Új privát üzeneted érkezett!

Mit érdemes tudni a betétdíjas göngyöleg visszaváltásáról


A rendelet szerint a kereskedő az általa forgalmazott betétdíjas csomagolóeszköz (göngyöleg) visszaváltását köteles biztosítani. Ennek megfelelően a kereskedő köteles az általa árusított termékeknek megfelelő betétdíjas árukat visszaváltani.

a betétdíjas termék forgalmazója köteles a használt termék visszavételéről és megfelelő kezeléséről gondoskodni, valamint az eladás során felszámított betétdíjat a termék visszaszolgáltatójának megfizetni. Így nem elfogadható az a megoldás, hogy a betétdíjat nem fizetik vissza, hanem arról egy számlát, vagy bónt állítanak ki, mivel ezzel kötelezik a vásárlót annak az üzletben való levásároltatására.

A magyar jogszabályok nem ismerik a levásároltatás intézményét, így a kereskedőnek az eladáskor már felszámított és kifizetett betétdíjat kell a fogyasztó részére visszafizetni. Olyan jogszabályi előírás sincs, miszerint a kapott bónt azonnal le kellene vásárolni, így nem helyes a bón beváltásának időtartamát határok közé szorítani. Az olyan üvegek, melyért a vásárláskor nem számítottak fel betétdíjat, nem visszaválthatók, így azokat a visszaváltóhely nem is köteles átvenni. Minden más esetben, ha a fogyasztó kéri a betétdíj árát, köteles azt a kereskedő visszafizetni.
FORRÁS: www.fvf.hu
 


Szia Tigris 30! Szeretnék kérdezni egy Tescósat. Ha nincs meg a blokk (mert pl ajándékba kaptuk), van- e remény, hogy a Tesco vevőszolgálat visszavesz egy ott vásárolt terméket? (Kisértékű műszaki cikk.) Merthogy nem akarták, pedig levásároltuk volna. Köszi szépen, ha válaszolsz! Klára
 
 


Helló!

Érdekes a göngyölegről szóló törvény. Mégpedig azért, mert a közeli Plus közért pontosan úgy csinálja, ahogyan nem szabad. Ad egy bolokkot, hogy ennyi és ennyi értékben váltottál vissza göngyöleget és azt a pénztárnél levásárolhatod. Mondjuk még nem próbáltam kérni az érte járó pénzt, mert eddig mindig levásároltam, de azért ezt jó tudni.Kép

sasha

Kép
 
 

 
 

A gönygölegről jutott eszembe. Múltkor vettünk az Auchanban visszaváltható üveges cólát és fantát. Azt tudni kell, hogy fizetés után mindig végigellenőrzöm a blokkot. Ekkor láttam, hogy az egyik üvegét 60 forinttal, a másikét meg 75 forinttal vette be a gép. A pénztárost kérdeztem is, hogy van ez. De csak széttárta a kezét.
Akkor hogy is van ez???

Titati
 
 


Szerintetek, amit lehet kisebb boltokban kapni parfümöt, amin rajta van hogy "tester" és nincs is kupakja, de mondjuk ott a boltban nem használták, az tényleg eredetei?

vagy azt árulják jóval olcsóbban, mait elvileg ki kéne tenniük csak ők inkább eladják? (itt most a 100 ml-es parfümökre gondolok)

nem tudom mit tegyek, szeretném megvenni, de ahhoz azért drága, hogy csak blahira kipróbáljam, amúgy nem piacos termék, hanem normál számlaképes kis aluljáros meg kapualjas üzletekről van szó.

Ja és azt mondta az eladó, hogy a nagykerben lehet így kapni.

Véleményetek?

Keró
Névtelen
 


Magyarországon még nincs kultúrája a vásárlásnak és az eladásnak. (lehet, hogy máshol sem) Ez szerintem a mi hibánk is, mert ahelyett, hogy itt puffogunk, ami egyébként nagyon jó, mert én is szeretem kibeszélni a sérelmeimet, akkor kéne tennünk amikor a sérelem ért. Erre találták ki a panaszkönyvet. Ha többen is élnének a lehetöséggel, talán az eladók, forgalmazók, üzletvezetök jobban odafigyelnének, hisz írásban is nyoma lesz a fogyatékosságuknak. Én ugy tudom eléggé figyelik a panaszkönyvi beírásokat. Arrol nem beszélve, hogy sokszor egyszerübben eléri az ember a célját egy higgadt, de mindent kibeszélö panaszkönyvi beirással, mint fél orás veszekedéssel az üzletben. Én elég hirtelen haragu vagyok és sokszor veszekedtem boltokban (persze jogosan), aztán rájöttem, hogy jol felhuzom magam az elado meg valoszinu jot rohog a hatam mogot. Szoval én most már, ha elsö szép szora nem megy, másodikra kérem a panaszkönyvet. Azt hiszem én vagyok a panaszkönyvek réme.

