés, mert sztem alapból mindenki államiba adná a gyerekét, hiszen ahogy mások mondták már itt többször, én is tudnám mire költeni azt az X ezer forintot, amit egy magán suliért ki kell fizetnem.
egyébként meg: magán sulik egy része pontosan azt a "vesenyképes" tudást adja meg a gyerekeknek, amire sok szülő szerint szükség van, hiszen a multimilliárdos menő üzletember nem véletlenül nem adja legszebb gyermekét államiba. AZért fizet egy nagyobb összeget akárhol is, hogy sokkal sokkal versenyképesebb legyen az "átlagnál".


Zuzi,
szerintem , ha valaki NAGYON az 163. ügyvédbojtár akar lenni, és nem csak nyafog róla, hűvös nyári estéken, akkor az el is fogja végezni az egyetemet. Aki meg nem akarja úgy igazán, annak meg jó lesz a tanárképző is, mert valszeg azt sem akarja annyira. Szerintem az sem baj, ha vki 40 évesen találja meg az álmát, igen, lehet, h addigra egy csomó mindenről lecsúszik, pl nem lesz már balett táncos, meg olimpiai bajnok, de egyszerűen LEHETETLENSÉG MINDEN irányba kinyitni az ajtókat.
Nekem pont az jutott az eszembe a minap, (épp viccből terrorizáltam Levit ezzel) hogy milyen nagy szemétség, hogy belőlem nem lett olimpiai bajnok úszó, pusztán azért, mert a szüleim nem vittek le négy évesen az uszodába.
Szóval, próbálja az ember a legtöbbet adni a gyerekének, de azzal is, amit ad, egy csomó ajtót becsuk előtte.
és igen, szar a kisebbségi komplexusos asztalos, de sztem ez is nevelés kérdése (szeretném azt hinni) ha mi szülők, mindig pozitívan állunk és elfogadjuk a gyerekeink döntését, akkor nem lesz belőlük kisebbségi komplexusos asztalos, hanem kiegyensúlyozott, boldog asztalos. 8)
#######################################
egyébként saját tapasztalat: nem azok vitték legtöbbre az én ismerőseim közül, akik végig csilli ötösök voltak mindenből (na jó, azok közül is lett néhány sikeres) hanem inkább a kreatív, lökött, órákat folyton megakasztó, tanárokat kiakasztó emberekből, akikről akkor simán elhitted, amit a tanár mondott: hogy soha semmire nem viszik.

Kép


ZsanciKép
...hogy az utolsó emlékünk egymásról egy szép mosoly legyen...
zsancikant
 
 


Ancsi,
amit te leírsz, az egy érzékeny gyerekből könnyen nevel szorongásos, teljesítménykényszeres felnőttet, de van, akinek meg pont egy ilyen poroszos fegyelem kell (pl. bizonyos szempontból Marci). És itt van egy csomó definíciós probléma: mi az, hogy "érvényesül", és mi az, hogy "szabados"? Egyiknek sincs általánosan érvényes definíciója. Utóbbi pl. jelentheti azt, hogy meztelenül járkál és mindenkivel lefekszik, akivel találkozik, de bizonyos embereknek ez annyit tesz (és ezt negatívumnak látják), hogy valaki toleráns, befogadó és rugalmas, sok szempontból képes értelmezni a világot.
És ha ennek az ellenkezője egy beilleszkedő, bólogató, önálló gondolkodásra képtelen ember, akkor köszönöm, de inkább szabadosnak nevelem azt a gyereket.

Zuzi,
abszolút egyetértek. Én azt tartom a (nagyon nehéz) feladatomnak, hogy külön tudjam választani, hogy ÉN mit akarok, és a gyerekem mit akar, illetve tőlem függetlenül mi a jó neki (nyilván a kettő sokszor nincs fedésben, mármint az akarás és az érdek), és abban támogatni őt, ami az ő vágyait tükrözi és az ő személyiségének felel meg. ez úgysem fog mindig menni (sajnos(?) eléggé elnyomó személyiségem van), de legalább az elvek szintjén megvan az elhatározás :mrgreen:
kisün
 
 


