Szia Erika!
Nagyon aranyos Olivér!
Látom ő is szeret bevásárolni.
Köszönöm a fogadtatást!Biztosan szeretni fogok ott lakni,ugyanis,nagyon szép csendes hely,és még eddig sosem laktam kertesházban.Képzelheted milyen a 9.-en egy erkély nélküli lakásban lakni...De már nem sokáig szerencsére
Erről a Waldorf oviról nagyon sok jót hallottam,főleg,hogy pont itt a környéken van egy.
Ezt a leírást találtam róluk,de ez a Kispestiről szól.Szerintem a többi is ilyesmi lehet.
Az óvoda a Kispesti Waldorf iskolával egy intézményt képez, egy közös területen, ám különálló épületben működik, melyhez külön óvodaudvar és iskolaudvar tartozik.
Az intézmény 1995 őszén alakult meg. Pedagógusok és szülők folyamatos, együttes erőfeszítése fejleszti a jövőt magukban hordozó gyermekek számára.
2000 nyarától tágas, régi építésű téglaépületben működünk, az önkormányzat jóvoltából.
Az óvodai csoportban 4-től 7 évesig, vegyes életkorú gyermekek vannak. Férőhely: 30 fő.
Fontosnak tartjuk, hogy a gyermekeket ebben az életkorban természetes anyagok vegyék körbe. Ezért a játékszereket az óvónők a szülőkkel együtt fából, textilből, gyapjúból készítik, ill. maguk javítják, ha kell.
Az udvart és a termet is úgy alakítottuk ki, hogy a gyermekeknek maximális mozgásterük legyen, átlátható és kreatív játéktevékenységeknek adjon lehetőséget.
Az óvoda 7.30-tól 1 óráig tart nyitva, ez idő alatt mindkét óvónő a gyermekekkel van.
Legfőbb nevelési célunk, hogy a gyermek szabad individuális fejlődését biztosítsuk úgy, hogy kreativitásuk, lelkük, szellemük mindenféle erőszak nélkül fejlődhessen.
A gyermeki biztonságérzet a harmonikus, kiegyensúlyozott felnőtté válás egyik alapja. Ezt a biztonságérzetet az állandóan visszatérő ritmus erősíti. Fontos szerepe van a napi, heti és havi ritmusoknak is, melyek évről-évre ismétlődnek.
Évente átéljük az évszakok változásait, s ezt az egymást követő ünnepekre való felkészülés és az ünnep élménye mélyíti el évről-évre egyre jobban.
Minden hét ugyanazon napján ugyanazt a tevékenységet végezzük, így ritmikusan, ismétlődően van lehetőségük a gyermekeknek arra, hogy játékidőben szabadon részt vehessenek a különböző képességfejlesztő tevékenységekben, igényük és tetszésük szerint.
Foglalkozást nem tartunk. A napot átszövik a játék, éneklés, festés, formázás, kertészkedés és az évszakoknak, ünnepeknek megfelelő munkák természetes tevékenységi formái.
A waldorf pedagógia nem teljesítménycentrikus, hanem az egyéni fejlődési ritmust veszi figyelembe.
Szellemi háttere Rudolf Steiner antropozófiájára épül. Az óvodai gyakorlat él a magyar és az európai népi hagyományokkal. Szemlélete nem materialista, azonban nem tartozik egyik felekezethez sem. Földünk, a természet és az ember megismerésére, szeretetére, tiszteletére, értékeink megbecsülésére, megőrzésére nevel és tanít.
A Waldorf Óvoda és Iskola a pedagógusok és szülők önigazgató, - a mindennapos gyakorlat tapasztalatai alapján változó, fejlődő - közössége a gyermekek érdekében. Szülői kezdeményezésre jött létre. Szülők alapították, akik szerettek volna gyermekeik nevelése, tanítása számára egy olyan óvodát, amely más, mint az általuk addig ismert állami intézmények.
A szülők tevékenyen részt vesznek az óvoda működésével kapcsolatos teendőkben (nagytakarítás, mosás stb.). Havonta szülői estet tartunk, ahol az aktuális ünnepre közösen készülünk, és folyamatosan megosztjuk egymással a gyermekekkel kapcsolatos élményeinket, gondolatainkat, problémákat.
Minden érdeklődőt várunk szeretettel egy évben két alkalommal, amikor megtekinthetik intézményünket, és részt vehetnek a programokban. Az első alkalom a majális, majd a decemberi nyílt nap. Mindkét rendezvényünk pontos időpontját előtte plakátokon szoktuk nyilvánossá tenni.