4-5 éves gyerek
Végig tud menni a járdaszegélyen, felmászik a csúszda lépcsőjén, használja a függeszkedőt, félreugrik, ha kergetik, és nagy játékokat cipel.
Meg tud tanulni úszni, síelni, táncolni és használja a trambulint.
Új, kreatív technikák hosszú ideig le tudják kötni.
Kezdi részletesen kidolgozni rajzait, ezek lehetnek nagyok, és nem számolja, miből hánynak kell lennie, az embereknek lehet három hatalmas ujja, és a házak tele vannak ablakokkal.
Lehet, hogy a nevét is ráírja a rajzaira.
Megérti, hogy más emberek gondolatai, tapasztalatai és érzései különböznek az övétől, és kezdi ezeket figyelembe venni a másokkal való érintkezés során.
Elmondja, mi történt, ha tudja, hogy nem voltál ott.
Egyre felnőttesebben mozog annak ellenére, hogy nincs olyan nagy ereje és előrelátó képessége.
Azok a játékok, amelyek megmozgatják a képzeletet, és amelyek könnyen hordozhatók, szinte biztos, hogy sikert aratnak a 4-5 évesek körében. A gyermekek ebben az életkorban a kifinomult finom motoros készségek birtokában nem tudnak ellenállni a miniatűr világ különleges tulajdonságainak, különösen akkor, ha annak olyan a témája, amelynek jelentése van az ő nagyobb világukban.
A kreativitást igénylő játékoknak megnő az értéke most, amikor gyermekét tovább leköti egy-egy tevékenység, és élvezi, hogy figyelmet szentel a részleteknek.
Ha a gyermek elsajátította az alapkészségeket, készen áll arra, hogy saját stílusát vigye bele a fizikai tevékenységekbe. Készek arra, hogy továbbmenjenek a növekvő kihívások felé, s ezt az aktív játékot szerepjátékkal kombinálják.