Ancsi,
és bocs, de mindeféle szmájlik lemaradtak :lol: :lol: elszoktam már ettől :mrgreen:
kisün
 
 


Zsan: hát az alternatív és a magánsuli nem ugyanaz. Nem tudom, van-e még, vagy mi van vele, de anno volt Csepelen a Géniusz, ahova csupa zsenigyereket adtak. Magánsuli. Ott biztos versenyképes tudást adnak át, de azért nem ugyanaz, mint egy alternatív pedagógiai alapokon nyugvó iskola. Amúgy meg van egy olyan érzésem, hogy nemcsak az iskolán múlik, hogy ki mire viszi az életben, hanem pl. a családja nyújtotta lehetőségeken is ugyanannyira (mind anyagi, mind lelki, mind szellemi lehetőségek persze).
Érdekes, hogy én nem is tudom, hogy alapjában véve kiből mi lett az osztálytársaim közül és hogy ki vitte "sokra" és ki "kevésre". Anyagi értelemben pl. én biztos nem vagyok sikeres, de ennek ellenére mégis úgy érzem, sikert értem el - mondjuk a tudományos életben, vagy a szakmai életben stb., de akár az is siker lehet, hogy elvégeztem x egyetemet, vagy a szakmán kívül (jó, ennek nincs köze a sulihoz) sikernek érzem, hogy ilyen szép és okos gyerekem van, mint Tüci. Csak azért írom, mert én voltam az egyike a legjobb tanulóknak a gimis osztályomban, igaz, csilivili ötös nem voltam, mert olyan "szupi" kis nyamvadt osztályba jártam, ahol nem kellett kitűnőnek lenni ahhoz, hogy osztályelső legyen az ember. :lol:

Kép
Kép
tinu
 
 


kisün írta:Ancsi,
Utóbbi pl. jelentheti azt, hogy meztelenül járkál és mindenkivel lefekszik, akivel találkozik, de bizonyos embereknek ez annyit tesz (és ezt negatívumnak látják), hogy valaki toleráns, befogadó és rugalmas, sok szempontból képes értelmezni a világot.
És ha ennek az ellenkezője egy beilleszkedő, bólogató, önálló gondolkodásra képtelen ember, akkor köszönöm, de inkább szabadosnak nevelem azt a gyereket.


ja, meztelenül rohangálni, mindenkivel lefeküdni tilos! :)))
legyen beilleszkedő, de azért legyenek önálló gondolatai, lázadhat is, ha igaza van, de az ellen, hogy pl. tanulni, figyelni, órán kussolni kell, ne lázadjon. meg ne úgy jöjjön haza, hogy "az a hülye tanár.." :)), mert azt úgyse veszem be.
nálam anyukámék ott rontották el, hogy azt hitték, hogy egy gyerek vagy jó, vagy rossz tanuló, slussz. tesóm magától kitűnő volt, ő volt a minta. én meg magamtól nem tanultam, s ők csakis fegyelmezéssel ösztönöztek. egyszer nem volt, hogy na, akkor most segítek , elmagyarázom, stb. csak azt várták el, hogy magamtól ötöseim legyenek.
én először is majd felmérem, hogy a gyerekemnek milyen a színvonala, befogadó képessége. (habár vallom, hogy ált és középsulit el lehet végezni kitűnőre, szorgalommal) nem fogom "kiverni" belőle a jó jegyet, mint ahogy velem próbálkoztak. de ha csak lusta lesz, akkor nem hagyom, hogy elkallódjon, mert egy gyereknek még nincs ilyen korban felelősség érzete, nem tudja, hogy mit jelent az: "magadnak tanulsz".

szóval remélem, hogy a legjobb sulit választom majd nekik. :))

most eszembe jutott egy pedagógus nő két lánya. ált. sulisok még, folyamatosan foglalkoznak velük a szülők, s mindkettőnek volt 2-ese a bizonyítványban. nálunk a kettes olyan szégyen volt, hogy kevesekkel esett meg. (engem meg is nyúztak volna)
pedig okos, befogadó gyerkőcöknek tűnnek.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ancsipancsi 2009.03.26 11:09-kor.

ancsipancsi
 
 


