#baba#anya

Novemberben elektronikus kormányzati szolgáltatások indulnak

Csaknem 30 milliárd forintot költhet átfogó programokra és pályázatokra az Informatikai Minisztérium a jövő évben, a ciklus végére pedig húsz elektronikus kormányzati szolgáltatás indul meg az eKormányzat 2005 stratégia keretében.
Magyarországnak az eEurope-terv irányelvei szerint kell megvalósítania húsz kormányzati szolgáltatást 2005-ig, amelyekből tizenkettő az állampolgárok számára, nyolc pedig a cégeknek, vállalatoknak nyújt majd segítséget az ügyintézésben.
Az eÖnkormányzat program célja, amely 2,5 milliárd forintból valósul meg, hogy a hivatalokból fokozatosan az Internetre tevődjön át az önkormányzati szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyintézés.
A tervnek köszönhetően 2005-ben már az Interneten keresztül is elintézhetjük lakcímváltozás bejelentésünket, a személyes iratokkal kapcsolatos ügyintézéseket és az adóbevallást is.
Az XR elnevezésű, jelenleg tesztelés alatt álló program segítségével novembertől az állampolgárok elektronikus úton indíthatják el az okiratokkal kapcsolatos ügyintézést. Első lépésben a vezetői engedéllyel, lakcímigazolvánnyal, az egyéni vállalkozói igazolvánnyal és az anyakönyvi ügyekkel kapcsolatosan kérhetnek időpontot a területileg illetékes okmányirodában. Így az otthon, kényelmesen kitöltött hivatalos nyomtatványokat az okmányirodában már csak ellenőrizni és aláírni kell, ezzel pedig nemcsak kényelmesebbé, hanem remélhetőleg gyorsabbá is válik majd az ügyintézés.

A kormányzati tartalom, az ügyintézés a Magyarország.hu Kormányzati Portál Ügyintézőjén keresztül lesz elérhető.

Forrás: Magyarország.hu

 
 
 
Címkék:  

hír

X
EZT MÁR OLVASTAD?