Zsóka!
Szóval ha nincs extra igény, 5 évig nem sok gond van egy újjal, kombi se kicsi.
Nézzétek tényleg a Képes autó expresszt, de a Képes haszonjármű expresszt is, mindkettőben vannak 7-8-9 személyes buszok, teherautók is. NET-en keresgettem a Használtauto.hu, és a hasznaltautok.hu-ban, de alig-alig. EXPRESSZ ujsagban alig volt valami kínálat.
Érdemes megnézni a net-en a
WWW.MOBILE.DE, ez egy német hely, van benne egész nemeto-bol valami 370.000 db használt autó. Érdekes, árak miatt, és hogy mit milyen korban adnak el. Legutóbbi infom szerint ez gyakorlatilag csak importőr cégen keresztül megy, kinnt megveszed, elhozod a határig, a cég behozza, vám, fogyazssztási adó, müszaki beviszgalás miegymás, és tőlük "veszed meg". Személyautóra ezt nagyjaból 600 ezer HUF körül hallottam.
Itt a legolcsóbb nagyobb pl. a KIA Pregia, 6 szemelyes teherautóként, (hátol fix fal, óriési raktér, aludni a fal miatt nehezkes benne) 2,2 mila+AFA. Diesel 2,7-es.
Új Toyota Hiace, körbeablakos, 2,5 diesel, 6 személyes teherauto, 3,2 + AFA, szintén fix fallal, ez rendeleti előirás a haszongépjárműhöz (ÁFA visszaigénylés, meg diesel áfája, + menetlevél)
Ugyanez a Toyota hiace korbeuveges, 9 szemelyesen (tobb kárpit, gondolom hátsó fűtéssel)6,5-7,5 millió bruttó, kiépítéstől függően, ugyanaz a dieselmotor. Irto nagy ugrás van ezeknél a teherauto-személyauto közötti vám és fogyasztási adó különbségek miatt. Ezen érdemes elrágódni.
Új VW transporter, 5 szem. teherautót kinálnak 5,4 millió + ÁFA körül.... VW nagyon drága, de használtban is.
Toyota Hiace-okat ugy lattam, 200 ezer km utan szoktak eladni, akkor 6 szem teherautóként 1,8-2 millió körül, kicsit ütött itt-ott.
VW trasporter a képes autóban több is előfordul. Egyszer FORD tranzitoztam egy kolcsonjárművel ausztriába, az is kellemes, 2,4 disel. 100-110 körül szeret menni. Országúton evett 9,5 litert nekem, kicsit folyt belole az olaj mar.
Ismerősőmnek van 20 év körüli 2000 cm3 benzines,T2-es, "kocka" trasporter. fekvő boxer motoros, de neheéz beállitattni, kenési gondok is vannak, a konstrukcio miatt. 14 liter benzint ker.
Jelenleg magam egy 200 ezer km-es oriasi mercedes furgonnal baratkozom, s majdan buszositva, személyautóként. Az őrült nagy, 9 ülés mögé szerintem keresztben befér még 4-5 bicaj simán.
Ezekhez rendes szerelde kell, a gyari szervizeknek meg elég húzós az óradíjjuk..
Ja, igen, 2 liter fölötti diselekre - buc, furgon - (sima szivódisel) mindenki esküszik, hoyg 500 ezer km-ig nem kell hozzányúlni a motorhoz. Más kategória, mint egy személyautó.
A 7 személyes személyautók nagy divat lett, drágák, és ha 7-en beleülnek, nincs semmi csomagnak hely. A problémát nem oldja meg nekünk, bár 160-al utaznak autópályán.
Ameriakiak sok van eladó, 100ezer km-től, de félek tőlük.
Nagyjából ennyi. Nem kell elsietni! érdemes ismerősök által ki is próbálni, milyen vezetni ezeket.
Apropo, NET-en tényleg drágább minden? Fura.
Leánykád milyen huncutságokat álmodhat!
Biztos a patakokról. :-)
Az enyém mostanság ráncolja csak a homlokát, ha észrevesz, és egészen kicsire huzza a száját. :-(
üdv
Zsolt