Ancsi, Zuzi,
hiba azt hinni, hogy vannak dolgok, amit az iskola megtanít, és pótolhatatlanok. Ha egy képzési rendszer, egy iskola megtanítja tanulni és gondolkodni a gyereket, akkor kis túlzással szinte BÁRMIT be tud később is pótolni :) Mindemellett a lexikális tudás jó, és számomra fontos is (bár ez nyilván azért van, mert ebben a rendszerben nőttem fel, és így számomra ez a "normális"), de sokkal fontosabb, hogy ezt ne memorizálással, hanem szintetizálással tanulja meg a gyerek. Ha egyszer végigmegy egy logikai ösvényen, és a miérteket is megérti, akkor a rendszer (akár matematikáról, akár irodalomról van szó) rugalmassá válik, és alkalmazható máshol is.
Ez az egyébként, ami nekem a porosz classic rendszerből nagyon hiányzik.

Zsan,
a nagyon elszántakat szerintem az sem befolyásolja, ha farkasok nevelték fel egy erdőben :wink: A bizonytalanokat-tépelődőket lehet nagyon elcseszni, de ez is szerintem nagyrészt a szülők sara (ld. ha a gyerekemet kikészíti egy iskolarendszer, és nem veszem ki, akkor én csesztem el, nem az iskolarendszer). :)
kisün
 
 


De a magánsulik legtöbbje is alternatív képzést nyújt szerintem, olyan helyek, ahol amellett, hogy megkövetelnek bizonyos tudást, de ezt a waldorfban uúgy megkövetelik, meg gondolom a rogresben is, nem nyomják vissza a gyerek személyiségét, nem probléma ha önálló gondolatai vannak ,és nem csak a tanár gondolatait drillezik vissza. ott is veszik a fáradtságot, h megtanítsák a gyereket önállóan véleményt formálni, mig azért egy állami iskolától ezt nem várhatjuk el, a tanárok túlterheltsége, kiégettsége, esetleges hivatástudat hiánya mellett. és általánosságban beszélek, tudom, h léteznek a kivételek, és MINDEN tiszteletem az övék!!!!!!!!!!!!!!!
zsancikant
 
 


Vera,
pont azt szerettem volna írni én is Zuzinak, h ma már TUDOM, (bölcsész lennék, hehe...japppánul is megtanulok egy éjszaka alatt) hogy a készségtárgyakra alapozó iskolákon kívül (képző, ipművész, táncművészeti, stb) szinte bárhová fel tudnám vetetni magam, ha komolyan felkészülnék rá, és tényleg szeretném azt! ez nem kérdés. és nekem teljesen átlagos képességeim vannak.
erre bátran fogadék is, ha lenne érteme... :lol:
ú, most nagyon nagyképű voltam, de cáfoljon meg valaki, aki túl van már egy egyetemen!
zsancikant
 
 


Vera!
Nagyon hasonlóan látjuk a dolgokat! A határt kell majd megtalálni, ami nehéz. Én utólag sok mindent sajnálok, látom, hogy másként kellett volna, és hogy anyámnak, aki soha nem erőltetett rám semmit, csak a véleményét mondta el, igaza volt, és én nem hallgattam rá, és kár volt. (igaz, én soha nem voltam problémás gyerek, csak nagy pofájú, amit elnéztek nekem valamiért :lol ) Nekem két diplomám van, nem is legkönnyebben megszerezhető fajtából, és tényleg büszke vagyok rájuk. Karrierről azért nem beszélhetek, mert összesen másfél évet dolgoztam eddig életemben, utána gyerekeket szültem. A szakmai pályafutás most "kezdődik" az életemben, de most meg a hozzáállásom változott meg, mindent próbálok úgy alakítani, hogy a gyerekeimnek legyen jó, egyszóval baromira nem érdekel most a pályám, jobban érdekel, hogy odaérjek a gyerekért az oviba-bölcsibe :D. Nyilván ez is változni fog, mert semmit sem szerettem az életemben félgőzzel csinálni. És nekem ebben a témában nincs kialakult nézetem, folyamatosan változok, ahogy jönnek az infók, szeretném ebben is a legjobbat nyújtani. De ez meg már végképp nem ide tartozik.

