2-3 éves gyerekek
Ugrándozik és szökdécsel, fel-alá járkál a lépcsőn, lépcsőfokonként.
Tudja, mi biztonságos és mi veszélyes.
A társas játékok egyre fontosabbá válnak. Ha más gyermekek is vannak a közelben, szinte "kirobban" a tevékenység.
Szeme és keze között jó a koordináció, bonyolult épületeket tud építeni, lefekteti a játékmackót az ágyba, vagy felvesz néhány egyszerű ruhát.
Szereti görgetni és vágni a gyurmát.
Elmondja, mit fog rajzolni, mielőtt nekilátna, de ha úgy gondolja, hogy a rajz kezd valami másra hasonlítani, akkor lemond eredeti tervéről.
Szereti megmutatni munkáját; ez mindig a legnagyobb jutalom.
Utánozza azokat, akiket ismer és szereti ugyanazt csinálni, mint ők. Érti a "bent", "alul" és "felül" szavak jelentését.
Egymásra teszi az építőkockákat.
Összerak szavakat egyszerű mondatokká, használja az "én", "engem" és "te" szavakat.
Követi az egyszerű utasításokat és emlékszik arra, hogy mit kell tennie.
A kétévesek nagyon szeretik utánozni, amit a mindennapi életben látnak, és eljátszani a különféle szerepeket. Ha megfelelő tárgyakat és sok helyet biztosít neki, akkor megteremti annak feltételeit, hogy újra eljátssza a világban zajló eseményeket, ezzel együtt fejlődnek a szociális készségei, amint elkezd játszani más gyermekekkel.
Ha a gyerek képes irányítani egy játék működését, akkor növekszik az önbizalma. Azok a játékok pedig, amelyek bátorítják a kommunikációt és a tevékenységet, segítenek a képzelet szárnyalásában, lehetőséget adnak a gyermekek ötleteinek kifejezésére, így új utat nyitnak az együttműködéshez.