Márti!
Jobbulást kívánok Neked itt is!
Réka!
Én is erre a következtetésre jutottam, hogy nyáron megpróbáljuk, ha nem, nem...
Timi!
Nem csak Neked imádnivaló, tényleg nagyon cuki! És Te is csinos vagy!
A kullancsot városban tényleg nem érdemes beadatni, nekünk viszont itt az erdőszélen létszükséglet. A lyme ellen meg van antibika.
Ma kiderült számomra, hogy a c-típusú agyhártya elleninek mégiscsak be kell adatni egy harmadik oltását. Az volt az ígéret, hogy ez újfajta oltóanyag és nem kell. Ma mondta a doktornő, hogy kaptak egy levelet, hogy mégis kell. A fene se érti, mért variálnak folyton...
Manka!
Hogy vagytok?
Rólunk:
Lili aludt délután és jobban lett. Megtudtam, hogy ez a hányós vírus végigvonult az ovin, úgyhogy úgy döntöttem, hogy leviszem Lilit, végül is nem tőle kapják el a hányást, ha elkapják egyáltalán, nekünk meg nagyon fontos és régóta várt dolog ez.
A gyerekekkel kézműveseztek, építettek a tanítónénik, nekünk szülőknek meg "kiselőadást" tartottak. Két új dolgot lehetett megtudni. Az egyik, hogy lesz művészeti oktatás, és ha mindenki kéri, akkor az órarendbe építetten és ingyen
. Ez 2x45 percet jelent. Az egyik egy zenei foglalkozás lesz (majd még kitérek rá), a másik néptánc, vagy dráma, vagy rajz. Felmerült, hogy esetleg vetésforgóban vagy kettőt is meg lehet jelölni. Naná, hogy a néptáncot választjuk, ha csak egynél kell maradni.
A másik, hogy az év elején végeznek egy kompetencia-felmérést olyan részterületeken, mint beszédértés, finommotoros mozgások, szociális készség, ok-okozati összefüggések felismerése, matematikai ismeretek. Ezek a területek nagyon fontosak pl. az olvasás, írás, számolás tanulása során. Ha valaki nem éri el a megkívánt átlagot, akkor vele külön fejlesztő-pedagógus fog foglalkozni (ő maga mesélt erről).
Az előadások végén a zenepedagógus illusztrálta is velünk, hogy mire számítsunk az óráin. Ahogy tapsolt, olyan ritmusra kellett menni a teremben összevissza, egymás tenyerébe kellett ütni Weöres S. Olvadás c. versének szövegére, körbeülve egymásnak kellett tikfa-botot átadni ugyancsak eme mű minden szótagjára, elütni a rimust, kétfelől indítva a botokat megint egymásnak átadni... mit ne mondjak nem volt könnyű. Sok verset is fogank tanulni, nemcsak éneket. És mozgás is sok lesz benne (a Kokas-módszer elemei). Ez segít pl. a koncentráció fejlesztésében is. Meg az én pedagógiai hitvallásom is benne van, hogy amit nem csak olvasunk, hanem mondunk, átélünk, átérzünk, arra sokkal jobban emlékezünk.
Lilinek végül is Klári néni (tyúkanyó) tetszik jobban, de Rózsa (versenyló) néni is aranyos volt, igazán.
- Lilikém, azt fogjuk szeretni, akihez kerülünk, ha Rózsa nénihez, akkor Rózsa nénit fogjuk szeretni.
- Jó, de azért Klári nénit is. - mondja ő.
Andriskámnál elkövettem azt a katasztrofális hibát, hogy elmondtam, hogy jön a doktornéni és szuri lesz Nem kellett volna, mert megértette és végigüvöltötte.
:( Legközelebb majd eltitkolom. De legalább túlvagyunk rajta.