Zsanci!
Tök igazad van!!! De akkor TE se add fel az álmaid! Gondolj ezekre a szavakra, amikor épp azon vagy elszontyolodva, hogy mikre vágytál, de nem jött össze! Pont Te vagy az egyik olyan barátom, akin látom, hogy bántja, hogy valamiért nem sikerült elérnie szakmailag (ezt a szót én arra használom, hogy nem-magánélet-gyerek-család-férj) azt, amit szeretett volna, pedig a képesség meglenne benne!
Az, hogy bárhova felvennének engem: talán, ha lenne rá 1-2 évem, hogy behozzam a lemaradást, ami nincs. Nekem legalábbis.
De egyre jobban értelek, igazából mindig is értettelek :D . Te a rendszerben látod a hibát, és talán, ha Te is egy klassz alternatív renszerben nőttél volna fel, talán jobban sikerül minden. Én is érzem magamon, hogy többet is ki lehetett volna hozni magamból (sokkal többet!!!), csak félek, hogy véletlenül rossz módját választanám a gyereknél, és csak utólag derülne ki, hogy az rossz. És akkor már nincs mit tenni, vagy legalábbis nehéz.
Ugye értesz????? Szóval nekem van egyfajta dologról tapasztalatom, az nekem így-úgy, de alapvetően bejött (nem 100 %-osan!) , félek, hogy egy számomra ismeretlen másik rendszer még ezt sem adja. De igazából itt most nem is arról beszélek, amilyen lehetőségeket Ti néztek, mert mint írtam, nekem a Keveháza utcai suli pl naggggyon szimpi!!!!
Ugye nem értettél félre??? :D

Kép
Kép
zuzmo1
 
 


Zuzi,
amit én szeretnék, az sajnos nem megtanulható, vagy van, vagy nincs. Én egyszerűen csak gyáva vagyok ezzel szembe nézni! :lol:
és nálam valszeg több csillag és a hold együttállása miatt alakultak így a dolgok, hiszen, ahogy Vera is mondta, és nagyon egyetértek vele, az önmagában kevés egy elcseszett élethez, hogy szar a suli. Ha otthon támogatás van, a Földet is kiforgatod a helyébül. Ha nem, a legalternatívabb suli sem fog segíteni neked... :wink:

Kép


ZsanciKép
...hogy az utolsó emlékünk egymásról egy szép mosoly legyen...
zsancikant
 
 


Zuzi,
te nem vagy egy dicsekvős típus, hallod-e!
milyen is a másik diplomád? sosem említetted, pedig ismerjük már egy ideje egymást...

amúgy tök betegek vagyunk, nem tudok pletykázni senkivel, látogatóm se jöhet így.:( az hagyján, hogy kedden EEG-t nyomattak a burámra az ideggyogyóban :)), de férjemen kívül már a két gyermekem is takonykóros, s az anyjuknak is fáj a torka.

segítség!!!
ancsipancsi
 
 


Abszolut egyetértek azzal, hogy valamilyen módon külön kell választani a mi vágyainkat a gyerekeink igényeitöl/személyiségétől. Pl. én azért kezdtem el W irányba kacsintgatni, mert nekem nem jött be (finoman fogalmazva) a hagyományos suli, viszont ahogy B egyre értelmesebb lesz, és egyre jobban figyelem a dolgait, szinte biztos vagyok benne, hogy marhára unná magát egy w-ban. Neki Montessorit fogunk keresni, vagy a kerületben hallottam egy államiról, ahol vannak biz. alteros vonások. Ábel viszont álmodozó/művészlélek tipus mint én, sztem neki jó lehetne a W. majd meglátjuk...

KépKép
fibi
 
 


Zsanhoz hasonlóan viszont én is alternativ párti vagyok, mert valahogy abban hiszek, hogy ott azért jobban igazodnak a gyerek személyiségéhez, igényeihez. Emellett persze aláirom, hogy a tanár az elsödleges tényezö, és az bárhol lehet jo. De mégis a suli szellemisége sokat mond...
És ezt nemcsak az én rossz sulis tapasztalataim miatt mondom.(annak úgysincs sok értelme, hogy hibáztassak emiatt bárkit is, ennek igy kellett lennie akkor és ott, akármilyen szomorú történet is...) Hanem sok más ember tapasztalatai alapján IS.
fibi
 
 


Először is: NEET GRATULA!! Pezsi pukk avagy sörhab ;)

Másodszor: Deni merre vagy?? Remélem minden ok Veletek!!!

