Itthon voltam délután, csak nem volt se kedvem, se időm írni... kicsit letargikus a hangulatom szegény Zsuzsi miatt...
Nem szoktam így magamra venni mások érzéseit, de valahogy most mégis ez történik velem. Majdnem egyidősek a gyerkőceink és a pocaklakóink is, így totál átérzem azt, amin most a kis lelkecskéje átmegy...
Zsuzsi, ez most már Neked szól: NAGYON SZERETÜNK TÉGED ÉS ÉN, MINT BANYA-JELÖLT ÜZENEM, HOGY GYÖNYÖRŰ KISLÁNYOTOK FOG SZÜLETNI ÉS MINDKETTEN EGÉSZSÉGESEK VAGYTOK ÉS LESZTEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bogárkám, köszi a beszámolót az óralátogatásról! Nem is tűnik olyan rossznak ez a módszer. A legfontosabb az lenne számodra, hogy jól be legyen lőve a szint, ahol fejlődni tudnál.
Mindenképp előnye ennek a módszernek, hogy szövegkörnyezetben és egész mondatokban látod, hallod, használod az új szavakat, így könnyebben és biztosabban rögzülhetnek. Én is tapasztaltam, hogy az nem sokat ér, ha a szavakat külön-külön tanulja meg valaki, mert amint a beszédre, fogalmazásra kerül a sor, nem tud mit kezdeni velük...
Magasabb szinten én is "kínzom" a gyerekeket félmondatok szinte bemagolásával. Gimiben tanítanom kell a vitát, érvelést és mindig az az első lépés, hogy egy rakás félmondatot benyalatok, amiket aztán vázként tudnak használni a diákok amikor érvelni kell.
A diktálás is eleme itthon az egyik legnépszerűbb nyelvvizsgának (Eurocity). Ennek gyakorlása, tesztelése során arra próbáljuk ráirányítani a diákok figyelmét, hogy a CD-vel együtt GONDOLKODVA dolgozzanak. Nem baj, ha nem értettek valamit, ha megvan a nyelvtani tudás, akkor ki lehet következtetni a hiányzó elemeket. Olyan lesz így a feladat, mint egy "open cloze" teszt. (ez az a feladattípus, amikor egy lyukas szövegbe neked kell megtalálnod az odaillő szót úgy, hogy nincs megadva egyetlen lehetséges válasz sem).
A 3 különböző tanár is előny, mert így többféle kiejtést hallasz és egy idő után meg is érted őket! Nekem volt egy gimis tanárom, aki állandóan azt csináltatta velünk órán, hogy magnóról szöveget hallgattunk és meg kellet próbálnunk papagáj módjára visszamondani a mondatokat a megfelelő hangsúllyal, hanglejtéssel. Baromira rühelltük ezt csinálni viszont ettől lett (most szerénykedni fogok...) nagyon jó a kiejtésem. És ezt nem csak magyarok mondták... számomra az volt a legnagyobb elismerés, amikor Londonban voltunk és az angol diákoktól megkérdezték az én diákjaim, hogy melyik magyar angoltanár beszél a legjobban, legszebben, legangolosabban és ők egyértelműen engem mondtak.
Na, jól belemerültem, szóval, ha Neked tetszett, szerintem vágj bele!!!!!!!!!!!!!!
Nika, húúú de nagy volt Gergő 3 évesen...
Nagyon örülök annak, hogy ilyen jól megy a munka!!!! Belevaló, határozott Csajszi vagy!!!!
Kati, gratula a jó eredményekhez! (de én tudtam, hogy minden klappolni fog...
)
Rita, örülök, hogy Regi jobban van!!!!!! Hogy telt a napotok?