- Nem, nem ide. Ezt a nagymamám csinálta régebben. Varrta.
Mv.: - Azért mert voltak ilyen varázslói ambícióid?
- Igen.
Mv.: - És akkor úgy gondoltad, hogy mára ezt
mindenféleképpen fel kell venned ide a iskolába?
- Igen.
Mv.: - Nagymama is varázslást tanul itt a varázsló
iskolában?
- Hát ha nem is varázslást tanulok, a varázslásért rajongó
unokámmal jövök és miután egy négyórás programot itt
végignéztem és meggyõzõdtem arról, hogy maximálisan jót
hall, tanul a gyerek, a fantáziáját fantasztikusan bõvítik. Ide
el kell õt hoznom, úgyhogy ezért vagyok itt.
Mv.: - Ha a nagymama is járhatott volna ilyen
varázslóiskolába, akkor a varázstudományok közül melyiket
tanulta volna meg?
- Biztos, hogy sajnálom, hogy gyerekkoromban, tehát 60 évvel
ezelõtt nem volt módom ilyen jellegû szakirodalmat olvasni vagy
ilyen foglalkozáson részt venni. Egész biztos, hogy különbözõ
részterületek iránt felgyújtotta volna a fantáziámat és
sokszínûbben látnám a világot és biztos, hogy gazdagabb
lennék általa.
Mv.: - Te hányadszor vagy itt?
- Negyedszerre vagyok itt.
Mv.: - Mi az ott a kezedben?
- Ez a papír amit kaptunk reggeli prófétát, ezen vannak a
megfejtések, ez meg az, hogy mikor mit csináltunk meg hogy
hányszor volt a nép.
Mv.: - Vagyis egy ellenõrzõ, ez egy varázslóellenõrzõ.
Jegyek is vannak benne?
- Azok nincsenek, de mindenkinek a neve elöl van rajta, hátul
meg van, hogy mugli név meg ilyesmi.
Mv.: - Ha kijárod ezt a varázslóiskolát akkor mi lesz belõled?
- Akkor varázsló leszek. És szeptemberben újra kezdõdik és
én szeptembertõl is fogok járni.
Mv.: - Egyre nagyobb varázsló leszel ahogy egyre több évet
végzel el itt a varázslóiskolában, vagy mi lesz ennek a vége?
- Igen, szerintem egyre több varázslatot fogok megtanulni meg
ilyesmi.
Mv.: - Hogy ha majd egyszer már igazán nagy varázsló leszel
amikor már minden varázslatot megtanultál, akkor mi lesz ez a
dolog amit elõször varázsolsz?
- Azt, hogy a gonoszokat jóvá varázsolom és szegényeknek
adok egy kis pénzt, meg ilyesmi. Meg hogy sokat tudjak motorozni
mert nagyon szeretek.
Mv.: - Marcibányi téri Mûvelõdési Házban mûködik a
Denevér Varázslóiskola. Ahogy a plakáton a következõ négy
szót olvasom: Sors bona nihil aliud. Mit jelent ez?
Szeremi Gábor a Denevér Varázslóiskola tanára: - Ez egy
jelmondat, mégpedig egy nagyon híres magyar családnak a Zrínyi
családnak a jelmondata, a címerükbe volt ez beírva: "Csak
jó szerencse semmi más." - jelenti ezt a négy szó latinul
és hát ebbõl is látszik, hogy ebben a hónapban a
varázslóiskolánk a szerencsével foglalkozik. Ez a Denevér
Varázslóiskola szeptember óta mûködik a Marcibányi téri Mûvelõdési
Központban és minden hónapban egyszer találkoznak azok, akik
vagy szeretik a Harry Potter könyveket vagy pedig éppen a Harry
Potter könyvek indították el az irodalom vagy éppen az olvasás
felé õket és érdekli esetleg a varázslás tudománya meg a
drámajáték meg a kézmûveskedés és minden ezzel kapcsolatos
dolog. Most a szerencsével foglalkozunk, de volt már
foglalkozásunk a sárkányokról a farsangról, a külünbözõ
teremtésmítoszokról, a gyógynövénytanról, a teákról, tehát
mindenféle varázslással kapcsolatos dologról.
Mv.: - Nem értem egészen pontosan, hogy mi köze van az elõbb
felsoroltaknak a varázsláshoz?
Szeremi Gábor: - Minden dolog, ami picit a racionális
gondolkodáson túl van, legyen az mondjuk a gyógyítás vagy
éppen a mesék világa az már a varázslóiskola tanulói és
tanárai szerint a varázslás kategóriájába tartozik és akkor
hogyha lefordítom a felnõttek vagy a muglik nyelvére, akkor
mondhatom azt is, hogy a kreativitás, a fantáziajátékok is mind
a varázslás témakörébe vagy a tantárgyába tartozhatnak.
Mv.: - Mi a célja ennek a varázslóiskolának, miért is jött
létre?
Szeremi Gábor: - Elsõsorban azért, hogy játsszunk. Azért gyûltek
össze a Marcibányi téren a kézmûvesek, drámapedagógusok és
mindenféle foglalkozásvezetõk, hogy a saját tudásukat a
varázslástan köntösébe bújtatva megpróbálják átadni a
gyerekeknek és a gyerekek elfogadva ezt a konvenciót a varázsló
szerepbe bújva játszva tanulnak és tanulva játszunk együtt
ezeken a délutáni foglalkozásokon.
Mv.: - Mindenféle mûvészeti ággal kapcsolatba kerülnek a
gyerekek, miközben jót játszanak, jót varázsolnak.
Szeremi Gábor: - Erre volt szép példa például az áprilisi
foglalkozásunk, ahol festettünk egy hatalmas nagy sárkányképet
és aztán utána emögé bújva vagy ez alá bújva petárdák
durrogásától követve körbementünk a ház körül és tényleg
ilyen összmûvészet élményem volt, mert festettünk valamit,
aztán utána ebbõl egy performansz szerûség került ki és
utána a gyerekek egy ilyen komplex élménnyel mentek haza.
Mv.: - A mai foglalkozás mirõl szól majd?
Szeremi Gábor: - A szerencse témakörét hogyha megnézzük egy
gyerek világában, akkor a babonaságtól kezdve a
szerencsejátékokig nagyon sokminden szóba kerülhet. Arra
gondoltunk, hogy bár ez egy veszélyes terület, hiszen nagyon
sokszor kerülhetnek bajba emberek felnõttként is és gyerekként
is, hogyha sokat bíznak a szerencsében, de talán ez jó alkalom
arra, hogy ezekrõl a kérdésekrõl ne csak játsszunk, hanem
beszélgessünk is. És hogyha mondjuk valaki kipróbálta a
szerencséjét mint ahogy ez a ma délutáni foglalkozáson majd
történi fog, akkor utána talán elgondolkodik azon is, hogy hány
olyan dolog van a saját kis életében vagy a világban, ami a
szerencsére épül. A játékban foglalkozunk például a
szenvedélyekkel is, tehát hogy ezt lehet úgy is csinálni, hogy
valaki egészséges viszonyt alakít ki a szerencséjével és lehet
úgy is, hogy például játékszenvedélyének hódol és nem törõdik
már semmi mással.
Mv.: - Melyik alkalommal milyen téma kerül sorra azt ki
találja ki, a vezetõ vagy a gyerekek hozzák?
Szeremi Gábor: - Ezt mi találjuk ki az iskola tanárai, de az
ötleteket a gyerekektõl merítjük, hiszen nagyon sok témát
õk adnak föl és nagyon sok témát õk hoznak egy-egy
alkalommal és aztán utána mi, amikor összegyûlünk akkor
végül is az, hogy sárkányok az még annyi sok mindent nem
jelent, dehogy ha megnézzük, hogy a gyerekeket ebbõl a témából
mi érdekli, akkor már sokkal több ötletünk van nekünk is.
Mv.: - Mi az amivel még jobban ki lehet nyitni azt a világot
számukra?
Szeremi Gábor: - Ez nemcsak egy hagyományos iskola órákkal
és tanárokkal és tanulókkal, hanem van mellette egy
varázslóbolt, ha valaki ír cikket az iskola újságjába a
Reggeli prófétába, akkor kap érte knútokat és sarlókat.
Rajzolni is lehet, egész komoly képzõmûvészeti gyûjteményünk
van már. Reményeink szerint év végén majd ezeket a knútokat
és sarlókat és galleonokat ezt el lehet költeni a
varázslóboltban, mindenféle felajánlásai vannak már a tanári
karnak is.
Mv.: - Nemcsak az általános iskolák zárnak majd júniusban,
hanem ez a Denevér Varázslóiskola is.
Szeremi Gábor: - Így van és megint lesz tábor, ezúttal elmenõs
tábor. Tehát egy hét napra elvonulunk, egy kicsi falvacskát
találtunk Rezit, ahol az általános iskolában kaptunk
szálláshelyet és oda várjuk egy trimágus nyaralásra a
varázslókat, azokat is akik részt vettek az évközi
foglalkozásokon, és azokat is akik esetleg nem. A táborba
folyamatosan várjuk a jelentkezéseket a Marcibányi téri Mûvelõdési
Központ titkárságán Vankó Krisztát kell keresni. Mondok egy
telefonszámot is: 212-4885. Egyébként a tábor július 22-28-ig
lesz, tehát még azért van idõ a jelentkezésre és 10-14
éves korúakat várunk. Szállás, étkezés és programok
költsége 20 ezer forint, egy hétnapos nyaraláshoz ennyibõl
tudunk kijönni.



- Nem kell mindig 6:30-kor kelni, menni az iskolába.
Mv.: - Ez nehéz 6:30-kor kelni minden reggel?
- Hát, igen.
Mv.: - Mikor szeretsz kelni?
- Jó késõn, hogy ki tudjam aludni magam.
Mv.: - Nagyon elfáradsz év közben?
- Igen, sokszor el lehet fáradni. Most éppen nagyon sok
dolgot vettünk egyszerre és egymás után jönnek a dolgozatok.
Sokszor megkérjük a tanár, hogy most játszunk ezen az órán.
Mv.: - Mi az amire úgy igazán vágysz, hogy szeretnél
nyáron csinálni miután kipihented magad?
- Anyuékkal megyünk kirándulni és nem kell mindig otthon
kuksolni.
Mv.: - Mi volt a legjobb tavaly nyáron?
- Amikor a Peti osztálytársa Zsombor átjött a
nagymamámékhoz és akkor ott fürödtünk, ugráltunk a vízbe.
Sokat tudtunk játszani, kártyáztunk.
Mv.: - Gondot jelent neked az, hogy mit csinálj a fiúkkal
nyáron?
- Hát végig kell gondolni, meg kell tervezni, hogy
felügyelet alatt legyenek, mert hogy munkahelyre nem hozhatja be
az ember õket nyáron. Most van kialakulóban. Van egy
önkormányzati tábor, ahol tavaly voltak a gyerekek és azt
nagyon imádják, egész évben azt várták, hogy mikor lesz a
nyár, hogy újra mehessenek. Ott lehetett, hogyha nem lesz jó a
bizonyítvány akkor nem mehetsz a táborba kihasználni. Kapott a
nagyobbik fiam egy osztálytárs meghívást, szintén a
Balatonra. Az is egy hét. Most ez az idõszak kezdõdött, hogy
most már egymáshoz járogatunk hétvégén is meg most már
nyáron is. Õ is tavaly meghívott egy osztálytársat,
valószínû, hogy most megint meghív és akkor lenn lesznek
vidéken a nagyszülõknél. Mi is terveznénk egy közöset, de
általában ilyen egyhetes, tíznaposra szokott csak leszûkülni
amit ki tudunk csípni az idõnkbõl. Arra még semmi konkrét
elképzelés nincs. Egyenlõre még itt tartunk.
Mv.: - És akkor a maradék idõben mi lesz a fiúkkal?
- Hát igen. Maradnak a nagyszülõk. Van egy napközis tábor,
az elég jónak tûnik. Azt még körüljárjuk, mert akkor
mégiscsak itthon alszanak nincsenek annyira távol tõlünk, de
már nem szeretnek sokat messze lenni tõlünk. Van sporttábor.
Olyan mintha iskolában lenne. Reggel elviszem és akkor délután
elhozom õket.
- Nekem rengeteg táborom lesz ahova megyek. Amit én a
legjobban szeretek és már többször is voltam az a sóstói
tábor ami lenn van Szabadi-Sóstónál Siófok mellett közel a
Balatonhoz. Jó nagy táborhely. Vannak bizonyos találkozási idõk,
amikor mindenkinek ott kell lennie és akkor megbeszéljük, hogy
mi ma a program, milyen kötelezõ dolgok vannak és mikor van
szabadidõnk. Például van amikor kötelezõvé teszik a
strandramenést, hogy nem mindig csak a tábornál legyünk, vagy
például versenyek szoktak lenni néha. Legtöbbször ügyességi
aztán csónakázni, kell mert a tábort körülveszi egy tó, az
a Sós-tó.
Mv.: - Mi jó ebben a táborban?
- Hát az, hogy szabad az ember, mint a madár és azt csinál
amit akar.
Mv.: - És te mit csinálsz olyankor, amikor azt csinálsz amit
akarsz?
- Például a haverjaimmal focizok vagy rohangálunk, aztán
dumálunk. Fényképezgetünk. Baromkodunk. Zenét hallgatunk.
Mv.: - Hány barátod lesz ebben a táborban?
- Hú, idén sajnos kevesebb, úgyhogy öten leszünk maximum,
de aztán ott van több suliból, vannak még haverjaim. Remélem
azokkal leszünk összerakva.
Mv.: - Aztán milyen táborba mész még?
- Megyek angoltáborba. Oda kevesebb haverom jön. Hárman
leszünk. Aztán lehetséges, hogy megyek még, ez nem biztos, egy
úgynevezett túlélõtáborba, amit most ez az elsõ alkalom vagy
én elõször hallok róla, hogy Magyarországon lesz. Mert mindig
csak Amerikában volt, én így hallottam.
Mv.: - Ebben a túlélõ táborban mit kell túlélni?
- Akadálypályák lesznek, de nem olyan, hogy például mint
az elsõsöknek, hogy ugorj át két karikát meg mondjuk
ugrókötelezzél két percig, hanem olyan, hogy például erõben
lesznek felállítva keményebb pályák, kötélre mászás, úgy
kell átmenni, hogy csak kézzel tudsz kapaszkodni és lógva.
Folyón átkelés meg szóval minden ami veszélyes, de aztán itt
van három tábor ezzel a túlélõ táborral együtt, ami nem
biztos még. A három közül kell dönteni. A második
számítógépszerelû tábor. Be kell fizetni x mennyiségû
pénzt és amit összeraktál magadnak számítógépet azt
hazaviheted. És a harmadik az kerékpártúra tábor. Legjobban
nekem a kerékpár és a túlélõ tetszik.
Mv.: - És ki fogja eldönteni, hogy melyikbe mész?
- Hát én, de még gondolkozok rajta.
Mv.: - Mennyibe kerülnek ezek a táborok, ki lehet ennyi
tábort fizetni?
- Hát, elég kemény. A sóstói az 20 ezer forint fejenként.
Ami itt van a városban, tavaly úszótáborban voltak az olyan 5
ezer vagy 9 ezer lett volna, már nem is tudom pontosan, de hát
ettõl csak több mind. Olyan tizenennyi, tizenannyi.
Mv.: - Mi a drágább, a nyár vagy az egész év?
- Még ezt nem adtam össze, de nem is akarom összeadni mert
amit kell azt úgyis kell. De mondjuk ha levisszük a nagyszülõknek
oda is csak adunk pénzt, mert hát esznek a gyerekek. Tehát
mindenképp pénz, meg ha itthon vannak is pénz.
Mv.: - Mi a nagyobb gond, hogy egész nyáron legyen program a
fiúknak vagy az, hogy kifizetni az egész nyári programot?
- Az anyagiakat elõteremti az ember. Nehezen is. Inkább az,
hogy legyen meg, hogy hova megy, mit csinál, ne lézengjen. Rá
kell szánni az idõt és akkor meg kell szervezni.
Mv.: - És akkor körülbelül mennyi tábort tudtok
finanszírozni egy ilyen nyáron?
- Egy nagyot, a sóstói az nagynak számít, és akkor mellé
jön még talán körülbelül két ilyen városi és a többi az
marad a nagyszülõk.
Mv.: - Jobb nyáron, kevesebb a gond vagy több a gond?
- Nekem több a gondom nyáron. A szakma ahol dolgozom ott
nyáron nagyobb a leterheltség és ezért nehezebb.
Mv.: - És akkor ezek a táborok azért átsegítenek ezen a
gondon?
- Hát hogyne, hogyne, igen. Bár annak se örül az ember, ha
nincs ott a gyerek mellett. Ha van az a baj, ha nincs az a baj.
Mv.: - Ez azt jelenti, hogy akkor most tartunk három
tábornál meg egy alkalommal a nagyszüleidnél. A többi idõben
mit fogsz csinálni.
- Amikor egyedül leszek öcsémmel a nagymamánál az is jó,
mert jó fejek a nagyszüleim és mindig elvisznek helyekre,
például fagyizni vagy csomószor játszunk aktivityzünk,
kártyázunk. Szóval változatos.
Mv.: - Mi a jobb nyáron, a tábor vagy pedig amikor a
nagyszüleidnél vagy?
- Ezt nem tudom eldönteni, mert a táborban ott vannak a
haverjaim, viszont a nagyszüleimnél csak a nagyszüleim, de
viszont a nagyszüleimmel elég ritkán találkozom, leginkább
nyáron, de akkor rengetegszer, úgyhogy nem tudom eldönteni ez
az igazság.
Mv.: - Olyan lesz, hogy csak úgy egyszerûen itthon leszel
nyáron, nem leszel sehol?
- Biztosan lesz, az mindig van, de az mininális. Mindig tele
vagyunk sûrítve. Aztán majd még nem tudjuk, hogy szüleimmel
még hova megyünk, de most szerintem belföldön maradunk és
kitalálunk valami jó helyet.
Mv.: - Az jó, amikor a szüleiddel mész el nyaralni vagy
jobb, ha táborba mész?
- Nem tudom. Bár azért nagyon jó amikor a szüleimmel
megyek, mert apukám is egy csomót dolgozik, mert van egy
éttermünk és alig látom, úgyhogy az is nagyon jó, viszont a
táborba mondom ott vannak a haverjaim, akiket például nem is az
osztály, de más suliba járnak, velük is ritkán találkozom,
de persze család az elsõ.
Mv.: - Várod már?
- Hú, nagyon. Már nagyon nem bírjuk az osztálytársaimmal
ezt a nagy hõséget. Nagyon nem szeretünk már ilyenkor tanulni,
de azért kibírjuk.



- A nyár a mi életünkben kétféle. A múlt meg a most. Én
amikor régebben dolgoztam, mert most sajnos vagy szerencsére nem
dolgozom másképp alakul a nyár. A múlt az azt jelenti, amikor
az embernek van 22 nap fizetett szabadsága és azt nagyon-nagyon
keményen erõsen be kell osztani, lévén a bölcsõde és
óvodai szünet az ennél sokkal hosszabb és ki kell találni
percre pontosan, hogy egy nyárnak melyik napján mi fog
történni, mert azt elõre tervezni kell, munkahellyel
megbeszélni esetlegesen nagymamákkal megbeszélni, barátokkal,
ismerõsökkel, szomszédokkal mikor ki vigyáz a gyerekre. Ilyen
nyár három volt a mi életünkben. Az én kisfiam 7 éves és
amikor 3, 4, és 5 éves volt, mert õ nyári születésû akkor
voltak ilyen nyarak. Bízvást állíthatom, hogy volt amikor
elfáradtunk egy ilyen nyárban mert örökös konfliktusom volt a
munkahelyemen, örökös szervezés volt. Én nem szeretem ezeket
az örökös szervezéseket, hogy egyik napról a másikra ki kell
találni, hogy akkor most holnap jó-e valakinek a vigyázás,
hánytól jó, hogyan jó. Persze ennek megvan a maga élménye
meg szórakoztatóan lehet csinálni, de a végén ettõl az ember
egy kicsit kifárad. És akkor közben vannak azok a hetek, amiket
még pluszban tervezünk ugyebár, a közösen töltött nyári
hetek. Nem beszélve arról, hogy a férjemmel is egyeztetni kell.
Tehát két felnõtt ember, plusz még több egy gyerek. Tavaly
volt az elsõ nyár a mi családunk életében amikor lazán
tudtunk tervezni. Lévén én nem dolgoztam tavaly nyáron, ez
volt az elsõ ilyen idõszak. Egyrészt szabadságérzete
uralkodott fölöttünk, tehát a fiamban is volt egy hatalmas
fölszabadultság, hogy nem kell örökösen neki is azzal törõdni,
illetve hát nem törõdik vele, hanem nem kell neki is azon
izgulnia, hogy most holnap ki fog rá vigyázni, mert szegény,
õ most hét éves, az õ agyában nem fér bele az, hogy
most mi lesz jövõ héten. Én akárhogy elmondom neki a
terveket, õ úgyis mindig reggel arra ébred, hogy na most akkor
kivel fogom mai napomat tölteni, de ez már a múlt. Tavaly
nyáron minden reggel fölébredtünk és megbeszéltük azt, hogy
most mi mit csinálunk. Ezek voltak azok a közönséges nyári
napok amikor ha jó idõ volt kimentünk a strandra, fölhívtunk
barátokat akit itthon találtuk azt elhívtuk vagy áthívtuk
magunkhoz a kertbe vagy fölültünk a biciklire, elmentünk
Békásmegyer széléig meg vissza. Nagyon-nagyon jól éreztük
magunkat.
Mv.: - A nyári kikapcsolódásoknak, pihenéseknek milyen
anyagi vonzata van, mennyire számít ez?
- Sajnos nagyon számít. Sajnos nagyon számít, mert ott kezdõdik,
hogy mi is leültünk a múlt héten és elõvettük a kockás
papírt és fölírtuk, hogy bevétel, és fölírtuk, hogy
kiadás és fölírtuk, hogy állandó kiadás amit minden
hónapban teljesíteni kell és mi marad. És akkor ehhez képest
elõvettük a katalógusokat, hogy akkor milyen távolságra és
milyen idõtartamra tudunk elmenni. Nagyon-nagyon számít, tehát
a társasági kirándulásoknál is nagyon számít, mert sajnos
azt kell, hogy mondjam, hogy csak olyan családokkal tudunk
összefogni akik hasonló színvonalú és mennyiségû
kirándulást tudnak megfizetni. Le kéne kopognom, az életünk
most afelé tart, hogy jobb anyagi körülmények között
vagyunk, de bizony volt olyan nyár amikor ez nem ment és az nem
nagyon egyszerû, mert a gyereknek is el kell magyarázni,
legalábbis el kéne magyarázni, hogy miért nem kap meg valami
lehetõséget, mi több a gyerekben egyre nagyobbak lesznek az
igények és egy színvonalat hogy úgy mondjam, tartani kell,
mert, hogy ha tavaly el tudtunk menni mondjuk a tengerhez, akkor a
mi gyerekünk természetesen azt mondta, hú de jó volt a
tengernél tavaly és akkor az idén is menjünk el oda.