IKEA: vettem egy terméket 7.000Ft-ért, majd 3 év mulva eltort benne egy kis muanyag kb. 20Ft értékü alkatrész, ami nélkul nem tudtam használni a terméket. Visszamentem és a vevöszolgálatnál kértem, hogy szeretnék ilyet vásárolni. Közölték, hogy nincs. Mondtam, hogy még mindig árulják a terméket, mi az, hogy nincs. Erre kértek, hogy jojjek vissza 2 honap mulva, akkorra lesz. Két honap mulva kozolték, hogy nincs és nem is lesz. Erre kértem a panaszkönyvet és beirtam. Egy hét mulva kis borítékban jott az alkatszész és a bocsánatkérö levél. Kérdem én két honapja miért nem volt???

BNV: Interneten BNV saját Web oldalán meg volt hirdetve, hogy a belépö ára 4 ora után 1400Ft helyett 700 Ft. (ez férjemmel kettönknek 1400Ft megtakaritás) Miután konkrét dolgot szerettem volna megnézni elég is volt a 2 ora ezért 4-re mentem. A helyszinen közölték, hogy ez csak hétvégére vonatkozik. Mutattam a kinyomtatott oldalt, hogy nézzék ide van irva "minden nap 4 ora után", erre közölték, hogy öket ez nem érdekli itt a szorolap itt nem ez áll. Mondom engem meg ez nem érdekel, hiszen ha nem látom ezt a hirdetést a Neten ide sem jövök, vagy ha mégis hát korábban. Én mindenképp a meghirdetett áron szeretnék bejutni, hisz ezzel csaltak ide. A pénztáros hölgynek nagyon lekezelö volt a stilusa ezért kértem mondja meg a nevét, erre nem volt hajlandó és szándékosan ugy fordult, hogy ne lássam a kitüzöjét a panaszkonyvet nem adta ki (mondván ilyen nincs) ezért kihivattam a fönökét. Az szintén lekezelö volt és végig sem hallgatott, ugyhogy tovább mentem az igazgatóhoz. Ö már annál kedvesebb volt, annak fejében, hogy én nem irok be a panaszkönyvbe felajánlotta, hogy most a hátso bejáraton ingyen beenged és ad még két vendégjegyet, melyet bármikor felhasználhatok. Félretéve elveimet elfogadtam, mert érdekeim igy kivánták és mert tényleg nagyon udvarias volt velunk.

Volt olyan esetem, ahol könyörögtek, hogy ne irjak be a panaszkönyvbe. Gondolom az alkalmazott állása függött volna ettöl, ezért megkegyelmeztem, bár nem érdemelte meg.

METRO: Régi történet kb. 7 évvel ezelött vettem egy videot leértékelve. Kérdeztem az eladot, miért van leértékelve, azt mondta, csak azért, mert ki lett bontva, hogy ki tegyék mutatoba. Hazavittem és nem indult be. egy hét mulva visszavittem, de mivel a 3 napos cserén tul voltam nem vették vissza, hanem elvitették szakszervizbe. Itt mutatták, hogy a panelje ketté volt törve és utolag elég amatör modon összeragasztva. Erre az üzletnek nem volt természetes, hogy visszaadják a pénzt, probálkoztak, hogy vásároljam le. Hát a fenének van bizodalma ezek után is itt vásárolni. Ekkor még nem merült fel bennem a panaszkönyv lehetösége.

TESCO: leértékelt pulover, Elsö nap az akcióból: még nincs, Második nap: már nincs, Többi nap: nem is lesz. Kérdésem: akkor minek hírdették meg???
Szintén TESCO-ban vettem 4 db dietás pudingot ebböl 3-nak penészes volt a teteje. Jo arány nem?
Egyébként a TESCO-ban már többször elöfordult velem, hogy vettem v.mit és nem jo árat ütöttek be. Persze mondanom sem kell soha nem kevesebbet fizettem. Olyan is volt egyszer, hogy egyszerüen a számlámra került +egy áru amit nem is vásároltam, csak fizettem. Most már mindig megnézem a számlát. Az is jopofa, hogy ha ketten vannak elottem uj pénztárat nyitnak. Hát nem egyszer többen is voltak elottem és több pénztár üres volt. Nem mintha gond lenne, hogy 3-4 ember van elöttem, mert ez még nem sok, de könyörgöm, minek irják ki, ha nem képesek betartani.

