Hát akkor íme a játék! Jó szórakozást!
A szabály talán bonyolultnak fog tûnni, nem könnyû elmagyarázni, de a játék nagyon - nagyon egyszerû! Mindenesetre, ha nem világos, nyugodtan kérdezzetek vissza! Tehát:
Can't stop
Hódítsd meg a csúcsot!
Játékosok: max. 5
Kellék: 3 db bábu (nem kell különbözõnek lennie)
4 db dobókocka
játszótábla (ld. késõbb)
jelzõkorongok (5 féle színben, 11 db)
A játék "meséje", hogy hegymászók vagyunk, és azon versenyzünk, ki a legügyesebb. A cél 3 csúcs meghódítása.
Bábuk: lehetnek egyformák. Nekem 3 db hegymászó felszereléses Hupikék Törpikém van. Nem tudom ilyet itt lehet-e kapni, de bármi egyéb is megteszi.
Játszótábla: egy négyzet alakú karton, mûbõr, vagy alkalmas textil, ca. 50 cm x 50 cm
Behúzzúk az egyik átlót (nem kell saroktól sarokig), és azzal párhuzamosan mindkét irányba 5 - 5 vonalat. Az elsõ vonalra (a legkisebb) 3 karika kerül, egyenlõ távolságra egymástól. Ez lesz majd az a karika, ahova a bábuval lépni lehet.. A 2.-ra 4 karika, a 3.-ra 5… aztán csökkentve ugyanez (a rajzom kicsit csálé lett), és be is számozzuk 2-tõl 12-ig.
Jelzõkorongok: Bármi jó, lehet kartonból is, csak egyértelmûen el lehessen helyezni a tábla valamelyik mezõjére. Az enyémet nagyon ötletesen a barátaim üvegbõl készítették: lehet kapni "üveggyöngyöt", amit a sütõben formára lehet olvasztani. Teamécses fémtartójának aljába tettek egy keveset, és abból készítetek kb. fél cm magas korongokat.
A játék menete (szabályok): 4 kockával egyszerre dobunk. A dobás után párosítani kell a kockákat - tetszés szerint. Két kocka együttes értékének megfelelõ csúcsot kezdjük el megmászni - oda tesszük az elsõ bábut. Ha két különbözõ értéket kapunk, akkor már két bábuval mozgunk. Pl.: ha a dobás 2,2,5,4, akkor elkezdhetjük a 4-es (2+2) és 9-es (5+4) csúcsot, vagy a 7-es (5+2) és 6-os (2+4) csúcsot. Ha akarunk tovább dobhatunk. Ha ismét sikerül a megkezdett számok valamelyikét kihozni (hangsúlyozom, mindig 2 dobókockával), akkor egyet elõreléphetünk a bábuval. Maradjunk az elõzõ példánál. Elkezdtük a 7-es és 6-os csúcsot. Ha most 2,4,3,3-at dobunk, akkor, pl. a 6-os csúcson, kettõt is elõreléphetünk. (2+4 és3+3). De tehetjük azt is, hogy 4+3-mal a 7-es csúcson megyünk tovább, és mozgásba hozzuk a 3. Bábut is, az felkerül az 5-ös csúcsra (2+3). Válasszuk ezt a verziót. Így már mindhárom bábunk mozog. Ha tovább akarunk dobni, akkor most már ezekre a számokra kell koncentrálni. Elég, ha egy stimmel, tehát ha pl. 2,3,6,6-ot dobunk, akkor lépünk az 5-ös csúcson, a másik két kockával már nem törõdünk! DE! amíg lehet, addig muszáj feltenni új bábut. Tehát, ha a 2. Dobás esetén inkább a 6-os csúcson megyünk tovább 2-t, akkor most fel kellene tennünk az utolsó bábut a 12-es csúcsra.
Addig dobunk, ameddig akarunk. Ha abbahagyjuk, akkor a korongjainkkal megjelöljük, hogy meddig jutottunk, legközelebb innen folytathatjuk. A bábukat leszedjük, a köv. játékos jön. Természetesen õ is elkezdheti ugyanazokat a csúcsokat, amelyeken mi elindultunk.
Ha mindhárom bábunk mozgásban van, és olyat dobunk, hogy egyikkel sem tudunk lépni, akkor visszacsúszunk a kiindulási pontra. Ez vagy az elõzõ jelölés, vagy, ha olyan még nincs, akkor lekerülünk a tábláról…
A cél, felérni a csúcsra. Ha elértünk egy piros mezõt, (és abbahagyjuk még idejében a dobálást), akkor az a csúcs a miénk. A piros mezõn hagyjuk egy jelünket, és az a csúcs kikerül a játékból. Ez a játék vége felé kínos, ha pl. úgy dobunk, hogy csak foglalt csúcson tudnánk elindulni. Ezt nem tehetjük, a köv. játékos jön.
Az nyer, aki elõször foglal el 3 csúcsot.
Patthelyzet matematikailag nem alakulhat ki (ezért a max 5 játékos!)!
Annál izgalmasabb, minél többen játsszák!