Már az óvodában látszik, ki lesz jó tanuló
Az óvodai viselkedésből gyakran kikövetkeztethető, hogy milyen eredménnyel fejezi be később egy gyerek tanulmányait.
Egy, a Pediatrics szaklapban publikált kutatás szerint a ficánkoló, figyelmetlen gyerekeknek még az iskoláskor végén is jóval rosszabb a bizonyítványuk, függetlenül attól, hogy mennyire intelligensek. Nem feltétlenül szükséges, hogy a dekoncentrált gyerekek egyben az úgynevezett hiperaktivitás-figyelemzavar szindrómában (ADHD) is szenvedjenek. Az egészségtelen táplálkozás vagy az alvászavarok is okozhatnak figyelmetlenséget.
A vizsgálathoz a Kaliforniai Egyetem kutatói Naomi Breslau adatgyűjtését használták fel – írja az MTI. A kutatónő 1983-ban öt- és hatéveseknél vizsgálta Detroitban az intelligenciahányadosuk és osztálybeli viselkedésük közötti összefüggést. A vizsgálatot a gyerekek tizenegy és tizenhét éves korában megismételte.
Az amerikai orvoskutatók a hétszáz gyermek adatainak ismételt kiértékelésekor felfedezték, hogy azok a fiatalok, akiknek rosszabbak voltak a nyelvi és matematikajegyeik a középiskolában, már az óvodában feltűnően viselkedtek.