Virág!
[url=http://www.babanet.hu/ujgep/discus4/messages/279/1692.html?" TARGET="_top]http://www.babanet.hu/ujgep/discus4/messages/279/1692.html?[/url]#POST88525
edusmamee 2002 Május 18 szombat - 18h 31: Edit
A Waldorf: én tanárként végeztem anno a fõsulin, és pedagógia szeminárium keretében ellátogattam a Waldorf iskolába. Rég volt, de ami leülepedett bennem az az, hogy én ebbe az iskolába csak akkor iratnám be a gyerekemet ha az nem tûrne semmilyen korlátot, egy hagyományos iskolában esetleg kezelhetetlennek tartanák. Arra emlékszem, hogy nekem hiányzott a rendszer, az egész olyan alaktalan összevisszaság volt. Na most az élet nem ilyen. Az életben igen is vannak korlátok. Csatlakozva simishez én is azt szeretem ha az életre nevel az iskola.
kockás (kockás) 2002 Május 21 kedd - 09h 21: Edit
A Waldorf-óvodában voltunk már játszóházban is. Az óvónéni aranyos, a játékok jók, de nem jobbak mint a mostani ovinkban. Azt mondta az óvónéni, õk azért nem használnak mûanyag játékot, mert nem akarják becsapni vele a gyerekeket. Ezzel nem értettem egyet. Véleményem szerint az is része a mindennapi életünknek, csak meg kell nézni, mikor használjuk azt, és mikor természetes alapanyagú tárgyat.
*****
Kispesti Waldorf iskola és óvoda
[url=http://garfield.chem.elte.hu/Waldorf/Waldorfh.html" TARGET="_top]http://garfield.chem.elte.hu/Waldorf/Waldorfh.html[/url]
Váci Waldorf iskola és óvoda
[url=http://www.zpok.hu/waldorf/" TARGET="_top]http://www.zpok.hu/waldorf/[/url]
Barangolás Waldorfiában...
[url=http://www.mmi.hu/org/vasmuv/waldorf.html" TARGET="_top]http://www.mmi.hu/org/vasmuv/waldorf.html[/url]
Mindenki nyer! Együttmuködés-játékok és -tevékenységek
[url=http://www.foek.hu/zsibongo/kneveles/jatek.htm" TARGET="_top]http://www.foek.hu/zsibongo/kneveles/jatek.htm[/url]
Dunakanyar Erdei Iskola
[url=http://www.sulinet.hu/kabo/doc/1998/okt/1-3.htm" TARGET="_top]http://www.sulinet.hu/kabo/doc/1998/okt/1-3.htm[/url]
"Forrás" Waldorf Általános Iskola
[url=http://www.sulinet.hu/kabo/doc/1998/nov/2-1.htm" TARGET="_top]http://www.sulinet.hu/kabo/doc/1998/nov/2-1.htm[/url]
Index, Waldorf iskola
[url=http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9020368&uq=357" TARGET="_top]http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9020368&uq=357[/url]
Óvoda
[url=http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9006146&w=40" TARGET="_top]http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9006146&w=40[/url]
[url=http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9006146&uq=287" TARGET="_top]http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9006146&uq=287[/url]
*****
[url=http://www.babanet.hu/ujgep/discus4/messages/279/3863.html?2002prilis11cstrtk20h42" TARGET="_top]http://www.babanet.hu/ujgep/discus4/messages/279/3863.html?2002prilis11cstrtk20h42[/url]#POST63200
maco 2002 Február 05 kedd - 21h 44: Edit
Sziasztok!
A Waldorf ovit néztem ki magunknak.Nekem szimpatikusnak tünik,hogy nem igazán eröltetik a tudományt a gyerek fejébe.Afiuk úgyis késõbb érnek,s addig sem megy el akedvük az egésztöl.
Persze azért még meditálok azon,hogy mit tegyek,remélem nem szúrom el.
Valakinek van kapcsolata Waldorfosokkal?
