Tradicionális a magyar nõk családfelfogása
A magyar nők mintegy 70 százaléka szerint a családról és a háztartásról való gondoskodás továbbra is a gyengébbiknek mondott nem feladata – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet kutatásaiból. Ennél is többen gondolják úgy, hogy a férfinak a feladata a család anyagi biztonságáról való gondoskodás, amellyel a magyar férfiak 83 százaléka egyet is ért. Ugyanakkor a magyar nők 64 százaléka véli úgy, ha valakinek családja van, az áldozatokkal is jár, mivel sok mindenről le kell mondania, ráadásul 47 százalékukat fárasztja a mindennapi rutin.
A felmérésből kiderült, hogy különbség van a két nem stressztűrő képességében is. A nők 56 százaléka, míg a férfiak kevesebb, mint fele nyilatkozott arról, hogy nehezen viseli a stresszt. Elsősorban a nők panaszkodnak arra, hogy sokmindenre nem jut idejük, viszont ha van szabadidejük, azt szívesebben töltik otthon, mintsem elmenjenek valahova. A férfiak szívesebben mozdulnak ki, de több mint felük még így is az otthon eltöltött csendes estéket részesítik előnyben.
A nők számára a mindennapi rutinfeladatok közül a bevásárlás az, ami többet, némi örömet is nyújt számukra A férfiaknál sokkal inkább hajlamosak arra, hogy nem tervezett termékeket is megvegyenek, ugyanakkor 70 százalékuk fordít figyelmet arra, hogy az egyes termékeket a legkedvezőbb áron szerezzék be, és a férfiaknál nagyobb számban részesítik előnyben a magyar és az egészséges árukat. Ez megmutatkozik a táplálkozási szokásokban is, mivel a nők jobban odafigyelnek az egészséges táplálkozásra, mint a másik nem. A bioélelmiszereket, valamint az egészséges táplálkozáshoz kapcsolható élelmiszereket vásárlók túlnyomó többsége az előbbiek közül kerül ki. A sütemények, csokoládé, fagylalt és jégkrém kedveltsége esetében viszont alig fedezhető fel különbség a nemek között.
Jelentős eltérések mutathatóak ki a nemek között egyes nagyon kedvelt televíziós műsorok nézettségében is. A sztárok és híres emberek életét bemutató, a divatról szóló műsorok, a sorozatok és a sláger- és nótaműsorok jóval kedveltebbek a nők körében. A kulturális műsorokat míg a nők 43 százaléka nézi szívesen, addig a férfiaknak csak 22 százaléka. A hírek, az időjárás-jelentés és a kabarék kedveltségében ellenben alig van különbség a két nem között.
Forrás: VGO