Én azt javaslom használjátok a panaszkönyvet, tényleg hatásos és sokszor célravezetöbb mint egy jo veszekedés vagy mérgelödés.

A fogyasztóvédelemmel én 100% osan meg vagyok elégedve. Tényleg a vevö oldalán állnak, de hát ahol nincs bizonyiték ott nehéz a védelem. Ök is csak tobbnyire azt tudják számon kérni, ami papiron bizonyithato, hogy megtörtént vagy éppen nem történt meg. Én pl. abban is kikértem a véleményüket, hogy ha egy szakmunkással (asztalossal) elvégeztetek egy munkát, mit irjak a szerzödésbe, hogy ha átver (mint tudjuk ez nem ritkaság) legyen esélyem beperelni és persze nyerni. Ezt mindenképp elöre kell tudni, mert ha itt a baj, már utolag hiába vagyunk okosak.

Bocsánat egy kicsit hosszura sikeredett
Udv.
Kriszta
Nyanya
 


Kriszta, nagyon frankó hogy leírtad!!! Tényleg így kell csinálni, eztán én is így fogom.

A fogyasztóvédelemnek láttam boltját/üzletét a Józsefkörúton, pont gondolkodtam, hogy beviszem az egyik drágán vett KEYO nejlonos anyagból készült táskámat, mert úgy megfogta pusztán a hordástól a ruháim mindegyike a fehér anyagot hogy kimosni sem lehetett.
Rutinróka módon kézzel próbáltam, a langyi vízben úgy folyt a KEYO piros felíratából a szín, mintha tintát öntöttem volna.
És még így is kicsit megszíneződött a taska felitrat közeli része.

azt hiszem megyek is már a jövő héten!

beus
Névtelen
 


Sziasztok!

Nyanya: mi írtunk már panaszkönyvbe a dm-ben. Én úgy tudom, hogy elvileg értesíteniük kéne a fejleményekről. Hát nem értesítettek Kép

cory

cory + Liza 2006.03.11. + Zsoma 2003.08.31. + Balu 2001.09.12.
cory
Budapest
 
 


Kriszta!
Iriggyelek!Én ahelyett , hogy kiállnék az igazam mellett , puffogva elmegyek és nyelem a könnyeimet.
Pénteken voltunk Tescoban.Mindenhol min. 3-4 álltak és gyerekekkel beállva 4.-5.-nek két pénztárban is közölték , hogy álljak más sorba , mert ezt bezárják! A 3.-ban végre maradhattunk.
Kanga

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
[img:ba0f9b55a6]http://www.tickerclub.com/cache/e49f5b8951.png[/img:ba0f9b55a6][img:ba0f9b55a6]http://www.tickerclub.com/cache/dceb25d9d6.png[/img:ba0f9b55a6]
 


Névtelen,
én úgy tudom a boltba kell visszavinni és ök kötelesek továbbítani a fogyasztóvédelemnek. Csak ne felejts el a papírt. Lehet, hogy vihetnéd egyböl a fogyasztóvédelemhez, de minek megkerülni az üzletet, meg aztán neked is könnyebb, ha a bolt intézi. Az üzletben kitöltesz egy papirt, amire le írják a panaszt és az áruval együtt továbbítják.

Cory
Azt nem tudom, hogy kötelezö e értesíteniük a fejleményekröl, de én mindig kaptam értesítöt. Amolyan sablon szövegek, melyeket apró módosítással küldözgetnek minden panaszosnak.

Kanga
Sajnos én sem annyiszor írok be a panaszkönyvbe, ahányszor az jogos lenne. Nem mindig van idöm vagy kedvem a vevöszolgálatnál kivárni a soromat.

üdv.
Kriszta
Nyanya
 


Most hirdeti a Media Markt hatalmas betükkel hogy Canon A70-es 113000-ért eladó.
Mi ezt a gépet kb. 4 hónappal ezelőtt vettük 90000 Ft-ért!!!
A saját márkaboltjában vettük ennyivel olcsóbban.

