Egészséges Kasszák a Lidlben
Kígyózó sor a pénztárnál, várható, ismerős, sokat látott helyzet, hogy a gyerekek a polcoknál matatnak és keservesen sírnak valamiért. Igen ám, de a pénztárnál rendszerint édességeket találunk a boltokban.
Mit tehet a szülő? Esetleg nem viszi magával a gyerekeket vásárolni, de ez időnként sajnos nem jön össze, lássuk be.
Vagy olyan boltot választ, ahol egészségesebb termékek találhatók a pénztár környékén, nemzetközi példát követve a Lidl áruházlánc az összes magyarországi üzletében (ami 160 db, nem kevés) vezette be az Egészséges Kasszát, ami annyit jelent, hogy az üzletek kasszáinál található polcokon más típusú édességeket találhatnak a vásárlók, mint korábban, a már megszokott cukorkák, csokik helyett müzli szeleteket, szárított gyümölcsöket, csemege mixet és egyéb egészségesebb élelmiszereket helyez ki. A kezdeményezés célja, hogy az átalakítással támogassák a magyar családok, a magyar gyermekek egészséges táplálkozását.
„A kezdeményezést elsősorban az indokolta, hogy Magyarországon is egyre nagyobb problémát jelent az elhízás. A Lidl célja felelős vállalatként, hogy lehetőségeihez mérten a legjobban segítse vásárlóit és a jövő generációját. A kasszák átalakítását ezért úgy végeztük el, hogy egészségesebb élelmiszerek kerüljenek oda, ennek eredményeként a Lidl kasszáiban lévő termékek közel 30%-kal kevesebb kalóriát, 51 %-kal kevesebb szénhidrátot és megközelítőleg 40%-kal kevesebb zsírt tartalmaznak.” – emelte ki Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési igazgatója.
A kezdeményezést üdvözölte a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke, Kubányi Jolán is, aki elmondta: „Rendkívül örülünk a Lidl kezdeményezésének, ugyanis fontos, hogy a gyermekek ne csak az iskolában, vagy az otthoni környezetben ismerkedjenek az egészséges táplálkozással, hanem akár a bevásárlás során is legyen lehetőségük egészséges alternatívát választani.”
A kasszák átalakítását a Lidl Magyarország az idei év elején kezdte el, a mai nappal bezárólag pedig már minden áruház minden kasszájánál az egészségesebb élelmiszerekkel találkozhatnak a vásárlók.
Babanet, 2015. február 26.