Maco.
maganyos 2002 Február 06 szerda - 20h 21: Edit
Szia Maco,
nem hiszem, hogy a W. ovival bármit is el lehetne szúrni. Mivel nincsenek "foglalkozások", ezért sok idejük van, így rengeteget vannak a szabadban, mindenféle kreatív dolgot csinálnak (többek között kenyérsütést minden héten), és szinte automatikusan felveszik õket a W. iskolába,- ha ez a vágyatok. De azt tudod, ugye, hogy ebbe az oviba 4 éves kor körül vesznek fel?
Mi "rendes" oviba járunk, mert a w.ovi csak félnapos, nekem meg a friss baba elõtt 6 órás állásom volt. (Most izgulunk, hogy a nagyobbik fiam "beférjen" a w. suli 1. osztályába.)
Persze, amit írtam, csak általánosságban igaz, itt is meg kell nézni az óvónénit, a vezetõ(ke)t, mert az emberi tényezõ mindkét irányba nagyot lendíthet a mérlegen....
Elég sok w.ovist ismerek, ha referenciára lenne szükséged...
"Magányos" Szilvi
maco 2002 Február 07 csütörtök - 22h 40: Edit
Szia Szilvi!
Igazábol én is a w. sulira pályázom. Igaz senkit nem ismerek aki odajár.Csupán az ösztönöm súgja,hogy így talán délutánonként bõven lessz idõnk játszani,s nem kell annyit a házifeladattal foglalkozni.Talán egy kis ösztönzés ténleg jol jönne,ha valakit/valakiket/ajánlanál.
Azt,hogy elszúrom,úgy gondoltam,hogy mivan,ha mégsem tanul annyit,hogy megfeleljen a mai igen magas elvárásoknak.
Viszont önbizalmat ad az a tény,hogy a fiamat miután a tesztelõ szakember jobban megismerte,széles látokörü,korának megfelelö értelmiképességünek tartja.
A tesz kitöltésének értékelésekor/logopédus,pszihologus/,az eredmény lesúlyto volt.
Maco
Anna 2002 Február 08 péntek - 09h 32: Edit
Lányok, miért fontos nektek a W. suli? Mi a baj a régi, porosz rendszerû iskolákkal? Ha talaltok egy lelkes, jo tanitonenit, akkor szerintem sokkal jobb, mint a w. suli.
Azzal en is egyetertek, hogy nagyon jo a W. ovi es suli általános iskolai programja, de mi lesz a gyerekeitekkel utana?????
Tudom, hogy a W. rendszerben elvileg mar el lehet vegezni a kozeiskolat, de mi lesz utana?
Az egyetemekre, fõiskolakra jövõre már csak felvételivel lehet majd bejutni, es ezek a felvételi anyagok mind a porosz iskolai rendszer anyagabol vannak összeallítva.
Nagy kar lenne igy elpocsekolni a jo eszu gyerekeket. Es gondoljatok bele, mit fog erezni a gyermeketek (18 evesen), mikor megirja a felvetelit, es messze elmarad majd a többitöl?
Mielott megköveztek, nem azt akarom mondani, hogy a W. modszer nem jo, csak nalunk nincs még meg a teljes rendszer!!!!!!
Ezt tapasztalatbol irom, mert egy baráti család csemeteje 14 evesen ( a W. modszeru általános isiben osztalyelso volt ) csak a varos legrosszabb, leggyengebb közepiskolajaba kerülhetett be a tudasa alapjan. Tudjatok mekkora csalodas volt ennek a kis kamasznak, hogy elsobol csakhogynem utolso lett?
Szoval szerintem a W: elv jo, csak kb.10-20 evnek meg el kell telnie, hogy jol is tudjon mûködni.
Es a felsooktatas is belassa, hogy az onnan kikerulõ emberek is okosak, es sokat tudnak a vilag dolgairol.
Na, gondolom, most jo beletiportam a lelkivilagotokba, de en csak leirtam a velemenyem.
Ha kivancsiak vagytok reszletesebben a temara, szivesen irok meg, de ha senkit nem erdekel, nem akarom közvelemeny idegeit feleslegesen borzolni.
Anna
RebekAnna (rebekanna) 2002 Február 08 péntek - 13h 25: Edit
A Waldorf iskola pedagógiai módszerei mások, mint a hagyományosé; ez azt jelenti, hogy a gyereket nem egy elõre meghatározott tanmenet szerint tanítják, nem egy meghatározott szintre kell eljutnia év végére, hanem a gyerek saját fejlõdési ritmusához alakítják a tanmenetet. Ezt úgy kell elképzelni, hogy ha egy hét éves gyerek nagyon ügyes mondjuk kézmûves dolgokban, vagy jó az irodalmi érzéke, de a matematikai képességei nwm úl jók, akkor támogatják, fejlesztik a jól mûködõket, és nem erõltetik (úgy, mint az általánosban) a gyengébbeket, hanem az ahhoz szükséges részképességeket fejlesztik, észrevétlenül, s csak akkor rakják komoly matematikai probléma elé, ha már érett rá, és sikerrel megoldja, nem éri kudarc...
az Anna által említett gyerek valószínûleg többségi iskolában közepes, közepesen rossz tanuló lett volna, tele egyesekkel, sok szidással, rossz bizikkel, ezéltal kudarcokkal, büntikkel, önbizalomhiánnyal...
a w. iskola, a házi feladat hiánya nem azt jerlenti, hogy a gyerekkel otthon nem tanulunk: csak nem a könyv felett, hanem az érdeklõdési körünk bõvítésével látensen! (ez amúgy a házi mellett se lenne hátrány, nem lenne olyan sok féldilettáns egyetemett végzett értelmiségi, minimális általános mûveltséggel)
Amúgy a "rendes" iskolai rendszer is átalakulóban van a NAT miatt, nem évenjént vannak követelményszintek, tágul a látókör stb...
A tanítónéni személye valóban döntõ, az a legfontosabb!! egy kisgyerek nem szorgalomból, tudásvágyból tanul, teljesít, hanem a tanító néni kedvéért!
és még egy dolog: vannak olyan gyerekek (személyiségükbõl kifolyólag), akiknek nem a w., hanem a hagyományos rendszer felel meg, szüksége van a tanórákra, a szünetekre, hogy legyen házija, kötelezõ dolgai legyenek, ne kelljen döntést hoznia...
sok sikert a döntéshez:
Eszter
maganyos 2002 Február 08 péntek - 21h 18: Edit
Kedves Anna, Maco,
egyetértve Eszterrel, és reszkírozva az off-topic-ságot, még a következõt fûzném hozzá.
Ma a W. iskola megkapta a 13. évet arra, hogy az arra vágyók "porosz" érettségit szerezzenek. Ez alatt a plusz év alatt fel lehet készülni a felvételire is,ugyanis itt csak lexikális tudást kell pótolni, ami már elnézést, fenék kérdése. Én 9 éve végeztem a Közgázon, és ott már akkor rengeteg önálló gondolkodást vártak (volna) el, amit addig nem tanultunk sehol. Egyre több egyetemrõl hallom, hogy az angolszász (pont, ill. kredit)rendszerre tér át, és ott szintén nem a poroszos tananyagvisszaadásra építenek. Tehát én nem érzem, hogy a gyerekeim 13-18 év múlva hátránnyal indulnának mert
1. kialakult jó korán a belsõ motivációjuk (a tudásvágyat nem ölték ki belõlük, mint anno pl. belõlem),
2. széleskörû tudással és mûveltséggel rendelkeznek, ami elõsegíti, hogy a jövõben se váljanak szakbarbárokká, nyitottabbak legyenek a változások irányában,
3. toleránsabbak a gyengébbekkel szemben, nem érzik magukat a jobbak által annyira fenyegetve - tehát az önbizalmuk egészséges.
Nekem fontosabb, hogy a gyerekeimnek legyen bátorsága felismerni, hogy milyen életút tenné õket boldoggá, és kövessék azt, akkor is, ha nem milliomos brókerek vagy a legtiszteltebb orvosok lesznek... És úgy érzem, hogy a hagyományos szemléletû, kompetitív, tehetséggondozó iskola pont erre nem képes.
Bocsánat, hogy ennyire elkanyarodtam az ovis témától. Maco, Te merrefelé laksz, melyik ovi, suli érdekelne? Irhatsz "direktbe" is,
theo@mail.datanet.hu Sziasztok,
"magányos" Szilvi