Utálom a multikat mert nagy árakkal meghirdetik magukat aztán csak később vesszük észre hogy becsaptak, mert máshol sokkal olcsóbb.
Névtelen
 


Névtelen
én a nagyobb müszaki dolgokat mindig kinézem a boltban, felírom a típusszámát, aztán a márkaszervízböl megrendelem, ott mindig minden olcsóbb.
Kriszta
Nyanya
 


Sziasztok!

Látom a Media Markt vezet...
Két héttel ezelőtt, AKCIÓS !!!(???) digitális videokamera Sulinet programban 169 000 Ft.
Tegnap, ugyanott, nem akciósan, ugyanazon feltételekkel 159 000 Ft.

Üdv: Juca

[color=#476969:dc42bdeafd] Üdv: Juca
[/color:dc42bdeafd]
juca
Budapest XI. kerület
 
 


Sziasztok!

Régen nem írt ide senki, pedig az átverés folytatódik... Kép

Legfrissebb megfigyelésem: Danon tejföl húsvéti akció: 4 darabos multipack (?) tejföl, teljesen a megszokottnak látszó méretű dobozok, valamivel kedvezőbb áron. Ha jól magnézed rajta az apró betűt, a tejföl mennyisége benne a megszokott 175 helyett csak 150 gramm... Ja, kérem, kevesebbet könnyű olcsóbban adni... Kép


BMárti

BMárti
 
 


Hát igen.....AKCIÓZÁS magyar módraKép)) tej tej nélkül, kenyér anyag nélkülKép))) üdítő EformulaKép))) gyümölcsöt akkor látott, mikor a holdkőzet...és mégis ha a TESCO ban vagy masik pénznyelőben vásároltunk mindig többet költöttünk,mint egy kis sarki közértbenKép)) Ugyan a TESCO gazdaságos löttyök olcsók, de pld a fogrém drágábbKép Ki van ez találva...Elolvasták a hogyan tévesszük meg a felhasználókat nemzetközi kézikönyvét, és lépésről be is tartjákKép))) Akciós babaruha, mely a második mosás utám jó ablakot mosniKép Absz rulla...ez kell a Magyarnak.
De a legjobb a cipőKép)) Első eső után a talpa kis csónakká alakul és elúszik...
 


Karácsonyra (az ünnep előtti napon)vettem AJÁNDÉKBA Tesco termékként jelölt repülősjáték cdt, cirka 2000 Ftért. Azaz csak a dobozát, mert a gyári csomagolású, dupla fóliás, műanyag szalaggal is körbezárt doboz töküres volt, de ezt persze csak a megajándékozott 8 éves gyerkőc fedezte fel, amikor hozzánk eljőve megkapta a szépen csomagolt üres dobozt. Azt hittem elsüllyedek. Első munkanapon rohanás vissza, blokkal, mondanom sem kell, kiröhögtek. Fél órás dühöngés - mi a frásznak mennék oda, ha van gyári doboz, nyilván cd is van hozzá, tojtak rám,éppen csak hogy csalónak nem neveztek. Panaszkönyv, most cirka 4 hónap után NO VÁLASZ a beírásra. A csavar a storyban az, hogy szerencsére rajta volt a gyártó (vagy forgalmazó?)neve, címe, telefonszáma, felhívtam őket, baromi udvariasan elnézést kértek, és ígérték, hogy másnap postázzák a cuccot. Harmadnapra eredetiben, még csak nem is másolatban megérkezet a cd. A Tescot azóta kerülöm. Szintúgy kb. 5-6 éve hanyagolom a Penny Marketet, ahol majdnem megvert a biztonsági őr, mert nem akartam kifizetni a bort, aminek összetört az üvege a bevásárlókocsimban, mivel a pénztárnál mögöttem álló állat nekicseszerintette ezerrel a kocsiját az enyémnek. Sietett a lelkem. Azóta nem megyek oda se. Persze ettől nem megy tönkre egyik szemét multi se, de akkor inkább azok hasznát növelem, akikkel meg vagyok elégedve. Mint pl. a pécsi Metró ügyfélszolgálatával. Sok szaaar bóvlit árulnak, de eddig ahányszor ráfaragtam, -sokszor-, udvariasan, türelmesen rögtön cseréltek, visszafizettek, javíttattak, mikor mi kellett. Na gyorsan lekopogom.Kopp,kopp,kopp.
Cseri
 


Sziasztok!

Nem tudom, hogy más is járt-e így, hogy sehol sem bírta beváltani a védőnőtől kapott kuponját a Várandós Mama csomagra. Csakhogy ne fáradjatok hiába, elárulom, hogy sem a budaörsi, sem a Bartók Béla úti Photo Hall üzletben nem érdemes próbálkozni. Úgy tűnik, csak addig érdekelte őket, amíg bekerültek a kiskönyvbe, mert közölték, hogy hónapokkal ezelőtt elfogytak a csomagok és nem is foglalkoznak most olyasmivel, hogy újakat kérjenek.
 
 


Sziasztok!

Szeretnék az áruházak részéről hozzászólni az itt olvasottakhoz.. Eladóként dolgozom, és szerintem a panaszkönyves hozzászólók megérdemelnek némi felvilágosítást. Lesz értelme a panaszkönyvnek, ha a vásárlók egyszer feladják azt a viselkedést, ami csak jóindulatúan nevezhető alpárinak, bunkónak, és kultúrálatlannak. 10 vásárlóból 2 tud köszönni, 8 kioktat a munkádról, 6 egész egyszerűen ordít veled, és kb. 2 meg is akar gyepálni. És még nem is csináltam semmit. Ha valamit normál, kultúrált hangnemben megkérdezel, és éppen nem akarta az asszony otthon, már szó szerint ugat a kedves vásárló, kéri a panaszkönyvet. Tulajdonképpen nincs is, mert csak vásárlók könyve van, és olyan ordenáré szöveget beírnak tele helyesírási bakikkal, hogy nyilván az áruház nem foglalkozik vele. A vásárlók könyvébe jó tapasztalatokat is be lehet írni, valamiért mégse teszitek meg. Más áruházakban engem is felhúztak már eladó kollégáim, rinyálni mégse kezdtem tollamat lobogtatva. Kiváncsi lennék, a postán, vagy a közintézményekben miért nem keresitek a "panaszkönyvet"? Nem lehet, hogy a felgyült feszültséget könnyen ki lehet ereszteni egy kis bevásárlás során?
 


Pityesz! 10 eladóból hány tud tisztességesen köszönni? 39 éves vagyok, ha bemegyek egy üzletbe 10 eladóból 8 VISSZAKÖSZÖN, a Jó napot kívánok!-ra egy sziával !!!! Engem egy alig 20 éves eladó kislány ne sziázzon le, és legfőképpen úgy ne, hogy ÉN köszönök neki előre egy tisztességes Jónapot kívánok-ot. És sajnos a mai eladók nagy részét az eladóiskolában elfelejtették kioktatni az alapszabályról, amit a régi kereskedők még tudtak, hogy a VEVÕ A KIRÁLY. Az ordítozás bizony nagyon ronda dolog, de megértem, hogy ha valakinek ott nyomják át az agyát, ahol érik, akkor egyszercsak bekattan. A népesség értelmi színvonala arányosan képviselve van az eladói és a vevői oldalon is, ha valaki ordenáré dolgokat ír a vásárlók könyvébe, azzal saját magát minősíti, viszont ne felejtsük el, hogy a vásárlók könyve a fogyasztóvédelem egyik alappillére, és az áruháznak nem pillanatnyi úri kedve,hogy válaszolnia KELL vásárlói beírásokra, hanem kötelessége. Amennyiben nem teszi meg, és a tudatos vásárló utána megy a dolognak, hát bizony betehet az áruháznak. Csak nálunk még egyenlőre nagyon kevesen vannak a tudatos vásárlók, és sajnos még kevesebben vannak a tudatos eladók, akik még emlékeznek rá, hogy nem a vevők vannak az áruházért, hanem pont fordítva. Postán és közintézményben is lehet panaszt tenni a szolgáltatás hiányosságai miatt, csak ezt még kevesebben tudják. És még egy apróság, vagy ez a lényeg? Ha bemegy valaki egy üzletbe azzal a céllal, hogy vásároljon valamit, és talál olyat, amit keres, ott talál és annyiért, ahol és ahogy keresi, előre köszönnek neki, megköszönik a vásárlását, felvilágosítják minden tudnivalóról, nem kell órákat állnia a pénztárhoz, pontosan adnak neki vissza, nem otthon a karácsonyfa alatt veszi észre, hogy hiányzik a játék a dobozból, hanem az átnézett, rendben levő árut még szépen be is csomagolják neki, ugyan mi a csudának dühöngene egy pillanatig is. Csak sajnos ilyen a mesében van...
Cseri
 

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

Vissza: Errõl - arról

Jegyzetfüzet: