Nem fejlesztenek az oktatófilmek
A szakértők azonban a legújabb kutatások alapján kijelentették: az oktatófilmek semmit nem érnek. Sőt, ha a gyerek egészen kicsi korban kezdi nézni őket, akkor kortársaihoz viszonyítva gyengébbek lesznek a nyelvi képességei.
Dr. Jeffrey Brosco, a miami orvosi egyetem professzora szerint a gyerekek ebben a korban olyanok, mint egy-egy kis felfedező. Megpróbálnak rájönni, milyen is a világ, és hogy hogyan működik. Fizikai kapcsolatra van szükségük ahhoz, hogy lássák, mi történik például akkor, ha megérintenek vagy eldobnak valamit. E folyamatok során a beszédkészségük is jobban fejlődik, mivel mindig megkérdezik a körülöttük élőket, hogy mi miért történik. Egy video ezekre a dolgokra nem tudja megtanítani őket.
A szakértők szerint a szülőknek is be kell látniuk, hogy a gyerekkel foglalkozni kell ahelyett, hogy leültetik a TV képernyője elé. Azt a fél órát például, amit arra szánnak, hogy elmennek egy bevásárlóközpontba megvenni egy oktatófilmet, eltölthetik azzal is, hogy leülnek a gyerekkel játszani.