#baba#anya

Ez alapján választanak a magyarok babakocsit

Több mint 1100 kisgyermekes apuka és anyuka töltötte ki azt a kérdőívet, amelyből kiderült, hogy a babakocsisok még mindig nagyon sok nehézségbe ütköznek a tömegközlekedésben, és az is elmondható, hogy a megfelelő termék kiválasztásánál jobban befolyásolja őket a család és a szakértők véleménye, mint az influencerké. A magyarok álom babakocsija gender semleges színű, strapabíró kerekekkel rendelkezik és akár egy kézzel is összecsukható.


A Cybex és a Mamas&Papas közös kutatásában arra kereste a választ, hogy mi alapján választanak a magyar szülők babakocsit gyermeküknek, milyen rendszerességgel használják azt és melyek a legnagyobb kihívások, amelyekkel a babakocsit használók mindennapjaik során találkoznak.

A babakocsi legnagyobb előnye, hogy segítségével a kisgyermekes szülő is kimozdulhat a lakásból

A kutatásban résztvevők közel fele közlekedik autóval, a többiek legfőképpen gyalog vagy tömegközlekedési eszközt használnak. A válaszadók többsége szerint (60,4%) utóbbi a babakocsis életmód egyik legnagyobb kihívása, ugyanis csupán 8%-uk gondolja úgy, hogy az emberek empatikusan átadják a helyüket a tömegközlekedési járműveken a babakocsival közlekedőknek, 92%-uk kifejezetten gyötrelmesnek tartja ezt a közlekedési formát. Ennek oka a beszámolók alapján, hogy nem eléggé akadálymentes a feljutás az eszközökre, a legtöbben még mindig nem engedik előre a kisgyermekkel utazókat, rosszabb esetben pedig még a babakocsiknak kijelölt helyet is elfoglalják.

A megkérdezettek több mint 70 százalékának problémát okoz az autós közlekedés is, ezzel a legtöbb szülőnek az a fő problémája, hogy nagyon sok helyet igényel a babakocsi, és mellé már szinte alig tudnak bármit elpakolni az autóba, de úgy érzik, hogy nehézségekbe ütköznek az utazni vágyók és a kirándulás szerelmesei is, ha babakocsival kelnek útra.

A legkisebb kihívásként a sportolást és az étteremben jutást jelölték meg a válaszadók, akiknek 78 százaléka úgy véli, hogy a babakocsival való közlekedés egyik legnagyobb előnye, hogy a szülőknek lehetőséget biztosít arra, hogy kimozdulhassanak a lakásból. Egyszerűbbé teszi a bevásárlást, lehetőséget biztosít a család minden tagjának arra, hogy kivegye a részét a babával való sétálásából, és a megkérdezettek 38 százaléka szerint a babakocsi egy tökéletes eszköz arra, hogy megnyugtassa a babát a séta alkalmával.

Mi alapján választunk babakocsit?

A reklámok és az influencerek ajánlásai sokkal kisebb hatást gyakorolnak a babakocsi vásárlókra, mint hinnénk. Összesen 2,9 százalékban mondták azt, hogy egy ismert személy befolyásolta vásárlásukat vagy vásárlási szándékukat a döntésben. A legtöbb esteben a vásárlók a termékleírás alapján, a szaküzletben (32%), illetve ismerősök és barátaik ajánlására választják ki a legtökéletesebbnek vélt terméket.

A kutatásban résztvevők szerint az úgynevezett „álombabakocsinak” mindenképpen könnyedén, akár egy kézzel is összecsukhatónak kellene lennie. Fontossági sorrendben pedig: legyenek strapabírók a kerekei, legyen könnyedén összecsukható, megfelelően dönthető, könnyedén emelhető és végül ötödik helyen végzett az ár, amit a fényvédelem, a megfelelő kötés és a könnyen tisztíthatóság után a pakolhatóság zárt a listán.

Egy babakocsi vagy két babakocsi

Bár a babavárás időszakában még sokan nem is sejtik, de a gyakorlatban a gyermek növekedésével a legtöbb háztartásban felmerül a második babakocsi fogalma. Ami a mózeskosár és az autósülés mellett még inkább a könnyebb szállíthatóságra és összecsukásra fókuszál.

Míg az első babakocsit, a gyermek másfél éves koráig jellemzően naponta 1-2 órán keresztül (51%) vagy több mint 2 órán keresztül (40,5%) használják, addig a második babakocsit a baba mozgásfejlődése hatására már rövidebb időszakokra, akár már hetente csak 1-2 órára veszik elő.

A megkérdezettek közel 77,3 százaléka szeretne vagy már rendelkezik is második babakocsival. A termék kiválasztásában toronymagasan a könnyedség és könnyű összecsukhatóság győzedelmeskedett, amit szorosan harmadik helyen a légi utazás során „kézipoggyászként is feladható” méret követett.

Már a babakocsikban sem népszerűek a kifejezetten „lányos” vagy „fiús” színek

A megkérdezettek több mint fele inkább a semleges színeket preferálja a babakocsi választásakor, mint a tradicionális rózsaszínt vagy babakéket. A legnépszerűbb szín a szürke (37,3%) és a fekete (20,7%), míg a dobogó harmadik fokán a kék szín végzett 14,3 százalékkal.

A divatos termék a megkérdezettek többsége szerint fontos szempont és 64% százalékuk véli úgy, hogy lehetőségeihez képest a babakocsiból is szeretné megadni adni a legjobb minőséget a gyermekének. 29,1 százalékuk véli úgy, hogy már elégedettek akkor is, ha akár a design kárára a funkció teljesül, míg a válaszadók közel negyede igyekszik különleges darabot választani babakocsiból is, amit büszkén tolhat az egész család.

A kérdőív eredményeit a kutatást készítő Cybex adatai is alá támasztják, a márka szerint mind az első, mind a második babakocsi kiválasztása során nagyon fontos a magyar szülőknek a megfelelő ár-érték arány.

2022 első hét hónapjában a Gold kategóriás termékek közül a könnyedén összecsukható, mózes kosárral is rendelkező Balios babakocsit választották a legtöbben. A Platinum kategóriás babakocsik közül a rosegold vázas PRIAM bizonyult a legnépszerűbbnek. Kifejezetten utazós babakocsik között a Beezy és az Eezy S+ 2 voltak a legnépszerűbbek, amit elsősorban a vízszintes pozícióba dönthető háttámlájuk miatt választják a vásárlók” - mondta Palkó Krisztina, a Cybex marketing specialistája.

2022. augusztus 30.

 
 
 
X
EZT MÁR OLVASTAD?