Giggancsxx: augusztus 24-re vagyok kiírva a pocaklakóval. Danika 6 éves múlt, Enikő 2 és fél éves, Gergő pedig most volt febr-ban 1 éves.
No, lányok jelentem kipróbáltuk az új Dacia Logan kombit!
Kb. 3 perc alatt belaktuk az autót....
A tapasztalatok:
Nos, nálunk a lényeg a méret és az ár! 7 személyes, igaz kis csomagtartóval rendelkező autó. A babakocsi (Graco Voyager) összecsukva simán befért, plusz még mellé egy-két kisebb táska. A második üléssor felett jópofa tárolópolc van kialakítva, ahova sok cucc befér (ruhák, pelusok, stb...). A leghátsó üléssor érdekes, de kényelmesebb, mint a második. Lábtér, fejtér elég nagy. A Fiat Doblo és a Zafira kényelmetlenebb (kisebb a hely), mint ennél a típusnál. Szélesre tárhatók az ajtók, ezért a beszállás nagyon kényelmes, még a gyerekek bepakolása is könnyen megoldható. Nem kell magasra lépni, és nem is kell túl mélyre ülni, mint pl. egy sportkocsiban (nagymama szállításakor ideális....). Minden biztonsági öv hárompontos, ami a gyerekülés bekötését megkönnyíti. Nekünk (2 felnőtt, 4 gyerek) teljes kényelmet nyújt.
Ami nekem nem tetszik, az az, hogy nem látok hátra a középső belső tükörből. Viszont a gyerekek csintalankodását frankón látni benne!
A párom szerint ez csak az én problémám, neki ez nem okoz gondot. De tény, hogy én tolatni nem sűrűn fogok tudni az autóval....
Nekünk városi használatra kell a kocsi, autópályán nem igen használjuk. Évente kb. 20 ezer km-t teszünk meg vele. Ez viszonylag az átlag kétszeresét jelenti km-megtétel szempontjából. Három motortípussal kapható a 7 személyes, az egyik a benzines 1,6-os 8 szelepes, a másik a 1,6-os 16 szelepes, és a harmadik az 1,5-ös dCi, vagyis a diesel. Mind Renault motor, még a felirat is rajta van a motorblokkon. Mi ezek közül a diesel-t választottuk, mert igaz, hogy 2-300 ezerrel többe kerül, mint a benzines, de az átlágos 5 literes fogyasztás a szemben 8- 8,5 l-es fogyasztással, azt gondolom elég meggyőző. Nálunk kb. előreláthatólag 2 éven belül behozza az árát. A dieselt a párom kipróbálta, meggyőzőnek találta a városi forgalomban tett km-ek után. Ha valaki, főleg autópályán szeretné használni, akkor inkább az 1,6-os 16 szelepes motort ajánljuk, mert az erősebb és nagyobb a végsebessége is. Városi használatra azonban tökéletesen megfelel a diesel is. A férjem a Skoda Feliciával vetette össze a menetteljesítményét, és az a tapasztalata, hogy az 1,5-ös diesel nem marad el a Skoda mögött, sőt még talán fürgébb, nyomatékosabb is.
Az árak: gyakorlatilag 4 millói alatt klímával, vonóhoroggal, elektromos ablakemelőkkel, (elöl-hátul) központi zárral, és három év full garanciával (ami még hosszbbítható) kapható egy DIESEL. A mi elképzeléseinknek megfelelően 3,6 millióért van egy magasan felszerelt, vadonatúj autónk. Azt hiszem ez nem rossz!
Szerintem tökéletes, és a "sima" Logan tesztjei is elég jók, sok hibáról nem számotak be, akik használják. Ez pedig gyakorlatilag ugyanaz, csak nagyobb.....
Mi hosszú távra tervezünk a kocsival (nem szeretnénk két év után lecserélni), és nekünk fontosabb a megbízhatóság, az üzembiztonság, semmint a jól hangzó márkanév. Ja, és ha szeretnétek ilyen kocsit, siessetetk megrendelni, mert már most is csak augusztusi szállítással vesznek fel megrendelést, olyan nagy a kereslet.
Kb. ennyi, ha van valami kérdés, válaszolunk.
Sziasztok!