Sziasztok!
Bigacsiga Kata kérdezett egyszer a Professzorom a mamám tréningről-azt hiszem épp ez a címe a topicnak is- oda már leírtam a gondolataim, de most úgy érzem, hogy itt megint aktuális. Biztos láttátok már azt a filmet, amikor 2-3 éves gyerekek folyékonyan olvasnak, több nyelvet beszélnek, számolnak stb... Na, szóval én elmentem egy ilyen tréningre.
Az előzmény annyi, hogy Bálintot másfél éves kora körül elkezdték érdekelni a betűk, de nagyon.Először csak az A,B,C, mint apa, Bálint ,cica, azután már minden. Annyit tudtam, hogy így nem szabad tanítani... Erre jött ez a tréning.
Szavakat kell leírni, nagy, piros ill. fekete betűkkel, és ezeket a táblákat sokszor egymás után megmutatni a gyereknek. ( De el ne kezdjétek így, mert megvan ennek a részletesen kidolgozott rendszere
!) Azt mondták utána pedagógusok, hogy ez lényegében a képolvasás. Szóval az én gyerekem rövid időn belül 40-50 szót volt képes felismerni. És itt álltunk meg. Egyértelműen korainak tartottuk.
Most 3 és fél éves, nem zseni, de felismeri az órát, a számokat, ért néhány matekos alapfogalmat ( különbség, összeg),lényegében az összes nagybetűt ismeri. Ha kérdez, válaszolunk, ha nem tudjuk a választ megkeressük. DE nem mászott, csak csúszott a fenekén, másfél évesen kezdett járni, rendkívül lassú volt a mozgásfejlődése, most is nagyon esetlen, három évesen még nem volt szobatiszta, nehezen tanult meg még a háromkerekűn is bicajozni.
Három mondat a végére:
A gyereknek lényegében minden megtanítható, a szülő felelőssége eldönteni meddig mehet el.
"Zseni"
gyerekek szüleinek csak ajánlani tudom ezt a tanfolyamot, mert sok okosat lehet hallani( főleg ilyen pedagógiában járatlanoknak, mint én), de azért fenntartásaik itt is legyenek.
És szerintem hasonló cipőben járó szülőkkel is találkozhattok. ( Egyébként én itt ingyenreklámot csinálok, az elérhetőségükről meg fogalmam sincs!O))
A harmadikat meg elfelejtettem, mert az én gyerekem felébredt, hogy éhes. Este 10-kor...
Kata, a krea.bke-s honlapot nem tudom megnyitni!