Új privát üzeneted érkezett!

Szia Szilvi!

Gondoltam, hogy pl. az ebéd a probléma. Azért örülnék az elérhetőségeknek, köszi!

Az áldás: csak ahogy emlékszem, az utolsó sor nyelvtanilag sehogy sem stimmel...:

Erde, die uns dies' gebracht,
Sonne, die es reif gemacht,
Liebe Sonne, liebe Erde,
Euer nie vergessen werde.

GyeZsu
gyezsu
 
 


Euch ich nie vergessen werde, talán?

Egyébként NAGYON köszi! :D

Mindjárt küldöm a nevet telefont pü-ben.
h_szilvi
 
 


Sziasztok,
Én is au-pair-ként mondtam ezt az áldást, szerintem teljesen jól írta GyeZsu. Valamilyen régies alak lehet az utolsó sor...
katicabogár
 
 

 
 

Szilvi!

Igen, a Manófalvába járunk Évához.

hordozo
 
 


Ide nézzetek, mit találtam: http://www.amazon.de/gp/product/3890820 ... F8&seller=

Szóval ez egy Christian Morgenstern vers, emlékszem is rá, hogy egy esti könyvnézegetésnél rátaláltam (még anno Németországban...) Biztos fent van a neten is, csak ügyesen kellene keresni.

GyeZsu
gyezsu
 
 


Szia gyezsu,
ha ti is jottok, akkor gondolom elobb-utobb osszefutunk.

Ma szoltam a bolcsiben, hogy holnap nem viszem a lanyt, mert az sehogyanse lenne jo, ha egesz nap bolcsi utan rancigalnam a gyereket bkv-val a baba-mama csoportba. Kicsit hezitaltam elotte, hogy mit mondjak a gondozononek, vegul pont azt mondtam, ami van, es orulok, hogy ezt tettem. A gondozonenink nagyon lelkes lett, biztatott minket, azt mondta, hogy szerinte szeretni fogjuk a Waldorfot :)

Nem tudom mas kezdo w. mamak hogy voltak ezzel, de ugy erzem, nekunk meg eleg sokat kell valtoznunk ahhoz, hogy a w. eletmodi menjen nekunk. Egyelore meg csak sokat olvasok, es gondolkodom, hogy mi mindent kellene maskepp csinalnunk. Egyszer mar vegigolvastam a topikot, de most elolvasom ujra, reszben magam miatt, masreszt meg mert a fontosabb reszeket szeretnem a ferjemnek is megmutatni. Apro lepesekkel szeretnek haladni, ugyhogy azt hiszem meg jo is, hogy az ovi csak hosszu honapok mulva kezdodhet.

Szilvi, Obudan is szokott lenni tajekoztato a kovetkezo evi ovis csoportba jelentkezok szuleinek?

A Streit konyvet sikerult megvennem, mar olvasom, a Szabadsagra nevelest viszont sehol nem talalom. Mit gondoltok, konyvtarban vajon hozza lehet ferni?

B.
ullakalle
 
 


Morgensternből itt lehet csemegézni: http://www.recmusic.org/lieder/m/morgenstern/

Ullakalle: Szabadságra nevelés bent van a Központi könyvtárban, a Boráros tériben és a XVIII. Thököly úti Szabó Ervin könyvtárban. A központiban egy példányt kéretik péntekig meghagyni! :)
OFF: a nickedről meg szabad tudni valami közelebbit? Akár priviben.

Pindi
pindi
 
 


Nem volt ma Jatszohaz, mert Brigitta beteg.

Probalom higgadtan tudomasul venni, hogy ezt a temerdek szervezkedes, gyerekvigyazo kereses, nagylany lelkesites, es nyugos bkv utazas utan a kapura fuggesztett cetlirol kellett megtudnom. A gyerek csalodott, nekem meg csak siman rossz kedvem van.

Remelem a rossz kezdet utan csak jobb lehet a folytatas.

Valamint gozom nincs, Brigitta miert kerte el a telefonszamomat, ha nem azert, hogy ilyen esetekben ertesitsen?
ullakalle
 
 


Sziasztok!

Tudtok valamit a Kamaraerdei Waldorf suliról? Oda szeretném vinni a kisfiamat szeptemberről, hátha van róla infótok, tapasztalatotok:)
Előre is köszi:)

Kati
anyakati
 
 


mármint szeptemberTől...


járunk egyébként a férjemmel a szülőknek szóló előadásokra, de még kicsit bizonytalan vagyok.
anyakati
 
 


Anyakati,
sajnos nem tudok semmit róluk, bocsánat...
h_szilvi
 
 


A leendő osztálytanító milyen? Volt-e már osztálya? Ha igen, hány fővel kezdett, hányat adott le 8. végén? Miket mond róluk? Mit akar ezzel az osztállyal másként csinálni?
A pedagógiával kapcsolatban vagy bizonytalan, vagy a tanár személyét illetően?
h_szilvi
 
 


Szia Szilvi,

nagyon köszi, hogy válaszoltál. A leendő tanítónénit még nem volt alkalmam megkérdezni ezekről.. de elég szimpatikusnak tűnt, ami azért jó jel. Úgy tudom, most a gyöngyösi waldorfban tanít. Az egyetlen aggályom vele kapcsolatban, hogy azt mondta, nem ígérheti, hogy nyolc évig ő fogja tanítani az osztályt, mert 28 éves és már vágyik saját gyerekre, de 4-5 évig azért biztosan az osztállyal marad. Mondjuk az őszinteségét azt becsülöm.

Amit még furcsállok: nincs náluk nyílt nap. Csak ezek a szülői tájékoztatók... Amikor kérdeztem, hogy a gyereket mikor vihetném el, hogy körülnézzen, megismerkedjen a tanítónénivel, stb, azt felelték, hogy NEHEZET kérek, mert náluk nincs nyílt nap.... hát azért ez több, mint megdöbbentő számomra.
Mindenesetre a szülők már szervezkedésbe kezdtek, hogy legyen egy játszóház-szerűség, ahol a leendő elsősök és a tanítónéni ismerkedhetnek egymással. Meglátjuk, mi lesz belőle.


A pedagógiával kapcsolatban vagyok kicsit bizonytalan, de igazság szerint még csak pár napja kezdtem egyáltalán foglalkozni ezzel a témával, így nagyon sok mindent nem tudok még róla. Az internetet olvasgatva úgy látom, rengeteg a tévhit a waldorffal kapcsolatban.
Mindenesetre néhány dolgot leszámítva nekem nagyon tetszik a waldorf módszer. Voltam pár iskolában nyílt napon, és tulajdonképpen egyik hagyományos általánosban sem éreztem azt, hogy oda szívesen vinném a gyerekemet...
Nekem inkább csak az ideológiai részével kapcsolatban voltak fenntartásaim, de már oszlóban vannak, minél többet olvasok róla.
Mi nem vagyunk vallásosak, semmilyen felekezethez nem tartozunk, nincs bibliánk sem, de nem vagyunk ateisták. Szerintem az a szellem, ahogy mi neveljük a gyerekeinket, összeegyeztethető a waldorffal, és bár voltak ellenérzéseim a "vallásos nevelés"-sel kapcsolatban, amikor elolvastam a neten fellelt kis fohászokat, meg asztali áldásokat, amiket mondani szoktak a gyerekek, azt éreztem, hogy vallás ide vagy oda, ez csak a javára válhat a gyerekemnek:)

Mindenesetre megyünk a többi szülőknek szóló előadásra is (még csak egy volt eddig) és igyekszem jobban tájékozódni az ottani körülményekről, mert azért gondolom minden waldorf iskola különbözik kicsit.

Nagyon megköszönném, ha tudnál tippeket adni még, hogy mire figyeljek, mit kérdezzek, mi lehet fontos.

Bocsánat, ha hosszú voltam...
anyakati
 
 


Anyakati,

nyílt nap nem csak nálatok nincs. :) Nem szokás, MERT az megzavarja a gyerekeket... (Már az iskolásokat, úgy értem...) Viszont annak semmi akadálya, hogy pl. délre odamenj a gyerekeddel és belessetek egy-egy terembe, megnézzétek az udvart, stb. Nekem mindig olyan jó látni, hogy a szokásos rohangálás-őrjöngés mellett minidg vannak ping-pongozók, vagy egy-egy tanár kötelet hajt valakivel, és sorban állnak az ugrálni vágyók, vagy egy felfestett spirál mentén futkosós kő-papír-ollót játszanak...

Természetesen nem szerencsés, ha menet közben kell tanárt váltani, de biztosan megoldható ez is, sok helyen volt rá példa...

Nyílt nap helyett a felvetteknek szokott lenni egy naaagy kirándulás, ahová az egész család hivatalos, mert, ahogy mondják, a w.-ba nem gyereket, hanem családokat vesznek fel. Te is része leszel az iskolának... :wink: De valóban, ez már csak a felvetteknek...

Ha ezen a fórumon is visszaolvasol, sokat írtam a vallásosságról, ill. hogy gyereknek ez miért megy könnyen, miért nincsenek benne azok a zsigeri reakciók (pl. a dogmákkal szemben), mint bennünk. Ha nem vagytok ateisták (ahogy írod), akkor nem fog zavarni, hogy a gyereked hálát érez a természet iránt, ami körülveszi, hogy keresi másban és magában a dolgok forrását, stb. Kamaraerdőn van Szabad Vallás tantárgy? (Ezt megkérdezheted, ha nem mondják maguktól.) Nálunk nincs, mert nincs elég tanár még Mo.-on. Pedig jó. Ez is természetesen a gyerek életkori sajátosságaihoz igazodik. Székely Anikó néni (a hidegkúti sz.v. tanár) mondta egyszer: "A w.-iskolában nem nagyon beszélünk Istenről. És különösen nem szabad vallás órán." Mert azt szeretnék, hogy a gyerek érezze, élje át az áhitatot, a vallásos érzést (aminek valóban nem kell, hogy akármi köze legyen bármilyen felekezethez, egyházhoz), és akkor szükségtelen beszélni róla.

Hú, ha még csak most kezdesz tájékozódni, akkor nagyon gyorsan szerezd meg és olvasd el a Szabadságra nevelés-t (Frans Carlgren). A suliban biztos tudnak segíteni, hogy hol próbálkozz. (Most éppen nem lehet kapni.)

Mit kérdezz még? Nem tudom. Mi érdekel? Az aggályaidnak adj hangot. Kérdés szokott lenni az átjárhatóság, a nyelvoktatás, az informatika, a napközi léte vagy nem-léte. De ezekre akár én is tudok neked válaszolni :wink: (Kiv. a napközi, mert az iskola-specifikus). Viszont megkérdezném, hogy az alapítványi hozzájáruláson kívül mit várnak el a szülőktől. Van, ahol a takarítást a szülők végzik (pl. Solymáron). Milyen gyakran van "hónapünnep", arra kell-e a szülőknek készülni (pl. díszlettel, jelmezzel, stb.) Merthogy mindez munka- és időráfordítás a szülő részéről...

Egyébként hogy jutottatok el a waldorfhoz, miért pont a waldorfhoz? Ezt a felvételin is meg fogják kérdezni, úgyis... Vagy a jelentkezésbe bele kell írni.

Amúgy tényleg rengeteg a tévhit. Különösen az, hogy ott nincs fegyelem (haha!), meg ott nem tanulnak semmit, csak tapsikolás meg kötögetés van. Ja, meg hogy agymosás van, és sok kis antropozófust nevelnek. :lol:
h_szilvi
 
 


Anyakati

Bocsi, hogy belekotyogok, de én másfél hónapja próbáltam megszerezni a Szabadságra nevelést és ezt az e-mailt kaptam:

A könyv megvásárolható: személyesen: suliNova Kht. 1134. Bp. Váci út 37. 5. em. Alternatív Központ
Vagy postai úton utánvéttel elküldjük. Ára: 3.980,-Ft (+postaköltség).
Mindkét esetben kérünk egy írásos megrendelést (Név, cím, db szám, ki fizeti).

Hátha van még... Egyébként nagyon jó könyv!!!

Réka

rikax1977
 
 


Sziasztok!

A Rákosmenti W. Iskolában készül egy kiadvány, egy kis füzetecske waldorfos élményekről. Az élmény lehet bárkié: gyerek, szülő, nagyszülő, tanár, fenntartó, vagy mittudomén. És lehet bármilyen: jó, rossz, vegyes, vagy mittudomén. Nem kell, hogy hosszú legyen, akkora, amekkra jól esik. Arra kérlek Titeket, ha van kedvetek és rászánjátok az időt, írjatok ilyet! Küldhetitek az e-mailemre, vagy írhatjátok a www.waldorfforum.com ra is. Az elkészült füzet célja volna, hogy olyan kiadványt lehessen érdeklődők kezébe adni, amiből kézzelfogható és életszagú információt és benyomásokat meríthetnek. Jó lenne nem csak olyanról olvasni, hogy milyen a suliban gyereknek lenni, hanem olyanokról is, hogy milyen szülőnek lenni, tanárnak lenni, ezek kellemes és kellemetlen oldalairól. Bármiről, ami élmény, waldorfos és kijön belőletek! Köszi!!!

hordozo
 
 


Anyakati!

A Rákosmentiben nyílt nap lesz márc.8án. Tudom, hogy nem ez az iskola érdekel, de ha a pedagógiával kapcsolatban vannak kételyeid, kérdéseid, ezen bármely w. iskola tud segíteni valamennyit. Ha láttál már egy w. iskolát működés közben, akkor sokkal többet „látsz” a másik w. iskolában, amikor csak úgy körülnézel.

hordozo
 
 


Reka, koszi az infot a Szabadsagra nevelesrol. Ez a lelohely itt van közel hozzank, ugyhogy barmikor elmehetek megvenni!

Ha valakit meg erdekel, a Jakob Streit konyvet (Nevelés, iskola, szülői ház és Steiner pedagógia) a Mandala Könyvesbolt konyvesboltban (VI. Budapest, Teréz krt. 8.) vettem meg 800 Ft-ert.

anyakati,
nem tudom olvastad-e vegig a topikot, de en epp most gyujtogetem ki a fontos dolgokat egy fajlba, hogy a ferjem is el tudja olvasni a lenyeget. Ha kesz vagyok vele, es erdekel, szivesen atkuldom neked.

En meg szepen lehiggadtam szerda ota. Felhivom majd Brigittat, hogy erdeklodjek a kovetkezo (es egyben elso) baba-mama idopont felol. Lanyom tovabbra is izgatott, bar szerdan aranyosan felvetette, mikozben hazfele baktattunk, hogy keressunk egy ovonenit, aki nem beteg :)

Barbara
ullakalle
 
 


Sziasztok!

Szilvi köszi, el fogom olvasni mindenképpen a könyvet!
Réka köszi az infót a fellelhetőségről.

Barbara, ezer köszönet, egy ilyen kis összefoglalón már én is törtem a fejem, hogy a férjem is képben legyen valamennyire, de ha te már megcsináltad, nagyon örülnék, ha nekem is elküldenéd.
(berkikatalin@freemail.hu)

Ági, köszi, nekünk a rákosmenti suli nagyon messze van, Érd mellett lakunk:(


Egyébként a waldorfhoz Vekerdy könyvein keresztül jutottunk el. Olvastam pár könyvet tőle, és mivel nekem nagyon szimpatikusak a nézetei, hát gondoltam az a suli, ami mellett ő ennyire kiáll, csak jó lehet:)

A kamarerdei suliban van egyébként fél ötig napközi. Én kénytelen is leszek néha igénybe venni, de szerencsére nem minden nap. Hetente egyszer-kétszer el tudom hozni a gyerekeket ebéd után is, mert viszonylag kötetlen munkaidőben dolgozom. Ez abból a szempontból is jó, hogy így azért kicsivel több időm lesz aktívan részt venni mindenben, amiben a szülőknek kell.

Azt nem tudom, van-e Szabad Vallás nevű tantárgy, holnap megkérdezem, mert holnap lesz a második előadás.


Én most már nagyon eldöntöttem, hogy waldorfba szeretném a kisfiamat iratni (meg majd a húgait is, ők 5 és 4 évesek)
Remélem felveszik, nem tudom, mekkora lesz a túljelentkezés.

A felvételi beszélgetés hogy zajlik? Miket kérdeznek a szülőktől és miket a gyerektől?

Köszi mindenkinek, holnap beszámolok majd hogy mi volt a második szülőin (azt hiszem összesen négyszer kell menni).


Kati
anyakati
 
 


Szia Barbara!

Pedig szerdán annyit gondoltam rátok, vártam este a beszámolót :( Írd majd meg, ha most szerdán sem lesz játszócsoport, mert most már mi is egészségesek vagyunk, a kicsi felügyelete is megoldott, szóval készülünk :)

Szilvi, tényleg, és az óbudai Waldorf suliban van napközi? :) Az oviban mindenki meg tudja oldani, hogy minden nap fél egyre odaérjen a gyerekért? Vannak összefogások, hogy egyik nap egyik anyuka viszi el a másik gyerekét, máskor fordítva? És a játszócsoportba csak anyukák járnak? (Mondjuk ezt majd meglátom :)) Mert az én párom nem nagyon tud még a Waldorf pedagógiáról...

Ahogy nézi most a család a klasszikus gyerekfilmeket, pl. Tüskevár, olyan rossz érzésem lesz az iskolai jeleneteknél. Én mindig is jótanuló voltam, meg jól idomuló, mégis úgy érzem, hogy sok szorongás, másoknak megfelelés van az iskolában, amit jó lenne elkerülni. Nagyon sokszor érettségizem álmomban, nagy feladatom, hogy ezt a "mindenképp megfelelni másoknak" dolgot leépítsem magamban, és ne rettegjek attól, amitől ezekben az álmokban, hogy kiderül, hogy nem felelek meg, mert nem tudok semmit.

Jó lesz megismerkedni majd a játszócsoportban a többiekkel, mert én többek között abban nem vagyok még biztos, hogy én jól érzem majd magam a waldorfos társaságban.

GyeZsu
gyezsu
 
 


Kati,
Vekerdy: :D
Felvételi: erről is biztos írtam már itt. Kétféleképpen tud zajlani: a leendő tanító vagy egyesével, vagy kisebb csoportokban foglalkozik a gyerek(ekkel), én csak az egyesével-t ismerem. Bemegy a család egy terembe, ahol van egy asztal székekkel a szülőknek és tanároknak, egy a gyereknek, meg be va rendezve a terem mindenféle kendőkkel, padokkal, stb-vel, a tanító által elmondásra kerülő mese díszleteként. Szülők leülnek, és a jelen lévő tanárok elkezdik őket kérdezgetni, míg a leendő tanító elviszi a gyereket a díszlethez, elkezd mesélni, és a mondja, hogy a gyereknek mit kell csinálnia, pl. páros lábbal átugrálni a patakon (lefektetett selyemkendő), bebújni a barlangba (padok alá), bemenni a labirintus közepébe (selyemkendő csigavonalban) és kihozni valamit, stb. Mindeközben nézi, hogy mennyire iskolaérett a mozgása, a figyelme, a szociális fejlettsége. Rajzolnia is kell, és általában a fejlesztőpedagógus is ad neki pár feladatot (tapsolás-ugrálás, ilyesmi.)
A szülőktől kérdezik, hogy mit tudnak erről a pedagógiáról, miért választották ezt a sulit, stb. Azt nézik, hog ya család el fogja-e fogadni ezt a pedagógiát, tud-e az iskolával együttműködni, a gyerekről/emberről alkotott képe mennyire egyeztethető össze a pedagógiával. És lehet persze kérdezni is. Na, ilyenkor nem feltétlenül jó pont, ha kevésbé-tájékozott-apuka megkérdezi, hogy "és a tankönyvek mennyibe kerülnek?"


Gyezsu,
Óbudán 4-ig van napközi. Az oviban mindenki meg tudja oldani a 1/2 1-et. Van, akiknél gyakran jön nagyszülő, vagy bébiszitter, de ott muszáj megoldani. Szoktak lenni összefogások, car-pooling, igen.
A játszóházba általában anyukák járnak, néha nagymamák, még ritkábban apukák is. (Persze egyiknek sincs elvi akadálya, pusztán gyakorlati: a fiúk a bányában dolgoznak...) Brigittával ezt is meg tudod majd beszélni. :)
És remélem, hogy jól fogod magad érezni. :wink:
h_szilvi
 
 


Barbara,

Brigitta ma már volt, bár "még nem százas", mondtam, de a szerda még messze van! :wink:
h_szilvi
 
 


Voltunk tegnap a második előadáson, a formarajzról és a harmadik, negyedik, ötödik osztályról volt szó.

Ja, és meg lehetett venni ott helyben a Szabadságra nevelést, meg még két másik könyvet is, amiknek most nem tudom a címét fejből, már elkezdtem olvasgatni őket.

Számítottam rá, hogy a környezetünkben sok negatív véleményt fogok hallani, de azért mindig meglep mégis, amikor olyan emberek nyilatkoznak teljes magabiztossággal a waldorfról, akiknek az égvilágon semmi közük hozzá és nem is tudnak róla semmit.
Ma az egyik anyuka megkérdezte az oviban, hová akarjuk iratni Danit, erre mikor megmondtuk, hogy waldorf iskolába, elképedt, majd közölte, hogy ez mind szép és jó, de majd nem veszik fel a gyerekünket középiskolába, ha waldorf középiskolába megy, akkor meg egyetemre... és hogy olyanok járassák oda a gyereküket szerinte, akik jól működő céget tudnak a gyerekük segge alá tolni, különben végük lesz:) Mi férjemmel türelmesen hallgattuk, mosolyogtunk, majd elbúcsúztunk.
És ez nem az első eset volt, de ez engem csak megmosolyogtat, legrosszabb esetben bosszant... lényeg, hogy mi tudjuk, mi a jó a gyerekünknek és kész.
Kitaláltunk egyébként egy jó módszert az ilyenek "ellen": ha megkérdezik, hová megy a gyerek iskolába, azt mondjuk, hogy "egy alapítványi iskolába, képzeld már elsőtől két idegen nyelv van". Ettől mindenki megnyugszik.:)


Azért kénytelenek vagyunk kitalálni egy "B" verziót is, már ami a leendő iskolát illeti, mert ha nem veszik fel, akkor is járnia kell valahova... a közelben nincs másik waldorf. Eddig nem találtam szimpatikus másik iskolát, de azért még próbálkozom.
anyakati
 
 


GyeZsu,
ma sem lesz baba-mama, mert Brigitta meg nem teljesen egeszseges. Ennek most kicsit meg orulok is, mert kozben mi is betegek lettunk, es nem tudnam ma vinni a gyereket.
Remelem elobb-utobb talalkozunk!

anyakati,
mi meg elotte vagyunk az igazi ellenallasnak, mert az ovoda valahogy kevesbe izgatja az embereket, mint az iskola, de igy is kaptam mar sok kritikat, kozeli jo baratoktol is. A fo ervek eddig a "jaj, elhetetlen lesz a gyereked, mert kiszakitod a valo vilagbol", meg a "teged olyan jozan, okos nonek ismertelek, mi lett veled hirtelen?" voltak.

Barbara
ullakalle
 
 


Szia Barbara!

Valami isteni sugallat lehetett, hogy benéztem ide 2 körül... De jövő héten meg síszünet miatt nem lesz, ha jól emlékszem :( Jobbulást nektek!

GyeZsu
gyezsu
 
 


pindi,
a multkori tuskes uzemmodomban atsiklottam a kerdesed felett. Az ullakalle az egyik internetes nevem a ketto kozul. Kitalalt nev, hatterben enyhe skandinavia mania, kozvetlen elozmenykent 2003-ban egy szepemleku finnorszagi utazas, stockholmi kiterovel :)

A konyvtaras tippet koszonom. Probalom majd megszerezni a keruleti konyvtaron keresztul (igazabol szeretnem megvenni, csak jo lenne elobb belenezni).
ullakalle
 
 


Köszi, csak azért kérdeztem, mert nálam is van egy (nem enyhe...) skandinávia mánia. Sok szépemlékű finnországi utazás, egy év kint tanulás... :)

Pindi
pindi
 
 


Lányok, nálatok hogy van az esti szertartás? Mármint a lefekvés-altatás.

GyeZsu
gyezsu
 
 


GyeZsu,

nálunk nincs szigorúan vett esti szertartás, mert azert az este alakulását szokták befolyásolni olyan dolgok, hogy pl. aludtak-e napközben a gyerekek, én mennyire vagyok fáradt, vagy türelmes, stb:)
De azért általában a következőképpen szokott zajlani: Fürdés és vacsora után még szoktunk egyet társasjátékozni, vagy valami más nyugis jatékot játszani, aztán a gyerekek bebújnak az ágyba. Együtt alszanak egy nagy franciaágyon, hárman vannak egyébként, 7, 5 és fél, 4 évesek. Miután túl vagyunk az összes "szomjas vagyok" "pisilni kell" "kérek zsepit" kivánságon, mesét olvasok nekik. Fejből is szoktam meséket kitalálni, azt még jobban szeretik, csak ahhoz nem mindig van kedvem meg erőm. Mese után lámpaoltás, akkor még a sötétben szoktam nekik altatókat énekelni.
Hát kb ennyi.
Éjjel gyakran van vándorlás nálunk, bármelyik gyerek átjöhet hozzánk, van, hogy mind az öten együtt alszunk:)

Kati
anyakati
 
 


Nálunk ha nem is szertartás, de "rendszer" van, ettől "sátoros ünnepeken" térünk el.
Viszonylag későn vacsorázunk (7-kor), mert a párom ekkorra ér haza. 1/2 8-tól fogmosás, pizsama (ha aznap fürdés is van, akkor az megtörtént vacsora előtt, Abigélnek popsimosás minden nap), majd lent a kanapén magyar mese, (ezalatt Theo tisztába teszi Timót), majd angol mese (ezalatt megszoptatom Timót), majd Theo elviszi Timót és énekel neki, utána felmegy a "nagyokhoz" és nekik is énekel. Ennyi.
h_szilvi
 
 


Nálunk: 6-kor megy a fiam fürdeni, közben csinálunk vacsorát. Fürdés után vacsorázunk, utána fiamnak fogmosás, rendrakás, közben én összerakom a Kiscsajt. Utána mesélek (fejből), énekelek, közben a kicsit szoptatom, aztán alvás mindkettőnek. 7-1/4 8-ra már általában alszanak.

Pindi
pindi
 
 


Olvas valaki közületek Steinert?

Pindi
pindi
 
 


Szilvi, és ezután minden gyerek alszik?
Vagy a nagyok még olvashatnak az ágyban?

Kati
katicabogár
 
 


Kati,
nem, átdumálnak egyik szobából a másikba. 8) Olvshatnának a nagyok, de valahogy nem akarnak.

Pindi,
nem. Nekem magas. :wink:
h_szilvi
 
 


Pindi,

én sem, és nem is tervezem:)
anyakati
 
 


én olvas(gat)tam Steinert, míg egyetemista voltam, a betegségekről írt dolgait főleg, és hát sok fura dolgot ír, meg kell mondjam. de hát ki nem? mindenesetre azt meg kell hagyni, az óvodát-iskolát azért jól kitalálta!

Livi, Nóri (3), Sári (1.5), Peti (2008.10.23.)
liv731
 
 


anyakati írta:Voltunk tegnap a második előadáson, a formarajzról és a harmadik, negyedik, ötödik osztályról volt szó.

Ja, és meg lehetett venni ott helyben a Szabadságra nevelést, meg még két másik könyvet is, amiknek most nem tudom a címét fejből, már elkezdtem olvasgatni őket.

Számítottam rá, hogy a környezetünkben sok negatív véleményt fogok hallani, de azért mindig meglep mégis, amikor olyan emberek nyilatkoznak teljes magabiztossággal a waldorfról, akiknek az égvilágon semmi közük hozzá és nem is tudnak róla semmit.
Ma az egyik anyuka megkérdezte az oviban, hová akarjuk iratni Danit, erre mikor megmondtuk, hogy waldorf iskolába, elképedt, majd közölte, hogy ez mind szép és jó, de majd nem veszik fel a gyerekünket középiskolába, ha waldorf középiskolába megy, akkor meg egyetemre... és hogy olyanok járassák oda a gyereküket szerinte, akik jól működő céget tudnak a gyerekük segge alá tolni, különben végük lesz:) Mi férjemmel türelmesen hallgattuk, mosolyogtunk, majd elbúcsúztunk.
És ez nem az első eset volt, de ez engem csak megmosolyogtat, legrosszabb esetben bosszant... lényeg, hogy mi tudjuk, mi a jó a gyerekünknek és kész.
Kitaláltunk egyébként egy jó módszert az ilyenek "ellen": ha megkérdezik, hová megy a gyerek iskolába, azt mondjuk, hogy "egy alapítványi iskolába, képzeld már elsőtől két idegen nyelv van". Ettől mindenki megnyugszik.:)


Azért kénytelenek vagyunk kitalálni egy "B" verziót is, már ami a leendő iskolát illeti, mert ha nem veszik fel, akkor is járnia kell valahova... a közelben nincs másik waldorf. Eddig nem találtam szimpatikus másik iskolát, de azért még próbálkozom.


hú, ez mennyire így van! mi még "ráadásul" keresztények is vagyunk, és ott is sok az előítélet, sajnos. én nem szándékozom belefolyni a szellemtudományba, az iskolát magát viszont zseniálisnak tartom, és egyáltalán nem hiszek abban, hogy az életben akkor lehet boldogulni, ha az elit iskolákban nyomorgatják a gyerekemet a sok hülyeséggel, amit én annyira utáltam.

nálunk nincs is más opció, ha a Waldorf nem "jön be", akkor otthonoktatunk. a magyar iskolarendszer kilőve, az biztos! persze, még csak nyáron kezdjük a baba-mamát, nem tudom, miért pattogok itt.... :oops: :lol:

Livi, Nóri (3), Sári (1.5), Peti (2008.10.23.)
liv731
 
 


Liv,
nektek még tényleg odébb van az iskolaválasztás problémája:)
Nekünk viszont már nagyon sürgős..

A szellemtudományba én sem akarok egyáltalán belefolyni, különösebben nem is érdekel az ideológiai része a dolognak, nekem a módszer tetszik, és úgy gondolom, itt lesznek jó helyen a gyerekeim:)
Én az itthon tanítgatást nem merném bevállalni, ugyanis nem értek hozzá. Te/ti tanárok vagytok?

Én már egyébként kezdem megszokni a negatív, netán rosszindulatú véleményezőket, mi már eldöntöttük, hogy waldorf, és kész:)
anyakati
 
 


Anyakati,
és a negatívkodók negatívkodása nem fog elmúlni. Évek múltán is kapjátok majd a "még mindig tetszik?!" mondatokat. Ugyanakkor lesznek az ellenzők között, akik hirtelenelcsendesednek. Mert rádöbbennek, hogy ezek a "debil" waldorfos gyerekek mennyivel "normálisabbak" az általuk ismert hagy. iskolába járóknál. Nem egy nagymamáról hallottam ezt a sztorit. (Sok unoka, van összehasonlítási alap, és a w.-os "szegény visszamaradottakkal" lehet beszélgetni, azok tudnak játszani, észrevesznek dolgokat, tudnak örülni dolgoknak. Nem azt mondom, hog ya hyg. iskolába járók sosem, de azért nem mindegy, hogy egy osztályban MINDENKI néz-e napi szinten tévét, vagy csak a gyerekek egynegyede)...
h_szilvi
 
 


Szilvi,

gondolom, hogy kesobb is lesz ellentabor. Mar alig varom, hogy oktober kornyeken kerdezgetni kezdjek a fiamat, hogy "na es tudsz-e mar olvasni?"

:)
anyakati
 
 


Kati,
az október hagyján... :oops:
A kisebbik fiam harmadikos, (zenei) előképzőbe jár, imádja*, őt is imádja(!) a tanár, de azért igencsak meg van lepve, hogy még akadozva, lassan olvas. (Pedig mondtam neki, hogy itt ez így van...) :P

*Alig várja, hogy jövőre szolfézsra(!) járhasson a hangszer mellett. Igen, várja a szolfézst, mert nem tanította meg neki senki, hogy azt utálni kell, mert unalmas, száraz, stb. Mert nekik amúgy nem sok minden unalmas és száraz. :P (Na jó, az euritmiával nincs kibékülve, de ez lehet, hogy csak "divat" az osztályban lévő fiúk körében...)
h_szilvi
 
 


Szilvi, és mi van, ha egy gyerek megtanul magától olvasni még az oviban? Az nem gond utána?
pindi
 
 


Pindi,

nem az a lenyeg szerintem, hogy KESON tanuljon meg olvasni a gyerek, hanem, hogy nyugodtan, a SAJAT TEMPOJABAN. Nekem az oteves kozepsos lanyom tud olvasni, teljesen magatol tanulta, nekem eszembe se jutna ilyesmire tanitgatni. Megsem gondolom, hogy unatkozni fog az iskolaban.
anyakati
 
 


Pindi,
ahogy Kati írja. Az én 5 1/2 éves Abigélem kibetűz, majd összeolvas. Teljesen magától, a fiúk se tanították. És való igaz: a (waldorf) iskolában nem fog unatkozni, a tanárok ezt tudják kezelni.
Van, amit direkt "késleltetünk", ilyen az intellektualizálás, az "okosítás", de ebbe a kategóriába tartoznak ebben a korban (azaz 8-9 éves kor előtt) a logikai játékok (memória, négy-a-nyerő, römi típusú kártyajátékok, sakk, stb.)
Amúgy az első fiam második elejéáre olvasott folyékonyan, harmadik végére meg úgy hangsúlyozott, mint én... (Viszont a helyesírása még mindig elég botrányos, de lassan az is alakul.)
Minden gyerek más. :)
h_szilvi
 
 


Sziasztok!

Szilvi! Írtam privit, de lassan minden kérdésemre választ kaptam olvasgatva ezt a fórumot...

Még azt kérdezném, hogy Budán hol van w. ovi? Mert az egyik listában pl a mártonhegyi uti nem szerepel.
Mi is elkezdenénk ismerkedni az ovival, vinném a gyerkőcöt játszóházba (ez a baba-mama csoport, ugye?)

Tudnátok címeket adni?

Köszi!

Orsi

Balázs: 2004.04.29., Zsombor: 2006.11.01., Domonkos: 2008.04.17.
osoa75
 
 


Sziasztok!

Még a végén egy csoportba fognak járni a gyerkőceink:)
A baba-mama csoport milyen célt szolgál? Nekem júniusban lesz 3 a lányom, tehát van még 1 év, de ez a csoport kecsegtető... A Harrerben márciusban lesz "nyílt nap", tud vki erről bővebben?

klári
pumama
 
 


Orsi,
ma nem tudom megnyitni a priviket, valami "debug mode"-ot jelez.
A Mártonhegyi egy "új" ovi, két-három éves, nem tudok róla mást, igazán. Van a Rózsadombon a Bólyai utcában, Hidegkúton nem tudom hol, van a Feneketlen tónál és van Óbudán. Szerveződik egy "Csillaghegy-Budakalász" magasságban.

A baba-mama azért van, hogy a gyerek és a szülő megismerje az ovit, az ott zajló tevékenységeket... A "napirend" is hasonló: szabad játék, majd pakolás, körjáték, esetleg ringatós játék, mosdó, uzsonna, mese. (A valódi oviban van még udvari játék meg székkör.) De ugyanazokkal az anyagokkal lehet festeni, gyúrmázni, gyapjúzni, mint később az oviban. Ja, 2-4 éves gyerekeket várnak, olyanokat elsősorban, akik nem járnak bölcsibe, de ezt majd elmondják.

Hidegkúton is van Baba-mama, most nem tudok neked elérhetőséget mondani, de ha PONT ez érdekelne szólj, és szerzek.
Az Óbudaiban (Harrer) van, szerdánként. Az ovi telefonszáma: 3872530. Egy óra körül érdemes telefonálni, akkor már nincs gyerek, de az óvónők még ott vannak.

Hú, nem tudok részleteket a nyílt napról, és sztema héten már nem is viszem Abigélt, mert taknyos és köhög. De a fenti számon meg tudjátok kérdezni.
h_szilvi
 
 


Szilvi!

Köszi! Egyelőre sok az info, most kezdtem csak belekóstolni a waldorf-oviságba, férjem csak néz, miket beszélek... Szerintem az óbudai lesz legközelebb, meg ez gondolom régi, és hát az se mindegy...

Egyébként tudsz alami hátrányról is? A waldorfosok hogy tudnak majd később beilleszkedni az "átlagos" képzésben részesültek táborába? (hú, ezt jó hülyén írtam...).

(bár ez lehet, hogy olyan kérdés, mint az otthon szülés, környezettudatosság, stb. végül is minket is ufonak néznek általában, bár mi azért már felnőttünk)
osoa75
 
 


Igen, az olvasással kapcsolatban valami ilyesmi válaszra számítottam. :)

Szilvi, a baba-mama csoportban nálatok mi az alsó korhatár? Talán a zuglóinál olvastam, hogy ott 2,5 év. (Ahhoz nálunk még hiányzik 2 hónap...)

Pindi
pindi
 
 


Pindi,
elvileg 2 év. De kérik, hoyg telefonon mindenki jelentkezzen be, hogy van-e hely. Ez nem olyan, hogy "ha van kedvünk, megyünk, majd egy hónapig megint nem", hanem akkor számítanak rátok minden héten (persze betegség esetén nem, de érted, hogy mit akarok. Szóval nem egy "mikkamakka játszóház").

Orsi,
elvileg nem kell, hogy gond legyen a beilleszkedéssel. W.-ovi után simán lehet menni állami elsőbe. Iskolából pedig azt mondják, hogy 3 évente a w.-tanterv beéri az államit, tehát olyankor van átjárhatóság. Általában kell a gyerekeknek egy 2-3 hónapos "átszokási" idő, és utána ugyanúgy teljesítenek, mint a w.-suliban. Jópáran mennek hagyományos középiskolába 8. után, és nem nagyon hallottam gondokról. (Ill. ha a gyerek ITT "rossz tanuló" volt, attól az államiban se várjunk kiváló teljesítményt.)
Alex fiam tavaly elvégezte a kis(úttörő)vasutas tanfolyamot. Jó száraz anyag, sok magolás, matek, osztályzatok, vizsga, stb. És vette az akadályt, pedig nem egy éltanuló (Mert lusta a szentem).
Ha egyáltalán van beilleszkedési gond, az az, hoyga csúfolódással nem tud mit kezdeni. "Ti miéééért nem esztek húúúúúst?" "Te biztos fogyi-suliba jársz...", stb. Kell itthon ápolgatni a lelkét.
De felnőve TUDOM, hogy bárhol megállják majd a helyüket, ahogy a nyugati tapasztalat is mind-mind ezt mutatja... (És nem ám elvarázsolt művészlelkek lesznek csak...)
h_szilvi
 
 

Vissza: Gyermeknevelés

Jegyzetfüzet: