Intézmény bemutatása

Az Alapítvány 1997. augusztusától kezdte működését Gödöllőn. Egy kertvárosi 120 m2-es, korszerűen felszerelt ingatlanban mely 400 négyszögöles parkosított, fa játékokkkal teli udvarban helyezkedik el.

Az óvoda 40 gyerekkel működik, mely 3 csoportra oszlik. A gyerekekkel 4 állandó pedagógus, 2 dadus valamint 6 óraadó munkatárs foglalkozik (fejlesztő pedagógus+logopédus, néptánc, lovász, angol, agyagozás választható: hittan, karate, jazz balett).
Az óvoda természetközpontú programot dolgozott ki, mely a 4 évszak környezeti témaköreihez kapcsolódva ismerteti meg a gyerekekkel elméletben és gyakorlatban a korszerű környezeti kultúra alapjait, óvodai és terepi gyakorlattal.
A program tartalmában foglalkozik:

  • a globális környezeti problémákkal és azok helyi hatásával óvodai környezettel,
  • az óvodai környezeti nevelő munkához szükséges - évszakonként aktuális
  • természetismereti, ökológiai, természet- és környezetvédelmi alapismeretekkel, az ezekhez kapcsolódó óvodában megvalósítható megfigyelésekkel, vizsgálódásokkal és tevékenységekkel, - a művészetekben rejlő környezeti nevelési lehetőségekkel, a környezet és az egészség összefüggéseivel,
  • a környezeti nevelésnek az óvodai nevelő munkában betöltött helyével, szerepével és helyszíneivel, erdei séták, kirándulások, természetvédelmi táborok, múzeumlátogatások szervezésével,
  • sor kerül környezeti ismereteket, szemlélet fejlesztő szabadtéri és óvodatermi játékok, módszertani ötletek, játékszerek gyakorlati bemutatására, természetes anyagokból történő játékkészítés fortélyainak elsajátíttatására,
  • terepgyakorlatokon bejárjuk évszakonként Gödöllő dombság környékét, megismerkedve a tavasz és a nyár virágaival, a vizek, vízpartok élőhelyeivel, az ősz terméseivel és a gombákkal, az erdő hangjaival, a madárodúkkal, a téli madárvédelemmel (készítünk madáretetőt és madárkalácsot).

Ezenkívül természetesen megjelennek az óvoda életében az ünnepek és a család témakör is.

Az Oktatási Minisztérium 2001. márciusában pályázatot hirdetett meg a COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program I. intézményi modelljének tanácsadói segítségnyújtással történő kiépítésére.

A pályázati felhívásra közel 1200 pályázat érkezett be a COMENIUS 2000 Programigazgatósághoz, amelyek közül 250 intézmény bekapcsolódását támogatta az Oktatási Minisztérium. Ezek között az intézmények között szerepelt a Tudásfa Tanoda Alapítvány óvodája is.

Óvodánk ez év (2003.) márciusában fejezi be a modell kiépítését, melynek eredményeként jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy Magyarországon olyan közoktatási rendszer alakuljon ki, amely nem egyszerűen versenyképes tudást nyújt, hanem olyan óvodát jelent, ahol mindenki jól érzi magát.

Intézményünk sajátosságai:

- Az utolsó évüket itt töltő 6 éves gyerekek, iskola-előkészítő programban vesznek részt, mely természetesen játékos, nem iskolai formában történik. Ennek eredményességét minden tanév első negyedévében, kérdőív segítségével lemérjük a befogadó iskolák tanítóinál. A mérési módszer is a COMENUS 2000 programhoz kapcsolódó partner központúságú elv alapján működik, mint az óvoda működésében szinte minden terület. Ezalatt azt értjük, hogy közvetlen partnerek, pl.: gyerek, szülő, pedagógus, valamint közvetett partnerek, pl.: önkormányzat, ÁNTSZ , óvoda orvos, élelmezés vezető, stb., véleményét rendszeres időközönként mérésnek vetjük alá, majd ezeket az eredményeket feldolgozva, kianalizálva, állandósítjuk vagy változtatjuk működésünket a hatékonyságnak megfelelően. Természetesen ezek a módszerek mind arra szolgálnak, hogy intézményünk a lehető legjobb szolgáltatását nyújtsa partnereinek.

 

 

   

 




Az intézményMűködési elveinkFeladatainkKépek