Belgiumban a gyerekek döntik el a háztartás körüli, olykor nem is csekély horderejű kérdéseket.
A fogyasztók szervezetének kutatási és információs központja által végzett felmérésből kiderül, hogy a belga családokban már a négy éves gyermekek kezdenek központi szerepet játszani a vásárlás szempontjából. Minél idősebbek a gyerekek, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy a szülők olyan terméket vásárolnak, amit csemetéjük választ.
A háztartás fiatalabb tagjai hatalmas mértékben befolyásolják az Internet bevezetésével kapcsolatos döntést, de "természetesen" az is rajtuk múlik, hogy milyen müzli kerüljön reggelire a konyhaasztalra. A kutatást március és május között, 600 család megkérdezésével végezték.
A tanulmány figyelmezteti a szülőket: igyekezzenek befolyásolni gyermekeik vásárlási szokásait, ugyanis a fiatalok a legtöbb esetben nem veszik figyelembe sem a termékek minőségét, sem a környezetvédelmi megfontolásokat.
Forrás: http://www.euro.hu