#baba#anya

FogyasztóvédelemKorlátozás a reklámokra

Korlátoznák a gyermekeket célzó élelmiszerreklámokat a fogyasztóvédõk. Szeretnék elérni, hogy a gyereknek szóló, egészségtelen ételeket sehol ne hirdessék reggel 6 és este 9 között.

Korlátoznák a gyermekeket célzó élelmiszerreklámokat a fogyasztóvédők. Szeretnék elérni, hogy a gyereknek szóló, egészségtelen ételeket sehol ne hirdessék reggel 6 és este 9 között. Sőt, a betiltanák a gyereksport rendezvényeken a csokoládé, a chips, vagy a cukros üdítő reklámjait is. Az ötlet nem magyar találmány; eredetileg az Egészségügyi Világszervezet konferenciáján fogadták el a stratégiát. 130 országban szeretnék ugyanezt elérni a fogyasztóvédők.

Némelyik óvodában már most próbálják egészséges életmódra nevelni a gyereket. Hatvan százalékban ugyanis a táplálkozáson múlik, hogy elhízott felnőtt lesz-e belőlük. A biztató kezdeményezések ellenére Magyarországon minden ötödik általános iskolás túlsúlyos. A fogyasztóvédők szerint ebben a reklámok is hibásak- számolt be az RTL Híradó.

Sok, gyermekeknek szóló termékben nincs más, csak cukor, és akkor hozzátesznek néhány vitamint, és azzal reklámozzák, hogy tulajdonképpen ez nem csak finom, hanem egészséges is, hiszen vitamin van benne. Ezt a vitamint jobb lenne, ha zöldségből-gyümölcsből kapná meg a gyerek - mondta Dömölki Lívia, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület élelmiszerszakértője.

Ezért korlátoznák a reklámokat, hogy a gyerekek reggel 6 és este 9 között ne láthassanak sehol csokoládé, chips, vagy a cukros üdítő hirdetéseket. Mivel ezek tápérték nélküli, üres kalóriabombák, betiltanák a gyerek sportrendezvényeken is. A fogyasztóvédők elsősorban magukat a reklámozókat szeretnék rábírni arra, hogy önként vezessék be javaslataikat.

 
 
 
Címkék:  

család

X
EZT MÁR OLVASTAD?