Nem a tévézés, a reklámok hízlalnak
Néhány hete jelent meg a legtekintélyesebb orvosi hetilapban az a tanulmány, mely csaknem 5000, eleve az Egyesült Államokban született állampolgár 24 esztendei egészségügyi adatait tartalmazta gyermekkortól felnőttkorig. Azok, akik 11 éves korukban a legkövérebbek voltak, kétszer gyakrabban haltak meg 55 éves koruk előtt, mint a legkarcsúbb tizenévesek.
Már korábban is megfigyelték, hogy a tévénézés és a gyermekkori elhízás között összefüggés van. Ezért Svédországban, az Egyesült Királyságban és Dél Koreában tilos az édes-sós, hizlaló ételek, csemegék reklámozása a gyerekeknek szóló tv-programokban.
Frederick J. Zimmermann és Janice F. Bell 3563 gyermek szüleitől gyűjtött be olyan naplót, mely sokféle adat között azt is tartalmazta, hogy a csemete egy átlagos hétköznapon, illetve hétvégén mennyi időt töltött tv-nézéssel és milyen műsor, reklám ment akkor a televízióban. A megfigyelés csecsemőkortól 12 éves korig tartott. A kutatók még arra is figyeltek, hogy mikor és mennyi időt néztek a gyerekek iskolai televíziót, DVD-t vagy videót.
A gyermekkori túlsúly szoros összefüggést mutatott a kereskedelmi tévéadások ételreklámjainak bámulásával és ez független volt attól, hogy a gyerek fiú volt-e, vagy lány, mennyit mozgott naponta, hogyan tanult, vagy mennyire volt kövér az édesanyja. Az egészségtelen ételek reklámjai különösen a hétévesnél fiatalabb nézőkre hatottak.
Önmagában a tévénézés, az oktatófilmek vagy DVD-programok nem befolyásolták a gyermekek testsúlyát. A kutatók szerint az ötéves gyerekek évente 4000 ételreklámot látnak a tévében.