Mv.: - De meg lehet neki magyarázni, hogy nem járunk el
minden évben és sokkal jobban fogja kívánni a tengert, hogyha
nem láthatja minden évben. Nagyobb ajándék lesz.
- Hát igen, de azért õ gyerek és nem érti még azt, hogy
mi az, hogy fizetés, bár õneki most már magyarázzuk, hogy apa
dolgozik, de hát mi is most egy fizetésbõl élünk és azért
el tudom képzelni, hogy ha mondjuk egy fizetésbõl 3-4 gyerekkel
él valaki akkor az nagyon-nagyon nem egyszerû és persze
vidámmá lehet tenni az életet. Én nem mondom azt, hogy nagyon
fontos lenne elmennünk külföldre, tehát nagyon jó dolgokat
meg lehet valósítani közelben akár ki se kell lépni az
embernek a saját házából. Nagyon vidáman tudjuk tölteni a
biciklizésekkel az idõnket, de például bicikli kell hozzá.
Tehát azért egy-egy bizonyos anyagi szükségletünk van és
most már megszületett ez a szükséglet, tehát hogyha mondjuk a
következõ méretû biciklit meg kell vegyem a fiamnak, mert
kinövi az elõzõt és azt fogom neki mondani, hogy nem fogom
tudni megvenni, mert nincs rá pénzünk, akkor az borzasztó
szomorúság lesz, mert például egy bicikli az az õ életében
az az alapeszköz. Szerencsére most meg tudom venni.
Mv.: - És csak kettesben a férjével elmennek valahová
nyáron?
- Lehet. Lehet, ez egy nagyon nehéz kérdés a mi
életünkben. Most hétéves korára a kisfiúnk elég önálló
lett, többfelé oda tudjuk adni, hogy így mondjam, mint egy
csomagot és örömmel megy más családokhoz. Tehát lehetséges,
hogy sikerül nekünk három-négy nap ebben a nyárban, de nem
jellemzõ sajnos. Ez nem jó dolog.
Mv.: - Mi nem jó dolog?
- Az, hogy ha egy házaspárnak nincsen saját kirándulása,
saját együttléte. Akár bármi áron nem, de akár lemondások
árán is érdemes megvalósítani és elmenni egy hétvégére
vagy egy hétre és ugyanúgy a következõ években akár több
gyerek mellõl is, persze, ha sikerül. Ez egy nagyon fontos
technikai kérdés, hogy van-e ember aki elvállalj a mi
gyerekünket. Úgy kell vagy úgy kéne az életet építeni, hogy
az elsõ perctõl fogva legyenek ilyen személyek. Nyilván
akinél van egy talpraesett nagymama annál nagyon egyszerû ez a
megoldás, az boldogan elvállalja, akinél meg dolgozó
nagymamák vannak, mint minálunk ott pedig nem annyira egyszerû.
Tehát törekszünk rá, de ez idáig az elmúlt 7 év alatt
egyetlen egyszer sikerült ez a közös kirándulás a férjemmel.
Mv.: - És milyen következményei vannak annak, hogy ha nem
tudják ezt a közös együttlétet kialakítani.
- Feszültség. Ilyen egyszerû. Felnõtt emberek vagyunk,
szükségünk van a saját életünkre és ne csak arról szóljon
a mi létünk, hogy a gyerekeinket neveljük. Ez egy
feszültségforrás, ami nyilván férjem és köztem vita, mert
menni is szeretnénk, de nekem igényeim vannak atekintetben, hogy
hova megy az idõ alatt a gyerekünk és hát a gyerekünknek is
igénye van most már elég keményen, hogy õ hol akarná
eltölteni azt a néhány napot és hát ezen mérlegelünk,
mérlegelünk, nem egyszerû kérdés, de talán az idén nyáron
megoldjuk és akkor talán most be tudunk vezetni valamiféle
hosszútávú egyezséget, hogy akkor ezt minden nyáron
megvalósítanánk.


