


- Egy olyan vállalkozást vezetek aminek a célja az óvodák
és a bölcsõdék teljes körû ellátása, akár sportszer,
akár játék, akár írószer, bármi más és ezt próbáltuk
egy kézbe összefogni és teljeskörû ellátást nyújtani.
Mv.: - Egy ekkora nagy vállalkozás mennyire befolyásolja a
család életét?
- Eléggé befolyásolja, bár megpróbálunk úgy csinálni,
hogy ne befolyásolja, hogy a gyerek ne érezzen belõle túl
sokat. Rengeteg rohangásznivaló van vele, az ember azért csak
haza is viszi, mert mivel családi vállalkozásról van szó,
így a férjjel ezt illik megbeszélni, meg hát a pénzügyi
dolgokat õ érti jobban, õ érzi jobban és hát
sokszor otthon is errõl folyik. Mondjuk nem is unalmas
egyébként a családi életünk emiatt, de igyekszünk a gyerekre
minél kevesebb negatív hatást áttenni ebbõl az egészbõl.
Mv.: - Hány éves a gyermek?
- A nagylány az 4 éves volt áprilisban, a pici pedig jövõre
jön, február végén várható.
Mv.: - A nagylány mit érzékel abból, hogy a szülei
vállalkozók, elfoglalt emberek?
- Tulajdonképpen õ egyenlõre csak az élvezeteket
érzékeli belõle, mivel a bolt ami mûködik ebben, az mintabolt
jelleggel mûködik. Oda rendszeresen bejár, rengeteg játékkal
találkozik, rengeteg olyan érdekes dologgal, amivel egyébként
egy gyerek nem. Aztán rengeteg rajzeszközzel találkozik,
rengeteg olyan dologgal, ami iszonyatosan izgalmas egy 4 és
féléves vagy még kisebb korában is, mert 2 éves korától
csöppent bele ebbe az egészbe. Szóval iszonyatosan izgalmas a
számára és borzasztóan látszik rajta, hogy élvezi a dolgot
és iszonyatosan jól játszik szerepjátékot, például eladó,
amit nagyon szeret. Van is egy ilyen kis püfölhetõ
pénztárgépe otthon és folyamatosan elad mindent és nagyon
édesen csinálja, mert úgy próbálja eladni, hogy megkérdezi
tehát amit tõlünk lát, hogy mi amikor egy szülõvel
beszélgetünk akkor rákérdezünk arra, hogy a gyerekét mi
érdekli, milyen mozgékony, mivel szeret foglalkozni, mi az
amiben esetleg pótlásra vagy fejlesztésre szorul és õ
is ezekre a dolgokra rákérdez. Nálunk ajánlja a játékokat
tulajdonképpen meg az eszközöket, amiket úgy összeszed
otthonról.
Mv.: - Mikor van alkalma megfigyelni ezeket a dolgokat?
- A nagylányom elég sûrûn járt be most a nyár folyamán,
mert óvodai szünet meg egyéb ilyen dolgok elõjönnek. Picit
többet szerettünk volna vele tölteni, több idõt, mert ugye
tudjuk, hogy az elkövetkezendõ idõszakban majd még kevesebb idõnk
lesz rá és ezért sokat vittem magammal, ezért óvodákba is
velem járt, tehát vásárolni is meg az ovikba kivinni a
dolgokat, meg hát a boltba is volt néhányszor és ilyenkor van
alkalma megfigyelni.
Mv.: - De õ mégiscsak egy gyerek. Nem szokott egy idõ
után unatkozni, elege lenni az egészbõl?
- Olyankor kicsit nehéz leszerelni, amikor már úgy elege van
az egészbõl, de akkor utána megpróbálunk elszaladni egy
játszótérre és akkor egy félórácskát tombolhat szabadon a
gyermek.
Mv.: - Ez van nyáron. És évközben a napirendje a lányoknak
hogyan borul fel?
- Igyekszünk nem felborítani, mert hogy akkor a miénk is
borul. Végül is óvodába jár mint egy normális gyerek,
bölcsis is volt. Reggel mi viszonylag késõn szoktunk kelni,
ezért késõn is kerül az óvodába 9 óra után. Olyan 4 óra,
fél 5 körül tudunk eljönni érte. Nem nagyon borul föl.
