Zsuzsa, Márti,
tökéletlenségem újabb bizonyítéka: nálam rendszertelenebbül nehéz élni. Amikor kicsi voltam, majd' megőrültem attól a rendszertől, amit anyukám rám erőltetett. Nem ment és kész! Főleg akkor van "gond" ha az előírásoknak kellene megfelelnem. Pl. kényes vagyok a pontosságra, de ha elvárják tőlem, tutira kések.
Ez a mai napig megmaradt. és megpróbáltam, tényleg megpróbáltam a rendszerességet, amíg egy gyerek volt még nagyjából ment is, de a kettőnél már akkorákat csúszok, hogy ebből csak hatalmas hasraesés lehet!
Anno eltökéltem, hogy a gyerekeim ritmusában fogunk élni. Nehezen, de át tudtam venni. Ennek az lett a következménye, hogy egész nap ettek, aludtak, néha eljutottunk a játszóra is, aztán megint ettek, aludtak. Végül kénytelen voltam némi magammegerőszakolásra és kicsit bele kellett szólnom a napirendjükbe.
Persze magamhoz képest. Az ebéd nagyjából ugyanakkor van, ébredni jó későn szoktak (9 körül), viszont így este apáznak is, és jó későn fekszenek.
Így mi nagyon rendszertelenül élünk. ennek tudtam be eddig a nehéz éjszakákat. Ám mostanában szobát cseréltünk és azóta vígan alszanak ott, nem jönnek át éjszaka!
Saját maguk és mások veszélyeztetése szerintem is a nemmegengedhető dolgok közé tartozik. Azt pedig gyereke válogatja, milyen módon tudja az anyja elérni.
A tisztelettudás szintén elengedhetetlen, de... Én mindig magamból indulok ki, eléggé nehezen kezelhető gyerek voltam, azt hiszem
A tanárok nagyon jó példák tudnak lenni erre. Nem tudtam tisztelni csak néhány tanáromat, mert ROSSZ példát mutattak. legtöbbjük képmutató volt, nemtörődöm, hányaveti és nem készült az órákra, nem tudta a kérdésekre a választ, ugyanakkor követelt. Már tizenévesként is felbosszantott ez, mert mire fel várhatna el vki tiszteletet, megbecsülést, ha nem ad rá alapot?! Ráadásul a környezetemben lévő felnőttek állandóan arról papoltak, hogy emberszámba kell venni a gyereket is, ha viszont kérdeztél vmit, amire hirtelen könnyebb volt legyinteni, akkor csak elhessegettek. (Temészetesen anyukám nem.
) Ergo ezt is máshogy szeretném csinálni, mint ahogy velem tették.
Nagyon helyesnek tartom, hogy a gyerkeknek mára már jogaik is vannak, nem csak kötelességeik, de valahogy mostanában ők is átestek a ló túloldalára,mint ahogy korábban a felnőttek is.
A macerás a dologban, hogy nekünk kell megtanítani a gyereknek, a jogait és a kötelességeit is. De a tanárok, akik már 30 éve tanítanak, nem biztos, hogy át tudnak állni erre a felfogásra és itt egy komoly konflktusforrás van. Az én gyerekeimnek - és nekem - ebből a szempontból már úgy gondolom szerencsénk lesz, hiszen a mi tágabb generációnk - a hasonlóan gondolkodók - fogják őket nevelni. Csak azt remélem, hogy nem "csak" tanárokat, hanem pedagógusokat fogunk majd ki.
Mit várhatok el a gyerektől? Amit én mutatok neki? Nem hiszem, hogy ez minden esetben így lenne.
Az a jó abban, amit írtam, hogy csak a határokat nem feszegetem.
Nem tudom, mit fogok tenni, amikor a képembe röhög és azt mondja, hogy márpedig akkor is elmegyek! Vagy akkor, ha majd nem jön haza a megbeszélt időben, és csak a vállát vonogatja. Remélem nem történik meg. Megütni tutira nem fogom, mert nincs értelme.
Már a 3 évesem is belerötyög az arcomba, ha megemelem a hangom, ha meg a kicsi is ott van, akkor már kész kabarét alakítanak ki. Néha az az érzésem, hogy a fiam nem érzi a különbséget a játék és a komolyság között. Pedig van. Ezt higgyétek el!
Hogy lehet, hogy tudja, mit nem szabad(pl. a számítógéphez már úgy megy oda, hogy "nem-nem", majd hátrasandít és ha az egér nincs a töltőben, lecsap rá, és folyamatosan mondogatja, hogy "nem-nem"!) és ugyanakkor ha rászólok, csak mosolyog. Sőt, ha észreveszi, hogy
vmi rosszat tesz, akkor direkt csinálja, sőt ráveszi a nagyot is! (Mondjuk nem olyan nehéz!
)
Na elég mára belőlem, így is sületlenségeket írtam!