2008.05.01 06:06
2008.05.01 06:12
2008.05.01 20:58
2008.05.01 20:59
2008.05.02 05:44
2008.05.02 06:06
2008.05.02 09:47
2008.05.02 12:52
2008.05.02 14:02
2008.05.02 15:33
2008.05.02 15:58
2008.05.02 21:27
2008.05.02 22:03
2008.05.02 23:20
2008.05.03 06:18
2008.05.03 08:40
2008.05.03 09:56
2008.05.03 11:05
2008.05.03 14:57
2008.05.03 19:35
2008.05.03 20:38
2008.05.03 22:03
2008.05.04 06:26
2008.05.04 08:28
[quote]A írta: tanárnak egyetlen dolga van: az általa megfelelőnek gondolt "tanítás". Csak ennyi - igaz, ez 24 órás elfoglaltság. Semmi egyéb nem az ő dolga, azt nekünk kell elő- és megteremtenünk. Ja, és közben bíznunk, hinnünk a tanárban, abban, hogy ő tudja és érti, mit, miért csinál és melyik gyereknek az miért lesz jó.
2008.05.04 12:36
...egyrészt szerintem egyszerűen nem lehet alapelvárás, hogy minden szülő ténylegesen és részletesen ismerje a waldorf szellemiség "alapját", és még ha sokkal szorosabb is a kontakt a w szülők és tanítók között, akkor se lehet akkora rálátása egy szülőnek a pedagógiára, meg akkora ismerete a pedagógiáról, hogy minden esetben idejében felismerje, ha valami nem úgy megy, ahogy kéne. Pl egy matekos vénájú szülő nehezen ismeri fel, ha mondjuk a biológiaoktatás nem megfelelő...És ez engem meg is ijeszt, hogy most komolyan nekem kéne majd erre figyelni? És számontartani, hogy miből hol tart a gyerek (ez még rendben van) de emellett pontosan tudni, hogy hol is kéne tartania? ráadásul a waldorf pedagógia épp arról is szól (vagy nem?) hogy nincs alaptanterv, és sokkal nagyobb szabadsága van a tanítóknak, ennélfogva sokkal nagyobb egyéni eltérések lehetnek az egyes tanítók tanítási tempója/stílusa/módszere/tananag súlyozása szempontjából...vagyis még nehezebb nekem, laikus szülőnek átlátni, hogy melyik tantárgyban merre tartanak és meddig érhetnek el az adott tanítóval...? Szerintem ez tényleg csak úgy működhet, ha a szülő megpróbál előre tájékozódnia a tanító személyét illetően és megismerni őt (személyesen és mások elbeszélései/véleménye alapján), aztán ha kialakul benne a bizalom, akkor tud működni ez az egész. És most jön az, hogy mi van, ha meginog ez a bizalom? Sajnos nincs annyi választási lehetősége a legtöbb w-szülőnek, hogy akkor átviszi máshová a gyereket, és ha nagyobb tere is van az SZMK -nak, hogy mondjuk eltávolítson egy tanítót, de ahogy hallom nagyon nem könnyű új tanítót szerezni, ráadásul ehhez gondolom valamiféle többségi szülői akarat szükséges, hogy tanítóváltásig fajuljon a dolog (és ha pl én azt érzem, hogy a gyerekemmel nem "bánik jól" az adott tanító, de a többi szülőtárs nagy része meg épp úgy érzi, hogy az ő gyerekével meg jól bánik, akkor nem sokat tudok tenni...). Úgyhogy én nagyon remélem, hogy elsősorban nem rajtam múlik majd az adott w-intézmény minősége, hanem megbízhatok mondjuk a tanári gárda döntésének helyességében, mikor kiválasztanak egy-egy új tanítót, vagy hogy megbízhatok a waldorftanárképző minőségében, ami kitermeli a tanítókat.[quote]e írta:gy waldorf intézmény milyen minőségben, mekkora hatásfokkal működik, az a szülőkön múlik
2008.05.04 14:52
[quote="indianyo"] írta:indianyoAz, hogy egy waldorf intézmény milyen minőségben, mekkora hatásfokkal működik, az a szülőkön múlik. Nem a tanárok, nem az állam, nem egy intézmény hoz létre és működtet egy intézményt, hanem a a szülői akarat és folyamatos (eszement nagy energiát, idő-és anyagi ráfordítást követelő) részvétele.
[quote="Szilvi"]P írta:Szilviersze ezzel nem azt modnom, hogy ami veletek történt, az "ez van, ezt kell szeretni", hanem, hoyg tényleg nagyon nehéz néha tanárnak, szülőnek, gyereknek egyaránt.
2008.05.04 17:57
2008.05.04 19:43
2008.05.04 22:28
2008.05.05 06:48
2008.05.05 12:45
2008.05.05 13:24
2008.05.05 19:38
2008.05.05 20:42
2008.05.05 22:15
2008.05.05 22:49
2008.05.05 23:41
[quote]n írta:em tanultak a négy év alatt fizikát, kémiát is light-osan, biológiából igen keveset
2008.05.05 23:48
2008.05.06 05:10
2008.05.06 09:21
2008.05.06 15:05
2008.05.06 16:07
2008.05.06 20:38
2008.05.06 22:57