Kedves Névtelen "alkalmazott"!
Úgy gondolom, hogy amit írt, az a problémák szőnyeg alá söprése. Felesleges az feladat nehézséfével és felelősségteljességével takarózni, hiszen önök is tudták, amikor ezt az intézményt, szakmát választották, hogy ez mivel jár, mégsem sikerül a kedvező és elvárható légkört kialakítani. A légkör nem pénzfüggő! Mindenki dolgozik, dolgozott, tudja, hogy a főnökeinek és a szakmája elvárásainak, sőt az ügyfeleknek is meg kell felelni, tehát ebből a szempontból nincsenek különleges helyzetben. Belátom, hogy a nővér és az orvos közvetlenül olyan HIVATÁS, ami igen felelősségteljes, de azért közvetve majdnem minden foglalkozás ilyen.
Egy mosoly vagy egy kedves szó az éppen szült kismamának, aki 9 hónapon át kisebb-nagyobb küzdelmekkel kihordta a babáját, izgult, hogy egészséges legyen, túlvan egy nehéz szülésen, kimerült, szeretne egy megnyugtató emberi szót vagy legalább hozzáállást. Csak ennyit kérünk...azt, hogy ne legyünk fültanúi annak, hogy a nővérek korholják a kismamákat. Ez az a helyzet, amikor inkább bátorításra szorulnak, hiszen mindenki szorong, hogy meg tud-e felelni a kisbabája elvárásainak, ami ugye hihetetlen nagy felelősség, amit ő nem tanult, mint a nővér a hivatását, neki akkor kell egyik napról a másikra megtanulnia. Ebben tudnak önök segíteni azon túl, hogy természetesen fürdetnek, öltöztetnek stb.
Azt hiszem, a legtöbb kismama boldogan segédkezik kisbabája fürdetésénél, ha lehetne a szobában fürdetni, szívesen tenné tisztába, ha valaki megmutatná hogyan kell, szoptatná éjjel is, ha hagynák stb.
Együtt tudnánk jobbá tenni a légkört, az ellátást, ha mindkét fél részéről felmerülne ez az igény.
Néhány egyszerű ötlet, ami még olcsó is:
- ki lehetne függeszteni a kórház napirendjét a kórtermekbe (így nem kéne a betegek után futkosnia a nővéreknek, hogy itt a gyerekorvos vagy a nőgyógyász stb. valamint a kismama sem kerülne olyan kellemetlen helyzetbe, hogy éppen fürdik a vizit alatt)
- ki lehetne továbbá függeszteni a látogatási időt is, mert sokszor előfordult, hogy a családtagok telefonon érdeklődtek tőlünk, mikor jöhetnek pl. hétvégén, és mi nem tudtuk)
- jó lenne, ha a kismamáknak valaki elmondaná, hogy a gátsebet lemossák majd naponta, és ez meg is történne
- jól esne és igen fontos lenne, ha segítenének az első szoptatásnál (ez más kórházakban már így van, és nem vettek fel több nővért emiatt) Nem éhesen kerülnének vissza a babák az osztályra, nem ordítanának, nem kéne teáztatni, itt talán be is jönne az az "időveszteség", amit a szoptatás tanítására szántak
Most hirtelen ennyi jutott eszembe, de éjjel van, így majd holnap még gondolkozom. Tényleg jószándékkal írtam, amit írtam, szívesen segítek még a nyomtatásban, sokszorosításban is, hiszen ez mindenki érdeke lenne!
És végül a takarítók...aki alkalmazza a takarítókat, az felelős azért, hogy a munka értékelhető legyen. Mi milyen alapon kérjük számon a takarítóvállalattól a munkájuk minőségét, hiszen nem mi vagyunk sem a megbízók, sem pedig az aki kifizeti őket. Ez a kórház feladata és kötelessége, hiszen ha valamilyen fertőzés "elindul" a kosz miatt, akkor a kórházat fogják felelősségre vonni első sorban.
Jó munkát kívánok, és sok türelmet, kicsit jobb hangulatot, és amit ajánlottam a másolásról, azt tartom is. Keressenek meg, ha ebben vagy bármi más hasonlóban segíteni tudnék.
Üdvözlettel: Tóvári Dorottya
szeredas@matavnet.hu