Mickey egér játszótere

A kedvelt klasszikus Disney karakterek gazdag öröksége modern 3D-s computer-animációval való összekapcsolásának eredményeképpen “Mickey egér játszótere” az óvodások teljesen új generációjával ismerteti meg Mickeyt és szeretetre méltó barátait. A Walt Disney Television Animation által készített, tanulásorientált, dalokkal és vidámsággal teli sorozat a Disney Csatorna óvodásoknak szóló műsorblokkjában, a Playhouse Disney-ben látható.

A speciális tananyagon alapuló sorozat célja a problémamegoldás és az egyszerű matematikai készségek (sorba állítás, számolás, rangsorolás, csoportosítás, összetett minták, térviszonyok, méret- és távolság-viszonyítás, összeadás, kivonás, súlyok és egyensúly, stb.) elsajátítása.

"Mickey egér játszótere" az első olyan televíziós sorozat, amelyben Mickey computer-animációs alakban jelenik meg, és habár modern műfajról van szó, a sorozat arculatában az 1940-es évek klasszikus rajzaira utaló vonások is felfedezhetők.

Minnie, Goofy, Donald, Plutó és Daisy is Mickeyvel tart e lendületes új interaktív sorozatban, amely arra ösztönzi a fiatal nézőket, hogy oldják meg a feladatokat és győzzenek le minden akadályt.  Mindegyik történet lebilincselő és mindegyik másról szól, de mindegyik dinamikus és játékos környezetben nyújt alkalmat a kognitív, szociális és kreatív tanulásra. Az interaktivitás központi szerepet kap a műsor elejétől a végéig, hiszen Mickey közvetlenül az óvodásokat szólítja meg, kérdéseket tesz fel nekik és arra ösztönzi őket, hogy játsszanak, mondják vele a különleges mondásokat, éljenzéseket és kirakós feladatokat oldjanak meg a cél elérése érdekében. 

Sok rész klasszikus meséket elevenít fel, például Donald kacsa szereplésével „Az égig érő paszuly”-t, vagy Minnie egér szereplésével a „Piroska és a farkas”-t.  Visszatérő szereplők Von Drake professzor, Clarabel tehén, Chip és Dale valamint Pete, a macska.

Az egyes epizódok Mickeyvel kezdődnek, aki arra buzdítja a nézőket, hogy csatlakozzanak hozzá és együtt mondják ki a varázsszót: „Mese, Meskér, Mickey egér!” Ezzel a varázsigével megjelenik egy fantasztikus, egér formájú építmény, amely a sorozat alakváltoztató, kiinduló helyszíneként szolgál. Ezután Mickey egér bevezeti a nap témáját, a közönséget a Képrejtvényhez vagy a Kelekótya kapcsolóhoz vezetve. Ekkor történik valami váratlan, amely az aznapi utazás meghatározójává válik.

A műsor házigazdájaként és a Playhouse Disney főszereplőjeként Mickey vezényli az egyes epizódok feladatmegoldását. Egy Szerkentyűnek nevezett retro-futurisztikus számítógép segítségét veszi igénybe, amely elkészíti a tennivalók grafikai listáját a problémamegoldáshoz szükséges lépéseket is ábrázolva. Miután Mickey rendelkezésére áll a feladatok listája, készen áll, hogy megbirkózzon az aznapi feladattal – a nézők segítségével. Útközben óvodáskori játékokkal és egyszerű matematikai rejtvényekkel találja szemben magát, amelyeket neki és a közönségnek a Mikkentyűk és a hordozható Pörgönc nevű szerkezet – olyan eszközök és szerkezetek, amelyek az adott rész tanulási folyamatát szervezik és támogatják - segítségével kell megoldani, hogy folytathassák útjukat. 

Minden epizód Mickey varázslatos Játszóterében kezdődik, ahol a különböző helyiségek az ügyességet igénylő tevékenységek, a mesélés és a zene számára nyújtanak teret. Egyes történetek közeli helyszínekre viszik a nézőket, például az erdőbe, a hegyekbe vagy a folyóhoz, míg mások a világ messzi tájaira kalauzolnak bennünket, például különböző távoli bolygókra és galaxisokba. Mickey a Szenzációs hatossal, mesefigurák bőrébe bújva, interaktív és lebilincselő módon fedez fel mesebeli világokat is. Az egyik részben Minnie és Donald rohannak be a Játszótérbe, hogy riasszák Mickeyt, mert Goofy véletlenül egy rakétán az űrbe repült.  Egy másikban Daisy Piroskának öltözve meséli el, hogy elveszítette a bárányait és segíteni kellene neki megtalálni és megszámolni őket.

Miután a napi feladatot sikeresen teljesítették, Mickey és barátai visszatérnek a Játszótérre. Pörgönc visszamegy a Szerkentyűbe és feltölti az aznap megszerzett információkat. Ezután Mickey a „Hot Dog”-dallal („Mickey-tánc”) összegzi és átismétli az aznapi vidám feladatokat és az elsajátított tananyagot. Majd a közönség felé fordulva integet, kacsint és elköszön: „Viszlát nemsokára!”

Azzal, hogy minden epizódban Mickey vezetésével szórakoztató módon oldanak meg egy problémát, a sorozat arra ösztönzi a fiatal nézőket, hogy új készségeket sajátítsanak el, majd érezzék a jól végzett munka okozta sikerélményt.

Az eredeti és lendületes főcímzene és a vidám „Hot Dog”-dal, amelyet a Grammy-díjas alternatív rock banda, a They Might Be Giants írt és ad elő, minden epizódban hallható.

A „Mickey egér játszótere” producere és sorozatszerkesztője Leslie Valdes. A rendezők Rob LaDuca és Sherie E. Pollack. A forgatókönyvírók Michael Himelstein és Michael Turner.  A vezető producer Bobs Gannaway (az Emmy díjas "Mickey egér művek", "Az egér háza" című Disney produkciók és az Emmy-díjas "101 kiskutya: A sorozat" című alkotás producere). A "Mickey egér játszótere" a Walt Disney Television Animation jóvoltából készült.

A 21 éves Walt Disney Television Animation piacvezető a minőségi animációs televíziós műsorok készítésében. A Walt Disney Television Animation jelenleg is egy tucat sorozatot készít és több mint 50 projekten dolgozik, amelyek a megvalósítás különböző szakaszaiban járnak.

A Disney Csatorna az első olyan általános szórakoztató hálózat, amely a gyerekek és családtagjaik számára készült. A jelenleg 87 millió háztartásban elérhető Disney Csatorna a The Walt Disney Company vállalat Disney-ABC Television Group csoportjának tagja.  

 




További cikkek »