( és Votiv is aaanyira eltűnt :(

Harmadszor: úúúgy örülök, hogy Kisün is ennyit ír! :mrgreen: iszom szavaid! :mrgreen:

Ez annyira igaz, hogy mindenki a saját tapasztalataiból indul ki, és hát kié máséból ha nem a sajátból??
Pl nekem az alteros suliról abszolút nega tapasztalatok ugranak be:
- általános suliban nagyon erős, keménykezű ofőnk volt (szerintem Ancsi csípné 8) ) akik nem bírták átmentek a Tinu által már említett Géniuszba. NA az akkor még olyan laza suli volt, hogy a diák akár a tanár fejére is kakkanthatott. Történetesen a legjobb barinőm is átment, mert anyukája tanár lévén nem értett egyet az ofőnk spártai elképzeléseivel. (0. órára kellett bejárnunk még 7.-ben is, hogy tanuljunk meg ilyenek. Ellenben én középsuliban is abból az irodalomanyagból éltem amit ő vert belénk - ez persze a ksulis tanárt is minősíti :? ) Szal ezután a laza ált.isk után valami másik jó fizetős alteros (nem emlékszem a nevére) suliba adták, ahol a diákok kimehettek az óráról dohányozni, a padon ülve jegyzeteltek mert az milyen laza stb...Na a lányzónak tudomásom szerint a mai napig nincs meg az érettségije és persze akkor és ott meg is szakadt a barátságunk, mert én nem voltam elég "laza"..
És van még egy-két ilyen tapasztalat ami miatt én egy kissé fázom az alteros suliktól.
Ellenben ÉN nagyon bánom, hogy EDDIG nem tanultam meg semmilyen hangszeren játszani..szal Kamilla erre kap lehetőséget - szerencsére van hozzá kedve is. Nagyon fontosnak tartom, hogy egy jó közösséghez tartozzon amit a sportban vagy akár a táncban találhat meg. Ezért ebbe az irányban fogom terelgetni és választhat majd mi tetszik neki. Én is sok mindent kipróbáltam mig kikötöttem a tánc mellett és rengeteget adott és naaagyon hiányzik most :( De úgy látom vele itt se lesz gond, mert már vígan menne lovazni, kajakozni, síugrani és lévén kori vb van-korizni is nagyon akar, főleg, hogy apa emelgesse és dobálja :D reméljük a lendület megmarad.
És a jó közösség még fontosabb is talán, mint a jó tanár avagy ugyanolyan fontos - ne nézzék le ha okos stb

Zuzi: Nem tudom mi annak a művészeti sulinak a neve ami nálatok van, de arról pl nagyon jókat olvastam!! Még a Vekerdy is dicsérte ;) Mi a neve?

Zsan: igaz én csak két büfészakot végeztem, de úgy gondolom, hogy simán el tudnék még végezni legalább kettőt, mert tényleg nem egy nagy cucc. :? Egyedül az időbeosztás-hová teszem a gyerekeket lenne probléma megoldani.
Ellenben azt belémverték ált. iskbe, hogy én hülye vagyok a reál tárgyakhoz. Ezt el is hittem és hiszem most is..holott tudok jól jegyzetelni is és a számokkal mégis hadilábon állok :)
De ez is csak tanár kérdése, mert pl ált.iskolában nagyon nem ment a matek,utáltam is. Középsuli elsőben épphogy kettes voltam, aztán jött egy új tanár és rögtön 4-es lettem matekból! Anyám nem hitte el! Én se ;) Fizikából sose jött jó tanár, igy abból asszem már örökre hülye maradok...sebaj.

És azt nagyon sajnálom, hogy semmi olyan mesterséget nem tanultam meg (holott van már egy jó pár "szakmám-papírom") amit puszta kézzel lehet mívelni. Pedig tanultunk kötni - de géppel. ööö varrni tudok egyedül, de azt se túl profin. :roll:

És ha újrakezdhetném építész szeretnék lenni! Csak ez már túl későn jutott az eszembe és igy ezt buktam.. :cry:

sorry a floooodért

Ancsi: jobbulást!+++

Rylie
rylie
 
 


Ancsi!
Nyáron nekem is csináltak EEG-t :lol: Tök hülyének éreztem közben magam :lol: És a doki neked is valami Péter volt? Nyújtott újjal gépelte a leletet? Vicces volt :lol: :lol: :lol:
Én is tök taknyos vagyok, ezért sem jelentkezem mostanában. :(
(EU-szakjogász)

Fibi!
Tök jó, hogy ilyen rálátásod van. Mármint én még valahogy nem látom ennyire tisztán a gyerekeimet. Tény, hogy még kicsik is, nem is kell döntenem, de remélem, idővel nálunk is körvonalazódnak a dolgok. Azt látom, hogy B teljesen elfogadja az "ottani" rendszert, nagyon dicsérik, hogy ha kezdeményeznek valami játékot (mert ugye ez nem foglalkozás), akkor elsőként megy mindig, és ez állítólag nagyon jó. De ez még nem elég alap. Azért az sokat segít, hogy itt leírjátok a tapasztalatokat.
zuzmo1
 
 


hu, most megnéztem a Montessori órarendet (hozzánk közel, Köbányán van az egyik M suli). az 5 napból 3-on délig vannak órák, hétfön és pénteken 1-ig: az alsó osztályban. Ez kb annyit jelent, hogy ha ide szeretném a gyerköcö(ke)t iratni, akkor 10 éves korukig max. itthon dolgozhatnék... hmm, elgondolkoztató.... utána meg ált-ban 2-ig vannak órák, de nem minden nap, uh még akkor sem biztos, h nekem pl beleférne mellette egy tanári állás. vagy igen? :roll:

Zuzi,
ebben a "rálátásban" azért volt aki súgott nekem :wink: de tény, hogy szeretem figyelgetni a gyerekeim, milyen tipusúak, merre, milyen "foglalkozás" lehet majd jó nekik. (gondolom, ez meg a szüleimtöl kapott nem tul pozitiv hozzáállás miatt van...)
fibi
 
 


Rylie,
sztem sosem késö! :D a kövi diplomád legyen épitész!!! :D

Én is sajnálom, hogy kivettek a szüleim a zeneiskolábol, de ismerek egy párt, akik 40 évesen tanultak meg zongorázni, sztem én is közéjük tartozom majd :lol:
A fijukat meg szerencsére érdekli a zene, uh majd talán fognak vmi hangszeren tanulni. HA akarnak :) vagy sportolni, sztem is fontosak ezek.
fibi
 
 


Sziasztok!

Két napja a „tyúkokkal fekszem”, hogy kipihent legyek. Holnap, ill. ma egy nőgyógyászati műtétem lesz, és annyira nyugtalan vagyok, hogy nem tudok elaludni, így ide jöttem. Megváltozott a telefonszámom, amit a rendelői kartonomon javíttattam, de az orvosom mobiljában nem, így a régi számomra küldött több sikertelen hívás, sms után csak késő délután tudott elérni azzal a hírrel, hogy a műtétet (egy váratlan vis maior helyzet miatt) nem az általam ismert orvos fogja végrehajtani. Teljesen lebénított a hír. Délutánig nem is nagyon foglalkoztatott a műtétem, de legalábbis teljes belső nyugalomban készültem, pakoltam a szükséges holmikat, most meg szinte kihallom a mellkasomból a szívem dobogását, torkom, mint a sivatag, és még sorolhatnám. Mi lesz ebből?

Jó lett volna pár gondolatot leírni a W., ill. az alternatív iskolák, az oktatási rendszer kapcsán, csak folyton elkalandozom.

Üdv!
zsini
zsini
 
 


Fibi! vmi rémlik tinikoromból... szóval tuti az enyém is növekedési volt (bár nekem combtőben fájt). ha így van akkor pl. étkezéssel tudsz segíteni
s a ti ovitok tényleg nagyon szimpi!!! :lol: :lol: :lol:
s még egy: meglesz az a bilibelógós állás :wink: 8)

Neet! gratula :lol:

Zsanci! :lol: :lol: :lol:

többek között tőletek tanultam meg, hogy oviválasztáskor azt nézzem a gyereknek ki tetszik, s ne az én akaratom/nézetem/elvem érvényesüljön. ezen vagyok, s remélem jól csinálom.
amit Zsan írt a poroszos beskatulyázásról, no pont így fogalmaztak w-szülőin is az ovónénik. s pont azt látom - Angi által kedvenc ovónéninél - amit Zsanci írt a m-s tanárokról :lol: . no de nekem az a lényeg, hogy Anginak naaaaaaaaaaaaagyon tetszik, s mindig oda akar járni, s nem akar megnézni másik ovit (ezek idézetek voltak :lol: )
nekem egyik jó barátnő is alternatív suliból jött, s mindig a legjobbak között volt (még olyan tantárgyból is ami nem állt közel a személyiségéhez!).
s tudtommal van itt jól jegyzetelő kiválóan tanuló topiktárs... :lol: :lol: :lol:

Ancsi! az egy év felkészülés az érettségire nem feltétlenül azt jelenti, hogy addig nem tanultak belőle semmit.
ja és a ne nézzen tv-t azért nem úgy néz ki, hogy ott a BigBratyó a házban :wink: . Angi szokott mesét nézni (RJ-s szimpátiás anyuka szabályaival), de majd kivi vagyok hogy kezelnek majd emiatt az oviban.

Tinu! lehet hogy a w-s sokkal jobban megtanulja és nem "átrágja" magát...

s én direkt úgy írtam, hogy "állítólag" a szülői w-s hozzáállás a szempont, merthogy nincsenek belső infóim. gyerkőccel is persze van beszélgetés külön és együtt a családdal is. épp folyamatában hallom még a dolgot... ja és pl. itt sima általánosban már tesztelik a gyereket. ezzel baromira nem értek egyet semmilyen szinten. mármint egy 7-8 évest miért kell vizsgáztatni? bár aki mesélte, hogyan zajlik azt mondta nem stresszes. sajna nem olyanról volt szó, akinek aaaaaaaannyira adnék a véleményére.

Akata! w-s topikos beíráshoz dettó a fíling :D .
jövő hétvégét megnézem :wink:

én is úgy gondolom hogy már hála vannak szuperovónénik és szupertanítónénik állami foglalkoztatásban, de szerintem is kevés, azonkívül a kereteken belül vajh mennyit tud kihozni/kiengedni önmagából...

tegnap voltam az uccsó UH-n a váci H-ban. 3x voltam ottan így állapotosság alatt, s azé a Bártfais jobb volt :?

no ennyi

szép napot mindenkinek :lol: :lol: :lol: !

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers
gödibarbi
 
 


Zuzi!beszoktatáshoz ++++++ és ügyi vagy :lol: (bocs a idétlen fogalmazásért, de most csak így megy :roll: )
gödibarbi
 
 


Zsini: a legjobbakat a mai műtéthez!!! Nem lesz semmi baj, te meg gondolom, alszol közben, csak addig kell lelazulni valahogy. :roll:

Amúgy egyetértek Zsannal abban, hogy ha valaki kellően eltökélt, gyakorlatilag bármilyen egyetemi szakot el tud végezni, nem kell hozzá, csak kellő intelligencia. DE. Azért nem lehet összehasonlítani a befektetett engergiát aközött, hogy valaki pl. japán irodalomból akar levizsgázni, vagy elmléleti fizikából/kvantuummechanikából. Előbbihez nem kell más, csak a kellő motiváció és a segg, utóbbihoz ezek mellett kell még nem kis természettudományos ismerethalom, amit nem lehet secperc alatt felrántani.
Szerintem a reáltárgyak szemléletéhez jobban passzol a hagyományos, poroszos oktatási mód, vagyis nem annyira a pedagógia elv (szóval nem a frontális oktatásra stb. gondolok), hanem a tantárgyfelépítés, meg a tudásanyag összeválogatása, annak gyakorlása stb. Legalábbis akkor, ha valaki egy reáltárgyból akar tudós lenni, vagy kutató. Egy átlagembernek máshogy kéne tanítani a kémiát, fizikát, biológiát, dehát nehéz ez, mert akkor a szülő dönt végülis arról, hogy a gyerekéből lesz-e Nobel-díjas tudós vagy sem. Egy alternatív suliban meg talán inkább képeznek széleslátókörű, olyan polihisztor típusú embereket, akikből aztán jó kis bölcsész lehet. Mondjuk ha belegondolok, az én gondolkodásmódomat nem annyira az általános, vagy középiskola határozta meg jelentősen, inkább az egyetem.
És én szerettem hagyományos suliba járni, nem okozott lelki sérülést, és sokat tanultam egy-két tanáromtól.

Kép
Kép
tinu
 
 


Még éjjel, mikor nem tudtam elaludni, gondolkoztam ezen az egyesadás dolgon. És nem igazán értem, hogy jön a motiváláshoz az érdemjegyek adása. Szerintem a jegyek visszajelzésre szolgálnak, hogy a gyerek hol tart aktuálisan. Az egyes azt jelenti, hogy elégtelen, vagyis a tudása gyakorlatilag nulla. A motiválásnak nem ott kell meglennie, hanem ott, mikor a tanár tanít és megpróbálja különböző eszközökkel, módokon felkelteni a gyerekek kíváncsiságát, érdeklődését. Nem?

Kép
Kép
tinu
 
 


Amelyik gyerek kikap otthon a rossz jegy miatt vagy bármi más miatt nem szeretne rossz jegyet, annak a rossz jegy (lehetősége) motiváló. Pl mostani suliban nekem tök fura volt, hogy a dolgozatokra a csapat egy része sz@rt tanulni és amikor megkapta az egyeskéjét, akkor jött, hogy akkor javítani szeretne és meg is tanulta. Sosem értettem, hogy miért nem lehetett ugyanezt az első alkalomra is megtenni és miért kell duplán szívni nekem is, de ez van.

Zsini.
drukk :D

Kép

Kép

:D
szrekuc
 
 


Zuzi!
már közben rájöttem, a szakjogira :)
viszont te vagy az én emberem! mikor csinálták az EEG-t, kellett 3 percet szuszogni. a 3 perc alatt olyan rosszul lettem, hogy lecsuklott a fejem, azt hittem elszédülök fekve, de csak csináltam a feladatot. aztán később olvastam, hogy ekkor "fellazult az EEG, emiatt alpha típusú EEG"-m van. neked volt ilyen?
egyébként Ábermann Péter a faszi, fekete bibircsókkal. nagyon vicces volt, néha röhögtem, de az EEG-t nem ő, hanem egy szakasszisztens csinálta. Ábermann Peti elküldött MR-re, mert 1. zúg a fülem, de főleg a jobb, 2. faciális asszimetriát vett észre (én is látom magamon) jobb oldalon, s ki akar zárni valami kórságot.

Barbi,
a bártfai uh már csak azért is jobb, mert nagyon occsó, azaz ingyé van.

Tinu, Zsan, többiek,
szvsz a műszaki tudományokat nem lehet csak eltökéltséggel elvégezni. ehhez szerintem nincs meg mindenkinek a kellő képessége, míg a bölcsészethez (nem lenézés, mert én is bölcsésznek tanulok elvileg) jó nagy fenék kell és rengeteg idő.
véleményem szerint egy műszaki irányú figura bármikor elvégez egy jogászi szakot (most azért ezt modom, hogy más ne sértődjön meg), ha akar, míg egy jogász baromira nem biztos, hogy akár csak oda mer szagolni a műszaki egyetem környékére. pedig én nagy műszakibuzi vagyok, erre az irányra is beadtam jelentkezésemet (elég is volt a pontom az állami szakra), de a fizikát teljesen újra kellett volna tanulnom, nagyon megijedtem tőle. úgyhogy úgy gondoltam, hogy inkább maradok bölcsész, ahol kevesebb bejárással , de jó nagy szorgalommal , meg lehet tanulni a cuccot. persze néha verem a fejem a falba, mert látom a haveromat, aki műszakit végez, hogy nem hajtja magát agyon vizsgaidőszakban.

ancsipancsi
 
 

Vissza: Szülészetek, kórházak

Jegyzetfüzet: