
Vörösné Vida Tünde
intézmény vezető
|
|
Feladataink:
A világ dolgai iránt érdeklődő, azt megismerni, felfedezni akaró gyermek
nevelése, aki elsősorban az érzékszervein keresztül tapasztalja, és tevékenységi
alapján ismeri meg az állandóan változó, alakuló világot.
Sikeres és sikertelen próbálkozásai alapján lassan felfedezi benne az
állandóságot, a rendszert. Megtanul benne biztosan eligazodni. Felfedezi,
megtapasztalja és megismeri a közvetlen környezetében lévő tárgyakat,
élőlényeket, ezen belül az embereket. Fizikai és érzelmi kapcsolatba kerül
velük és folyamatosan újabb, és újabb területeket akar meghódítani.
Egyre több szállal kapcsolja környezetéhez, kutatásait, kísérletei során
egyre messzebb és messzebb merészkedik és közben szinte észrevétlen, fejlődik.
Fejlődnek képességei, érzelmei, kapcsolatai, és ez a folyamat segít abban,
hogy meglelje helyét a világban.
- A gyermekek szeretetteljes gondozása.
- Élménygazdag, harmonikus fejlődés elősegítése.
- Érzelmi biztonság és a szocializáció biztosítása (otthonosság, derűs
légkör ) a gyermek igényeit, érdekeit szem előtt tartva.
- A gyermek testi és lelki szükségleteinek kielégítése és egyéni adott
ságainak figyelembevétele.
- Az egészséges életmód jó szokásainak alakítása.
- Egyéni képességfejlesztés mindig az adott gyermek aktuális fejlettségéből
kiindulva.
- Aktív, öntudatos gyermek, aki számíthat a felnőtt segítségére.
- Testi, lelki és szellemi harmónia megteremtése.
- Komplex személyiségfejlesztés, kivárás, tolerancia, fokozatosság,
a gyermek iránti bizalom, egyéni fejlődés tiszteletben tartása.
- Felnőtt kiegyensúlyozott bánásmódja.
- Az óvoda kapcsolatrendszere fejlett, így a pedagógusok kölcsönösen
kiegészítik egymást munkájuk során. A szükőkkel szoros együttműködő
kapcsolatot alakítanak ki.
- Fontosnak tartjuk az ingergazdag környezet biztosítását. - A megfelelő
környezet létrehozása a gyermekeknek példát mutat, ízlést formál, esztétikai
érzésüket fejleszti.
- Az agresszió, a helytelen viselkedés és beszéd megszüntetésére nagy
hangsúlyt fektetünk.
- Szakmai, módszertani fejlődést nagyban segíti az intézmény vezetése.
- A pedagógusok részt vesznek az óvodai oktató-nevelő munka belső fejlesztésében,
tartalmi és módszertani korszerűsítésében,
- Egységes követelményrendszert alakítunk ki, melynek eredményeként
a gyermekek ismeretszintjét folyamatosak mérjük és értékeljük.
Gödöllő, 2003. március 3.
|