Megpróbáljuk úgy elintézni a dolgainkat, hogy beleférjen a
napi munkaidõbe és õrá azért maradjon estére idõnk. Viszont
amikor õ már lefekszik, akkor mi még általában úgy
hajnali 1-ig fönn vagyunk a párommal és akkor a mindenféle
egyéb megbeszélések zajlanak amit a gyerek elõtt nem lehet,
mert hát õ mindig kérdez és beszél folyamatosan, tehát
elõtte nem nagyon lehet úgy cégtémákról beszélgetni.
Mv.: - Nem akar már most eladó lenni?
- De akar, ez a szerepjátékaiban meg is látszik amit
mondtam, hogy boltosdit játszik folyamatosan. Viszont nemcsak ez
a része, hogy elad, hanem tényleg az, hogy tanácsol, tehát
hogy érdeklõdik az iránt, hogy a másiknak mi a jó és mi
való neki. Ebbõl azért látszik, hogy nemcsak az eladás
érdekli, hanem talán amit úgy tõlünk is látott, hogy
megpróbálunk a dolgok mélyére ásni.
Mv.: - Milyen tapasztalatokat gyûjtött az évek során, mik
lennének azok a képességek, amiket szívesen átadna a
fiataloknak, hogy õk majd könnyebben kezdjenek bele egy
vállalkozásba?
- Ez azért nehéz kérdés, mert én soha nem tanultam a
vállalkozást, tehát meg a férjem se, mi abszolút úgy
csöppentünk bele. Nem kényszervállalkozók vagyunk, mert
semmilyen ilyen életkényszer nem vitt rá bennünket. Egyszerûen
a saját magunk urai szerettünk volna lenni. Egy rossz fõnök
helyett próbáltuk úgy csinálni a dolgokat, hogy az mindenkinek
jó legyen, ne csak nekünk, hanem másoknak is. Nehéz tanácsot
adni.
Mv.: - Mi az, ami mégis segített, hogy mûködõ
vállalkozókká váljanak?
- Nagyon-nagyon lassan és folyamatosan épült fel
tulajdonképpen az egész. Tehát mi amit csinálunk azt úgy
kezdtük, hogy a férjem két nõvére óvó néni és az õ
óvodájukban kezdtünk el, tulajdonképpen az egyik nõvérének
az óvodájába kezdtünk el dolgokat beszerezni. Így is alakult
ki a választékunk is. Teljesen blõd, vad dolgokat is
beszerzünk. Például volt egy olyan óvoda, aki bõr hulladékot
szeretett volna és ez még nem volt a kínálatunkban és
elmentünk, utánamentünk, hogy hol lehet ilyet beszerezni és
vittük az óvodának. Tehát úgy próbáljuk meg mi kialakítani
a választékunkat amit az óvodák igénye. Nem tudom, végül is
más tanácsom nincsen, mint hogy egyszerûen figyelni kell az
ügyfeleket vagy a célcsoportnak megfelelõ embereket és az
õ igényeik alapján kell, maximálisan az õ
igényeiknek kell megfelelni. Lehet, hogy ez talán egy kicsit
túlzás is, mert néha azt mondják, hogy nem kéne ennyire
maximálisan mindent megtenni az óvó nénik érdekében, de
valahogy én úgy gondolom és talán az én mentalitásomból is
fakad, hogy én azért mindenkinek szeretnék jót. Tehát nemcsak
azt nézem, hogy énnekem ebbõl a vállalkozásból sok pénzem
legyen és holnapután medencés házam legyen, hanem szépen
lassan szeretnénk elõre menni.
Mv.: - Azt mondta, hogy mindenkinek jó legyen. És a
családnak is jó ez az óriási nagy odafigyelés a vevõk
igényére?
- Talán egy kicsit túlzás is, de én szerintem hogy ha az
ember hosszútávon gondolkodik ami manapság elég ritka, akkor
talán megéri, mert végül is talán egy kicsit szét is
szakítja magát az ember hogy mindenhol mindenkinek megfeleljen.
Viszont azért a munkaidõt igyekszünk betartani, hogy a család
rovására ne menjen a dolog, de azért igyekszünk. Tehát
mindenhol olyan jól megfelelni. Tehát nem az a közepesen
megfelelt, hogy még úgy van de minek, hanem a jól megfeleltre
törekszünk inkább.



Mv.: - Manapság ahhoz, hogy egy fiatal megállja a helyét,
hogy sikeres legyen az életben bizony nem árt, hogyha
felvértezi magát olyan ismeretekkel, amelyekkel a szülei még
nem rendelkeztek. Van-e mód, lehetõség arra, hogy a fiatal
hozzájusson ezekhez az ismeretekhez?
Szabó László, az Ifjúsági és Sportminisztérium
államtitkára: - Hát remélem, hogy egyre több mód van
arra, hogy a fiatalok hozzájussanak ilyen ismeretekhez, mert
valóban egyetértünk abban, hogy a világunk az alapvetõen
változott e tekintetben és már a fiatal korban, az iskolás
kornak akár az alsóbb éveiben föl kell készülniük a
fiataloknak arra, hogy egy olyan versenyszerû világban élünk,
amikor meg kell tudni élni a vállalkozások piacán is lehetõség
szerint tisztességgel és tisztességgel viselkedve ott. Több
olyan program is létezik az iskolákban, amelyet az Ifjúsági
és Sportminisztérium támogat, akikkel együttmûködik. Hogy
mondjak két nagyszerû példát, Young Enterprise, amelyek mind a
ketten arra vállalkoznak, hogy az iskolákban kialakítsanak, mûködtessenek
olyan képzéseket, olyan rendszeres képzéseket, amely a
fiataloknak elmagyarázza, megérteti velük a vállalkozás
fogalmát, a vállalkozáshoz kapcsolódó alapvetõ fogalmakat.
Mit jelent egy költségvetés tervezés, mi az, hogy bevétel, mi
az, hogy kiadás, mi az, hogy nyereség, mire kell fordítani
nyereséget, hogyan lehet egy vállalkozásban hosszútávra
tervezni.
Mv.: - Ezekhez a programokhoz hogy juthat hozzá egy iskola?
Bármelyik iskola hozzájuthat vagy van erre pályázat, amelyet
meg kell ehhez nyerni.
Szabó László: - A szervezetek elég kiterjedt PR
tevékenységet folytat, ha már a vállalkozási ismereteknél
tartunk tehát õk elég gyakorta eljutnak az iskolákba felhívásaikkal,
pályázati kiírásaikkal, az iskolák minden további nélkül
kapcsolódhatnak ehhez a programhoz. Természetesen nekik is kell
hozzátenni valamit ehhez a programhoz, biztosítani kell a
helyet, biztosítani kell azt, hogy a fiatalokhoz, a diákokhoz
eljussanak ezek a programok és minél többen jelentkezzenek rá,
de aztán maga a szervezet az megszervezi ezeket a képzéseket.
Mv.: - Hogy néz ki ez a vállalkozási program, mit kell
csinálni egy fiatalnak aki erre jelentkezik és ki jelentkezhet
még iskolából?
Szabó László: - A Young Enterprise programja nagyon
érdekes, õk arra biztatják a fiatalokat, arra kérik meg õket,
úgy dolgoznak együtt velük, hogy a fiatalok tulajdonképpen
alakítanak egy virtuális vállalkozást, amelyik természetesen
pontosan körülírja azt, hogy ez milyen termékekben dolgozik,
körülírja azt, hogy milyen piacra akar betörni, kiket akar
megtalálni, mivel akar megtalálni. Egy éven keresztül kell mûködtetniük
ezt a vállalkozást a szó legszorosabb értelmében, tehát a
vállalkozásnak különbözõ posztjaira választanak fiatalokat,
részvényeket bocsátanak ki, ezekbõl a részvényekbõl bejött
pénzeket, persze itt 100 forintokról van szó, próbálják
mozgatni, próbálnak vállalkozást építeni és aztán egy év
elteltével a szervezet értékeli ezeket a
vállalkozásokat egy verseny keretében és aztán így kialakul
az, hogy abban az évben melyik iskola, melyik osztályának
melyik vállalkozása volt a legsikeresebb.
Mv.: - Kik ezek az ifjú vállalkozók és általában mire
szoktak vállalkozni?
Szabó László: - Érdekes módon a leginkább nem a
gimnáziumokban, hanem sokkal inkább a szakközépiskolákban
vagy akár a szakmunkásképzõ intézetekben sikeres ez a
program. Bár természetesen vannak jó gimnáziumi példák is.
Ez nyilván abból is következik, hogy egy szakközépiskolában,
szakmunkásképzõ intézetben a fiatalok már az oktatás
jellegénél fogva közelebb kerülnek ahhoz, hogy mit jelent egy
termék, hogyan kell egy terméket elkészíteni, hogyan kell azt
eladni, hogyan kell azt marketingelni. Tehát leginkább ezek a
fiatalok és ezek közül a fiatalok közül is azok akik talán
leginkább arra készülnek, hogy megpróbálnak majd valamikor
egyszer a saját lábukra állni, megpróbálnak saját
vállalkozást kialakítani, mûködtetni. Én az õ
kezelésükben, az õ munkájuk során láttam a
legsikeresebb vállalkozásokat. Én a két évvel ezelõtti
országos döntõn voltam ott, az egy nagyon nagy élmény volt
számomra. Ott az egyik legklasszabb vállalkozás, amit én
láttam az egy ruhaipari szakközépiskolának a saját kis
berkein belül megvalósított vállalkozása volt.
Vállalkozásuk egyaránt képes volt arra, hogy új modelleket
tervezzen, ezeket az új modelleket legyártsa és ezeket a
modelleket el is adja az iskola diákjainak. Sõt részt vettek
már õk aztán mindenféle nagyobb vásárokon is meg
kiállításokon is. Ez például kifejezetten egy olyan
vállalkozás volt, ahol hasznosították az iskolában szerzett
ismereteiket, hasznosították a vállalkozás mûködtetésében
szerzett ismereteiket és még ráadásul kreativitást is kellett
vinni a vállalkozásba.
A programban résztvevõ diákok.
- Én ismerek olyan anyukát például, aki felszámolta eddigi
munkáját és vállalkozóvá csapott fel minek utána annyira
megtetszett neki a diákvállalatban mûködõ ötlet, hogy utána
ezt vitte tovább, tehát abszolút elképzelhetõ, hogy valakinek
ez annyira megtetszik, hogy bejön, hogy ezzel szeretne
foglalkozni a továbbiakban is.
- Létrehozott itt a politechnika egy olyan épületet, aminek
az a neve, hogy Poliház. Ez éppen azért jött létre, hogy ha
valamelyik cég ebbe teljes mértékben beleveti magát és nagyon
sikeres lesz és úgy gondolják a széktagok, hogy ez nekik
nagyon tetszik és szeretnék folytatni, érettségi után akkor
az az épület arra ad lehetõséget nekik, hogy ezt a vállalatot
újra elkezdjék, létrehozzák, dolgozzanak benne és ehhez a
Poliház egy helyet ad, egy bizonyos fizetést biztosít. Végül
is minden adott lesz ahhoz, hogy ez a vállalat újra mûködjön,
nagyobb korlátokban. Kivéve annyit kell fizetniük, hogy ott
bérleti díjat, de hát az is minimális.
Mv.: - Amikor én diák voltam akkor fordítva volt. Elõször
az elméletet tanultuk meg és aztán ha valaki kikerült a
munkahelyére, akkor megtanulta a gyakorlatot is.
- Harmadikban mi választhattunk fakultációt, tagozatot, hogy
mi is szeretnénk továbbtanulni és ha valaki most másodikban
azt mondja, hogy õ megtapasztalta gyakorlatban, hogy milyen
is a vállalkozás és mégsem ezen szeretne elhelyezkedni, akkor
elmehet más pályára is, tehát nem kötelezõ neki
közgazdásznak vagy vállalkozónak mennie.
- Ettõl, hogy nem tudjuk elméletileg a dolgokat, attól még
gyakorlatban abszolút alkalmazhatóak olyan dolgok, amiket még
nem tanultunk meg, tehát nem tudjuk felfogni pontosan, hogy most
ez mi, vagy hogy, mert elméletileg nem tanultuk meg, de
gyakorlatban tudjuk alkalmazni.
- A program egyébként egy fõ mondata, hogy csinálva
tanulni. Tehát végül is ez is kifejezi azt, hogy elõször õ
azt mondja, hogy elõször csináljuk az életben és akkor utána
majd megtanuljuk, hogy jól csináltuk-e és az életbõl inkább
le tudunk vonni következtetéseket, mint hogy amit száraz
tananyagként meg kell tanulni.
Mv.: - Magyarországon rengeteg vállalkozó van. Rengeteg
vállalkozó úgy kezdett bele a vállalkozásába, hogy
igazából nem is tudta, hogy hogy kéne ezt csinálni. Rengeteg
vállalkozó tönkre is ment ebben az országban. Pontosan azért,
mert nem tanulták meg, hogy ezt hogyan kéne csinálni.
- Ez elhangzott már, hogy második osztályosok vagyunk,
tehát második osztályban van ez a csináld és aztán tanuld
és azt gondolom, hogy utána még van két év, amikor az
elméleti ismereteket is meg lehet szerezni. Én azt gondolom,
hogy ez egy nagyon életszerû dolog, ami a programon belül van.
Nagyon életszerû és nagyon felnõttes szerintem. Tehát hogyha
ezt valaki ezt komolyan csinálja, akkor ez nagyon-nagyon felnõtt
gondolkodást igényel. És nem tudom, hogy ez egy második
osztályos diák számára ez mennyire egészséges, tehát
mennyire tud felelõsségteljesen döntést hozni. Persze, hogy
tud, de szerintem az valamiféle koraérettséget jelent. És
annak jó, aki koraérett valamennyire. De különben nem.
- Énszerintem ez tökéletesen megfelel így, mondjuk ez az
én saját véleményem, mert ez az iskola fölkészít az
életre, pontosan ezáltal, hogy tudjunk már 15 évesen dönteni
arról, hogy mi mit szeretnénk.
Mv.: - Te 15 évesen elég érettnek érzed magad arra, hogy
döntsél ilyen ügyekben?
- Abszolút. Teljes mértékben. Ez az iskola pontosan így
lett meghirdetve, benne van mindenféle könyv, hogy az iskola
ilyen és ha valaki nem érzi magát elég érettnek, akkor
megteheti, hogy nem ide jön.
- Ez azért fontos, hogy inkább gyakorlatban tanuljunk, mint
elméletben, mert most nekünk itt van ez a cégünk, ami elég
jól mûködik, és ha esetleg elbukna vagy nem jól mûködne,
akkor inkább most történjen az, mintha 18 évesen vagy felnõtt
korunkban alakítunk egy céget és azt bukik el. Tehát itt már
megtapasztaljuk, hogy mit hogyan kell csinálni és ha felnõtt
korunkban alakítunk egy vállalatot, akkor ott nagyon sok elõnyünk
van már.
- Azért is gondolom, hogy jó, hogyha 18 év alatt megtanulnak
az emberek vállalkozni, mert egy 18 éves embernek már lehet egy
olyan igénye, hogy õt már komolyabban vegyék, mint minket most
és õk már elvárhatják azt is, hogy nagyobb
pénzösszegekkel dolgozzanak, míg mi el vagyunk ilyen 100 ezer
alatti összegekkel. Õk már lehet, hogy nagyobb üzletbe
vágnák a fejszéiket.
Szabó László: - Én még két olyan programról
szeretnék beszélni, amit az Ifjúsági és Sportminisztérium
támogat. Az egyik az Életpálya Alapítványnak a programja. Az
Életpálya Alapítványt, talán nem számít reklámnak, a Shell
hozta létre Magyarországon néhány évvel ezelõtt, amely arra
készült, már az alapítvány, hogy azoknak az ifjú tehetséges
vállalkozóknak, akiknek hiányzik a nagytõkéjük ahhoz, hogy
elindítsák a vállalkozásukat, számukra segítséget nyújt
úgynevezett inkubátor házak segítségével vagyis olyan
épületek mûködtetésével, amelyik otthont ad ezeknek az ifjú
vállalkozóknak, berendezhetik ott az irodájukat, a bázisukat,
onnan mûködhetnek, és ezért nem kell rezsiköltséget
fizetniük. Ez nyilván nagy segítség egy induló vállalkozás
esetében. Nos az Életpálya Alapítványnak ezen kívül is
vannak programjai. Mi amiben együtt szoktunk velük mûködni
most már hagyományosan, mondhatom harmadik éve, az az év ifjú
vállalkozója versenynek a lebonyolítása, mely regionális és
országos szinten egyaránt mûködik és amelyikben olyan fiatal
tehetséges, kreatív vállalkozókat keresünk, akik valami újat
próbálnak nyújtani, akik valami nagyon ötletes dologgal
jönnek ki a piacra. Nekem minden évben eddig volt módom ennek a
versenynek a zsûrijében részt venni és aztán a díjkiosztón
is ott lenni és valami egészen elképesztõ, hogy huszonéves
fiatalemberek, fiatal hölgyek és urak milyen szenzációsan
klassz dolgokat tudnak kitalálni és milyen tûz ég a
szemükben, amikor a saját vállalkozásukról beszélnek. Egy
másik dolog az egy teljesen más típusú ügy. Most õsszel
kerül az Országgyûlés elé a gyermekek és fiatalok életlehetõségének
bõvítésérõl szóló, röviden úgynevezett ifjúsági
törvény, amelynek van egy nagyon fontos tervezett rendelkezése
e tekintetben, ez pedig lehetõvé tenné egy-két éven belül a
15-29 év közötti fiatalok ingyenes internet szolgáltatásának
az elérését. Én azt gondolom, hogy az állam egy szolgáltató
állam. Annak az érdekében próbálom a saját munkámat és a
minisztérium munkáját is igazgatni és én azt gondolom, hogy
az állam dolga az, hogy minél több információszolgáltatási
lehetõséget megteremtsen. Ma már én azt hiszem, hogy komolyan
mûködõ vállalkozás bármilyen területen legyen is ez, az
internet nélkül nem él meg.
Mv.: - Ami elég drága.
Szabó László: - Így van. Az ingyenes internetszolgáltatás
azt tenné majd lehetõvé, hogy minden fiatal hozzáférjen és a
fiatalok szervezetei is különben hozzáférjenek az internet
szolgáltatásához. Természetesen ez még önmagában nem kulcs
a sikerhez. Az internetet funkcionálisan kell tudni használni,
az internetet ügyesen kell tudni használni, de hogy egy
vállalkozásban, vállalkozás megindításában reklámjában
sokat tud segíteni az, hogy valakinek erre nem kell költenie azt
hiszem ez nagy segítség lesz.
Mv.: - Mikorra várható, hogy ingyenes lesz vagy legalábbis
olcsóbb az internet?
Szabó László: - Szeretnénk elindulni 2001. telén, 2002.
legelején egy úgynevezett nagyon csúnya szót fogok használni,
egy pilot projekttel, egy pilóta projekttel, ami tulajdonképpen
egy próbája annak, hogy hogyan mûködne egy ilyen ingyenes
internetszolgáltatás. Néhány száz, néhány ezer fiatalt
szeretnénk bevonni egy ilyen programba és a végsõ állapot,
tehát a teljeskörûen ingyenes internetszolgáltatás
reményeink szerint 2004. legelejére lesz elérhetõ.
Mv.: - És hogy kerülhetnek ezek közé a szerencsés fiatalok
közé azok a fiatalok, akik majd szerencsében részesülnek és
ingyenesen használhatják az internetet?
Szabó László: - Ennek a programnak a kidolgozása
folyamatban van. Nyilvános felhívás lesz, nyilvános
pályázaton egyszerûen csak jelentkezni kell és az embernek
megadatik a lehetõség arra, hogy bizonyos mindenféle
azonosítási mûveletek elvégzése és biztosítása után
részese legyen ennek a programnak, de ez csak egy néhány
hétig, legföljebb egy-két hónapig tartó program lesz. Ebbõl
szeretnénk leszûrni a tanulságokat, hogyan használják a
fiatalok az internetet, mikor, milyen gyakorisággal, milyen
célokra és aztán ebbõl szeretnénk a tanulságokat levonni és
kibõvíteni a teljes populációra.
Mv.: - A vállalkozások mely területét támogatják még a
fiatalok körében?
Szabó László: - Van egy nagyon érdekes és azt hiszem, hogy
egy picit formabontó programja is a tárcának, ez pedig a
sportvállalkozások támogatása tekintetében valósul meg.
Pályázatokkal, kiadványokkal próbálunk segíteni mindazoknak,
akik vagy induló vagy mûködõ sportvállalkozást mûködtetnek.
Ez ugyanúgy lehet egy sportszervezet mûködtetése
vállalkozási formában, mint a sport területén nyújtott
szolgáltatások, információs szolgáltatás, kiadvány
szolgáltatás, képzési szolgáltatásoknak a mûködtetése.
Én azt hiszem, hogy Magyarországon is nagyon rövid idõn belül
eljutunk odáig, amikor világosan szétválasztódik, erre ma
már egyébként a törvényi szabályok léteznek, az
úgynevezett látványsport és az úgynevezett szabadidõsport. A
látványsport az ma a világon mindenhol üzlet, a szabadidõsport,
a mindennapos sport az pedig az a terület, amit az államnak meg
kell pénzügyi eszközökkel támogatnia.


