Új privát üzeneted érkezett!

Heni, de édesek a fiúk! Még nem olvasta mutána a mennybemenetelnek, MAJD. Abigél is 2001-es (május), még vele is csak játszózunk, szerintem leghamarabb januártól lesz "óvodaérett"....
(Mi idén nem is jelentkeztünk, pont ezért, januárban meg meglátom. Ha van hely, felveszik évközben is. Ha nincs, akkor meg olyan mindegy.)
h_szilvi
 
 


Sziasztok!

A Szabadságra nevelés c. könyvet meg lehet rendelni postai utánvét a ptmik@ptmik.hu címen.
Nézd meg a www.ptmik.hu oldalt.
Melinda
Vendég
 


SziasztokKép
Szilvi, többiek,gyakorló waldorfosok! Miért van felvételi a Walforf oviba/iskolába? Nekem ez olyan fura. Elképzelem, hogy megyek egy 3 éves kisgyerekkel "felvételizni", aki esetleg már előtte beleszeret az oviba és akar majd menni. És akkor valami rosszat szólok, a mi nem tetszik az óvónéninek, nem veszik fel miattam a gyereket és akkor mondjam azt a fiamnak: bocs kisfiam, anya elszúrta a felvételidet, mégis a körzetibe kell menni??? Vagy hogy megy ez? Teljesen beparáztam, pedig hol van ez még...Kép.
m.
matska
 
 

 
 

Sziasztok!
Tud valaki a pilisszentlászlói iskoláról?
Zsuzsó
zsuzso
 
 


Zsuzsó,
csak jót hallottam, mondjuk igen keveset. Egy ismerősömnek leszz ott elsős a nagy gyereke ősztől, és nagyon boldogok a tanító nénit illetően. Annyit tudok még, hogy anyagilag, meg logistikailag jobb helyzetben vannak, mint más "ilyen idős" iskola, mert átvették a helyi sulit, amit az önkormányzat bezárni készült. De mást tényleg nemigen tudok, viszont lesz ott most ovi is, na, annak Ivaskó Ili lesz ősztől az óvónénije, ő fantasztikus.

Matska,
mit mondjak erre?
Felvételi azért van, mert többen akarnak menni, mint ahány hely van. Valahogy dönteni kell, és akkor inkább azok jöjjenek, akik azonosulni tudnak a pedagógiával, és nem kérdezi meg az apuka az iskolai felvételin, hogy a tankönyvek mennyibe kerülnek. Vagy az ovinál, hogy miért nincsenek "rendes" játékok.
De nem is erről van szó. Nem tudsz "valami rosszat szólni", szerintem, ha őszinte vagy. Viszont neked is tudatában kell lenned annak, hogy mi motivál az óvoda-választásnál, és az óvónők, tanítók is erre kíváncsiak. Nem az dönt, hogy van-e otthon TV, vagy nincs.
Az meg, hogy "beleszeret" az oviba, hát olyan van. De amúgy sem érdemes ilyen korú gyereket "terhelni" a felvételi tudatával, elég azt mondani, hogy megnézünk egy ovit, elbeszélgetünk. A gyerek amúgy is általában kint játszik az egyik óvónővel, ha hajlandó elmenni. Vagy egy félreeső sarokban játszik vele valaki, nem fog veletek együtt az asztalnál ülni.
Szerintem sokkal "súlyosabb" a beleszeretés esete a sulinál, mert ott a gyerek is érzi, ha nem is mondjuk neki, hogy ennek "tétje" van. De legalább itt nem tesztet iratnak velük, mint más általános iskolákban, ahová felvételi van, mert ugye nem csak a magánsulikban van.
h_szilvi
 
 


SzilviKép, értem én, értem, csak a lelkem berzenkedik elleneKép. Azért köszi szépen! Mlg szerencse, hogy minimum 1.5 év még hátravan a felvételiig. Addig kirettegem magam Kép.

Tud valaki valamit a budapesti Bólyai utcai oviról? Megnyílt már vagy csak terv? Ki csinálja?

SziasztokKép
matska
matska
 
 


Nagyon régen működik már, egy (teli) csoport van, csak kihalásos alapon lehet bekerülni. Különben jó.
h_szilvi
 
 


SzilviKép, ez nagyon megnyugtató volt, köszi. A kihalásos alap külön tetszettKép.
matska
 
 


Matska! Nem érdemes rettegni. A mi felvételink ahol lehetett, el lett szúrva. Kép(Összekevertem a napokat, Barni nem aludt, ezért dinka volt, hülyeségeket beszéltem...)
Szerintem a tudatosság, a napirend, az önnevelés jót tesz a waldorfossághoz való közelítéshez Kép

jóéjt,
heni
gesztenye
 
 


Szilvi,
nem tudod, Pilisszentlászlón a Waldorf óvoda megalakulása azt is jelenti, hogy az önkormányzati megszűnik, vagy két ovi lesz a faluban?
Zsuzsó
zsuzso
 
 


Nem tudom, ne haragudj.
h_szilvi
 
 


Zsuzso,
én úgy tudom, hogy megmarad az önkormányzati ovi is. De az önkormányzat tutira meg tudja mondani.
matska
matska
 
 


Matska,
köszi, persze, még úgysem aktuális, csak gondoltam, hátha tudjátok.
Zs.
zsuzso
 
 


Sziasztok!

Június 25-én délután 5 órakor a Gödöllői Waldorf Iskola 10. osztályosai előadják a Vízkereszt, vagy amit akartok című darabot (két felvonásban, másfél óra) a szadai Székely-kert szabadtéri színpadán. (Eső esetén a Faluházban.) A belépés ingyenes - bár minden adományt szívesen fogadunk a szadai Meseház Waldorf Óvoda javára :-). Mindenkit szeretettel várunk!

Heni
gesztenye
 
 


Ha szép babákat szeretnétek látni: www.puppenwiege.de (olvasni is érdemes, aki tud németül). Szintén szép dolgok vannak a www.rundumdiepuppe.de -n, főleg a mesegyapjú dolgok (mobolok, figurák).
(Nekem Operában nem működnek rendesen, csak explorerben...)
h_szilvi
 
 


Sziasztok!

Szilvi! Tényleg nagyon szépek, de nekem az általad készítettek is nagyon-nagyon tetszenek! (Már régóta szeretném kérdezni, hogy készítesz eladásra is?) Már alig várom, hogy mi is csináljunk majd az oviban.

Az ovis kirándulás egyébként nagyon jól sikerült - volt kacsaetetés, kilátó-mászás, csónakázás, túrázás, patakban kolbászolás, kisvonatozás - ez utóbbiból kimaradtunk, mert Barni már nagyon fáradt volt.

Vasárnap lesz a János-napi ünnep. Nálatok is van ilyen? Ti miket csináltok? Nálunk lesz cseresznyehorgászás, papírlabdadobás, homokvár-építés, tűzugrás. Jutalmul hajtogatunk papírból forgót, békát, ilyesmit.

Sziasztok,
Heni
gesztenye
 
 


Heni,
Nálunk "nyárünnepnek" hívják, gondolom, mert messzebb van a János-naptól, de nekünk a héten már nincs ovi, ezért múlt szombaton volt.
Hasonló volt nálunk is: cseresznyehorgászás, papírhajó-fújás, puha labdával karikán átdobás, lovaglópálya. A papírforgó az egy "tevékenység" volt, meg a gyöngyfűzés is. És a végén, mialatt az ovisok bent bábelőadást néztek, a nagy tesók elrejtettek kincseket zsákocskákban (üveggolyó, üvegcsepp) a homokozóban, mászóka alatt, stb., és a végén kincskeresés volt. A szülők meg ettek és dumáltak, mindenki hozott valamit enni.

Előző nap volt a nagyok búcsúztatása, hát a könnyeimmel küszködtem, különösen, amikor a végén minden szülő kapott egy fényképes lapot a gyerekről a fohásszal, meg egy "angyal-mobilt" és az óvónők mindenkinek külön-külön megköszönték, hogy rájuk bíztuk a gyerekünket. Előtte minden gyerektől sorban elköszöntek. De nem is írok erről többet, mert annyira szép volt és olyan meghitt, hogy csak giccsesen lehetne leírni, és aki át fogja élni, annak "nem rontom el".

Babákról: szoktam "bérbe varrni", ha nem is túl gyakran, de ezt inkább mélben beszéljük meg. címem a profilomban.
h_szilvi
 
 


Claire,
hogy könnyebben idetalálj. :D És a suli vagy az ovi érdekel?
sz
h_szilvi
 
 


Nehezen, de idetaláltam, csak közben sűrű volt az élet, nem részletezem. Amúgy a suli érdekel, bár van fogalmam a Waldorfról, most el kezdtem olvasni Vekerdy könyvét róla. Már csak azért is, mert más szakmai, és más szülői szemmel nézni egy sulit! Remélem nem halt ki ez a topic! Üdv: Claire
claire
 
 


Vagyok én, csak megkezdődtek a hétköznapok, és ritkábban jövök.
Szóval most van egy elsősünk és egy harmadikosunk. És teljesen már a két osztálytanító, és olyan érdekes látni, hogy mégis ugyanazt képviselik, és hogy a a kisebbik fiam is igen szép egyenes vonalat tud húzni, és hogy szép a füzete, és hogy imádja az iskolát így 4 nap után.
Sőt, a múlt héten, mikor mentem érte, el akartam cipelni vásárolni, majd visszajönni a nagyobbikért. Sírva kifakadt, hogy "Ez nem igazság, hogy Alex több időt lehet az iskolában". KépKépKépKép Szeretem az ilyet.
Szóval ha nincs kedved végigolvasni az archívumot, akkor különösen konkrét kérdéseket várok. Kép(Már nem tudom, miről igértem, hogy írok. A suliról "úgy általában" nagyon nehéz.)

Heni, jártok már játszócsoportba?
Lányok, vagytok még az új "szorgalmi időszakban" is?
h_szilvi
 
 


Tud valaki arról, hogy mi történt a gödöllői oviban? Mindkét vezető óvónő elment.
Vendég
 


Jé, én csak egy óvónőről hallottam, aki eljött onnan, de nem tudtam, hogy esetleg vezető volt. Engem is érdekelne.
h_szilvi
 
 


Sziasztok!

Olvastam itt régebben a gyerekek túlintellektizálásáról (húú). Én ezt úgy értelmeztem, hogy van egy bizonyos kor, amikor a gyerekek bizonyos dolgokat megtanulnak, és nem kell azt annál korábban nyomatni.
Szerintetek mennyi idösen tanulnak meg a gyerekek számolni? És a színeket? Bátorítsam, vagy hagyjam, majd felszedi? Most kétéves. (Látott nagyobb gyerekeket számolni, és utánozza öket "one, two, five, SIX!" Kép)

Barátnöm a kétéves kislányának vett egy ABC-s könyvet, és az egyik jóakaratú nagybácsi megtanította neki. Barátnöm csak azt mondja "ha kérdezi, hogy ez milyen betü, akkor miért ne mondjam meg neki?" Na de azért a betü fogalma azért mégsem egy kétéves élete része. Vagy igen?

Remélem itt vagytok még! Mostanában senki sem beszélget.

Kati
kat_ica
 
 


Kati,
a kétévesnek én nem "tanítanék" semmit. Ha utánozza a one-two-six-et, azzal semmi gond: valószínűleg mondókaszerűen teszi azt. Az én harmadik gyerekem 3 1/2 éves, 4-5 színt ismer biztosan, párat meg néha eltalál. Betűt, természetesen, egyet sem ismer, és csak most, egy-két hónapja ismerte fel, hogy összefüggés van a betűk és az olvasás között. (Rábök egy szövegre, hogy ezt olvassam...)

Nemhogy nem része a kétéves létnek a betű fogalma, de semmilyen elvont fogalom nem része. A színek persze "taníthatók", de lehetőleg nem képeskönyvben szereplő lila és okkersárga tetraéderekről, hanem mondjuk egy séta alkalmával, vagy akár a ruhákkal. A kisgyerek a tapasztaláson keresztül tanul. Ha elvont fogalmakkal bombázzuk, azokat képtelen megérteni, zavar lesz benne, ennek hatására még többet kérdez, válaszul még több fogalmat kap, és csodálkozunk, miért "hiperaktív".

De tudom, nagyon nehéz ellenállni a tanítás kisértésének, mert hát olyan "édes", amikor egy 2-3 éves szuper-okos, és mennyi mindent tud. És tényleg ilyenkor a legfogékonyabbak, és tényleg "szivacs", ahogy mondják, de pont mint egy szivacs: ha megtöltöd számára értéktelen és zavaró fogalmakkal, a szükséges és értékes dolgoknak már nem lesz hely, mert a gyerek, a szivacs, "megtelt".

Egyébként úgy tudom, hogy egy "normál" óvoda nevelési programjának a része, hogy iskolaérett korára ismerje a számokat 10-ig, vagy 20-ig, valamint a színeket. Ez akárhogy is vesszük, 6 éves "követelmény".

Szóval ne aggódj, hogy lányod valamiről is lemarad. :D Sőt, ha jól tudom, Angliában 5 évesen iskolaköteles, tehát szvsz akkor teszed a vele a legjobbat, ha legalább ADDIG távol tartod őt az "iskolás" dolgoktól.
h_szilvi
 
 


Szilvi,

Hát, ma valaki háromévesnek nézte Kép Föleg a magassága miatt, de akkor más dolgokban sem igen van "lemaradva".

Én csak abban vagyok bizonytalan, hogy mondjunk-e számolós mondókákat, megszámoljam-e az asztalon a tányérokat (vagy a gesztenyéket a kosárban, macikat a széken stb). Vagy felesleges?
Tetszik a szivacs hasonlat (most már tudom, hogy magyarázzam el apukának Kép. Ez szerinted a nyelvtanulásra is érvényes? Lili háromnyelvü (lesz) - néha aggódok, hogy túl sok. Másrészt, ha nem érett meg rá, akkor egyszerüen nem szedi fel, nem?

Álmodozom, hogy valami csoda révén el tudnánk küldeni a Steiner iskolába (azaz ki tudnánk fizetni a tandíjat), akkor csak 6-7 évesen kezdené Kép Esetleg ott a home-schooling, egyelöre nem fontolgatom, majd meglátom mennyire lesznek ellenérzéseim, hogy 4 évesen iskolába menjen ("nulladik" osztály, azt hiszem az is kötelezö).

Kati
kat_ica
 
 


Kati,
nálunk kétnyelvűek a csemeték, de mindenki csak a saját anyanyelvén beszél velük, tehát nem tanítjuk őket harmadikra (ill. már a suliban tanulnak, de az más), mert úgy érezzük, hogy a mondanivalónk érzelmi töltete is csak az anyanyelven hiteles. Nálatok hol jön be a harmadik nyelv? Az ex-párod nem angol?

Nincs az ottani w.-iskolákban jövedelem alapján differenciálás? Steiner nagyon fontosnak tartotta a gazdasági téren megvalósuló "testvériséget" (a szellemi életben a szabadságot és a jogban az egyenlőséget). Ennek nézz utána, mert ha valahol, akkor OTT szokott lenni ez alapján kedvezmény, stb.

Van egy fantasztikus site, a www.waldorfhomeschoolers.com , ahol hónapokig lehet bóklászni!

Szerintem számolással is lehet addig várni, amíg ő kéri. Abigél pl. mivel 3 éves, és ezt "megtanulta" az ujjaival, bármiből képes hármat megszámolni. Villából, kanálból 5-öt, mivel segít nekem teríteni, és 5-en vagyunk. Ránézésre tudja, hogy keveset, vagy többet adtam-e neki. De nem biztos, hogy ezt konkrétan számolással állapította ám meg!
h_szilvi
 
 


Kati,
csak egy amerikai példa itt:
http://www.sandpoint.org/waldorf/admissions.htm
Egész lent olvasható, hogy anyagi helyzettől függően kérhető kedvezmény.
h_szilvi
 
 


Szia, Szilvi!
Örömmel látom, hogy még mindig lehet kérdésekkel bombázni. kihasználnám.
Először is jelentem, hogy Zalaegerszegen végül is megszületett a Waldorf óvoda is , iskola is, de még "koraszülött" a lelkem, ugyanis az óvoda csak játszóház, az iskolások pedig a szombathelyi W. iskola magántanulói. A kérdésem pedig a következő lenne: Hogyan zajlott nálatok a beszoktatás az oviba, vagy máshol, amiről hallottál. A másik pedig: hogyan van lezárva a gyerek napja? Én ebéd előtt hozom el Jázmint, így vagy az udraron érem őket játék közben, vagy már felmentek és leültek az asztalhoz. Nehezen találom el azt a pár percet, amíg elindulnak felfelé, vagy vetkőznek, bár szerintem ez sem éppen egy Nap-lezáró rítus.
Az is érdekelne, hogy mit csinál az óvónő a szabad játék alatt más ovikban. Tényleg, mitől MÁS a Waldorf ovi és mi várható el tőle? Az is érdekelne, hogy mit esznek nálatok és mennyire fontos a reform, pláne a vegetáriánus étkezés. Én ezekről sokat olvastam, de inkább az érdekelne, hogy egy működő oviban ezek hogyan valósulnak meg. Nálunk van némi vita.
siray
 
 


Szilvi,
tényleg, a bristoli is megemlíti (www.steiner.bristol.sch.uk/Main/Org.htm). Ezt eddig észre sem vettem. Küldtek nekem egy árlistát, azon csak a testvérkedvezmény volt.
Közben kaptunk helyet a baba-mama csoportban Kép

Harmadik nyelv német. Ott jön be, hogy nekem anyanyelvem, és mindketten német állampolgárok vagyunk. Én a magyar "tanítása" mellett döntöttem, magyarnak érzem magam. Azért illene németül is tudnia mire felnö, meg persze a nagymama is örülne Kép Én olyanra gondoltam, hogy pl. Németországban németül beszélünk.
Magyarul egy kicsit jobban tud, mint angolul Kép (az ex angol, igen). Persze velem van egész nap, majd változik ez még. Igazad van, csoda látni, hogy mennyi mindent tud, és milyen "okos" Kép Kép Kép

Megyek tortát csinálni, holnap lesz a szülinapja Kép

Kati
kat_ica
 
 


Szia Siray,
örülök, hogy sikerült. Kép A kérdésekre megpróbálok válaszolgatni.
Beszoktatásról nincs saját tapasztalatom, majd tavasszal lesz. Kép (A nagyobbat hagy. oviból vittük át, és nem kellett szoktatni.) Úgy szokták, hogy egy ideig "vendégségbe" jár a gyerek, egy-két órára anyukával, majd anyuka nélkül, majd akár hónapokig heti egy-két napot jár csak, ezt gyereke válogatja. Nálunk Olivér csoportjában volt egy kiscsoportos kislány, akinek szóltak a szülőknek, hogy sok neki az 5 nap, jót tenne, ha egy nap nem jönne. Pedig nem volt sírós, csak...
Nálunk az oviba 11-kor van evés, ebéd tehát nincs, és 1-re kellett menni. Tavaly az udvarról vittük el őket, idén állítólag a mese az utolsó, és az udvaron várakozó szülőknek a felöltöztetett gyerekeket adják ki. Mert így nincs hiszti, hogy nem akar hazamenni...
A te kislányod miért nem ebédel ott?

Elvileg az óvodában vegetáriánus étkeztetés kéne, hogy legyen. Nálunk az is van, sőt tejterméket is igen keveset esznek, talán kenyér-napon van túró meg sajt, néha a spenótos kölesben volt tejszín. Tojás nincs. És teljes biogabonákat használnak.
Ezt viszont úgy fogd fel, hogy az ilyen dolgokban a szülői közösségnek nagyon nagy beleszólásuk van. Ha nektek nem felel meg, ami van, akkor lehet érte tenni. Persze aktívan, pl. egy szülő beszerezheti a gabonákat, vagy nálunk bazáron összegyűjtötték a pénzt egy gabonaőrlő malomra.
A test helyes táplálása nagyon fontos szerepet kap egy jól működő w.-óvodában.
Ez sokszor ütközik ÁNTSZ-szabályokkal, de küzdenek a közösségek azért rendesen.

Szabad játék alat az óvónő "teszi a dolgát". Mondjuk nálunk két személy van a csoporttal, az egyik főzi a kását, a másik a csoportszobában varrogat, művészeti foglalkozást "vezet" az arra hajlandóknak, de magának a játéknak látszólag csak külső szemlélője. És elvileg észrevétlenül avatkozik be, hogy a nagyobb konfliktusoknak elejét vegye. Merthogy elvileg ez a cél: hogy ki se alakuljon a konfliktus. Kerti játék alatt pedig dolgozik: gereblyézik, ás, ültet, gyomlál, stb.

Hogy miben más egy W.-ovi?! Olyan sokban, hogy ezt nem tudom pár mondatban összefoglalni. Hogy mi várható el, ott is inkább konkrétumot kérdezz, mert így én is csak azt tudom mondani, hogy az, hogy a gyerekedet jó helyen tudd, ahol nem csak megőrzés van. Egy olyan biztonságos, meleg és befogadó fészek a gyereknek, ami ha más is, de legalább olyan jó a testének, lelkének és szellemének, mint a saját otthona.

Kati,
jó baba-mamázást! Aha, a Németorzságban németül, az teljesen tuti. (Csak mert hall az ember olyat, sőt usziban láttam én is, hogy az idegen nyelven tudó apuka/anyuka így beszél a gyerekkel. EZ megzavarja a gyereket, nagyon mélyen, spirituális szinten is. Amit az őszinteségről írtam.)
Boldog szülinapot a nagylánynak!
h_szilvi
 
 


Szilvi,

Úgy fogalmazta meg valaki (röviden leírom), hogy a Waldorf ovoda a családi környezetet próbálja szimulálni.

Az oviban csináltunk ma babákat a karácsonyi vásárra Kép Este, gyerekek nélkül. Vagyis angyalokat, a többi majd jövö héten (meg azután) jön.

Kati
kat_ica
 
 


Bizony, nagyon elvárják a az aktív szülői közreműködést. De én ezt nagyon is szeretem, ha jól látom, te is. Kép
h_szilvi
 
 


Én is, én is, csak ne laknánk a város másik végibe! Az ex van ilyenkor nálunk, megvárja míg tízkor hazaérek, majd busszal elutazik az ö házába... ami az ovitól 10 percnyire van Kép
Eszembe jut, amit írtál a "waldorf közösségröl" régebben. És tényleg, csupa magamfajta anyukák, néhányukat már máshonnan is ismerem (közös nézetek révén). A minap négy másfél-kétévest szoptattak egyszerre Kép
kat_ica
 
 


Sziasztok!
A múltkor nem írtam alá a levelemet: Katica vagyok, a tavasszal voltam aktív Babanetes. Utána annyira nekiálltunk Waldorfot "szülni", hogy másra sem jutott idő. Köszönöm, Szilvi a válaszokat. Sajnos nálunk nem egészen homogén a szülői kör, a vegetáriánus étkezést egészen elutasítják, az óvónővel az élen. Én ezért is viszem haza a lányomat ebédelni, meg persze szeretek a gyerekekkel ebédelni, mióta asztali áldást éneklünk, meg gyertyát gyújtunk, azóta még ez is más. A tejtermékek problémáját már meg sem merném említeni...
Hát, az óvónőnknek van még mit tanulni, de most fog járni Babi nénihez, ismered?
Azért bízom benne, hogy egyszer mi is "igazi"Waldorf ovi leszünk. Katica
siray
 
 


Hm, Katica, nem egyszerű ez akkor. És miért utasítják el a vegi étkezést? Praktikus szempontok miatt (ÁNTSZ, közétkeztetés), vagy mert neadjisten úgy gondolják, hogy az egészségtelen?! Én spec. mindig azt mondom húsevőknak, hogy semmi baja nem lesz a gyereknek, ha egy étkezéshez nem kap húst. Be lehet azt pótolni, ha szükségesnek tartják.
Az óvónőt meg,-ha nem egyedül vagy vega, de ha egyedül akkor is, csak akkor nehezebb,- meg lehetne kérni, hogy olvasson már utána, hogy MIÉRT vegi egy waldorf-óvoda. A Nagy Gyermekkalauz tele van ilyesmivel, és Steinernek is van valami Diétán alapuló táplálkozástan című könyve, vagy írása, ami erről szól. Ez utóbbi az Antrop. Társ. Bimbó úti könyvtárából megszerezhető, ami az éppen felhívott barátnőm szerint a Babi nénihez közel van. :D
Babi nénit egyébként nem ismerem, amúgy is inkább csak helyi, és inkább csak iskolai ismereteim vannak, de az is kevésbé kötődik személyekhez. De gondolom egy idősebb, igen tapasztalt waldorf-néni, akitől az ti óvónénitek rengeteg fog tanulni. Gyerekbetegségek pedig minden intézményben vannak, sőt "tinédzser-betegségek" is, úgyhogy tényleg bízzál benne, hogy egyre jobb lesz.
De nem egészen értem: akkor most csak játszóház van, az viszont délelőtt? És mitől lesz ovinak nyilvánítva? És van kása tízóraira és ebéd IS?
h_szilvi
 
 


sziasztok!

mi sem vesztünk ám el, csak rég jártam felétek.
igen, beindult a játszócsoport, fantasztikusan tetszik! gyakorlatilag szinte ugyanazokat csináljuk, mint az oviban, csak rövidebb időtartam alatt! a szülői közösség is egészem működöképes, legalábbis az újak nagyon lelkesek, remélem, ez tartós marad!
majd mindent részletesen elmesélek ám a beszoktatásról, egyebekről!

addig is sziasztok!

heni
gesztenye
 
 


Szia Heni,
kíváncsian várjuk a beszámolókat!

(Közben kiderült, hogy Abigél csak "váratlan csoda" folytán kezdhet majd év közben, mert sajnos/hál' istennek teljesen tele van az óvoda...) Tehát nálunk a beszoktatás így csúszni fog...
h_szilvi
 
 


Sziasztok!
Azért játszóház az óvoda, mert nem találtunk megfelelő épületet, amit hivatalosan óvodának lehetne nyilvánítani, így teljesen illegálisan működünk, kizárólag a szülők tartják fenn az egészet. Tényleg, ti mennyit fizettek egy hónapra? A vegás táplálkozás egyébként délelőtt megvalósul, csak ebédre nem. Van kása is, de most még a reggeli előtt, mert egy óvonéni van, aki nem főzhet , miközben a gyerekek a háta mögött ütik egymást. Szóval nagyon kezdetleges a dolog. majd alakulunk.
siray
 
 


Sziasztok!
Valószínűleg nem ide illik a téma, de nem volt jobb ötletem, hogy kitől kérdezzek. Talán ti tudtok segíteni. Előre is köszönöm!
A fiam másfél éves. Azt olvastam, hogy ilyen korban még nem jó neki ceruzát meg effélét adni, mert nem tesz jót az izületeinek és, hogy nem okos dolog mindenfélét előrajzolni neki.
Ő azonban "szerzett" egy ceruzát és azóta le se teszi, egész nap elvan vele, úgy kell kiimádkozni a kezéből. Mivel a falat féltem, adtam neki papírt. Hogy ne sértse meg magát, adtam neki zsírkrétát. Úgy fogja mint a nagyok, nem marokra. Mivel egész nap ezt csinálja, unalmamban rajzolgatni kezdtem. Ahogy meglátta, követelte, hogy autót stb-t rajzoljak neki és a saját firkáira is büszkén közli, hogy mi az, ha mást mondasz rá, akkor berág.
Leállítani már nem tudom a folyamatot. Van ötletetek, hogy hogyan kíméljem a kezeit, amíg elég idős nem lesz a ceruzához és, hogy "miket" rajzoljunk? Nem akarom befolyásolni a képzeletét, hogy mondjuk egy autót élete végéig csak egy féle képpen tudjon lerajzolni mint én....
Köszönök minden ötletet, segítséget!
Réka
freka
 
 


Szia,
szerintem ne aggódj, sőt örülj neki.
Gyurmázással (só-liszt gyurma), tészta gyúrással segítheted, hogy minél előbb megerődödjenek a kéz izmai.
Lehet kapni könyvesboltban, tescoban olyan kis kifestőkönyvhöz hasonló kivitelezésben könyveket, aminek pont az a lényege, hogy lépésről-lépésre rajzoltat. Talán Rajzolni tanulok, vagy ilyesmi a címe. Mindenképpen érdemes szerintem foglalkozni vele, és fejlszteni, mert tuti vmi adottság. Nem volt a az ősök között pl. festőművész? Vagy akár csak hobbi szinten vki aki foglalkozott vele?
Érdemes egyébként megpróbálni a Crayola vastag vagy háromszögletű színesceruzáit, ezeknek kialakítása is segíti a jobb ceruzafogást stb.
Jó szórakozást:
Ági

Kép
Ágci
 
 


Szia Réka,
ha van kedved, kipróbálhatod a marokkrétát: ezek téglalap alakú méhviaszkréták, és a Waldorf ovikban csak ez van, a suliban első két évben szintén (helyenként van ceruza alakú is, nálunk nincs). Ezeket "kénytelen" a gyerek marokra fogni és viszonylag nagy dolgokat rajzolni velük.
Most a következőt saját kútfőből mondom: talán kevésbé kell félni, hogy a te rajzaidat fogja tudni csak reprodukálni, ha nem "tanítod" igazán rajzolni, és ha annyira leegyszerűsíted a rajzaidat, hogy hamar "túlnőjjön" rajtad a kisfiad. De ha ennyire szeret rajzolni, hát tegye! Kép
Stockmar méhviasztkréta beszerzési hely: Katica játékbolt (Király u. 101 (Lövölde térnél), vagy a Bécsi út/Vörösvári út találkozásánál lévő toronyház alja), vagy a solymári Aranyalma játékbolt, vagy a mostanság aktuális bazárok, vásárok a Waldorf-iskolákban.
h_szilvi
 
 


Sziasztok!
Köszönöm az ötleteket! A kréta nagyon jó ötlet és nagyon megnyugtató a kezei miatt Kép Beszerezzük a krétákat a kifestővel együtt. Akkor talán felhagy a könyvek firkálásával.
Csináltam már neki gyurmát, de első körben megette, nem gyömöszölte. Kép De kap majd még, hátha....
A rajzaimat meg nem lesz nehéz leegyszerűsíteni Kép
Ági! festőművészről nem tudok, én leragadtam az ovis szinten, a férjem meg még a gimiben is pénzért vette a beadandó rajzokat. Szóval a gyerek vagy nem tőlünk örökölte a dolgot vagy csak még nincs önkritikája. Kép
Mégegyszer köszönöm az ötleteket!
freka
 
 


Szilvi! Ezer köszi ezért a kréta-ötletért!! ;-) Manó is rengeteget rajzolgat mostanában, a maga lassan két évével. Pont jókor hívtad fel rá a figyelmet, decemberre megyünk haza, majd szétnézek az otthoni Waldorf-suliban!
sadrien
 
 


Adri, szívesen.
A legolcsóbb a Király u.-i Katicában.
h_szilvi
 
 


Sziasztok!
Nagyon jó olvasni amiket írtok!
Közben töltöm le a helyz waldorf ovi és suli dolgait!
Egy konkrét kérdésem van!
Mi most vidéken élünk! Terveim szerint visszaköltözünk Pestre!
Sajnos ez sok mindentől függ így nem tudom, hogy mikor tudunk visszamenni!
Egy-egyWaldorf intézménynek más és más a 2módzsere" avagy ez egységes?
k
kriszta13
 
 


Szia, Szilvi!

Hamarosan Nógrád megyébe költözünk, és szeretném Waldorfba iratni a gyerekeket. Van abban a megyében ilyen ovi és suli? Ha igen, hol?

Virág
virág78
 
 


Virág,
nem tudok róla, de itt megnézheted:
http://www.zpok.hu/waldorf/intlist.htm
Látom, novemberi frissítés, de ha kapcsolatba lépsz a váci sulival, biztos megmondják, ha van máshol is.
Meg hát tudod, egy új ovi/iskola szülői kezdeményezésre indul, tehát ha nincs, lehet "csinálni". Kép
(Csak én nem tudom, hogy. Ahova mi járunk, már "kész" volt, bár folyamatosan alakul...)


Jaj, közben találtam ezt is:
http://www.waldorf.lap.hu/
Itt több iskola van.

És találtam egy érdekeset: egy egy lista híres waldorf-diákokról, de ami még érdekesebb, a lista második fele olyan hírességeket sorol fel, akik w.-ba járatták a gyerekeiket.
http://www.diewaldorfs.waldorf.net/listengl.html
h_szilvi
 
 


Kriszta13,
nem akarok hülyeséget írni, de ebben van a "híres" waldorf-szabadság: a tanárnak van szabadsága (nem a gyereknek!). Szóval VANNAK különbségek nemhogy iskolák között, de egyazon iskola tanárai között is. De tulajdonképpen "csak" a részletekben. A pedagógia ugyanaz, és minden tanár tulajdonképpen "köteles" nap mint nap átgondolni, hogy hogyan alkalmazza a pedagógiát ITT és MOST, az adott osztályra. Például elsőben mindenütt a nyomtatott nagybetűket tanulják. De hogy milyen keretmesével, milyen sorrendben, milyen bevezető formarajzok után, milyen füzetvezetés mellett, ez minden tanárnál más és más.
Nehéz a kérdésedre általánosságban válaszolni, részlet meg olyan sok van, hogy elvesznék bennük, ha fel kéne sorolnom.
De ha másképp kérdezel, megpróbálok válaszolni. Nagyon sokat írtunk/írtam a pedagógiáról is, a gyakorlatról is, itt van fent az archívumban, ott is nézelődhetsz.
h_szilvi
 
 


Szilvi,

köszönöm szépen. Kép
virág78
 
 


Sziasztok!

Engedjétek meg, hogy felhívjam a figyelmeteket egy témábavágó eseményre Kép, azaz továbbítsam a szadai Meseház Waldorf Óvoda óvónői és szülői közösségének levelét:


Kedves Szülők!

Nyílt délutánra hívunk, várunk Benneteket a szadai Meseház Waldorf Óvodába.

Megismerkedhettek Óvodánk életével. Bepillantást nyerhettek napjaink rendjébe, kipróbálhatjátok az óvodában rendszeres művészeti tevékenységeket. Közben választ kaphattok a kérdéseitekre is.

Várunk Benneteket:

Március 16-án szerdán 16-18 óráig
Március 23-án szerdán 18-18 óráig
Április 6-án szerdán 16-18 óráig

Szadán, a Meseház Waldorf Óvodában, Székely bertalan utca 22. szám alatt, a Székely-kertben.

Ezek a délutánok egyelőre csak szülőknek szólnak. Várunk mindenkit, aki kíváncsi a Waldorf-pedagógia módszereire és az óvodánkra.

Sziasztok,
heni
gesztenye
 
 

Vissza: Gyermeknevelés

Jegyzetfüzet: