#baba#anya

Vádat emeltek tizenegy nőgyógyász és két szülésznő ellen

Vesztegetés miatt vádat emelt az Állami Egészségügyi Központ tizenegy nőgyógyász szakorvosa és két szülésznője ellen a Fővárosi Főügyészség.

Az m1 péntek esti Híradójában elhangzott: a vádirat szerint a volt MÁV Kórház szülészeti és koraszülöttosztályán dolgozó orvosok 2007 áprilisa és 2008 júliusa között legalább húsz esetben pénzt kértek az osztályra felvett kismamáktól a szülések levezetéséért és az egyéb beavatkozásokért. A vádlottak között van az akkori osztályvezető főorvos is.

Skoda Gabriella, a Fővárosi Főügyészség szóvivője a Híradóban azt mondta: "a vádlottak az osztályra érkező, szülés előtt álló kismamáktól és azok hozzátartozóitól az egyes orvosi ellátásokért - amelyeket egyébként az Országos Egészségbiztosítási Pénztár is fedezett, így a szülés levezetéséért, az altatásért vagy az érzéstelenítésért - körülbelül ötezer és ötvenezer forint közötti összegeket kértek".

Az ügyészség az orvosokkal és az egyik szülésznővel szemben pénzbüntetés, a másik szülésznővel szemben, akit üzletszerűen elkövetett vesztegetéssel vádolnak, letöltendő börtönbüntetés kiszabását kéri. A vádlottak szabadlábon védekeznek. A Híradó stábja az érintettek ügyvédjeit is megkereste; akiket elértek, azok azt mondták, "védenceik tagadják, hogy pénzt kértek volna".

A szülés költségeit az Országos Egészségbiztosítási Pénztár fedezi, ugyanakkor Csomóné Lindmayer Katalin, a Magyar Asszonyok Érdekszövetségének elnökhelyettese az m1 Híradójában úgy nyilatkozott: sokan fizetnek az orvosnak és személyzetnek, ettől várják, hogy jobban figyeljenek rájuk.

Babanet / MTI, 2012. január 23.

 
 
 

Babanet hozzászólások  
(39 hozzászólás) 

2012 01 23. 11:50
Ez nem újdonság!!!Sajnos.Míg más országokban nincs csúszópénzt,itt nálunk nagyba űzik!Ha nincs pénz úgy viselkednek az emberrel,mint a kivert kutyával!Nemhogy születés előtt rengetegbe kerül a doki, ha az ember biztonságba akarja tudni a babáját,hanem még a kórházba is perkálni kell.Vannak dokik akik meg is mondják, hogy mennyiért vezetik le a szülést!Én is most 33 hetes terhes kismama vagyok,és tudom sajnos mi hogy működik.Az én dokim nem kér előre pénzt, viszont tudom, hogy szülés után elvárja.Elképesztő, hogy mik vannak!
→ válasz erre
2012 01 23. 12:00
Ne felejtsük el, hogy nem kötelező orvost választani, lehet szülni az ügyeletesnél is, aki akár lehet a választott orvosnál százszorta humánusabb. Mindenki ezen van megrökönyödve, nem pedig azon, hogy mennyit talpalnak le egy-egy végeláthatatlan műszak alatt. És baromira nincsenek megfizetve. A tanár is elfogadja az ajándék bon-bont vagy virágcsokrot. Ez ugyanaz, csak nagyban. Nem értek egyet a többszázezres forintos szülésekkel, de ne akarjunk már mindent ingyen! Sajnos ilyen országban élünk. Bele kell kalkulálni a költségvetésünkbe, ha már saját orvosnál akarunk szülni. Amíg nem kapnak normális fizetést, addig ne is számítsunk arra, hogy visszautasítják a pénzt. Én sem mennék ingyen dolgozni, csekkeket nekik is kell fizetni. Nézzük a másik oldalt is egy kicsit. Kötelességük az orvosoknak műszakon kívül bemenni (ingyen) a kórházba, mert az egyik páciensük szül/szülni fog?!?!
→ válasz erre
2012 01 23. 12:01
Ez egy akkora marhaság. Mindenki tudja, hogy a legtöbben fizetnek a szülésért, a legtöbb orvos elfogadja a pénzt. Nyilván más tészta, ha ez az orvos előre megmondja, hogy "mennyibe kerül nála a szülés", én kétszer is ilyen orvosnál szültem anno a MÁV-ban. Ha nem tetszett volna ez a rendszer, keresek mást, vagy nem választok orvost, hanem az ügyeletesnél szülök. Nekem megnyugtató volt, hogy bármikor telefonálhattam, bármikor elérhettem az orvosomat, tudtam, ki lesz velem a szülésnél, éjjel-nappal ugraszthattam. Ezért cserébe szerintem igenis jár neki egy plusz juttatás. Az más kérdés, hogy már nem egészen gondolkodom így. De eszembe nem jutna feljelenteni ezeket az embereket, még ha nem is értek egyet velük mindenben.Szerintem ez akkor sem fogja megváltoztatni a szülészeteken elterjedt szokásokat... Hú, megöl a kíváncsiság, hogy kik lehetnek ezek az orvosok, szülésznők...
→ válasz erre
2012 01 23. 12:13
jucc33, ha itt lehetőség volna rá, lájkolnám a bejegyzésed :)
→ válasz erre
2012 01 23. 12:30
Hááát nem tudom Nekem van orvos ismerősöm mivel van magánrendelése ezért 1.200.000 Ft-ot kap havonta .... Keveset kap igazatok van .....
→ válasz erre
2012 01 23. 12:34
Szerintem is bele kellene gondolni a másik oldal helyzetébe is. Persze reális összegeknél kellene maradni, nem százezer felettinél, de ezt úgy gondolom, a jónép rontotta el... De elég azt végigpndolni, hogy a túlóráért mindenki elvárja a plusz fizetést. Nem csak az orvosokra gondolok itt, hanem akár gyári munkásokra, ahol nincs lehetőség arra, hogy "borravalót" kapjon az ember. Igen, én adok a dokinak plusz pénzt, ha miattam kel ki éjjel az ágyból, vagy miattam áll fel a családi vacsoraasztal mellől. Merthogy én is elvárom a túlmunkadíjat, ha tovább bent kell maradnom, csak nekem a cég adja, és nem a szülő nő. Remélem értitek mire gondolok, talán nem túl zavaros. Csak kicsit mindig felhúzom magam ezen a témán.
→ válasz erre
2012 01 23. 12:41
rizsecske, nem mindenkinek van magánrendelője, ezt ne felejtsük el!
→ válasz erre
2012 01 23. 12:44
Luca, nagyon is egyetértek. Annyival kiegészíteném (bár nem ide illő téma), hogy azzzal viszont nem értek egyet, hogy a túlórából ugyanúgy vonják a TB-járulékot. Szerintem, ha havi rendszerességgel, a havi bérből levonják, az fedezi éves szinten mindennemű ellátásomat. A pluszból akkor miért vonják? Ha felveszed az önkéntes nypénztári megtakarítást, abból miért vonják?!?!
→ válasz erre
2012 01 23. 12:52
Amiből lehet, abból vonnak, lassan már mindent megadóztatnak. Már "várom" (persze nem), mikor találnak ki olyat, amit nem is gondoltam. Én most a babakötvényen is felhúztam magam. Még eddig nem csináltattuk meg pedig már öt hónapos a lányunk, de nem is fogjuk. Inkább nyitunk egy bankszámlát, azt talán nem veszi el az állambácsi.
→ válasz erre
2012 01 23. 14:44
"Nem is értem" ezt a cikket. Ahogy már előttem is írták, a legtöbben fizetnek. Ezt igazából mindenki tudja. Nekem is az a véleményem, mint többeknek. Én úgy gondolom, ha valaki gyereket vállal, akkor kalkulálja bele azt is, hogy az költségekkel jár. Vagy lehet ügyeletesnél szülni. De a terhesgondozás-szülés az annyira fontos dolog, hogy sose bíztam volna a véletlenre, ki kezébe kerülök/kerülünk. Nekem nagy biztonságot adott a dokim. És hát valljuk be, nagggyon fontos munkát végeznek, megérdemlik a pénzt!!!! Még akkor is, ha a magánrendelésén jól keresnek. Én nem sajnálom tőlük! Felnézek rájuk a munkájukért. Persze a jó orvosokra gondolok, akik tényleg odateszik magukat! Az én orvosom is jó szakember, szeretem is. Viszont a 2. terhességem érdekesen alakult, koraszülés lett sajnos. Lehet a dokim is hibás volt abban, hogy így alakult, Isten tudja..de még ennek ellenére is fizettünk neki, nem jelenteném fel soha. És egyébként a PIC-en is nagyon keveset kapnak a nővérek, pedig jóval többet érdemelnének ők is! És ők csak ajándékcsomagot fogadtak el. Ezek az emberek nem fodrászok, hogy hát mind1, nem lett jó a hajam...Megérdemlik a hálapénzt, ha már nincsenek rendesen megfizetve! Miután én is az ÁEK-ben szültem, kíváncsi lennék ki az a 11 szülész...
→ válasz erre
2012 01 23. 16:17
Engem is érdekelnének a nevek, én anno a BM-ben szültem, sokan mentek át onnan az ÁEK-be.
Arról, amit most írtál, eszembe jutott az otthonszülés. Saját véleményem az, hogy felelőtlenség, nem hiszem, hogy nagyobb biztonságban érezném magam és a babám csak azért, mert adott esetben mondjuk a másik szobában vagy épp körülöttem sertepertél mondjuk a nagyobbik gyerekem, az anyósom, az anyukám, a párom vagy akárki más. Viszont tiszteletben tartom azokat, akik úgy döntenek, hogy otthon szülnek. Saját döntés. De ha baj van, akkor utána ne a szülésznőt jelentsék fel (ez a koraszülésedről jutott eszembe). Saját lelkiismeretükkel kellene elszámolni egy-egy tragédia után, nem kérdőre vonni azt, akit megfizettek azért, hogy otthon asszisztáljon. Még ha barátságosabbak is a körülmények, semmiképp sem biztonságosabbak.
→ válasz erre
2012 01 23. 16:43
"Nem is értem" ezt a cikket. Ahogy már előttem is írták, a legtöbben fizetnek. Ezt igazából mindenki tudja. Nekem is az a véleményem, mint többeknek. Én úgy gondolom, ha valaki gyereket vállal, akkor kalkulálja bele azt is, hogy az költségekkel jár. Vagy lehet ügyeletesnél szülni. De a terhesgondozás-szülés az annyira fontos dolog, hogy sose bíztam volna a véletlenre, ki kezébe kerülök/kerülünk. Nekem nagy biztonságot adott a dokim. És hát valljuk be, nagggyon fontos munkát végeznek, megérdemlik a pénzt!!!! Még akkor is, ha a magánrendelésén jól keresnek. Én nem sajnálom tőlük! Felnézek rájuk a munkájukért. Persze a jó orvosokra gondolok, akik tényleg odateszik magukat! Az én orvosom is jó szakember, szeretem is. Viszont a 2. terhességem érdekesen alakult, koraszülés lett sajnos. Lehet a dokim is hibás volt abban, hogy így alakult, Isten tudja..de még ennek ellenére is fizettünk neki, nem jelenteném fel soha. És egyébként a PIC-en is nagyon keveset kapnak a nővérek, pedig jóval többet érdemelnének ők is! És ők csak ajándékcsomagot fogadtak el. Ezek az emberek nem fodrászok, hogy hát mind1, nem lett jó a hajam...Megérdemlik a hálapénzt, ha már nincsenek rendesen megfizetve! Miután én is az ÁEK-ben szültem, kíváncsi lennék ki az a 11 szülész...
→ válasz erre
2012 01 23. 17:35
Hm, hogy ezt miért tette be még1szer???? Itt se voltam:) szBsz, igen, az én véleményem szerint is felelőtlenség az otthon szülés. Még a dokim is azt mondta, hogy a saját feleségének sem engedné...
Nálunk szerintem a dokim is érezte hogy mulasztott, és sztem tanult az én esetemből...De ettől eltekintve a többiért megérdemelte a pénzt.
→ válasz erre
2012 01 23. 17:46
Remélem, a koraszülésből adódó gondok megoldódtak :) Szép(?-vagy hogy írjam :D ), hogy így gondolod. Több ilyen "higgadt" gondolkodású ember kellene -de ez magánvélemény :D
→ válasz erre
2012 01 23. 22:01
Nagyon örülök, hogy a nagy többség így gondolkodik! Nem azért mert történetesen orvos a férjem (nem nőgyógyász), nincs magánrendelője, az ország legfelszereltebb, legmodernebb kórházában orvos és konkrétan 130 ezert hoz haza éjjeli ügyeletekkel, kemény túlórákkal együtt. És télen csak a gázszámlánk 70....tehát még két helyen ügyel éjjelente, vagy hétvégéken. Minden hétvégénk 1 napos, havi egyetlen egy, amikor szombat-vasárnap is itthon van. Hogy elfogad-e hálapénzt? Igen...Hogy neki ez kellemetlen és utálja? IGEN....de két gyereket kell etetnünk....Hogy ezt meddig fogja bírni? Csak remélni tudom hogy nem fog összeesni 35 évesen....és igen, mivel pár éve elhangzott hogy akinek nem tetszik, el lehet innen menni, meg is volt a foganatja...ezer és ezer remek orvos húzott Nyugatra, mint a vadlibák, szóval lehet háborogni ezen a hálapénzes cirkuszon, de azok az emberek sem jókedvükben mentek el, hanem, mert nem volt más lehetőségük. És igen, a jórészük depressziós, utálja a kinti életet (sok ismerősünk van) vagy csak repcsivel jár ki két hetet ügyelni, aztán itthon van két hétig, de ez meg nem orvosi munka, nem igazi GYÓGYÍTÓ lét, és aki erre esküdött fel, az felőröli a csak ügyeleti nyünyükézés. Szóval nagyon valószínű hogy két év múlva ha meglesz a megfelelő szakképesítés is, nekünk is el kell hagynunk az országot és emiatt sok ember fog szidni minket, de ezeknek az embereknek halvány lila fogalmuk sincs minden hó közepétől üres számlákkal élni és mindig is hangosan fogják szidni a hálapénzt elfogadókat, holott a jórészük szükségből teszi nem örömmel....:-((( De az tény, hogy más, nagyon már, ha utólag megy a boríték, mintha előre megmondom, hogy mennyi, vagy lépj le. Ez etikátlan, orvosi eskübe ütköző, és teljes visszaélés az orvosi hivatással. Szóval én megértem és el is fogadom ezt a pert, mert így nem lehet. Csak lássuk a különbséget, mert nagyon nem mindegy!!
→ válasz erre
2012 01 23. 22:15
Én Olaszországban szültem. Magánrendelésre jártam, mert a normál rendelésre nem akkor mész amikor kell hanem amikorra időt kapsz. Ráadásul úgy gondoltam, hogy ne vizsgáljon már meg minden egyes alkalommal más orvos. Így maradt a magánrendelés. Itt hálapénz nincs, de a magánrendeléseken elég szép összegeket kellett fizetni, így az itt bele van kalkulálva. Ami igaz az igaz: nem lehet a dokit éjszaka kiugrasztani az ágyból ha megindul a szülés, de az orvosomat, ha kérdésem volt, akkor hívhattam az orvosomat. Én nem értek egyet azzal, hogy plusz pénzt kell fizetni az orvosoknak. Azért tanultak, hogy segítsenek, ezért tették le az esküt! Az más dolog hogy nem fizetik meg őket! De pl. miért nem kap egy tűzoltó hálapénzt? Ő "csak" az életét kockáztatja!!!! Ez az én véleményem.
→ válasz erre
2012 01 24. 00:34
szBsz, hát, valszeg azért is tudom így felfogni, mert gyönyörű, és egészséges a kisbabám eddig úgy néz ki. De azért a koraszülés rengeteg mindenre kihat, amit most nem részletezek, és nagyon nem bántam volna, ha sokminden másképp alakul..És lehet tudtuk volna még x hétig húzni a szülést:(( És azt az egy hónapot a koraszülött intenzíven sosem fogom elfelejteni:(

Aprooka, teljesen megértelek, nekünk is van több orvos barátunk-ismerősünk. Ha rajtam múlna, az orvosoknak és egészségügyi dolgozóknak fizetnék a legtöbbet, mert az én megítlélsem szerint az ő munkájuk az egyik legfontosabb! És szörnyű, hogy senkit nem érdekel, hogy a sok jó orvos mind kimegy külföldre:( Kitartást Nektek, és sok hálapénzt kívánok!:) De egyébként a másik oldal is nehéz. Pl konkrétan mi meg azért nem fizettünk be valamit, hogy legyen pénz a dokira...Szóval nehéz ez az egész..
→ válasz erre
2012 01 25. 11:54
Nem kötelező örvosnak tanulni, lehet más szakmát, hivatást választani, nem nyafogni, hogy kevés a fizu. Nekem is kevés, borravalót keveset kapok, néha a dokik nyúlták le. De nem vártam el sosem, én akartam ápolónőnek tanulni, tudtam mivel jár. Ha nem tetszik, megyek mást dolgozni. Szegény orvosokat nem sajnálom.
De aki elvárja, hogy az orvosa kelljen fel érte, menjen be Karácsonykor, mert ő szülni kíván, hát fizesse meg. Mert ez a plusz nincs benne az orvos fizetésében. Én ügyeletesnél szültem a 2. lányomat, és semmi bajom. Természetesen több figyelmet kaptam volna a 2. lányom születésénél, ha perkálok, de így is szépen összevarrtak, és elláttak.
→ válasz erre
2012 01 25. 15:08
B-Judyt,

nem kötelező tanárnak sem tanulni, sem ovőnőnek, sem ápolónak, gondozónak, sem írónak-költőnek, sem festőművésznek, tűzoltónak végképp. Csak az a baj ezzel, hogy ezekre az ember leginkább születik. Elhivatottság - hivatás. Én nem szeretnék olyan világban élni, ahol mindenki vállakozó, mert ugye nem kötelező nyomorogni bérből-fizetésből.
Csúnya dolog visszaélni ezekkel az érzésekkel és arra alapozni, hogy ezek az emberek úgyis el fogják vinni a hátukon is az ország gondját-baját-feladatait. csodát tenni ők sem tudnak, ha lecsap a gólem, aki manapság sárga ruhába öltözik és csekknek hívja magát.

→ válasz erre
2012 01 25. 15:35
Nekem is van csekkem, nem csak "szegény" orvosoknak,de mint írtam is, aki akarja, hogy miatta ugorjon be az orvos a szülészetre, az fizessen érte.
→ válasz erre
2012 01 26. 15:24
Totálisan igaz, nem kötelező orvosnak tanulni, sokan nem is mennek erre az egyetemre...csak ha apuci állja majd az életüket utána amíg főorvosok nem lesznek.....
Csak épp ezek a megjegyzések hogy nem kötelező ennek tanulni, akinek nem tetszik el lehet menni....stb...nos, pontosan ezek üldözték és üldözik el a mai magyar tehetséges orvosok felét, mit felét, már jóval többet. Úgyhogy ez a megjegyzés egyértelműen mutatja is, hogy miért menekül el ma itthonról az orvosok legjava, akiket milliós pénzért képez ki a magyar állam...a külföldi kórházak és egészségügy meg dörzsöli a markát, mert még mindig jóval olcsóbbak vagyunk (és jobb is az oktatás itthon) mint az ottaniak....Ennyi. Innentől kezdve nem is kell sztem magyarázni, miért megy el mindenki...még szerencse hogy létezik emellé az a fent említett elhivatottság!!!:DDD

→ válasz erre
2012 01 26. 17:19
Dia, most jöttem haza a sétából és látom hogy bejelentkezve maradtam...ilyenkor mindig legalább duplán küldi el a hsz-t, törölnéd a másodikat? Köszönöm!!!
→ válasz erre
2012 01 26. 18:05
Engem nem tudnának elüldözni semmilyen megjegyzéssel, ha egyszer Mo-n akarok maradni. Ennyi. Ha többet akarok keresni, megyek külföldre, mert itthon sosem lesz senkinek megfelelő fizetése. Mindenki úgy próbál megélni, ahogyan tud. Nekem sajnos vannak rossz tapasztalataim, de nem ismerem az összes orvost. Még mindig ellenzem a hálapénzt műszakon belül.
→ válasz erre
2012 01 26. 18:10
Rosszul írtam, nem érdekel ki hogyan ad és mennyit, de aki nem tud adni, azt is emberszámba kellene venni.
→ válasz erre
2012 01 26. 21:27
Sztem ebben teljesen igazad van, úgy értem az utolsó mondatod...és ennek ellenkezőjét nem is állította senki itt! Sőt, nagyon elítélendő az, ha egy orvos csak pénz alapján dönti el, kivel hogyan viselkedik, nem erre esküdött fel, az tény. (azért mellékesen megjegyzem, mivel sok sok mentőssel beszélgettem már, azért abba bele lehet ám fásulni, hogy havi 70.000 FT-ért, mert 3 éve ennyit kaptak, akkor most lehet olyan 80....szóval ezért a pénzért egész éjjel menni, főként holtrészeg, büdös csövesekhez, akik a saját ürülékükben fekszenek, bocsánat, de tényleg, bevinni őket, utána kifertőtleníteni a kocsit, és menni a totálisan belőtt partismütyürökhöz, vagy épp egy pánikbeteg 30 tagú családjához, ahol kést rántanak az emberre...nos 15 év ebben a szakmában pont elég, hogy dúrva, egyesek szerint bunkó legyen az emberből...mert az lesz, és marhára megvan sajna az oka és Ő a 30. betegnél már holt fáradtan nem biztos hogy úgy beszél ahogy kellene hiába fogott ki adott esetben egy értelmiségi, normális beteget....és ez a traumán dolgozó orvosokra is igaz) na de ez csak egy kitérő volt...mert sajnos a magyar egészségügy ilyen és még rosszabb, csak erről egy átlagembernek, aki otthon szépen megvacsorázik, boldogan elszopogat egy kis szörpöt, sört, bort, stb és bebújik a meleg ágyba, egyszerűen nincs fogalma. (Amúgy Nicolas Cage főszereplésével adtak pár éve egy amerikai nagyvárosban, éjjel játszódó filmet, ahol Ő a főszereplő és egy mentősgárdáról szól. Nagyon nagyon naturalisztikus, igen nyomasztó film, nem csoda hogy nem lett népszerű, de nagyon ajánlom, a férjem szerint mindenkinek meg kellene néznie mielőtt véleményt mond a mentősökről és az orvosokról)
Na, de hogy az utolsó kommenthez hozzászóljak, igen, emberszámba kell venni a beteget, akár ad mert van, akár nem....DE akkor igenis emberszámba kellene venni az orvosokat is! Mert itt a nagy bökkenő és ne szűkítsük már le az orvosi kört a nőgyógyászokra, meg fogászokra, meg sebészekre, akik zsákszám keresik a pénzt...persze itt is van kivétel dögivel. Szóval azért egy anesztes, aki minden balhét el kell hogy vigyen, adott esetben a sebész hátát is védve, aki egyetlen beteggel nem találkozik, aki ébren lenne, így semmit nem kap...Szóval ők 3 műszakban kénytelenek dolgozni, vagy elmenni havonta x mennyiséget ügyelni, mert nem tudnak megélni csak a fizuból. De ez csak egy példa....
Igenis ez a megjegyzés nagyon megalázó volt és egy vmit is magára adó orvos, aki hosszú évekig a nullából él és ment életeket, teljesen jogosan rág be ezért, ha az ország elvileg első embere közli hogy elhúzhat a búsba....de mindegy, sztem ezt nem kell ragozni, aki megérti megérti, aki nem, az meg nem.
Hálapénz műszakon belül: sztem nincs olyan orvos aki csak műszakon belül dolgozna, főleg nem a saját betegeivel. Akármilyen orvos....az én férjem sem nőgyógyász, mégis csöng este 10kor is a telefonja és felveszi...és az esetek 90%ban eléggé vicces kérdéseket kap...
→ válasz erre
2012 01 27. 06:29
Tudom milyen az eü., benne dolgozom elég rég óta, van tapasztalatom, látok sokmindent. Itt most a nőgyógyászokról van szó, nem a mentősökről, vagy a sebészekről. Kemény évekig dolgoztam a legnehezebb osztályon, néha szidták az anyámat, 70ezer Forintért. De nem erről akarok panaszkodni, ettől független imádtam a betegeket, és lelkileg megviselt, amikor bezárták az osztályt.
Végig a nőgyógyászokról beszéltem, akik ne sírjanak, mert rengeteg pénzt kapnak. Persze emellett dolgoznak is. De akiket a cikk felsorolt, szerintem csúnya dolgot műveltek. Nem hiszem, hogy ezzel Aprooka te is egyetértesz.
→ válasz erre
2012 01 27. 17:44
Természetesen nem értek egyet, ezt már az első hsz-ben leírtam, más elfogadni egy borítékot és más a kismama arcába vágni, hogy az elvileg ingyenes ellátásért ugyan mennyit kérek....
Én csak arra céloztam hogy ez az egészségügy egy kis szelete és ezt ne felejtsük el.
Sőt, továbbmegyek, nem minden nőgyógyásznak van magánrendelője...ők pl méltán dühönghetnek az általánosításon, amikor egy kalap alá veszik őket azzal a pár tucattal, akik milliókat keresnek...még tovább gondolva, akik magánrendelőbe (is) szerződtek, ők sem járnak túl jól, mert adott esetben annak amit fizetünk nekik, csak egy kis hányadát látják...szóval nem olyan fekete-fehér ez a kérdéskör.
Engem az bosszant fel, amikor egyesek az egész hálapénz dolgot a "szemét" dokik nyakába varrják és ezzel intézik el az egészet!:-(
Az tény azonban hogy tapasztalatom szerint azok kérnek a legtöbb pénzt még pluszban akik amúgy a a legtöbbet keresik és ez tény hogy totál etikátlan, de ezzel is csak ismételni tudom önmagamat!
→ válasz erre
2012 01 27. 18:29
prooka, az első mondatoddal tökéletesen egyetértek. És igen, azok az orvosok, akik kijelentik, hogy x összeget kérnek, sztk-ban rendelve, azok a "szemét" orvosok. Szerintem ép eszű ember tudja, hogy vannak nomális orvosok is, nagyon sok.
→ válasz erre
2012 01 27. 18:30
Boccccs, lehagyta az A betűt!
→ válasz erre
2012 01 29. 06:25
Memara, előbb nézz utána, mit is jelent a "beképzelt" szó, oké? És légyszíves ne sértegess, mert az csak téged minősít. Ebből látszik, hogy fáj az igazság, ugye?
→ válasz erre
2012 01 29. 10:14
Jesszusom. Sok kommentből csak annyit tudok levonni, hogy iszonyatosan sok a primitív felfogású ember.
Egyrészt a tűzoltó igen, az életét kockáztatja. DE. Ne felejtsük el azt (tapasztalat), hogy a tűzoltó 1 napot dolgozik, kettőt otthon van. A maradék két napban vígan űzik egyéb szakmájukat. Így készült el 2 hét alatt félmillió forintért a házunkban a fűtés. Azért kéthetente ennyit keresni, szerintem nem rossz, pláne nem számla nélkül. Ezt is nevezhetjük hálapénznek.
Nem kötelező orvosnak menni?! Szerintem, amikor az ember hivatásaként választja, akkor valóban elhivatott. Csak az évek során nyilván az eredeti motiváció alább hagy. Végtelen ügyeletek, kifizetetlen számlák, stb. És igen. Ennyi erővel mehetne mindenki orvosnak, aki sajnálja az orvosoktól a hálapénzt. Akkor ő is kaphatna. Az ilyen hozzászólásokban szerintem sokszor több az irigység, mint a felháborodottság. Ez az én véleményem. Nem helyeslem a hálapénzt, hangsúlyozom, de nekik is meg kell élni valahogy. Az más kérdés, hogy némelyek elég jól meggazdagodnak a kapott pénzekből, de szerintem ez már egy másik topik.
→ válasz erre
2012 01 29. 10:18
Egyébként úgy tudom, hogy a "jószándékuk" vezetett a lebukáshoz, mert házipénztárat üzemeltettek annak érdekében, hogy azok is részesülhessenek a kapott pénzből, akiknek nincs személyes kontakt a páciensekkel.
→ válasz erre
2012 01 29. 10:37
Sziasztok!
Egyértelmű, hogy az orvos pár év után belefásul a munkájába (nem mind). DE ha már ő belefásult, attól még ugyanúgy el kell azt is látni, aki nem fizet, mint aki nyomkodja a borítékot. A gyengébbek kedvéért hozzáteszem, hogy tisztelet a kivételnek (mielőtt megint valaki ócsárolni kezd, csak mert más a véleményem,és a tapasztalatom, de értelmes hsz-t nem tud kreálni)
→ válasz erre
2012 01 31. 03:59
(Dia, remélem, ez már megérett a törlésre)
→ válasz erre
2012 01 31. 12:19
dia
Jamina, mindenképp.

Memara, a stílusod miatt sajnos törölnöm kell az utóbbi hozzászólásaidat. Lehet véleményed, ellenvéleményed, érthetsz egyet és nem egyet, de nem így - üvöltve és pocskondiázva.

Légy szíves, a jövőben maradj meg a kulturált, intelligens társalgási formák keretei között!

Köszi:

Dia
→ válasz erre
2012 02 07. 08:33
Lemaradtam jamináról, szívesen elolvastam volna, mit írt
→ válasz erre
2012 02 07. 15:41
dia
szBsz, mármint memaráról.:)
→ válasz erre
2012 02 08. 05:07
@szBsz én csak csupa konstruktívat és kedveset szoktam írni :D
→ válasz erre
2012 02 08. 14:32
bocsi, igen :D
→ válasz erre
X
EZT MÁR OLVASTAD?